Toon posts:

[XP] weigert wachtwoord netwerkverbiding te onthouden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok voordat mensen op de titel alleen al gaan zeggen gebruik de search:
Dat heb ik al gedaan en kom er nog niet uit. In deze topic worden een aantal microsoft kwoledge base documenten gelikt die heb ik ook al doorgelezen maar ik zie er niet staan waarom XP de wachtwoorden steeds vergeet:
Win XP wachtwoord probleem

Op een FreeBSD box heb ik samba draaien en wat mappen geshared (security = share) en met username/wachtwoord beveiligd. Ander wachtwoord dan de username die ik gebruik om op XP in te loggen. Die useraccount is lid van Administrators.

Ik kan een netwerkverbinding maken en als ik dan op "inloggen als andere gebruiker" klik kan ik wel een wachtwoord invullen (maar geen vinkje om het te saven). Als ik dan expres geen wachtwoord invul word ik daar om gevraagd en dan kan ik wel aanvinken dat het wachtwoord bewaard moet worden. Maar dat doet ie dus gewoon niet want als ik af- en weer aanmeld dan zegt hij dat de netwerkverbinding niet herstand kan worden en dan moet ik weer het wachtwoord invullen om dat te doen.

Ik heb het ook al geprobeerd via "Control userpasswords2" -> Geavanceerd -> Wachtwoordbeheer en dan handmatig username en wachtwoord opslaan. Ook daar onthoud XP ze niet.

Hoe kan ik ze in hemelsnaam laten onthouden?
Ook al geprobeerd fast user switching af te zetten maar dat helpt niet.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

heb je weleens met het 'net use' commando gespeeld in je command prompt? Wellicht kun je hier wat meer informatie uit onttrekken :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate