Na al deze positiefe reacties, zal ik eens even een met waarheidsgetrouw woordje over Sonera (SoneraPlaza tegenwoordig) doen:
-snelheid: SLOOM, ik haal met IE niet sneller dan 10-20K, met DAP wil de 60-70K wel lukken, maar dat is dus ook het max. want je wordt 'geknepen' op 60K per sec. Dus sneller zal je ook echt niet gaan :(
-service: niet te doen!! de helpdesk neemt NOOIT op, als ze opnemen dan komen ze met verhaaltjes dat het aan 'derden' ligt of dat het zelf aan jouzelf ligt. Mochten ze ooit eens beloven dat ze een mannetje langsturen om de boel te fixen: reken er maar niet op, ik heb vaak genoeg gehad dat er na 6x bellen nog steeds geen monteur is langsgeweest.
-lekker on-line gamen?: NEE! De packetloss is bij mijn Zenith modem zo ENORM groot (meestal rond de 15%-20%) dat alles schokt en geen enkel spel lekker soepel loopt...kost me aardig wat frags in CS
-altijd online dan??: nope, er zijn vaak IP-conflicten en de DHCP server flipt ook vaak. Daardoor ligt het hele netwerk er weer uit en mag je weer lekker gaan wachten op een nieuw ip...
Ik woon in Haarlem, postcode 2014 met zo'n leuk Zenith modem (1e generatie kabelmodem

)... gelukkig binnekort een Future Networks (3e generatie), hopen dat dat veel problemen weg kickt, vooral die packterloss is niet zo fijn