Toon posts:

server bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo
vraagje is een seleron prossesor goed genoeg om een game server te draaien het gaat om 2.6 en het spel soldier of fortune 2 met ongeveer 20 players. ik vraag dat om dat de 1 zecht dat de rekken snelheid niet voldoende is. klopt dat alvast bedankt

Verwijderd

wat een topic.
kun je specifieker zijn in je systeemconfiguratie a.u.b. (inclusief correct Nederlands).

-processor (wat voor Celeron, welke snelheid)
-hoeveelheid geheugen
-enzovoorts.

Verwijderd

Topicstarter
ben nog wat vergeeten wat is het beste bestuur programa om een game server te draaien

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 12:28:
Hallo,

Vraagje:

Is een Celeron processor goed genoeg om een game server te draaien? Het gaat om 2.6ghz en het spel soldier of fortune 2 met ongeveer 20 players. Ik vraag dat omdat de 1 zegt dat de reken snelheid niet voldoende is. Klopt dat? Alvast bedankt!
Vernederlandst :)

Verwijderd

Ben 's wat specifieker, als ik in de pricewatch kijk zie ik tientallen celerons, en vaker is geheugen net zo belangrijk als een processor.
En de internet verbinding die je hebt bepaalt ook heel veel voor een server.

Verwijderd

Sorry hoor maar beetje goed lezen en zeker ABN gebruiken zou
in jou geval zeker een uitkomst zijn.

Maar goed zoals al eerder gevraagt werd.

CPU ?? Snelheid??
Geheugen ??
HD ??
etc etc

beetje meer info aub

EDIT :: Damn zo staat er niks en even later zijn er al paar voor me :( Grr.. awel..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 12:35 ]

• ou812
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:59
Ligt er aan op welk os je het laat draaien: wij hebben zelf een linux server draaien met de volgende specs:

AMD Athlon(tm) XP 2000+
1024 mb intern

exacte specs vind je hier: http://www.menowar.com/sysinfo/

Hierop draaien nu:

2x SOF2 sever (2x20 players (1 server in de avond meestal vol))
1x America's Army (32 players meestal vol)
1x teamspeak server (gemmiddeld 10 users)
en onze eigenste website natuurlijk www.menowar.com

draait allemaal perfect geen lag of iets dergelijks: deze server staat wel colocated dus wat betreft verbindig zit dit wel snor. (Server staat in dezelfde ruimte als die van gameservers.net)

Op een windows machine zal dit allemaal wat lastiger worden, ik adviseer dan ook zeker om het op linux te doen indien dit tot de mogelijkheden behoort.

[ Voor 10% gewijzigd door ou812 op 16-12-2003 12:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om 2.0 sleron bus snelheid 400 dus geen 2.6 dat was een foutje .sorry voor mijn nederlands het is nooit mijn goedste taal geweest lichte vorm van woord blind heid . en geheugen wordt pc333 2700 700 nog wat mb.

• ou812
Als je dit overigens wilt hosten met een normale adsl of kabel verbinding vergeet het dan maar; ik denk dat je dan max 8 players kunt hosten.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt me nou niet iets voor PNS eigenlijk....meer iets voor SPV of SGD. Verder kan ik je eigenlijk al bij voorbaat zeggen dat je rekenkracht idd te klein zal zijn.

Suc6

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

ou812 schreef op 16 december 2003 @ 12:42:
Als je dit overigens wilt hosten met een normale adsl of kabel verbinding vergeet het dan maar; ik denk dat je dan max 8 players kunt hosten.
En bedenk dan ook nog dat niet alle providers het draaien van een server toestaan (van @home mag dit bijvoorbeeld niet).

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:41
Soldier of forure heeft waarschijnlijk net zoals de meeste spellen (cs, ut, vietcong) wel de optie om dedicated te draaien.

Zoniet dan staat er vaak een 'dedicated server patch/install/watever' in de download selectie van de fabrikant ;)

Ikzelf draaid zodoende een vietcong server, meestal met ee man of 6 savonds een beetje game (vrienden clubje).

Wat voor internet verbinding hang je dit dingetje aan?

• ou812
Icey schreef op 16 december 2003 @ 12:48:
Soldier of forure heeft waarschijnlijk net zoals de meeste spellen (cs, ut, vietcong) wel de optie om dedicated te draaien.

Zoniet dan staat er vaak een 'dedicated server patch/install/watever' in de download selectie van de fabrikant ;)

Ikzelf draaid zodoende een vietcong server, meestal met ee man of 6 savonds een beetje game (vrienden clubje).

Wat voor internet verbinding hang je dit dingetje aan?
Hoewel je gelijk hebt zie ik niet in wat dit te maken zou hebben met wat voor systeem je moet samenstellen voor een gameserver, of ik mis iets.

Maar on topic ik denk dat het met celeron 2.6 wel moet lukken, maar pak dan wel linux als besturingssysteem en verder moet deze pc niks anders te doen hebben als deze game draaien. Zorg in iedergeval voor voldoende geheugen. Misschien kun je ook net als wij kiezen voor een AMD Proc.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 12:38:
het gaat om 2.0 sleron bus snelheid 400 dus geen 2.6 dat was een foutje .sorry voor mijn nederlands het is nooit mijn goedste taal geweest lichte vorm van woord blind heid . en geheugen wordt pc333 2700 700 nog wat mb.
Ik neem aan dat je 768 MB bedoelt?

Kies je voor die celeron omdat je nog een moederbord hebt liggen?

Vertel iig eerst even wat voor internetverbinding je tot je beschikking hebt.

En verder, ik respecteer dat je woordblind bent, maar doe wel een beetje je best a.u.b.

• Icey
ou812 schreef op 16 december 2003 @ 12:52:
[...]

Hoewel je gelijk hebt zie ik niet in wat dit te maken zou hebben met wat voor systeem je moet samenstellen voor een gameserver, of ik mis iets.

Maar on topic ik denk dat het met celeron 2.6 wel moet lukken, maar pak dan wel linux als besturingssysteem en verder moet deze pc niks anders te doen hebben als deze game draaien. Zorg in iedergeval voor voldoende geheugen. Misschien kun je ook net als wij kiezen voor een AMD Proc.
Ik probeer zo te voorkomen dat hij (zodra iemand verteld heft dat een celly snel genoeg is) een nieuw topic openend ;)

Omdat ik zelf redelijk wat ervaring met dat spul heb wil ik hem best helpen, maar dan heb ik wel meer info nodig ;)

-verbinding?
-hoeveelheid spelers?

Verwijderd

Topicstarter
ja dat klopt ik heb adsl van planet de 320/1024 verbinding die ik ga verhoogen naar het dubble. ik kan met runner 12 man hosten dan pas ik de ping aan tot en 100 dat gaat heel goed . plus laage fps op 20 . dus ik dacht met het dubble aan verbinding dat het zeker 18 tot 20 man kan hebben . waar het mij om gaat of die seleron prossescor 2.0 400 bus snelheid of die het aan kan .want scheeld bijna 100 euro op een p4 processor

• ou812
Dan hebben we allebei hetzelfde doel: de topicstarter helpen ;)

Aangezien we allebei dus de nodige ervaring hebben moet dit wel lukken, echter hij/zij moet dan wel met wat meer informatie komen: tot nu toe beetje karig.

edit:

heeft ie dus net gedaan :)

[ Voor 11% gewijzigd door ou812 op 16-12-2003 12:57 . Reden: nav reactie ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:06
dit moet met een celeron 2.0 ook makkelijk lukken. Hangt er natuurlijk wel vanaf hoeveel spelers je erop wil. Zorg wel dat je genoeg geheugen erin gooit, want dat is voor gameservers ook vrij belangrijk. Daarnaast zou ik het wel fijn vinden als je je posts 2 of 3x naleest als je woordblindheid hebt....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Icey
Overigens ben ik van mening dat je met zo'n up en download niet een shooter wilt hosten voor zoveel man... Ik denk dat je beter je eigen pc van dat geld kunt upgrade en dan zelf hosten. En 20 man op een 320/1024 lijntje wil je ook niet.

Overigens, een lage fps is niet goed, je wilt zo hoog mogelijk zodat je geen schokken krijgt, en ping 100 kan je als redelijk beschouwen. Als ik hier op mijn 320/1024 een gamepje speel (vietcong) met 5 man zit ik rond de 50ms met ze allen.

Verwijderd

Topicstarter
pffffffff ik vraag om een antwoord op mijn vraag niet om onderwijs in de nederlandse taal .ik heb al gezecht dat ik daar niets aan kan doen helaas .sorry

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 12:54:
ja dat klopt ik heb adsl van planet de 320/1024 verbinding die ik ga verhoogen naar het dubble. ik kan met runner 12 man hosten dan pas ik de ping aan tot en 100 dat gaat heel goed . plus laage fps op 20 . dus ik dacht met het dubble aan verbinding dat het zeker 18 tot 20 man kan hebben . waar het mij om gaat of die seleron prossescor 2.0 400 bus snelheid of die het aan kan .want scheeld bijna 100 euro op een p4 processor
Ga jij je adsl abo upgraden, of bedoel je hiermee de verhoging die kpn zelf gaat voorstellen?

Ga je dus voor een fast abo, of blijf je bij je basic abo

Basic wordt: 2048/320 Kbit/s
Fast wordt: 4096/640 Kbit/s

Dit alles per 15 januari

Vertel verder eens even of je al een moederbord hebt of dat je je complete server nog moet kopen. Als je al je spullen nog moet kopen is een celeron niet de verstandigste keuze.....
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 13:04:
pffffffff ik vraag om een antwoord op mijn vraag niet om onderwijs in de nederlandse taal .ik heb al gezecht dat ik daar niets aan kan doen helaas .sorry
Chill dude, je kunt toch een beetje je best doen, doen wij ook voor jouw!

Dit wat je nu schrijft is al een stuk beter

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 13:06 ]

• Danny043
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
rekensnelheid moet aan elkaar B)

• ou812
Helemaal mee eens: hosten van 20 of meer spelers moet je zelf niet aan beginnen (op je eigen adsl verbinding) : dit gaat alleen maar irritatie opwekken bij de gebruikers. Gevolg: niemand die meer op je server komt. Mijn motto "Als je het doet moet je het goed doen"

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 12:54:
aangezien je al host, kan je nu toch bekijken wat je processor belasting is...

• Icey
Overigens, je snelheid gaat ietsjes omhoog, maar je upload (belangrijk voor gameserver) blijft gelijk. Met andere woorden, now way dat je 20 man gaat halen ;)

Tenzij Soldier of fortune echt een heel oud spel is wat genoeg heeft aan 2kb/sec up per persoon.

Aan de hardware zal het niet liggen, dat is snel zat, je zou met minder het zelfs al gaan redden met jou upload. Zolang als je maar _dedicated_ gaat draaien, en het liefst zelfs onder linux als het eventjes mag. Alhoewel een celleron wel erg veel trager is door dat de argitecteur die de p4 zo snel maakt totaal uit elkaar geript is voor de cellerons moet het toch voldoende zijn.

Waar je wel aan wilt denken is veel en snel geheugen, en ook stabiel, want je wilt niet dat de hele zooi vastloopt :)

Over dat nederlands, ikzelf heb oom dyslextie, en ik weet hoe verdomd klote dat kan zijn. Toch als je weet dat je er last van heb, weet je ook hoe moeilijk het voor andere is om te lezen. GoT is tegenover mij altijd vrij goed geweest, mensen die mij helpen, en om de kleine dingen word echt niet moeilijk gedaan gelukkig. Alleen jou tekst is een stapje moeilijker te lezen dan mijn teksten. En dus kost het jou wat meer moeite (mijn posts zijn bijna allemaal gemaakt dmv Word, die ramt er gelijk een spellingscontrole doorheen).

Het klinkt erg onaardig, maar ik snap de rest ook wel, immers word iemand die hier duits of engels spreekt ook niet geholpen omdat normaal nederlands toch wel gevraagt mag worden.

Mocht je er niet uitkomen, mijn mailadres staat in mijn profiel, ik wil je best helpen je posts wat makkelijker leestbaarder te maken, zeker een topic start is vrij belangrijk. Alles moet erin staan qua informatie en je moet zelf al een kleine hoeveelheid moeite gedaan hebben ;)

Ik denk dat je eerst zelf eventjes wat info moet verzamelen, wat wil je draaien, hoeveel wil je uitgeven? is het niet makkelijker om gewoon zelf te hosten en dus het geld in je eigen machine te investeren? speel je maar 1x per week, waarom zou je dan geld in een dedicated server investeren? Mocht je echt een game server hosten die public word kan je hem wellicht beter bij bijv. trueserver neerzetten ofzo.

Afin, denk er nog maar eens rustig over na :)

Verwijderd

Topicstarter
leuk danny 043
oke ff over nieuw moest dat aan elkaar zal wel.
assus moederbord met 768 mb geheugen .daar wil ik een seleron 2.0 proessor in doen met een bus snel heid van 400 harde schijf met 5400 toeren 15 gig .daar wil ik mee een game server opzetten . 20 players hoog uit .en in de toekomst in een data centrum plaatsen .nu gaat mij het er om is die processor goed genoeg hier voor . ook vanweege de kosten

• Icey
Overigens, wat je in je hoofd kunt houden, de meeste spellen, om lekker te kunnen spelen heb je toch wel 8kb/sec upload nodig (dat is het belangrijkste).

Je heb +- 35 kb/sec up.. dus voor 4 of 5 man.

Jou upload gaat niet omhoog, je download word verdubbeld door kpn ergens in januarie, met andere woorden: 'waar baseer jij die 20 spelers op? '.

Verwijderd

Topicstarter
dat baseer ik op dat ik nu 12 players kan draaien met het programa runner . dat ik de ping niet hooger zet dan 100 en de fps op 20 dat loopt goed geen klachten .en dat allemaal op een verbinding van adsl planet 320/1024 dit is het comfort pakket die ga ik verhoogen naar advance wordt dus verdubbeld 640/2048. zodoende dacht ik met deze instellingen dat het mogelijk is om dan 18 tot 20 players te kunnen hosten of zit ik er hellemaal naast

Verwijderd

zonder punten en komma's snap ik echt weinig van je post!

Verwijderd

je kan niet 2 verschillende spellen met elkaar vergelijken als het gaat om upload e.d.

• Icey
Ikzelf ken het programma runner niet, en 2 spelen vergelijken is niet te doen... battlefield eist bijv. al gauw iets van 15 kb/sec (ruwe schatting) terwijl je al erg goed kunt counterstriken met 5kb/sec up :P Ik denk dat je het beste gewoon zelf een game kunt hosten op je eigen bak (dus gewoon soldier of fortune opstarten en een multiplayer game maken), en dan kijken hoeveel man er goed kunnen joinen ;)

Let er ook op dat je nog poorten in je router moet forwarden eventueel in het geval je achter NAT zit.

Hasse_M, doe wat nuttigs, posts wat nuttigs of ga anderes gewoon weg en iemand anders lastig vallen... Dyslexie, even onder de aandacht brengen. Meer mensen hebben er last van, de TS en ik zijn niet de enige. Leef ermee, en hou die kutopmerkingen voor je.. De TS had allang door dat er mensen last van hadden, en aan zijn laatste posts te zien doet hij erg hard zijn best.

Verwijderd

Topicstarter
zijn we nu is klaar met dat gezeik over mijn nederlands., of hoe zit dat .,,,,
wel raar dat ik van anderen wel gewoon antwoord krijg .....,,,,,

Verwijderd

Topicstarter
bedankt igey voor je begrip zal mijn best er op doen om zo duidelijk mogelijk te zijn

Verwijderd

Topicstarter
met een c dat bedoel ik sorry

Verwijderd

Icey waarop bazeer je dat Battlefield 15 kb/s upload nodig heeft en Counterstrike 5 kb/s ? Ik heb zelf een server staan in een datacenter en Battlefield gebruikt 25 kbits per seconden en cs ongeveer 5 kbits dan heb je het wel goed getweaked. En aangezien hij 380 kbits upload heeft lijkt me 10 a 20 man wel het maximum. Ik weet niet precies hoeveel SOF2 gebruikt. En als je een Celeron 2.0 wil kopen koop dan liever een Duron 1,6 is sneller dan een Celeron 2,6.

*Edit*

fietsie er bestaad een "Edit" knop 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 14:06 ]

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02 03:52
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 14:01:
met een c dat bedoel ik sorry
gebruik deze is: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog een assus moederbord liggen .

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 14:10:
ik heb nog een assus moederbord liggen .
Dat begrijpen we inmiddels. Maar ik dacht dat we gezamelijk tot de conclusie waren gekomen dat je upload het moeilijk maakt om een gameserver te draaien.

Doe met dat moederbord wat je wilt, maak er een leuke fileserver van of iets anders, maar vergeet het idee dat je thuis een gameserver kan draaien voor twintig man.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 14:15:
[...]
Doe met dat moederbord wat je wilt, maak er een leuke fileserver van of iets anders, maar vergeet het idee dat je thuis een gameserver kan draaien voor twintig man.
off-topic:
of verhuis naar zweden. bostream biedt 26mbit up/down voor 60 euro in de maand... kunnen die gasten niet in nl beginnen ofzo ?

Verwijderd

Je snapt nog niet echt hoe het hier werkt he, fietsie. Dit is een forum met niveau waar jouw vragen gewoonweg niet thuishoren. Daarom zijn je drie vorige topics over gameservers ook op slot gegaan.

Lees dit eens heeeeel aandachtig door: http://gathering.tweakers.net/forum/faq
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.