Toon posts:

Win XP wachtwoord probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben op het netwerk een paar laptop gebruikers die met win xp werken. Als ze hun netwerk verbindingen maken met behulp van wachtwoord, dan slaat win xp deze op een of andere manier.
Op niks mis mee als je hem niet hoeft te wijzigen. Echter heeft een gebruiker zijn wachtwoord gebruikt en deze wordt nu elke dag gelockt door de server omdat zijn wachtwoord verkeerd is.
Dit komt namelijk omdat op de server en laptop wel zijn wachtwoord vernieuwd zijn maar de oude netwerk verbindingen gebruiken dat oude wachtwoord nog steeds.

Nu heb ik me vraag hoe kun je dat uit schakelen dat hij dat oude wachtwoord nog gaat gebruiken en dus dan gewoon om zijn wachtwoord vraagt steeds? Nu wordt hij door het oude wachtwoord wat automatisch verbinding zoekt met het netwerk steeds gelockt. Maar is er dus een manier hoe ik dat wachtwoord kan weg halen en hij het nieuwe wachtwoord niet gaat onthouden, maar gewoon steeds opnieuw moet invoeren?

Ik weet beetje ingewikkeld gezegt maar hoop dat jullie eruit komen!!

Even wat enters en spatie's in je verhaal geplaatst, is veel beter te lezen zo :)

[ Voor 7% gewijzigd door Han op 11-09-2003 16:58 ]

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 15:50

Nobby

Nuts!

Kun je er even leestekens tussen zetten aub?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Sjemig, ik moest het 4x lezen voordat ik het door had. Wat meer interpunctie zou welkom zijn.
Gewoon de verbindingen verbreken, en opnieuw aanmaken met het goede wachtwoord.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De volgende artikelen van deze site zijn in jouw geval wel handig:
http://support.microsoft.com/?kbid=281660
http://support.microsoft.com/?kbid=306992
http://support.microsoft.com/?kbid=281567

Mocht je het cachen van credentials uit willen zetten, dan kun je hier kijken. Maar ik vraag me af in hoeverre dit het cachen van credentials is, of het verkeerd opnieuw maken van een netwerkverbinding (net use <drive> <\\server\share> <password>, of via de GUI).

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-05 12:08

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Het lokale .SAM bestand weggooien?

Verwijderd

Topicstarter
opnieuw een netwerk conectie aan maken mocht niet helpen. Want een dag later heeft hij het probleem weer.

• blackd
  • Niet online
Hoe worden die netwerkverbindingen aangemaakt dan? Staat daar een wachtwoord ingegeven, gaat dat met login scripts / batch files etc..

Verwijderd

Topicstarter
het gaat nu met een .bat scriptje. Maar waarschijnlijk heeft de gebruiker de netwerkverbinding handmatig gemaakt. dus via netwerk omgeving

• blackd
  • Niet online
En hoe zit het met:
blackd schreef op 11 september 2003 @ 20:56:
[knip] Staat daar een wachtwoord ingegeven, [knip]

Pagina: 1