[XP] NIC of software probleem?

Pagina: 1
Acties:

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:33
Yo,

Ik kan sinds paar dagen niet surfen of bestanden delen vanaf me laptop, dit kon ik eerst wel doen. Ik heb zover ik weet helemaal niks veranderd :/ .

Als ik IE opent en dan een adres intikt en daarna op enter drukt moet ik even wachten voordat hij naar de opgegeven pagina gaat zoeken en die hij dan niet vindt. Wat raar is, is dat als ik naar me router gaat pingen of naar me andere pc dat ik dan wel een response krijgt van 1ms. Maar ik kan me andere pc niet zien en ik kan geen bestanden uitdelen.

Wat ik allemaal heb geprobeerd:

De Wizard nieuw netwerk instellen al 30x op beide pc's gerunt, geen resultaat
Netwerkkaart verwijdert uit apparaatbeheer en dan opnieuw geinstallerd, geen restultaat.

En ja zoals ik al zei alles werkte hiervoor gewoon goed, ik snap er niks meer van.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen _/-\o_

Verwijderd

Ik denk dat het een instelling ergens is. Dit ligt niet aan he NIC denk ik.

• Voyage
Heb je ook enig idee waar ?

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:24

EgoPro

Time is an illusion.

kan je ze niet delen (is het knopje delen blacked out?) of zie je ze niet op de andere PC? Wat zie je in netwerkomgeving?

Geen domain verkeerd staan?

• Voyage
jrutjes schreef op 16 december 2003 @ 15:11:
kan je ze niet delen (is het knopje delen blacked out?) of zie je ze niet op de andere PC? Wat zie je in netwerkomgeving?

Geen domain verkeerd staan?
Nou, ik kan wel bestanden delen enzo maar ik kan niet in me laptop komen oid. Net of hij geen eens is :r . Alle protocolen staan aangevinkt dus daar legt het niet aan. En nee ik zie niks als ik op "Zoeken naar andere computers in werkgroepen" klikt.

Iemand andere ideeen ?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
- Dus een ping naar een andere pc werkt wel?
- Lukt een ping naar bv www.tweakers.net?
- Zo nee lukt het wel om te pingen naar 213.239.154.35?
- Kan je in IE naar: \\anderepcnaam\c$ ? (of andere sharenaam)
- Kan je naar \\anderepc_ip\c$ ? (of andere sharenaam)
- Wat is de ip reeks in je netwerk?
- Geef eens de ip's van alle computers?

• Voyage
Mike Jarod schreef op 16 december 2003 @ 15:27:
- Dus een ping naar een andere pc werkt wel?
- Lukt een ping naar bv www.tweakers.net?
- Zo nee lukt het wel om te pingen naar 213.239.154.35?
- Kan je in IE naar: \\anderepcnaam\c$ ? (of andere sharenaam)
- Kan je naar \\anderepc_ip\c$ ? (of andere sharenaam)
- Wat is de ip reeks in je netwerk?
- Geef eens de ip's van alle computers?
- Ja, pingen naar andere pc's lukt wel
- Nope
- Jep 8)7
- Nope
- Nope
- De router begint me ip's geven vanaf 10.0.0.150, er zijn nu maar 2 gebruikt
- 10.0.0.138 router, 10.0.0.150 eerste pc, 10.0.0.151 laptop

Is het een dns probleem ofzo ? :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Voyage op 16-12-2003 15:52 ]

• Mike Jarod
  • Niet online
deLeRixX schreef op 16 december 2003 @ 15:51:
Is het een dns probleem ofzo ? :'(
Daar lijkt het wel op :)

Doe eens cmd>ipconfig/all en kijk eens wat er staat bij DNS-servers. Daar zou het ip van je router moeten staan. Zo niet probeer even ipconfig /release en ipconfig /renew.
Werkt dat niet probeer dan even bij eigenschappen van je lan verbinding > tcp-ip > het ip adres van je router in te vullen bij DNS. Kijk ook even in de instellingen van je router of die wel automatisch een DNS ip toegewezen krijgt van je ISP.

[ Voor 3% gewijzigd door Mike Jarod op 16-12-2003 16:03 ]

• Voyage
Mike Jarod schreef op 16 december 2003 @ 16:02:
[...]
Daar lijkt het wel op :)

Doe eens cmd>ipconfig/all en kijk eens wat er staat bij DNS-servers. Daar zou het ip van je router moeten staan. Zo niet probeer even ipconfig /release en ipconfig /renew.
Werkt dat niet probeer dan even bij eigenschappen van je lan verbinding > tcp-ip > het ip adres van je router in te vullen bij DNS. Kijk ook even in de instellingen van je router of die wel automatisch een DNS ip toegewezen krijgt van je ISP.
Klopt, bij DNS servers staat idd mijn routers ip. Ik heb even gekeken in me router maar als ik op DNS klikt krijg ik alleen een tabeltje te krijgen met welke ip's worden gebruikt.

Heb je nog meer ideeen ? _/-\o_

• Mike Jarod
  • Niet online
Behalve NIC even uninstallen en herinstallen eigenlijk niet :/

Heb soortgelijk probleem meerdere malen gehad op 98 machines, en dan was een oplossing bepaalde Winsock sleutels uit het register verwijderen en dan TCP-IP opnieuw installeren. Maar afaik kan je TCP-IP in XP niet op een makkelijke manier herinistalleren. Ook heb ik dit probleem nog niet meegemaakt op XP dus weet ook niet zo snel hoe op te lossen. Maar iemand anders zal dat vast wel weten.

Kijk ook even hier: [rml][ XP] internet dns[/rml]

Edit: lees net hier ergens een topic dat dit ook veroorzaakt kan worden door Spyware (new.net), gooi Ad-Aware en Spybot er eens over.

Edit2: zou toch iets met Winsock kunnen zijn, kijk even hier: FAQ Network Troubleshooting. Oplossing die daar staat is volgens mij voor 98, maar je zou het kunnen proberen op XP. Op eigen risico :)

[ Voor 27% gewijzigd door Mike Jarod op 16-12-2003 16:45 ]

• Voyage
Heb even die thread gelezen enzo maar niks nuttigs gevonden en dat winsock gedoe doe ik liever niet. Ah ja, ik denk toch dat ik het maar es even gaat formatteren want daar is ie wel aan toe. Het zal wel grappig zijn als ie het dan nog niet doet :)

• Mike Jarod
  • Niet online
Tja als je toch een herinstall gaat doen kan je het net zo goed proberen toch ;)

• Voyage
Eingelijk wel ja :*) , maar eerst ga ik het toch proberen goed te krijgen.

edit.

Heb even adware gedraait en die had niks gevonden. Nou zat die winsock topics te lezen van Killerace en begreep niet echt wat hij met "Verwijder middels REGEDIT alle sleutels waar WINSOCK2 bijstaat" dus hij bedoelt dat ik de map WinSock2 uit register moet verwijderen ?

Hoe dan ook, ik had de WinSock2 mapje vergeleken met me andere pc's WinSock2 mapje en kwam achter dat bij "Protocol_Catalog9" - "Catalog_Entries" meer entries op de laptop staan dan op me andere pc. Er staan namelijk 18 op me laptop en 15 op andere computer. Zou het helpen als ik de andere 3 gaat verwijderen ?

[ Voor 80% gewijzigd door Voyage op 16-12-2003 18:23 ]

• Mike Jarod
  • Niet online
Probeer het uit :)

Je kan ze natuurlijk altijd nog exporteren voor het geval het niet goed gaat. Of een restore point maken.

En ja hij bedoelt al die mappen met inhoud verwijderen, zo deed ik dat ook op 98, en dat werkte prima. Maar zoals ik al zei weet ik niet hoe XP hierop reageert.

• Voyage
Ok dat ik morgen proberen of vandaag misschien nog, je hoort wel of het is gelukt of niet ! :)

• Mike Jarod
  • Niet online
Is het nog gelukt? Zit nu met een kennis aan de lijn die zo lijkt precies hetzelfde probleem heeft :).

Edit: opgelost dankzij de hulp hier. Zie ook: [rml][ XP] Geen DHCP / DNS probleem / iets rot ieg[/rml]

[ Voor 40% gewijzigd door Mike Jarod op 17-12-2003 21:26 ]

Pagina: 1