radeon sapphire 9600xt overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb nu al paar dage een sapphire radeon 9600xt 128mb. Werkt perfect dus gister ging ik ff aan de slag met overclocken. Standaart liep hij op 500 mhz core, ik voorzichtig met stapjes van 5 over te clocken tot ik bij een core van 600 aankwam! En mijn kaart loopt nog hardstikke stabiel zonder artifacts en word niet eens echt warm! Is het dus nog verstandig om hem verder over te gaan klocken? ben namelijk beetje bang, want hij loopt nu al 100mhz sneller! dus zou het schadelijk voor mn kaart kunne zijn om hem nog verder oven te clocken ofz niet? :+ Hij loopt overigens goed stabiel in games, geen vastlopens etc :) en 4900 punte in 3dmark03 met een 1200 mhz proc (word binnekort geupgrade :P) En nog een vraag, in een review stond dat de mem van de 9600xt 3.3ns was en dat de core van 300 mhz de max is voor 3.3ns. Ik heb geheugen chipjes van samsung. Maar deze kan ik toch ook gewoon rustig overclocken? als ze maar niet te warm worden.

edit:
btw. ja ik weet er is veel in de search over overclocken etc te vinde maar niet of het verstandig is om een kaart meer dan 100mhz over te clocken. Heb namelijk geen ging dat mn kaart strax kapot is :+

[ Voor 14% gewijzigd door naps op 17-12-2003 14:40 ]

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Allereerst ff kleine aandacht dat je in het verkeerde gedeelte zit van het forum. Deze vraag had namelijk gemoeten in DOC. En dan voornamelijk hier Radeon 9600 PRO/XT overclocking

Ik heb zelf ook een Radeon 9600XT en deze kan ik goed OC'en tot 635, dus ik denk dat je nog wel een stapje verder kan. Wanneer je vastlopers krijgt zou ik je core wat lager zetten om zo de maximale core speed te bepalen. Een videokaart gaat over het algemeen niet zo snel kapot.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

naps - kijk eerst eens wat meer rond op de juiste fora, in dit geval DOC dus, zie ook de link die Kickasz geeft. Verder mag je je startposts wel wat netter in elkaar zetten, zodat ze wat leesbaarder worden ;). Over dat overclocken en verstandig zijn - dat moet je helemaal zelf weten, daar zijn geen tips over te geven.

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.