Layout van GoT en doelgroep

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 909 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Vandaag viel het tijdens een bespreking met onze klas waarbij wij bezig zijn met het maken van een website, dat de kleurstelling ook goed moet zijn.
Hetgene wat mij opviel was dat dit forum toch echt duidelijk een beetje kinderachtige kleurstelling heeft en een poppetje (genaamd Henk or Tweaky). Tevens is de duidelijkheid van dit poppetje een beetje kinderachtig.

hetgene wat mij ook opviel is dat er veel slotjes worden gezet op simpele topics.
GoT is daar wel streng in en dat maakt mij dus niet uit. Maar dat er veel beginners naar dit forum komen is ook een beetje door de kinderachtige layout.

Wat vinden jullie ervan? Ik zie dit zelf niet als een belediging, maar een beetje een aanmoediging. Zo denk ik dat de beginners een beetje afdruipen en naar beginnersweb.nl gaan ofzo.

Verder ben ik nou wel benieuwd hoe de nieuwe template vordert en of deze dan ook standaard gaat worden (zelfde kleurstelling als tweakers.net zelf soms). Zijn daar al mededelingen over?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

alweer zo`n topic :)

henk is gewoon een boegbeeld voor GoT en die gaat echt niet weg. als je m goed kent is ie absoluut niet meer kinderachtig :P

en verder is er nu zo`n diskussie gaande in de hk --> Andere GoT CSS

verder is het gewoon wachten tot cheatah en crisp klaar zijn met de templates wil je iets moois voor je bakkes kunnen krijgen :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet waar je heenwil met dit topic, maar Henk blijft.. :+

Verder moet het aanzicht niet veel uitmaken, het is al "jaren" zo en ik vind het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Als je bv op programming en webscripting komt, is het nivo meestal alles behalve kinderachtig. Dat er zo`n tweakicoontjes boven staat vind ik persoonlijk niet zo`n ramp (alhoewel ik :) deze liever had gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Ik vind persoonlijk de layout proffesioneel met een vrolijk tintje. Maar om het nu kinderachtig te noemen gaat wel ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Henk mag wel blijven maar iets minder duidelijker in de nieuwe template. Een functie in de Prefs met als Thema: Standaard (nieuwe) en oude is dan wel handig.

check is de site van foxkids als kleurstelling :+ Dat is echt voor kinderen Dat paarse gele ook een beetje. Eigenlijk is de gele balk bovenin met de navigatie van "Waar zit ik nu? " ook wel aan veradnering toe :+

[ Voor 41% gewijzigd door AW_Bos op 15-12-2003 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

je kan het niet iedereen naar zijn zin maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

http://www.allcrispy.com/gotsilver/index.html zoiets.... ja dat staat idd in dat andere topic :)
André schreef op 15 december 2003 @ 10:46:
[...]

Gatsie, dat is een verschrikkelijk neutraal kleurtje.
dan post je wat in dat andere topic... het liefst met wat meer inspanning dan dit ^^ :{ :)

[ Voor 58% gewijzigd door disjfa op 15-12-2003 10:48 ]

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:11
Bij GoT wordt toch verwacht dat je een bepaalde basiskennis hebt. Er wordt op GoT zelfs verwezen naar beginnersweb voor 'echte' beginners. En de meeste mensen komen echt niet vanwege de layout naar een site hoor. En Henk, tja...die hoort er nu eenmaal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Jammer dat ik niet echt ben ingelogd als Crisp :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:55

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

AW_Bos schreef op 15 december 2003 @ 10:39:
Wat vinden jullie ervan? Ik zie dit zelf niet als een belediging, maar een beetje een aanmoediging. Zo denk ik dat de beginners een beetje afdruipen en naar beginnersweb.nl gaan ofzo.
mensen die aan de hand van de kleurstelling beslissen hier wel of niet actief te willen zijn, hebben hoogstwaarschijnlijk ook niet echt veel bij te dragen.
De inhoud is veel belangrijker dan de layout.

als je op school praat over een nieuwe opzet, heb je het over iets heel anders dan een bestaande site met bijna 100.000 geregistreerde gebruikers (en enkele tienduizenden actieve).

Dat gele ding mag wmb zo snel mogelijk weg en dat blauw-paars bevalt me ook niet geheel, maar het is wel de 'bekende' stijl van GoT en de herkenningswaarde daarvan is hoog, evenals de 'binding' aan het symbool van dat gele logo.

er is dmv een custom css wel om dat blauwe heen te komen (zoek eens op GoT in CSS, silver; dit topic tp://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/832055 (topic staat in HK))

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:51
Hoe de layout er precies uitziet kan mij niet zo verschrikkelijk veel schelen.

Het grote voordeel van deze layout is dat het rustig is. Je kan er uren naar kijken zonder last van je ogen te krijgen. Verder spreekt de layout heel voor zich. Je kan altijd meteen vinden wat je zoekt. Lekker makkelijk navigeerbaar.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
voor de mensen onder ons: je kan ook de CSS in je chache verbouwen. Kan je zelf de kleurstelling bepalen. (en een modkleurtje nemen :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

ff voor de duidelijkheid: don't toutch Henk! Wat is er mis mee?

en ga nou niet weer zeggen dat ie kinderachtig is, want dat is ie niet :*)

[ Voor 42% gewijzigd door Zeddicius op 15-12-2003 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Ja, maar vinden nieuwe beginners van onze Henk (or Tweaky what ever)

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 15-12-2003 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 16:51

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op 15 december 2003 @ 11:02:
Henk moet blijven :)

(anders moet ik straks weer opnieuw beginnen met mijn casemod die ik aan het maken ben ;) )

maar verder ontopic:

Ik vind de kleur gebruik juist fijn. Vaak zie je op forums een donkere kleur gebruik wat er voor zorgt dat je al gauw deprie wordt op zo'n forum. Dat heb ik hier niet, en natuurlijk is het forum zo ook al een tijdje. Kortom waarom zou je het veranderen het gaat immers om de inhoud en niet om het uiterlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op 15 december 2003 @ 11:02:
Is dat belangrijk.....? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Dit wordt ondertussen een beetje een oud verhaal. Er komen nieuwe templatesets, alleen die zijn een hels karwei om te maken. Er zijn reeds ver gevorderde ontwerpen, met name eentje die naadloos aansluit bij de stijl van de Frontpage (waar Tweaky/Henk door de jaren heen ook subtiel is weggedreven).

En inderdaad, zoals reeds aangegeven ga je met een site die 5 jaar draat en 100000 gebruikers telt je huisstijl niet snel aanpassen omdat het juist je herkenbaarheid is.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een layout is 1 ding, maar de content is een andere.
Ik neem aan dat de meeste gebruikers eerst eens kijken wat er zoal op het forum staat voordat zij een topic posten (heb ik in ieder geval wél gedaan). Als het goed is wordt je dan al snel duidelijk dat dit een serieus forum is mét een poppetje :)
Ga je gang: http://www.allcrispy.com/gotsilver/css/silver_191.css :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 11:13:
Een layout is 1 ding, maar de content is een andere.
Ik neem aan dat de meeste gebruikers eerst eens kijken wat er zoal op het forum staat voordat zij een topic posten (heb ik in ieder geval wél gedaan). Als het goed is wordt je dan al snel duidelijk dat dit een serieus forum is mét een poppetje :)

[...]
Ga je gang: http://www.allcrispy.com/gotsilver/css/silver_191.css :)
Zo weten we ook de kleuren van de topicadmin, topicreportcount enzo.. Maar wat is specialadmin? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Opties om topics te mergen, samen te voegen, meerdere messages in een keer te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

AW_Bos schreef op 15 december 2003 @ 11:17:
[...]

Zo weten we ook de kleuren van de topicadmin, topicreportcount enzo.. Maar wat is specialadmin? :S
maakt dat uit dan? je wilt toch andere kleuren :) dan kan je dat nu regelen en als je ooit zo stoer word als crisp of een van de andere waarvoor dat boeit kan jij dat ook zien :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

zo
die mag vandaag nog online

crisp _o_

[ Voor 1% gewijzigd door D2k op 15-12-2003 11:28 . Reden: _O_ != _o_ ]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

D2k schreef op 15 december 2003 @ 11:28:
[...]

zo

crisp _o_
De officiele nieuwe template screenshots zitten nog onder embargo afaik maar vind ik stukken mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Ik zal es kijken wat ik er van kan bakken, word sowieso niet eerder dan woensdag. Firebird icm met die css-plugin is de ideale tool hiervoor natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Harm schreef op 15 december 2003 @ 11:19:
[...]
Opties om topics te mergen, samen te voegen, meerdere messages in een keer te verwijderen.
Zit dit ook al dan in React? Nooit geweten? Zeker niet standaard uitgeklapt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
AW_Bos schreef op 15 december 2003 @ 12:39:
[...]

Zit dit ook al dan in React? Nooit geweten? Zeker niet standaard uitgeklapt ofzo?
Jep, het zit al een behoorlijke tijd (sinds 1.8 of zelfs al eerder) in React. Maar het is pas sinds 1.9 ook op GoT in gebruik. Standaard zit het gewoon uitgeklapt, maar het zou me verbazen als er mods zijn die standaard hiermee surfen. De gewone topicadmin en de speciale zut-admin, nemen bij elkaar namelijk bijna een volle schermhoogte in op 1024*768 :X.

[ Voor 1% gewijzigd door Harm op 15-12-2003 12:43 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
laat zien Harm :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal es kijken wat ik er van kan bakken, word sowieso niet eerder dan woensdag. Firebird icm met die css-plugin is de ideale tool hiervoor natuurlijk.
Deel je ons wel de resultaten? (HK: Andere GoT CSS)
laat zien Harm
Zo erg boeit die mod/admin panel niet hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Harm schreef op 15 december 2003 @ 12:42:
[...]

Jep, het zit al een behoorlijke tijd (sinds 1.8 of zelfs al eerder) in React. Maar het is pas sinds 1.9 ook op GoT in gebruik. Standaard zit het gewoon uitgeklapt, maar het zou me verbazen als er mods zijn die standaard hiermee surfen. De gewone topicadmin en de speciale zut-admin, nemen bij elkaar namelijk bijna een volle schermhoogte in op 1024*768 :X.
Speciale zut wordt bij mij iig alleen even 2 seconden uitgeklapt als ik het heel erg nodig heb. Zelfs voor multi-delete tot 3 posts pak ik nog liever de gewone knoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Is er al enig idee waneer de nieuwe template af is? Of was die silver-template slechts een ontwerp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

AW_Bos schreef op 17 december 2003 @ 15:25:
Is er al enig idee waneer de nieuwe template af is? Of was die silver-template slechts een ontwerp?
als de mensen van GoT het er mee eens zijn de template representatief genoeg is om erin te hangen :)

is niet echt een tijd aan dus wacht rustig af. meer info in het topic in de hk :)
MaRc0 schreef op 17 december 2003 @ 15:28:
[...]
Er is een kans dat die silver-template in de toekomst gekozen kan gaan worden, maar schat die kans niet al te hoog in :)
lees topic in de hk maar jij :P

[ Voor 26% gewijzigd door disjfa op 17-12-2003 15:29 ]

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
AW_Bos schreef op 17 december 2003 @ 15:25:
Sterker nog: het was een intiatief van een user, dus niet eens representatief voor de templates die gaan komen. Er is een kans dat die silver-template in de toekomst gekozen kan gaan worden, maar schat die kans niet al te hoog in :)

Wanneer de échte nieuwe template klaar is zal vrijwel niemand je kunnen vertellen, misschien Cheatah (de template devver) zelf, maar ook daar zou ik niet al te veel van verwachten. Wacht het gewoon rustig af ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:40

crisp

Devver

Pixelated

Het silver-concept was inderdaad een idee van G33rt, en het sprak me aan omdat ik zelf al langer met het idee liep om iets met alternatieve styles te doen om zo op korte termijn (de nieuwe layout zit nog in design-fase) toch een alternatief te kunnen bieden.

Inmiddels is dat concept dus een template geworden die onderhuids gewoon gebruik maakt van de bestaande GoT-templates; voordeel is dus dat het onderhoudsarm is, dus wat dat betreft ook geen reden om 'm niet aan te bieden zolang we toch nog op de 'oude' templates draaien.

Er is dus al min of meer besloten dat silver geimplementeerd gaat worden, maar hoogstwaarschijnlijk wel als abbo-feature :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Crisp:wrom als abbo-feature?
Disjfa: Ik heb de HK (nog) niet!

[ Voor 56% gewijzigd door AW_Bos op 17-12-2003 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

als extra feature, zodat betalende bezoekers GoT kunnen aanpassen aan hun wensen, als niet abo heb je toch _altijd_ nog de mogelijkheid je eigen css file te gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

waarom niet? die betalen ervoor, en het is een extra feature dus ze doen niet-abbo's hiermee niets tekort. Ik kan me die beslissing heel goed voorstellen en ben het er wel mee eens.

Ik vertel trouwens ook alleen wat ik weet en gehoord heb, ik kan natuurlijk niet voor het MT spreken.

[ Voor 15% gewijzigd door crisp op 17-12-2003 16:08 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
D2k schreef op 15 december 2003 @ 11:28:
[...]

zo

crisp _o_
fyi, das mijn template die crisp aan het bugfixen is :)
André schreef op 15 december 2003 @ 12:23:
[...]

zie het CSS topic in de HK, zo is die css ooit begonnen :)

verder zou ik het wel cool vinden als mn idee nog echt verwerkt wordt ook :)
crisp schreef op 17 december 2003 @ 16:05:
[...]

waarom niet? die betalen ervoor, en het is een extra feature dus ze doen niet-abbo's hiermee niets tekort. Ik kan me die beslissing heel goed voorstellen en ben het er wel mee eens.

Ik vertel trouwens ook alleen wat ik weet en gehoord heb, ik kan natuurlijk niet voor het MT spreken.
als de nieuwe templates erg lang op zich laten wachten kan na zekere tijd bijvoorbeeld de template aangeboden worden aan niet-abo's. Uiteraard kan ik nog minder voor het MT spreken dan crisp :)

[ Voor 34% gewijzigd door G33rt op 17-12-2003 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

AW_Bos schreef op 17 december 2003 @ 16:00:
Disjfa: Ik heb de HK (nog) niet!
wrom vraag je t niet aan dan :P

ik dacht dat je er wel in kon... maar het was een topic wat gemoved was naar de hk :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Er is nog een veel koelere versie: Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/14464/thumb.jpg
O-)

Even serieus, het wordt dus ongeveer zoiets: Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/14595/thumb.jpg

in het HK-topic staat weinig informatie, behalve dat ACM hem inmiddels geinstalleerd heeft, crisp bugs eruit aan het halen is en er nog een beslissing door het MT genomen moet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

http://www.allcrispy.com/gotsilver/index.html
http://www.allcrispy.com/gotsilver/list_topics.html
http://www.allcrispy.com/gotsilver/topic.html

ACM en Daniel waren er wel van gecharmeerd en zagen het dus wel zitten om er een abbo-feature van te maken en bugs zijn er inmiddels uit, ik wil 'm alleen nog door een groter publiek (lees: crew) laten bekijken. Mogelijk dat er dan nog wat kleine dingetjes gewijzigd worden (icoontjes bv), maar in principe is hij wmb al productie-klaar.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van crisp doet pijn aan me ogen, ligt aan het contrast denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

nouja de niet abbo`s mogen dan lekker wachten tot de betere templates komen zodat we die wel krijgen :)

klinkt in mijn oren iig erg onlogisch maar kan t wel begrijpen kwa banner :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

disjfa schreef op 17 december 2003 @ 16:57:
nouja de niet abbo`s mogen dan lekker wachten tot de betere templates komen zodat we die wel krijgen :)

klinkt in mijn oren iig erg onlogisch maar kan t wel begrijpen kwa banner :)
silver is er ook met banner hoor ;) (ook zonder Henk trouwens :P )

"betere" templates vind ik eigenlijk een beetje beledigend voor al het werk dat ik in de huidige templates heb gestoken...

[ Voor 17% gewijzigd door crisp op 17-12-2003 17:00 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

crisp schreef op 17 december 2003 @ 16:59:
[...]
silver is er ook met banner hoor ;) (ook zonder Henk trouwens :P )
waar heb je de banner verstopt dan? staat dan heel de site nog 80 pixels lager ofzo?

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

disjfa schreef op 17 december 2003 @ 16:59:
[...]

waar heb je de banner verstopt dan? staat dan heel de site nog 80 pixels lager ofzo?
nee, als je banners aanzet komt 'ie gewoon in plaats van dat 'Gathering of Tweakers'. In de GoT templates komt de oude topbar ook weer terug als je banners uitgeschakeld hebt in je prefs.

[ Voor 16% gewijzigd door crisp op 17-12-2003 17:02 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
bedoel je dat dat ook met de huidige paarse layout zo zou moeten zijn? ik zie em niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Gordijnstok:
Die van crisp doet pijn aan me ogen, ligt aan het contrast denk ik :)
Wellicht moet je dan een het stylesheet oppakken en er een eigen variant van maken (niet silver dus, maar een andere kleurstelling), zoveel werk is het niet, crisp en G33rt hebben inmiddels het voorwerk gedaan. Echter is crisp in dit geval wel een templatedevver en G33rt een Full abonnee.
crisp:
Er is dus al min of meer besloten dat silver geimplementeerd gaat worden, maar hoogstwaarschijnlijk wel als abbo-feature :)
Zoals andere vind ik dit jammer dat deze beslissing wordt genomen, maar kan het vanuit het oogpunt van het MT wel begrijpen. Is het niet een idee om bijvoorbeeld alleen de silver variant voor de niet abonnees beschikbaar te maken en naar de silver variant nog een aantal andere kleurstellingen te maken? De abonnees hebben dan de mogelijkheid om uit meerdere kleurvarianten te kiezen..

[ Voor 6% gewijzigd door Woudloper op 17-12-2003 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

G33rt schreef op 17 december 2003 @ 17:05:
bedoel je dat dat ook met de huidige paarse layout zo zou moeten zijn? ik zie em niet :)
Komt mee met React 1.9.1 die ondertussen in test-fase is. Ik zal kijken of ik vanavond wat screenies kan maken inclusief de nieuwe quicksearch enzo :)

edit: ik had nog een piccie :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~crisp/pictures/quicksearch.png
Woudloper schreef op 17 december 2003 @ 17:06:
[...]

Wellicht moet je dan een het stylesheet oppakken en er een eigen variant van maken (niet silver dus, maar een andere kleurstelling), zoveel werk is het niet, crisp en G33rt hebben inmiddels het voorwerk gedaan. Echter is crisp in dit geval wel een templatedevver en G33rt een Full abonnee.
Dat is inderdaad een mogelijkheid. Let wel op dat er straks in 1.9.1 heel veel gewijzigd is aan de structuur en het gebruik van CSS. De huidige live-CSS is geen goede basis om nu alvast alternatieve styles op te ontwikkelen.
[...]

Zoals andere vind ik dit jammer dat deze beslissing wordt genomen, maar kan het vanuit het oogpunt van het MT wel begrijpen. Is het niet een idee om bijvoorbeeld alleen de silver variant voor de niet abonnees beschikbaar te maken en naar de silver variant nog een aantal andere kleurstellingen te maken? De abonnees hebben dan de mogelijkheid om uit meerdere kleurvarianten te kiezen..
Dat is inderdaad een mogelijkheid, maar ook dat kan ik niet beslissen (hooguit voorstellen). In ieder geval is de mogelijkheid met silver alvast geschapen.

[ Voor 28% gewijzigd door crisp op 01-01-2004 13:54 ]

Intentionally left blank

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
disjfa schreef op 17 december 2003 @ 16:34:
[...]

wrom vraag je t niet aan dan :P

ik dacht dat je er wel in kon... maar het was een topic wat gemoved was naar de hk :)
Ben geweigerd :? :?. Maar misschien maak ik binnenkort weer een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
crisp schreef op 17 december 2003 @ 16:54:

ACM en Daniel waren er wel van gecharmeerd en zagen het dus wel zitten om er een abbo-feature van te maken en bugs zijn er inmiddels uit, ik wil 'm alleen nog door een groter publiek (lees: crew) laten bekijken. Mogelijk dat er dan nog wat kleine dingetjes gewijzigd worden (icoontjes bv), maar in principe is hij wmb al productie-klaar.
zijn er op dit moment al meer voorbeelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Installeer een echte browser (dus geen IE) en kijk even naar de meegeleverde alternatieve stylesheets :). Dan krijg je onder andere deze te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/20289/thumb.png

[edit]
Waarmee overigens niet is gezegd dat die style er ook echt komt!

[ Voor 13% gewijzigd door Harm op 07-01-2004 11:14 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:38

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
crisp schreef op 17 december 2003 @ 16:54:

Kijk, dat zou nou een feature zijn waarvoor ik een abbo zou kunnen nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Harm schreef op 07 januari 2004 @ 11:14:
Installeer een echte browser (dus geen IE)
in firebird moet je allemaal plugins downloaden :P in ie zit t al automatisch :)

verder ben ik ook voor firebird/mozilla/opera natuurlijk. maar tegen wat meneer hier zegt :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
AW_Bos schreef op 07 januari 2004 @ 11:07:
[...]

zijn er op dit moment al meer voorbeelden?
het is wachten op React 1.9.1, dan mogen de abo's er mee spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Euhm, jah ik denk zet et mar even in dit topic, omdat het actief is :P

Onderaan elke pagina staat:

© 1998-2003 Tweakers.net B.V.
Powered by React - www.react.nl

Dit is inmiddels 2004...

En nee, het maakt mij niet uit.. GoT rulez.. :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
ook met het simpelste abbo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
In de nieuwste templates is het al aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
ReCreator schreef op 07 januari 2004 @ 12:20:
Euhm, jah ik denk zet et mar even in dit topic, omdat het actief is :P
elk jaar staat dat 3 keer in BUG en/of LA, maar desondanks goed dat je het zag :)
AW_Bos schreef op 07 januari 2004 @ 12:22:
ook met het simpelste abbo dan?
voor zover ik weet is er maar een stukje extra rechten voor abo's: 'private: abonnee' oid was het geloof ik. op GoT zit geen verschil tussen extra en full, dat zit voor zover ik weet alleen op de FP, alleen de titels zijn hier anders :)

Harm, atm ziet je icon eruit als een brakke gif, dat was nooit zo :)

[ Voor 7% gewijzigd door G33rt op 07-01-2004 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Harm schreef op 07 januari 2004 @ 11:14:
Installeer een echte browser (dus geen IE) en kijk even naar de meegeleverde alternatieve stylesheets :). Dan krijg je onder andere deze te zien:
[afbeelding]

[edit]
Waarmee overigens niet is gezegd dat die style er ook echt komt!
Voor Linux misschien, maar die zit niet in de Windows versie toch :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
GGS_VR6 schreef op 07 januari 2004 @ 13:16:
[...]

Voor Linux misschien, maar die zit niet in de Windows versie toch :?
Ehm, ik draai Windows XP en ik kan alternatieve stylesheets gebruiken in Firebird. Lijkt me dus niet helemaal kloppen wat je zegt, of begrijp ik je verkeerd?
G33rt schreef op 07 januari 2004 @ 13:15:
Harm, atm ziet je icon eruit als een brakke gif, dat was nooit zo :)
Ik heb hem opnieuw geupload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je kan zelf ook een heel klein beetje aan het uiterlijk van GoT veranderen. Door gewoon wat achter de url te plakken.
Layout van GoT en doelgroep

Een functie uit de search, en die kleuren mogen van mij best wel in de 'standaard' templates komen.

Dat je als niet-abbohouder dit kan kiezen.

[ Voor 29% gewijzigd door Resistor op 07-01-2004 13:25 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Harm schreef op 07 januari 2004 @ 13:19:
[...]

Ehm, ik draai Windows XP en ik kan alternatieve stylesheets gebruiken in Firebird. Lijkt me dus niet helemaal kloppen wat je zegt, of begrijp ik je verkeerd?

[...]
Sorry ja, kzie dat je windowsXP hebt 8)7

Maar die stylesheets zitten standaard in Firebird of XP dan :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

GGS_VR6 schreef op 07 januari 2004 @ 13:25:
[...]
die maak je........

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
GGS_VR6 schreef op 07 januari 2004 @ 13:25:
Nope. Het is mogelijk om in de head van je HTML-bestand meerdere alternatieve stylesheets te definiëren. En dat heeft crisp gedaan :). Bekijk anders de HTML van de crisp-files even, dan zie je bovenin zoiets staan:
HTML:
1
2
3
4
5
6
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/silver_191.css" title="silver">
<link rel="alternate stylesheet" type="text/css" href="css/tweakers_191.css" title="tnet">
<link rel="alternate stylesheet" type="text/css" href="css/fok_191.css" title="fok">
<link rel="alternate stylesheet" type="text/css" href="css/blue_191.css" title="blue">
<link rel="alternate stylesheet" type="text/css" href="css/red_191.css" title="red">
<link rel="alternate stylesheet" type="text/css" href="css/green_191.css" title="green">
En die verschillende CSS-files kun je in Firebird dus zelf weer selecteren en dan wordt de pagina direct op die manier vormgegeven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
En dat heeft crisp gedaan :)
het oorspronkelijke idee van silver kwam van mij af (nee, ik probeer geen credits op te eisen, ik probeer de zaken alleen correct te vertellen voordat het verhaal een eigen leven gaat leiden), en ik heb de eerste versie ook gemaakt.

daarna wilde ik een paar stukjes templates, en crisp wilde die wel geven, en zou ze strippen van logische code. zo heb ik dus de eerste opzet voor silver gemaakt (ook de kleurstellingen), en crisp heeft de template af gemaakt en enkele alternatieve css'en (ik neem aan die die sheets die jij noemt voor het silver-tpl zijn) erbij gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
iemand een voorbeeld van GoT is Fok style? Heb geen Firebird a.t.m....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op 07 januari 2004 @ 21:24:
Fok!, Tweakers.net en Blue
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/sm-got-crispy-fokstylesheet.gifAfbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/sm-got-crispy-tweakersstylesheet.gifAfbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/sm-got-crispy-bluestylesheet.gif

Red, Green en Tzone
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/sm-got-crispy-redstylesheet.gifAfbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/sm-got-crispy-greenstylesheet.gifAfbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/sm-got-crispy-tzonestylesheet.gif

MSIE6@WinXPsp1 met Proxomitron de custom stylesheets geladen :)
het oorspronkelijke idee van silver kwam van mij af (nee, ik probeer geen credits op te eisen, ik probeer de zaken alleen correct te vertellen voordat het verhaal een eigen leven gaat leiden)
Er waren ook al een behoorlijk aantal mensen die stilletjes middels Proxomitron, geforceerde browsercache en enginehook software in de weer waren om hun "eigen GoT" te creëren ;) (stil, omdat je namelijk onafhankelijk van de templatebakkers elk gewenste layout, functionaliteit, debug etc kan maken omdat je nl. alle code kan veranderen, niet alleen de CSS, maar ook html, plaatjes, javascript etc).
Maar inderdaad, de alternatestylesheet manier heeft ervoor gezorgd dat de opmaak van de templates eens grondig werdt nagelopen _o_ , oa omdat er teveel harde HTML opmaak in stond welke je niet met een CSS-wissel kan veranderen.

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
AW_Bos schreef op 07 januari 2004 @ 21:24:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/20700/thumb.png

Het is echter nog maar zeer de vraag of deze stijl toegevoegd gaat worden, maar het is natuurlijk altijd leuk om naar te kijken :).
G33rt schreef op 07 januari 2004 @ 17:27:
[...]

het oorspronkelijke idee van silver kwam van mij af (nee, ik probeer geen credits op te eisen, ik probeer de zaken alleen correct te vertellen voordat het verhaal een eigen leven gaat leiden), en ik heb de eerste versie ook gemaakt.
Ik doelde met die opmerking meer op het toevoegen van de benodigde HTML, maar je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Jij bent zo ongeveer de geestelijk vader van de alternatieve stylesheet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
crisp schreef op 17 december 2003 @ 16:05:
[...]

Abbo's voor GoT. Ik wist niet dat dat er was. Of komt dit allemaal tegelijk met het samenvoegen van de FP en GoT? Als ik dan abonnee wordt en ik kan in beide onderdelen de lay-out aanpassen dan wordt het heel interessant.
G33rt schreef op 17 december 2003 @ 16:43:
Er is nog een veel koelere versie: [afbeelding]
O-)

Even serieus, het wordt dus ongeveer zoiets: [afbeelding]

in het HK-topic staat weinig informatie, behalve dat ACM hem inmiddels geinstalleerd heeft, crisp bugs eruit aan het halen is en er nog een beslissing door het MT genomen moet worden :)
Die zilvere ziet er gelikt uit :). Ook omdat die lekker zakelijk en overzichtelijk is.

[ Voor 40% gewijzigd door Bobje op 07-01-2004 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bobje86nl schreef op 07 januari 2004 @ 23:38:
[...]
Abbo's voor GoT. Ik wist niet dat dat er was. Of komt dit allemaal tegelijk met het samenvoegen van de FP en GoT? Als ik dan abonnee wordt en ik kan in beide onderdelen de lay-out aanpassen dan wordt het heel interessant.
Je kan op het moment gewoon abbo zijn met je GoT en Frontpage account. We hebben bijvoorbeeld ook een eigen abbo-forum op GoT. :)

Hier staat alles op een rijtje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 136% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zoals het nu lijkt komen er twee extra templatesets beschikbaar voor de abonnees, enerzijds dus deze silver (met een paar kleurstijlen, moeten we nog even uitzoeken welke) en anderzijds de zgn base_grey van Parse zelf.

Niet-abonnees die dit paars zat zijn zullen nog even moeten wachten tot we deze layout "officieel" vaarwel zeggen en er de layout komt die afgeleid is van de frontpage. De huidige zal wel beschikbaar blijven voor iig een tijdje, maar niet als default worden aangeboden of misschien dat het principe van template-keuze sowieso aan de abonnees voorbehouden blijft, daar hebben we het nog niet over gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Niet online
* Fludizz zou et jammer vinden als deze layout er defenitief uitghaald zal worden... het is toch DE layout waarmee ik GoT heb leren kennen, en vind er eigenlijk helemaal niets mis mee... kinderachtig? nee, vind ik niet. Deze layout is voor een gedeelte een van DE kenmerken van GoT, net als Henk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Fludizz schreef op 08 januari 2004 @ 11:49:
het is toch DE layout waarmee ik GoT heb leren kennen
ehrm ik denk dat als het systeem staat wat ze willen maken dat ze alle soorten lay outs hebben en deze er dus zo ingeboud (als dat nog niet t geval is :P) zal zijn :)

mischien komt dan ook nog WoT lay out erbij :+

ik ga er iig niet van uit dat er iets zal veranderen..... ja een nette xhtml source :) maar verder komen daardoor alleen maar meer mogenlijkheden erbij dan eraf :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Fludizz schreef op 08 januari 2004 @ 11:49:
* Fludizz zou et jammer vinden als deze layout er defenitief uitghaald zal worden... het is toch DE layout waarmee ik GoT heb leren kennen, en vind er eigenlijk helemaal niets mis mee... kinderachtig? nee, vind ik niet. Deze layout is voor een gedeelte een van DE kenmerken van GoT, net als Henk.
Deze template zal wel beschikbaar blijven lijkt me.

Maarre ik vroeg me af over Mozilla Firebird, hoe kan ik die CSS stylesheets van sites snel wijzigen. Of moet ik de chachedirectory in duiken en de daaruit opzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

AW_Bos schreef op 08 januari 2004 @ 11:58:
[...]

Maarre ik vroeg me af over Mozilla Firebird, hoe kan ik die CSS stylesheets van sites snel wijzigen. Of moet ik de chachedirectory in duiken en de daaruit opzoeken?
Je moet idd de CSS zelf ergens lokaal hebben staan.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Hmja. Ik vind het argument dat je niks mag veranderen ivm herkenbaarheid niet zo sterk eigenlijk. Mensen die GoT kennen komer er via de url of de frontpage, niet via de kleurtjes. En mensen die GoT niet kennen herkennen het ook niet.

Daarnaast wil dat zeggen dat je daardoor niks kunt veranderen, en dan hat de frontpage nog zoiets als logo gehad:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/wot/wot/grafx/nerd1.gif
www.tweakers.net/wot

Mogelijk nog erger dan henk :)

Maar henk is als logo imo nogal infantiel en ouderwets, Got mag best een strakker beeldmerk krijgen wat de professionele doelgroep aanspreekt waar GoT om lijkt te vragen. Grote bedrijven als Rabobank schuwen het ook niet om een nieuw logo op de markt te zetten, ik zie niet in waarom GoT dat niet kan. GoT is zelfs veel minder afhankelijk van herkenbaarheid, omdat het geen reclame maakt, en zich als product niet hoeft te onderscheiden van andere op TV, in de schappen of ergens anders. Ik hoop dat de nieuwe template ook een nieuw GoT logo met zich meebrengt, en hoewel het wennen zal zijn, denk ik dat het na een tijdje prettiger is :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DarkX schreef op 08 januari 2004 @ 17:26:
Ik hoop dat de nieuwe template ook een nieuw GoT logo met zich meebrengt, en hoewel het wennen zal zijn, denk ik dat het na een tijdje prettiger is :)
ik hoop het niet, moet ik weer nieuwe glazen en casebadges gaan kopen :(

[ Voor 3% gewijzigd door Erkens op 08-01-2004 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Dat bedoel ik dus, zo kun je nooit vernieuwen, en dat zou ik erg jammer vinden. Ben blij dat het niet overal zo gaat :) Dan mag je 1x in je bedrijf een logo maken, en daar hang je dan 100j later nog aan vast :)

[ Voor 28% gewijzigd door DarkX op 08-01-2004 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DarkX schreef op 08 januari 2004 @ 18:37:
Dat bedoel ik dus, zo kun je nooit vernieuwen, en dat zou ik erg jammer vinden. Ben blij dat het niet overal zo gaat :) Dan mag je 1x in je bedrijf een logo maken, en daar hang je dan 100j later nog aan vast :)
Ja, tuurlijk kan je wel veranderen en dat zullen ze ook zeker doen want dan valt er meer geld te verdienen omdat "iedereen" nieuwe tweakgear "moet" kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

En jou gear wordt geld waard want het worden collector items :)

En over een paar jaar kunnen ze ze heruitgeven als retro modellen :)

Mgoe, je bent het dus wel met me eens dat je gewenning niet als argument kunt gebruiken om nooit iets te veranderen.

[ Voor 31% gewijzigd door DarkX op 08-01-2004 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Ik zeg niet dat er nooit wat aan GoT moet veranderen, want het kan natuurlijk altijd beter, maar ik vind wel dat als GoT een nieuwe template krijgt dat we er wel op vooruit moeten gaan ten opzichte van de huidige template.
Nu twijfel ik er niet over dat de template die we gaan krijgen na de merge met T.net er goed uit gaat zien, want ik vind T.net zelf er ook erg gelikt uit zien, maar om eerlijk te zijn vind ik de silver style die we als abo gaan krijgen binnen enige tijd ronduit lelijk...

Ten eerste vind ik de kleurencombinatie niet zo geweldig en als deze skins er nog eens bijkomen zal ik dat nog meer vinden. Ten tweede vind ik die topbar bij die nieuwe style er ook niet uit zien, want in plaats van plaatjes heb je nu gewone tekst. Dat zal vast een stuk makkelijker aan te passen zijn etcetera, maar het ziet er gewoon een stuk minder uit.
En als derde en laatste punt noem ik het andere/kleinere lettertype. Wat is er mis met de huidige? Ik vind de huidige grootte eigenlijk perfect, kleiner van mij hoeft echt niet, want dan wordt het alleen maar onduidelijker en meer op elkaar gepropt.

Ok, je kan wel alles gaan afkraken, maar laat dan eens zien wat jij zou willen!
Omdat ik het voornamelijk jammer vind dat de layout van GoT zo'n beetje in de prullenbak wordt gegooid zal het je niet al te veel verbazen als ik iets zoals dit laat zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/20745/full.png

Ook deze kleuren vind ik niet zo geweldig, maar dat heb ik even snel gedaan met Replace Color in Photoshop om een idee te geven en dat idee gaat voornamelijk om de layout zelf. In plaats van een donkerblauwe balk kan je bovenin ook een zwarte balk nemen, geen groot verschil, maar ziet er toch weer anders en net wat strakker uit :)
Voor de rest heb ik niks veranderd, omdat ik gewoon niet weet hoe ik het nog zou kunnen verbeteren. GoT is in mijn ogen een forum met één van de beste layouts die je je maar kan wensen en dat zeg ik niet alleen omdat ik verslaafd ben aan GoT, maar ook omdat alles gewoon netjes geordend en overzichtelijk is.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Layout van GoT vind ik ook erg goed (waarmee ik doel op de plaatsing van de knoppen en de interface en weet ik het), maar vind het wel een erg lelijk forum qua look :)

En dat mag dus wel veranderen, interface zijn misschien kleine verbeteringen aan te brengen, daar heb ik niet zo'n verstand van, maar deze minimale feel voelt wel beter dan de bloated feel die veel fora hebben.

Veel fora voelen imo aan als WMP9, waar GoT gewoon lekker winamp is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DarkX schreef op 08 januari 2004 @ 18:52:
En jou gear wordt geld waard want het worden collector items :)

En over een paar jaar kunnen ze ze heruitgeven als retro modellen :)
mja, vind ik niet, want er is een groot aantal van die Henkgearmeuk, zeker gezien de relatief kleine groep Tweakers.
En opnieuw uitgegeven doe je niet want het heeft er niets mee te maken.
Mgoe, je bent het dus wel met me eens dat je gewenning niet als argument kunt gebruiken om nooit iets te veranderen.
nee ben ik het dus niet mee eens ;)
veranderen is prima, maar niet een symbool veranderen wat gewoon staat voor Tweakers (hoewel ze hem ook al van de FP hadden geschopt :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Erkens schreef op 08 januari 2004 @ 19:48:

[...]

nee ben ik het dus niet mee eens ;)
veranderen is prima, maar niet een symbool veranderen wat gewoon staat voor Tweakers (hoewel ze hem ook al van de FP hadden geschopt :/)
Dus jij vind dat een bedrijf, stichting, site whadevver nooit van beeldmerk mag veranderen?

Ik blijf dat een rare gedachte vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

DarkX schreef op 08 januari 2004 @ 19:49:
[...]
die mensen hou je :) eerst zeuren van ik wil geen verandering en dan als t uiteindelijk niet gebeurt gaan ze zich afvragen waarom nie :P

ik ben verder ook voor :) die mensen die t nix vinden komen er wel overheen als ze er weer aan gewend raken :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DarkX schreef op 08 januari 2004 @ 19:49:
[...]

Dus jij vind dat een bedrijf, stichting, site whadevver nooit van beeldmerk mag veranderen?

tuurlijk mogen ze dat wel, maar vaak is er dan nog wel herkenbaarheid met het vorige beeldmerk ;)
Henk hoort gewoon hier op het forum (ook al zie je hem nu even niet :P) .
disjfa schreef op 08 januari 2004 @ 19:55:
[...]

die mensen hou je :) eerst zeuren van ik wil geen verandering en dan als t uiteindelijk niet gebeurt gaan ze zich afvragen waarom nie :P
ho ho, ten eerste zeur ik niet, ten tweede heb ik nooit gezegt dat ik geen verandering wil zien ;)
ik ben verder ook voor :) die mensen die t nix vinden komen er wel overheen als ze er weer aan gewend raken :)
wellicht, maar vind het wel zonde van mijn geld oa maar nog veel meer vind ik het jammer voor de uitstraling, Henk is gewoon 1337 B)
En als je zegt dat zo'n smiley niet professioneel is, ben ik het volledig met je eens, maar juist _dat_ maakt Henk zo leuk. Ik kan me niet voorstellen dat er een beter herkenbaarder beeldmerk komt waarvan iedereen na een paar weken kan zeggen: "hey, dat is toch dat beeldmerk van tweakers?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Hier dan, een quick n dirty knoppenbalkding voor crisp's silver theme :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/20753/thumb.jpg

w00000t! Badass Henk! :) Probeerde van henk nog een serieus logo te maken, maar deze is nog maffer :P

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/20755/full.jpg

Ben toch bezig, hier nog een 2d versie meer richting frontpage :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/20761/full.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door DarkX op 08-01-2004 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 09:03
AW_Bos schreef op 08 januari 2004 @ 11:58:
[...]

crisp schreef op 08 januari 2004 @ 16:42:
[...]

Je moet idd de CSS zelf ergens lokaal hebben staan.
Dat hoeft toch niet bij firebird, je kan via onderstaand icoontje in Firebird van Stylesheet swichen. Hiervoor hoeven geen plugins te worden gebruikt.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/2525TL7Rz4E7.gif

Ik vindt het trouwens geweldig dat op deze manier door middel van één template iedereen zijn eigen style kan kiezen. Dit was met de oude template nooit zo makkelijk geweest. Maar betekend dit ook dat de alternatieve css styles in de template op GoT (voor abbonees) komen of is dit alleen het geval op de test site. Want dit is natuurlijk wel een heel leuk "verborgen" extratje.

Dus de volgende templates komen als ik alles goed heb begrepen beschikbaar:
- GoT
- Silver (met meerder alternate stylesheets)
- base_grey

Of vergis ik me hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Civil schreef op 08 januari 2004 @ 23:24:
Maar betekend dit ook dat de alternatieve css styles in de template op GoT (voor abbonees) komen of is dit alleen het geval op de test site. Want dit is natuurlijk wel een heel leuk "verborgen" extratje.
volgens mij komt er voor abonees een nut voor het vakje "Templateset" op http://gathering.tweakers.net/forum/preferences :P
zodat het ook nog eens "browseronafhankelijk" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Laatst online: 12-09 10:23

ripexx

bibs

Zover ik begrepen heb uit de reactie hier, als in de HK en ABO zijn er een aantal custom prefs die het mogelijk zullen maken om te kiezen voor een andere template set en verschillende stylesheets. Daarnaast zou "henk" ook uitgeschakeld kunnen worden.

Ik ben er iig zeer blij mee, want ik krijg hier en daar wel eens wat commentaar, terwijl ik gewoon bezig ben met mijn werk :X Door die "henk" denk men al snel dat je met iets anders bezig bent 8)7

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Dat hoeft toch niet bij firebird, je kan via onderstaand icoontje in Firebird van Stylesheet swichen. Hiervoor hoeven geen plugins te worden gebruikt.

[afbeelding]

Ik vindt het trouwens geweldig dat op deze manier door middel van één template iedereen zijn eigen style kan kiezen. Dit was met de oude template nooit zo makkelijk geweest. Maar betekend dit ook dat de alternatieve css styles in de template op GoT (voor abbonees) komen of is dit alleen het geval op de test site. Want dit is natuurlijk wel een heel leuk "verborgen" extratje.

- GoT
- base_grey

Of vergis ik me hierin?
waarom heb ik dat icoontje niet @ mozilla firebird? ik kan de optie ook niet in een menu weervinden trouwens :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

- GoT
- base_grey
Of vergis ik me hierin?
Daar vergis je je inderdaad in :+
Base_grey komt de eerste tijd er nog niet bij, omdat die eerst aangepast zou moeten worden door de heren van parse, aangezien er zeer veel functies in worden gebruikt die niet door GoT worden gebruikt.
En wanneer dat gaat gebeuren, en of het uberhaupt gaat gebeuren, is op dit moment nog niet bekend.
ripexx schreef op 08 januari 2004 @ 23:45:
Zover ik begrepen heb uit de reactie hier, als in de HK en ABO zijn er een aantal custom prefs die het mogelijk zullen maken om te kiezen voor een andere template set en verschillende stylesheets. Daarnaast zou "henk" ook uitgeschakeld kunnen worden.
De nieuwe templates die in dit topic zijn genoemd worden alleen voor de abo's beschikbaar hoor, voor de mensen die huiskamertoegang hebben wordt geen uitzondering gemaakt, die worden wat dat betreft hetzelfde behandeld als een user die pas 2 postings heeft gemaakt ;)

[ Voor 35% gewijzigd door moto-moi op 08-01-2004 23:51 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Erkens schreef op 08 januari 2004 @ 23:30:
[...]

volgens mij komt er voor abonees een nut voor het vakje "Templateset" op http://gathering.tweakers.net/forum/preferences :P
zodat het ook nog eens "browseronafhankelijk" is.
Ja, klopt :).
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 23:46:
[...]

waarom heb ik dat icoontje niet @ mozilla firebird? ik kan de optie ook niet in een menu weervinden trouwens :'(
Welke versie draai je? Als het een versie is die ouder is dan 0.7 update dan en kijk dan nog eens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ripexx schreef op 08 januari 2004 @ 23:45:
Ik ben er iig zeer blij mee, want ik krijg hier en daar wel eens wat commentaar, terwijl ik gewoon bezig ben met mijn werk :X Door die "henk" denk men al snel dat je met iets anders bezig bent 8)7
mja maar dat ligt niet aan Henk maar aan jou denk ik dan, want wat hoor je normaal gesproken op je werk te doen? :P
Op mijn stage weten ze (nu) dat ik weleens wat opzoek hier als ik wat moet proggen, en vinden ze het geen probleem dat ik af en toe wat topicjes lees, mits mijn werk er niet minder door wordt ;)
Harm schreef op 08 januari 2004 @ 23:48:
Welke versie draai je? Als het een versie is die ouder is dan 0.7 update dan en kijk dan nog eens :).
overigens kan het ook met de "normale" mozilla: View->Use Style

[ Voor 19% gewijzigd door Erkens op 08-01-2004 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Laatst online: 12-09 10:23

ripexx

bibs

Erkens schreef op 08 januari 2004 @ 23:48:
[...]

mja maar dat ligt niet aan Henk maar aan jou denk ik dan, want wat hoor je normaal gesproken op je werk te doen? :P
Op mijn stage weten ze (nu) dat ik weleens wat opzoek hier als ik wat moet proggen, en vinden ze het geen probleem dat ik af en toe wat topicjes lees, mits mijn werk er niet minder door wordt ;)
Dat ligt niet aan mij, maar meer aan die andere collega's. Mijn direct collega's weten wel wat ik hier af en toe doe, maar sommige mensen hebben de klok horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt ;)

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

December: waar maak je je druk om? Als je de silver-look niet mooi vind dan hou je het toch gewoon bij de GoT-template of base_grey of wacht je tot de nieuwe template er is?
De meeste styles die hier eerder getoond zijn waren slechts probeersels die nog lang niet af waren, ondertussen zijn daar al wat serieuzere styles bijgekomen en is niet gezegd dat dit zo zal worden aangeboden...

Intentionally left blank

Pagina: 1 2 Laatste