Ik heb sinds kort een bijna nieuwe pc aangeschaft en deze wil ik graag overclocken, maar dat lukt mij niet helemaal.
Ik heb een:
Asus P4C800-E Deluxe moederbord
P4 2.8 Ghz Processor
1024 DDR Ram geheugen Dual Line(2X 512 DDR Ram Hyper X PC3200 van Kingston)
ATI Radeon 9700 PRO Videokaart
150 GB HD Maxtor 8 MB Cache
32 GB HD Western Digital
Ik heb de nieuwste BIOS versie geinstalleerd en heb er 7 koelers op draaien.
Waneer ik deze via de functie AI laat overclocken werkt hij al niet meer 100% goed, ik moet dan mijn pc resetten en dan pakt hij de oude instellingen weer.
Ik kan hem wel op de 3.09 Ghz krijgen, maar hoger lukt mij niet. Ik heb verder niets overgeclocked. Soms pakt hij ook niet de goede RAM snelheid.
Ik heb nu wel een boek bij de hand gehad waar van alles in staat hoe je moet overclocken maar dat lukt allemaal bij niet. Zoals het verhogen van de snelheid, overclocken 3d kaart en de RAM Timing goed instellen.
Zou iemand mij kunnen helpen? Ik zou dat zeer hoog op prijs stellen
Ik heb een:
Asus P4C800-E Deluxe moederbord
P4 2.8 Ghz Processor
1024 DDR Ram geheugen Dual Line(2X 512 DDR Ram Hyper X PC3200 van Kingston)
ATI Radeon 9700 PRO Videokaart
150 GB HD Maxtor 8 MB Cache
32 GB HD Western Digital
Ik heb de nieuwste BIOS versie geinstalleerd en heb er 7 koelers op draaien.
Waneer ik deze via de functie AI laat overclocken werkt hij al niet meer 100% goed, ik moet dan mijn pc resetten en dan pakt hij de oude instellingen weer.
Ik kan hem wel op de 3.09 Ghz krijgen, maar hoger lukt mij niet. Ik heb verder niets overgeclocked. Soms pakt hij ook niet de goede RAM snelheid.
Ik heb nu wel een boek bij de hand gehad waar van alles in staat hoe je moet overclocken maar dat lukt allemaal bij niet. Zoals het verhogen van de snelheid, overclocken 3d kaart en de RAM Timing goed instellen.
Zou iemand mij kunnen helpen? Ik zou dat zeer hoog op prijs stellen