[XP] internet dns

Pagina: 1
Acties:

• pdehoop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik heb een probleem met internet

Ik kan wel pingen naar ip adressen, maar niet naar de domeinnaam. Explorer laat ook niks zien en direct een ip adres laden werkt ook niet.

DNS probleem zou je zeggen.
Zou best kunnen, maar dns staat goed. Op andere pc werkt het wel met precies dezelfde instellingen.

Wat kan het probleem zijn?

Het is een dell laptop met XP home. De andere is een laptop met XP pro.
Rara... Kzit trouwens op een netwerk.

Gaarne ideëen.

Verwijderd

Als direct een ip adres laden ook niet lukt is de optie DNS niet helemaal logisch.

Kan je de router of andere pcs in het netwerk pingen van de probleempc?

Overigens meer iets voor NT dit.

• pdehoop
ja, pingen gaat allemaal prima, zolang je maar niet de domeinnaam gebruikt, dus alleen het ip adres.... Zowel naar een intern ip adres als naar een extern ip adres.

vandaar dat het dus lijkt op een dns probleem.

Verwijderd

Hrmz.

Even samenvatten:

Je kan wél een ip adres pingen vanaf de command line, zowel internet als extern (internet)
Je kan géén domeinnaam pingen vanaf de command line
Je kan géén pagina opvragen in je browser op domeinnaam
Je kan géén pagina opvragen in je browser op ip adres

Vaag. Zit je toevallig achter een firewall? Welke browser gebruik je? Heb je al eens het ip van je DNS gepingd? HEb je al eens een andere DNS geprobeerd?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 01:44 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijder je netwerkkaart (-drivers) even met alles er op en eraan, en installeer ze opnieuw. Best kans dat het dan weer werkt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 13:32
Probeer eens een DNS van een andere provider in te stellen... Dat schijnt te helpen... :)

• pdehoop
Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 01:40:
Hrmz.

Even samenvatten:

Je kan wél een ip adres pingen vanaf de command line, zowel internet als extern (internet)
Je kan géén domeinnaam pingen vanaf de command line
Je kan géén pagina opvragen in je browser op domeinnaam
Je kan géén pagina opvragen in je browser op ip adres

Vaag. Zit je toevallig achter een firewall? Welke browser gebruik je? Heb je al eens het ip van je DNS gepingd? HEb je al eens een andere DNS geprobeerd?
de samenvatting is correct.
Zit niet achter een firewall. Er wordt ie gebruikt, de standaard die in xp home zit.

Ik heb dns van zowel wanadoo als planet geprobeerd.

Dit gebeurde allemaal zaterdagmiddag. Toen werkte internet nog, maar toen ik ipx ondersteuning het verwijderd en weer geinstalleerd werkte het niet meer. Dit deed ik om RA2 te kunnen spelen.

IPX heeft verder toch niks met tcp-ip te maken?

Vanaf dat moment is het volgens mij gebeurd.
Netwerkkaart erin en eruit gaat moeilijk, is een internal lan in een dell laptop.

Aangezien ik wel gewoon kan lannen lijkt me niks met de netwerkkaart verkeerd, ook omdat ik dus wel kan pingen...

Help? :?

Verwijderd

Toch maar ff opnieuw TCP/IP installeren...

Laat maar horen of dat het verhelpt

• pdehoop
daar dacht ik dus ook aan.
maar de uninstall optie is niet mogelijk
ik zal de netwerkkaart opnieuw laten detecten..

Verwijderd

uninstalloptie? hoezo niet? Geeft ie een foutmelding?

• pdehoop
er zijn drie knoppen, install + uninstall + properties.
Als je tcp-ip selecteerd, dan zijn alleen install en properties aanklikbaar, de uninstall button is niet klikbaar. Kijk zelf maar even als je xp hebt geinstalleerd.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
En als je gewoon op delete drukt dan?

Verwijderd

Dat werkt ook niet.
waar je wel naar kan kijken is of tcp/ip je standaard protocol is. Dit is een vinkje ergens in de eigenschappen van TCP/IP (ik zit nu niet achter een xp-machine)

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 15:44

bruto

Druktemaker.

Is je UDP poort voor de DNS lookup misschien blocked?
Poort 53 als ik het goed heb.

The more you know, the more you know you don't know.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

er staat een hokje voor, als je het vinkje weghaalt, haalt ie het tcp/ip protocol ook weg.

Maar als je helemaal zeker wilt zijn: haal de hele netwerkkaart even weg. Bij het herstarten word deze meteen weer geherinstalleerd, inclusief een nieuw tcp/ip protocol.

Dit doe je via devmgmt.emc > network adapters > rechtsclick > uninstall.
of gewoon met delete op het keyboard :)

Daarna wel de pc herstarten.

Localhost is where the heart is

• pdehoop
oke, het is alleen mogelijk om de drivers te uninstallen.

dit is gebeurd, maar het werkt nog niet.

Verwijderd

post eens:
ipconfig /all
nslookup tweakers.net
tracert 213.239.154.35

• pdehoop
de laptop is nu aangesloten op een ander netwerk.
Achter een windows router met een proxy van analogx.com

Intern pingen gaat prima, echter naar buiten werkt het niet. Probleem met de gateway zou je zeggen.
De instellingen komen echter precies overeen met een andere winxp gewone pc en daar werkt internet wel naar behoren.

Zelfde instellingen, geen internet.
De kaart is al een keer gedeinstalleerd, maar geen verbeteringen...

Wat kan het zijn?

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:41
Kun je de gateway wel gewoon pingen?

Andere (enigzins ver gezochte..) mogelijkheid kan zijn dat er spyware software roet in het eten gooit. Bijvoorbeeld SaveNow, zit o.a. bij Kazaa. Dit soort spyware haalt, om je internetgedrag te kunnen monitoren, een flink aantal trucs uit in de registry (o.a. met DNS).

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:27
Ik heb iets dergeleijks gehad nadat ik de demo-versie van mcafee 7.0 :r had geflikkerd. Netjes geunistalld, maar daarna lag m'n hele tcp/ip verkeer eruit, zelfs dhcp werkte niet meer. System restore van XP heeft me geholpen.

• pdehoop
heb hem op dit moment niet bij de hand, maar het werkt nog steeds niet.

Ik weet niet of system restore aanstaat en of dat op dit moment nog mogelijk is.

Ik kan op dit moment niet de precieze situatie schetsen, maar ik herinner me dat zowel het intern pingen naar en gewone computer als naar de gateway niet meer werkte.

Apart detail over de gateway, ik heb het nog niet zelf bekeken, maar de gateway die wordt ingesteld op de clients is een ip adres beginnend met 195.etc...
Dit lijkt mij dus een extern ip adres. Het rare is wel dat het op de andere computers wel werkt.

Ik las in een thread iets over new.net, spyware dat zit bij kazaa.
Nu is het zo dat kazaa op de desbetreffende dag is opgestart, maar direct daarna weer is afgesloten, omdat ik kazaa helemaal niet wilde opstarten, maar het programmatje daaronder.

Is het mogelijk dat in die korte tijd new.net is geinstalleerd?
In de software lijst staat ook geen enkel programma dat new.net heet. Dus het lijkt er sterk op dat het dat specifieke spyware programma niet is.

Het vermoeden bij mij is dat het wel zoiets dergelijks moet zijn, aangezien er verder niks veranderd is.

Is er ergens informatie over de registerwijzigingen van dat new.net of over dit probleem?
Natuurlijk is een format het laatste redmiddel, maar als het niet hoeft, dan liever niet.

Nog ideëen of informatie over dit probleem?
Pagina: 1