Toon posts:

Athlon xp 2800+ Barton overclocken lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn Athlon xp 2800+ overclocken tot een 3200, qua ghz dan,
nou kan ik in mijn bios de multiplier en de fsb omhoog zetten,
als ik de fsb op 200x11 = 2200 mhz blijft mijn beeld zwart, de frequentie van mijn geheugen laat ik wel op 166 staan, ook als ik het voltage van mijn cpu omhoog gooi blijft mijn beeldscherm zwart, ik heb al tot en met 1.850 volt geprobeerd, (hoger kan hij ook niet)

Heeft iemand een id?

Systeem:

AMD Athlon Xp2800+
Asus A7N8X-X
768 DDR ram pc 2700
Geforce 4 MX 440 64 mb

DNA4U

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
uit welke week is i ? mischien verklaart dat heel veel.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Probeer eens met wat kleinere stapjes.. en als je de multiplier verhoogd?

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Volgens mij kan je alleen de FSB veranderen, de MP niet. De nieuwere Bartons zijn gelockt.

Verwijderd

Ik probeer ook een 2800+ uit de 33e week te overklokken op een Abit NF7s rev2.

De kleinste verhoging van de FSB heeft al tot gevolg dat ik het voltage flink moet verhogen naar 1,85v+. Ik kom niet niet verder dan 11,5 x 200 op 2,0V. Met lagere voltages is het systeem onstabiel. Het valt mij allemaal een beetje tegen eerlijk gezegt.

In jouw geval zou ik eens aan het verhogen van het voltage van het geheugen denken. Je gebruikt PC2700 = 166mhz geheugen en laat dat nu waarschijnlijk op 200mhz. draaien. Misschien is het geheugen de bottleneck

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 17:32 ]

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
bobje86nl schreef op 15 december 2003 @ 17:29:
Volgens mij kan je alleen de FSB veranderen, de MP niet. De nieuwere Bartons zijn gelockt.
Klopt, maar wie zegt dat hij een nieuwe + gelocked-te barton heeft ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Race Eend op 15-12-2003 17:30 ]

• Bobje
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 17:29:
Ik probeer ook een 2800+ uit de 33e week te overklokken op een Abit NF7s rev2.

De kleinste verhoging van de FSB heeft al tot gevolg dat ik het voltage flink moet verhogen naar 1,85v+. Ik kom niet niet verder dan 11,5 x 200 op 2,0V. Met lagere voltages is het systeem onstabiel. Het valt mij allemaal een beetje tegen eerlijk gezegt.

In jouw geval zou ik eens aan het verhogen van het voltage van het geheugen denken. Je gebruikt PC2700 = 166mhz geheugen en laat dat nu waarschijnlijk op 200mhz. draaien. Misschien is het geheugen de bottleneck
Jouw Abit bordje kan brak zijn. Er zijn tot nu toe _enorm_ veel klachten over geweest. Inclusief van mij. Ik kon de FSB van mijne oude bordje ook niet veranderen van 166 naar 200. Met een nieuw (vervangend) borje kon ik dit wel. De overige onderdelen waren dezelfde.

Je kan trouwens ook de FSB van je geheugen hetzelfde laten. Zodat deze niet mee verhoogd wordt met de FSB van je CPU.

Ik zou zelf ook even PC3200 geheugen proberen.
Race Eend schreef op 15 december 2003 @ 17:30:
[...]

Klopt, maar wie zegt dat hij een nieuwe + gelocked-te barton heeft ;)
Volgens mij kan je dit zo goed als concluderen omdat de MP niet veranderd kan worden. Lijkt me sterk dat het moederbord de MP verandering niet aankan. maar het was even een hulpzame mededeling ;).

[ Voor 59% gewijzigd door Bobje op 15-12-2003 17:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik zien uit welke week mijn proccesor komt?

en als ik in de bios de FSB omhoog kan doen, en de Multiplier zoals in de bios staat: "Multiple HMZ blabla" die staat dus op 12.5 en kan ik ophoog doen in stapjes van 0.5 tot 14 dacht ik, mijn voltage kan niet hoger dan 1.850 volt?? :S

maar als ik de multieplier en de fsb in de bios wel omhoog kan doen, dan zou het toch vreemd zijn als mijn processor gelockt is

• Bobje
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 17:43:
waar kan ik zien uit welke week mijn proccesor komt?

en als ik in de bios de FSB omhoog kan doen, en de Multiplier zoals in de bios staat: "Multiple HMZ blabla" die staat dus op 12.5 en kan ik ophoog doen in stapjes van 0.5 tot 14 dacht ik, mijn voltage kan niet hoger dan 1.850 volt?? :S

maar als ik de multieplier en de fsb in de bios wel omhoog kan doen, dan zou het toch vreemd zijn als mijn processor gelockt is
Als je de MP ook niet kan verlagen, dan kan er wel zeker een belletje bij je gaan rinkelen? Probeer dat even. Als dat niet werkt dan is hij gelockt.

Waarom begin je opeens met je voltages? Die hoef je alleen te verhogen als je systeem instabiel gaat draaien. D.m.v. een verhoging zal hij stabieler gaan draaien. Let er wel op dat de processor heter (lees: veel heter) wordt.

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
bobje86nl schreef op 15 december 2003 @ 17:29:
Ik heb een XP 2800 3 weken geleden gekocht en die is zeker niet gelocked!!

[ Voor 5% gewijzigd door LosGieros op 15-12-2003 17:51 ]

Rapapa...

Verwijderd

Topicstarter
je bedoeld is kijken of als ik mijn multiplier bijvoorbeeld op 11 zet en de rest hetzelfde laat dus dat ik mijn processor eignelijk langzamer laat draaien...

hmm goed punt

ga ik is proberen

Verwijderd

Topicstarter
ok dan vrees ik dus nu dat mijn Athlon xp2800 gelockt is want als ik de multiplier op 11 zet blijft mijn scherm ook zwart... hmmz ik kan dus wel in de bios mijn multiplier ophoog en omlaag doen alleen is mijn procesor gelockt, de enige mogelijkheid zou dan zijn dat ik de FSB van mijn processor op 200x12.5 zet
= 2500 mhz lol zou hij dat halen? denk het niet,
hoe kan ik een athlon xp 2800 unlocken... of zijn er nog andere manier hoe ik mijn fsb, omhoog kan doen in kleinere stapjes?...

DNA4U

**EDIT**

Mijn athlon heb ik op de hcc beurs gekocht en op 30 november dus, is 2 weken geleden...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 17:59 ]

• Bobje
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 17:58:
ok dan vrees ik dus nu dat mijn Athlon xp2800 gelockt is want als ik de multiplier op 11 zet blijft mijn scherm ook zwart... hmmz ik kan dus wel in de bios mijn multiplier ophoog en omlaag doen alleen is mijn procesor gelockt, de enige mogelijkheid zou dan zijn dat ik de FSB van mijn processor op 200x12.5 zet
hoe kan ik een athlon xp 2800 unlocken... of zijn er nog andere manier hoe ik mijn fsb, omhoog kan doen in kleinere stapjes?...

DNA4U

**EDIT**

Mijn athlon heb ik op de hcc beurs gekocht en op 30 november dus, is 2 weken geleden...
Gelockt dus ;). Niets aan te doen. Maar waarom wil je hem als 3200+ laten draaien? Je kan hem toch nòg sneller laten draaien. Laat de MP onveranderd en verhoog alleen de FSB van 166 naar 200 :).
edit:
12.5x200 moet haalbaar zijn. Je kan de FSB niet op 185 parkeren? Als de temperaturen niet enorm hoog uitvallen kan je nog je huidige koeling gebruiken, anders wordt het een nieuwe en betere. Desnoods kan je je Vcore omhoog gooien. Doe dit wel met kleine stapjes, maar dit is alleen nodig bij een onstabiel systeem.

[ Voor 17% gewijzigd door Bobje op 15-12-2003 18:30 ]

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
bobje86nl schreef op 15 december 2003 @ 18:28:
[...]

Gelockt dus ;). Niets aan te doen. Maar waarom wil je hem als 3200+ laten draaien? Je kan hem toch nòg sneller laten draaien. Laat de MP onveranderd en verhoog alleen de FSB van 166 naar 200 :).
ja bijvoorbeeld mijn 2800 gaat tot de 11x220 en dan is de fun over voorlopig....moet nog effe kijken hoe ik hem verder kan OC-en want ik zie al die 2500's keihard gaan!Maar die 2800's zouden eigenlijk toch ook Keihard meoten kunnen!

Rapapa...

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb ook problemen met ocen, na de 185*12.5 startie niet meer op, wat ik ook doe, ik denk dat het aan mun mobo licht a7n8x deluxe met als cpu een 2800+ die niet gelockt is. Wat kan ik proberen? Ik heb de vcore al omhoog gehaalt en ik heb de mp lager gezet, maar gewoon helemaal nix helpt. de pc word ook heel instabiel als ik meer als 20 mhz fsb heb oced, draait hij zelfs geen prime95 en geen pifast.

Verwijderd

Tja, misschien heb je gewoon een brakke 2800+ die slecht in overclocken is, die zie ik ook nog wel eens voorbij komen, das natuurlijk dikke pech. Maar ook zoals eerder vermeld kan je geheugen(timings) het probleem zijn.

• darkdesign
  • Niet online
Maar ik snap gewoon nix van geheuge timings :|, hoe kan ik die beter zetten dan?

edit, ik heb hem nu op 200*11.5 lopen, en alleen op 1.825 vcore krijg ik geen reboots, maar nu is mijn cpu idle 50 graden, en stressen ben ik bang nog warmer.

[ Voor 51% gewijzigd door darkdesign op 15-12-2003 19:09 ]

• Bobje
darkdesign schreef op 15 december 2003 @ 18:53:
Maar ik snap gewoon nix van geheuge timings :|, hoe kan ik die beter zetten dan?
Door zelf uit te proberen. Als je niet het risico durft te nemen, lees eerst ervaringen van anderen en eventueel een FAQ die meer verteld over geheugen timings.

Je geeft aan dat het op 185 ook niet lukt. Hij draait nu op 166. Kan je niet met stapjes van 2 verhogen? Wat zijn je temperaturen? Denk er aan dat je niet je geheugen mee omhoog klokt. Misschien kan je geheugen dat niet aan. Laat die maar lekker op 166 staan.

• darkdesign
  • Niet online
edit, ik heb hem nu op 200*11.5 lopen, en alleen op 1.825 vcore krijg ik geen reboots, maar nu is mijn cpu idle 50 graden, en stressen ben ik bang nog warmer.

Ik heb het geheuge op 100% staan. Maar het geheuge moet 200fsb standaart aankunnen, pc3200

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:45
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 17:58:

DNA4U

**EDIT**

Ik zie dat je 768 Mb DDR draait, dat zijn dus 2 reepjes, kan het niet zijn dat ze elkaar in de weg zitten?? Ik heb 2 reepjes SDR en de 256 loopt een stuk harder dan de 512 :)

• Bobje
darkdesign schreef op 15 december 2003 @ 19:11:

Ik heb het geheuge op 100% staan. Maar het geheuge moet 200fsb standaart aankunnen, pc3200
Ik snap even niet wat je bedoeld met dat je alleen op die vCode geen reboot krijgt. 50 graden kan nog geen kwaad hoor. Je kan in je bios zelf aangeven dat, als hij warmer wordt dan 65 graden ofzo, de computer uit gaat.

Ook snap ik je post niet helemaal. Je zegt dat hij op 200 FSB loopt en je geheugen op 100% (=ook 200). Dan is er toch niks mis?

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Uhmm kan ik mijne die ik besteld heb dus ook anuleeren fijn :) dan toch maar weer verders kijken :P

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• darkdesign
  • Niet online
bobje86nl schreef op 15 december 2003 @ 19:26:
[...]
Ik snap even niet wat je bedoeld met dat je alleen op die vCode geen reboot krijgt. 50 graden kan nog geen kwaad hoor. Je kan in je bios zelf aangeven dat, als hij warmer wordt dan 65 graden ofzo, de computer uit gaat.

Ook snap ik je post niet helemaal. Je zegt dat hij op 200 FSB loopt en je geheugen op 100% (=ook 200). Dan is er toch niks mis?
De vcore wat tikjes hoger gezet ;)

Nu is het zo, nu draai ik stabiel op 200*11 omdat ik het geheuge tegenover het fsb op 5:6 heb gezet dus het geheuge draait nu op 166mhz, maar dan heeft die fsb van 200 toch geen zin?

• Bobje
darkdesign schreef op 15 december 2003 @ 19:31:
[...]

De vcore wat tikjes hoger gezet ;)

Nu is het zo, nu draai ik stabiel op 200*11 omdat ik het geheuge tegenover het fsb op 5:6 heb gezet dus het geheuge draait nu op 166mhz, maar dan heeft die fsb van 200 toch geen zin?
Het is een kwestie van uitproberen totdat je de hoogst mogelijke overclock heb met een stabiele machine.
Als je je Cpu op 200 heb staan en je geheugen op 100%, dan draait je geheugen toch ook op 200? Anders klopt je moederboard inderdaad niet, als het geheugen wel in een ander moederbord op 200 loopt en hier niet hoger komt dan 166. Kan een brak OC-borje zijn dus.

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

ik heb ook nog wat vraagjes die me niet zo duidelijk waren, over een paar weken ga ik zelf ook een 2800+ B halen, maar uit welke week is die nu unlocked en waar kan je dat op zien, ik heb ook een nf7-s maar weet nog niet of die gaat werken, hoop het wel maar hoe zet je uit dat je je geheugen wel of niet meeklokt..
dan mijn laatste vraag: ik kan kiezen uit corsair XMS pc3200 gewoon op PRO wat is het beste om mee te oc-en?

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

• Bobje
diontjuh schreef op 15 december 2003 @ 19:35:
ik heb ook nog wat vraagjes die me niet zo duidelijk waren, over een paar weken ga ik zelf ook een 2800+ B halen, maar uit welke week is die nu unlocked en waar kan je dat op zien, ik heb ook een nf7-s maar weet nog niet of die gaat werken, hoop het wel maar hoe zet je uit dat je je geheugen wel of niet meeklokt..
dan mijn laatste vraag: ik kan kiezen uit corsair XMS pc3200 gewoon op PRO wat is het beste om mee te oc-en?
Ik denk dat we nu te veel afdwalen van het punt van de TS.

Als je over een paar weken een 2800+ haalt, dan is deze zeker gelockt. Een 2800+ barton werkt zeker op een Abit NF7-S op standaard instellingen. Op de site van Abit staat ook dat deze processor er gewoon op moet werken. Als je hier problemen mee ondervind kan je hier alsnog een vraag stellen waarom het niet werkt nadat je het enige zoekwerk heb verricht ;).

Over welk geheugen je kiest, je zou dan beter revieuws kunnen lezen en het een en ander zelf uit moeten zoeken. Succes.

[ Voor 1% gewijzigd door Bobje op 15-12-2003 20:42 . Reden: "uitzieken" verbeterd naar "uitzoeken" ]

Verwijderd

ja geheugen ja ik heb met opzet 400 mhz geheugen gehaald en ik probeer ook 3200+ te halen maar ik krijg een blauw scherm....

het ligt aan het geheugen

greetz
hewo

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 22:51 ]

Pagina: 1