Ik heb nu al paar dage een sapphire radeon 9600xt 128mb. Werkt perfect dus gister ging ik ff aan de slag met overclocken. Standaart liep hij op 500 mhz core, ik voorzichtig met stapjes van 5 over te clocken tot ik bij een core van 600 aankwam! En mijn kaart loopt nog hardstikke stabiel zonder artifacts en word niet eens echt warm! Is het dus nog verstandig om hem verder over te gaan klocken? ben namelijk beetje bang, want hij loopt nu al 100mhz sneller! dus zou het schadelijk voor mn kaart kunne zijn om hem nog verder oven te clocken ofz niet?
Hij loopt overigens goed stabiel in games, geen vastlopens etc
en 4900 punte in 3dmark03 met een 1200 mhz proc (word binnekort geupgrade
) En nog een vraag, in een review stond dat de mem van de 9600xt 3.3ns was en dat de core van 300 mhz de max is voor 3.3ns. Ik heb geheugen chipjes van samsung. Maar deze kan ik toch ook gewoon rustig overclocken? als ze maar niet te warm worden.
edit:
btw. ja ik weet er is veel in de search over overclocken etc te vinde maar niet of het verstandig is om een kaart meer dan 100mhz over te clocken. Heb namelijk geen ging dat mn kaart strax kapot is
btw. ja ik weet er is veel in de search over overclocken etc te vinde maar niet of het verstandig is om een kaart meer dan 100mhz over te clocken. Heb namelijk geen ging dat mn kaart strax kapot is
[ Voor 14% gewijzigd door naps op 17-12-2003 14:40 ]