Overclocking hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Honnes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik heb sinds kort een bijna nieuwe pc aangeschaft en deze wil ik graag overclocken, maar dat lukt mij niet helemaal.

Ik heb een:

Asus P4C800-E Deluxe moederbord
P4 2.8 Ghz Processor
1024 DDR Ram geheugen Dual Line(2X 512 DDR Ram Hyper X PC3200 van Kingston)
ATI Radeon 9700 PRO Videokaart
150 GB HD Maxtor 8 MB Cache
32 GB HD Western Digital

Ik heb de nieuwste BIOS versie geinstalleerd en heb er 7 koelers op draaien.

Waneer ik deze via de functie AI laat overclocken werkt hij al niet meer 100% goed, ik moet dan mijn pc resetten en dan pakt hij de oude instellingen weer.

Ik kan hem wel op de 3.09 Ghz krijgen, maar hoger lukt mij niet. Ik heb verder niets overgeclocked. Soms pakt hij ook niet de goede RAM snelheid.

Ik heb nu wel een boek bij de hand gehad waar van alles in staat hoe je moet overclocken maar dat lukt allemaal bij niet. Zoals het verhogen van de snelheid, overclocken 3d kaart en de RAM Timing goed instellen.

Zou iemand mij kunnen helpen? Ik zou dat zeer hoog op prijs stellen :)

Verwijderd

Al geprobeerd je voltage iets te verhogen?

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02 22:14

DkF

Nog nergens iets tegen gekomen over het verhogen van voltages?

Dan heb je het verkeerde boek denk ik...

Verwijderd

ik help je door je te verwijzen naar de FAQ :)

• Honnes
ik heb wel iets over voltages gelezen, maar ik weet niet wat hier goede waarden voor zijn.

Ik kan namelijk VCORE, RAM en AGP (geloof ik) instellen, maar ik zet ze meestal op Auto.

AGP kan niet op Auto en staat standaard op 1,5 meende ik.

Verwijderd

Vcore is het, kijk even of je kan vinden wat de auto inhoud. Weet je het voltage doe die dan een klein beetje omhoog.

• Honnes
Ik zit nu op school, maar als ik hem op auto zet geeft hij rond de 1,55 Volt aan. In de FAQ staat dat 1,9 vaak het maximale is maar als ik hem hierop zet, dan is de kans zeker groot dat hij heet wordt of niet?

Ik heb een Zalman koeler die 7000-CU ofzo.

Verwijderd

ik zou zeggen, zorg eerst es dat je weet hoe warm je processor wordt.
en vooral lees even op je gemak de faq, er zal je al veel duidelijker worden.

aangezien er normaal wel meer dan 3.09 ghz uit halen is , doe je blijbaar iets verkeerd. waarschijnlijk inderdaad de voltages zie eens wat standaard is (bijvoorbeeld) 1.55, zet hem dan bijvoorbeeld eens op 1.6 , hiermee zal er niets kapot gaan hoor. proberen is de boodschap en ... de faq lezen ;)

• Honnes
FAQ heb ik gelezen :)

Ik krijg de cpu zo uit mijn hoofd normaal rond de 26 graden (bureaublad) en als ik een spelletje speel krijg ik hem hooguit op 30 graden (hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld C&C Zero Hour).

Als ik thuis ben zal ik dat eens proberen, meer voltage geven.

Zou iemand mij ook kunnen vertellen hoe die RAM Timing ingesteld moet worden en de AGP Rate ofzo (kan ingesteld worden op 60,66/40,00 en zulk soort dingen maar dat weet ik nu niet precies omdat ik nu niet thuis ben, zoals ik al vermeld had.)

[ Voor 43% gewijzigd door Honnes op 16-12-2003 10:47 ]

• TeazNutz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

Honnes schreef op 16 december 2003 @ 10:21:
Ik zit nu op school, maar als ik hem op auto zet geeft hij rond de 1,55 Volt aan. In de FAQ staat dat 1,9 vaak het maximale is maar als ik hem hierop zet, dan is de kans zeker groot dat hij heet wordt of niet?

Ik heb een Zalman koeler die 7000-CU ofzo.
Ok, check.

Ik heb bijna dezelfde configuratie, kijk maar onder in mijn post.
Dit zijn mijn settings
AGP/PCI = 66/33 fixed
Cpu Vcore = 1.75v
DDR Reference voltage = 2.75v
AGP VDDQ Voltage = 1.80v

Probeer ze eens

http://specs.tweak.to/7903

Verwijderd

1.7 volt voor de vcore zou geen probleem wezen, gewoon de temperatuur
goed in de gaten houden

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:36
'K zou geen 1.7V op'n P4 knallen, S.N.D.S. --> sudden northwood death syndrome, p4's hebben de neiging om heel snel naar de kloten te gaan bij 1.7 volt en meer o_0

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Honnes
Nu ik lees wat wormaap zegt 'schrik' ik wel een beetje. Heeft iemand nog meer P4 met een hogere voltage dan 1,7 of zou het verstandiger zijn het eronder te houden?

Ik moet jullie nu al bedanken voor de hulp, en ik hoop dat ik nu niet steeds een pc krijg die niet opstart en de bios weer moet recoveren...

In het boekje, waar ik in las over dat overclocken (PCM) stond ook dat het beter is de RAM timing zelf in te stellen.

Wat zou ik hier het beste dan van kunnen maken?

Ik heb mijn geheugen op Dual Line Memory staan op 400 Mhz.

Ik heb 2X dit geheugen erin zitten.

Kingston 512Mb Hyper X DDRAM 400MHz

Meer product info is te vinden op http://www.norrod.nl/ (bij pc onderdelen kijken en dan geheugen). (de info kan ik op school niet openen 'connection refused')

Ik weet helemaal niks van dat timen af maar heb wel iets op internet gevonden maar weet niet of het wat is, dat ging ook over het timen.

http://oldlook.experts-ex.../Desktops/Q_20791327.html

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Honnes, als je nog niet enige basiskennis hebt van hardware, BIOS, en aanverwante zaken (geheugen-timings, koeling, BIOS-settings) zou ik je dringend aanraden eerst de PMG FAQ door te nemen, voordat je uberhaupt begint met overclocken. Als je dat allemaal hebt doorgenomen en begrijpt wat wat is, dan is deze aan de beurt: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03) evenals "mini" overklok FAQ.

Want zomaar beginnen met overclocken zonder een gedegen voorbereiding is absoluut niet aan te raden. Overclocken leer je namelijk door veel zelf te proberen, te lezen, te testen/benchmarken, enzovoort. Daar kunnen zelfs de beste tips die waar dan ook staan of gegeven worden, niet tegenop.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.