[XP] Nieuwe Maxtor zorgt voor problemen

Pagina: 1
Acties:

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 22:15

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Voor dezelfde computer loopt nog steeds dit Topic:
Giga-Byte 8KNXP - Club3D Radeon 9700 Pro
Dit probleem is ook nog niet opgelost!

Nu heb ik nog een probleem erbij:
De config in het kort is:
Gigabyte 8KNXP Ver. 1.0
Intel Pentium 2,4 Ghz
Seagate 80 GB SATA
Seagate 120 GB SATA
Tot zo ver werkt de configuratie zonder problemen...

Sinds kort heb ik een maxtor 160 GB erin gedaan. Toen begonnen de problemen in windows. Allereerst bij het aanmelden moet ik 10 min. wachten tot ik Internet heb (Heb een ADSL/Router, dus moet gewoon meteen internet hebben), als ik de schijf eruit haal heb ik meteen internet. Vervolgens als het dan zo ver is en windows draait met internet dan loopt de computer soms vast. Ook dit gebeurd niet zonder de schijf, alleen een harde reset is de oplossing.

Ik heb de schijf al van de RAID afgehaald en op de gewone ATA gezet. Dit mocht helaas niet baten. Vandaag verdween de schijf ook ineens uit windows. Het lampje van mijn verwisselbare rek bleef branden (HD-Activiteit). Het rekje werkt wel, want andere schijven werken zonder problemen.

Met de GoT search en Google kon ik niets vinden wat ook maar op dit probleem leek...

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 15:38
Welke chipset heb je? De intel ICH5?

Kijk eens hierna

http://support.microsoft.com/?kbid=812415

Verwijderd

cvs79 schreef op 02 februari 2004 @ 14:50:
Welke chipset heb je? De intel ICH5?

Kijk eens hierna

http://support.microsoft.com/?kbid=812415
Doe eens een bios reset dat wil nog wel eens helpen en anders de HD even ruilen als je zeker wilt zijn dat het niet aan de HD ligt. Het lijkt me wel raar dat het aan de HD zou liggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 15:23 ]

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 15:23:
[...]

Doe eens een bios reset dat wil nog wel eens helpen en anders de HD even ruilen als je zeker wilt zijn dat het niet aan de HD ligt. Het lijkt me wel raar dat het aan de HD zou liggen.
Heb net een Bios Update gedaan (vorige week - F9) en ook al eens alles terug gezet naar Fail-Safe-Mode. Dit alles mocht niet baten |:(
Ik heb inderdaad die chipset: Intel® ICH5R
Ik heb 'm gedownload en we zullen zien wat er gaat gebeuren... :X

[ Voor 13% gewijzigd door vegterb op 02-02-2004 15:46 ]

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Nou heb maxtools gedownload en gedraaid en de update voor Windows XP gedownload voor schijven groter dan 136 GB. Maar dit alles heeft nog geen resultaat gehad, de schijf verdwijnt soms gewoon. In een andere PC begint de schijf te tikken en loopt windows vast. bij mij verdwijnt de schijf gewoon, maar draait nog wel...

Terugsturen voor garantie of andere opties?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
vegterb schreef op 11 februari 2004 @ 17:57:
Nou heb maxtools gedownload en gedraaid en de update voor Windows XP gedownload voor schijven groter dan 136 GB. Maar dit alles heeft nog geen resultaat gehad, de schijf verdwijnt soms gewoon. In een andere PC begint de schijf te tikken en loopt windows vast. bij mij verdwijnt de schijf gewoon, maar draait nog wel...

Terugsturen voor garantie of andere opties?
Heb je met het tooltje van Maxtor fouten gevonden op de schijf ?

Als deschijf begint te tikken zou ik snel een backup maken en de schijf terugsturen voor je garantie. Tikken is meestal geen goed teken ;(

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Topic komt weer omhoog. Probleem terug!

Een hele tijd heeft de schijf zonder problemen gewerkt en tikt niet meer. Maar soms blijft de pc hangen bij het starten van de pc, blijft hangen bij BIOS. Verder in windows weinig problemen ook verdwijnt de schijf soms. Het aansluiten op een andere IDE controller heeft weinig zin.

Het nadeel is is dat dit echt een probleem is die je terug krijgt van de fabrikant met: "Probleem niet geconstateerd". Heeft iemand hier ervaring mee, of heeft er iemand oplossingen? Of gewoon de gok wagen, 160 GB ergens backupen ;) En maar zien of ze 'm accepteren en vervangen.

Misschien een irritante vraag, maar ik wil alle mogelijkheden uitsluiten.

• chaosonline
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03 12:21
vegterb schreef op 01 mei 2004 @ 00:02:
Topic komt weer omhoog. Probleem terug!

Een hele tijd heeft de schijf zonder problemen gewerkt en tikt niet meer. Maar soms blijft de pc hangen bij het starten van de pc, blijft hangen bij BIOS. Verder in windows weinig problemen ook verdwijnt de schijf soms. Het aansluiten op een andere IDE controller heeft weinig zin.

Het nadeel is is dat dit echt een probleem is die je terug krijgt van de fabrikant met: "Probleem niet geconstateerd". Heeft iemand hier ervaring mee, of heeft er iemand oplossingen? Of gewoon de gok wagen, 160 GB ergens backupen ;) En maar zien of ze 'm accepteren en vervangen.

Misschien een irritante vraag, maar ik wil alle mogelijkheden uitsluiten.
Ik heb hier hetzelfde probleem maar dan met een SATA 160GB Seagate disk.
Soms verdwijnt de disk gewoon uit windows. Dan na een reboot heeft ook de bios soms problemen om de schijf te detecteren, na ff wachten gaat ie weer, alleen de disk is niet zichtbaar in windows!

Verder heb ik ook het seagate tooltje gedraaid welke fouten opspoort:
Seatools geeft de ene keer aan dat disk "defective" is, de andere keer weer niet :?

Heb een P4p800 Asus Mobo, met Intel CH5R chipset for SATA, draai geen Raid. Verder draai ik XP en mijn 2 Western Digital (non SATA) Disks hebben geen problemen.

Ps heb net de patch (zoals hierboven vermeld is) gedown en wacht het resultaat af... Anders gaat ie morgen zuruck!

Of heeft iemand de oplossing (zie ik iets over het hoofd, tis mn eerste SATA...)

EDIT:

Nou de patch werkte niet! De schijf verdween gewoon weer naar een kwartiertje, nu bleef zelfs heel windows hangen. De disk is eruit en gaat morgen terug.

[ Voor 6% gewijzigd door chaosonline op 03-05-2004 16:43 ]

Pagina: 1