Toon posts:

HD Recording met externe USB Schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan te gaan harddiskrecorden met een externe USB 2.0 7200 rpm schijf. Is dat goed te doen en heeft iemand daar ervaring mee?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 14:01

JT

VETAK y0

Ik weet niet wat je er allemaal mee gaat doen, maar er vanuit gaande dat een externe schijf trager is, kan je het antwoord ook vinden/afleiden uit dit topic: Harddiskrecording pc

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Ik raad je het zwaar af. Voorul als je multitrack recording gaat doen. Usb is een stuk trager als firewire schijven. Ik zou ook ten allen tijden voor een interne harddrive gaan. Zelf werk ik met een raid-0 setup. hiermee draai ik makkelijk 120 tracks mee. Met een usb schijf ligt dit vele maar dan ook vele malen lager. www.sound-on-sound.co.uk hebben ze verschillende schijven getest (externe). Conclusie luidt ook, als je niet mobile hoeft te werken neem dan een normale interne schijf.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Denk toch dat het wel mee zal vallen hoor, Da1. TS heeft het over USB 2. En dat is toch nagenoeg net zo snel als Firewire. (USB2 = 480Mbps, Firewire 400Mbps). Ik heb zelf een 20Gb notebookschijfje aan een firewire poort, en dat gaat bloedsnel.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• JT

JT

VETAK y0

Mircokid, de setup van Da1 zal vele malen sneller zijn: geen notebook HDD's, geen tussenkomende interface a la firewire en een RAID setup. Denk dat je blij mag zijn als jij meer dan 20 tracks tegelijk kan doen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@JT: TS heeft het niet over multitracks, dat doet alleen Da1. Gewoon een track opnemen met zo'n Firewire of USB2 schijf zou mi. dan prima moeten werken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• JT

JT

VETAK y0

Hij zegt OOK niet dat het singletrack is. Ten 1e moet hij meer info geven en ten 2e is dit een crosspost, staat ook al in dat andere HD recording topic in AV.

Ecodan warmtepomp

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:38
Kijk even in onderstaand topic, daar worden aardig wat adviezen gegeven. Daarnaast is het misschien handig om zelf ook wat onderzoek te verrichten. Zoek wat sites op over dit onderwerp bijv, daar staat vaak ook wel tips ofzo, dan weet je eigenlijk wel wat je wel en niet kunt gebruiken. Maar voor meer info, bekijk dit topic even:
Harddiskrecording pc

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.