Demon ADSL over ISDN probleem

Pagina: 1
Acties:

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:59

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Hi, mijn broer heeft al 3weken geen internet via Demon/BBned. Ik kan via telnet inloggen op het modem (een Zyxel 650), dus mij lijkt de verbinding van PC->modem ok. Het modem lijkt het ook te doen dus. Verder kan hij probleemloos telefoneren, dus de uitgaande lijn lijkt ook ok. Op het modem brand het DSL lampje niet, dus dan blijft volgens mij de splitter of het kabeltje van splitter naar modem over (of misschien toch het modem zelf?). Kan zoiets na 1 mnd kapot gaan (het werkte nl. wel een paar weken goed). Hij heeft Demon al een aantal malen gebeld en schijnbaar heeft men ook een stuk hardware vervangen, maar het werkt nog steeds niet. Is er iets wat ik nog kan proberen? Of moet hij maar wachten totdat Demon ooit het probleem vindt? Ik heb nl. zo de indruk dat Demon vind dat het moet werken, maar dat doet het dus niet.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:20
DSL lampje moet zoiezo branden, zo niet dan splitter verrot, of gewoon geen linesync, of je modem aan gort

Probeer eens modem DIRECT op inkomende lijn, zonder splitter of NT1 kastjes.

En check ook even wat voor NT1 er hangt: Model S1 werkt niet met ADSL (ook door KPN bevestigd) en model S2/S3 ook niet gegarandeerd. (onbevestigd)

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Zonder NT1 heb ik geprobeerd, geen verschil. Rechtstreeks aansluiten heeft ook geen verbetering opgeleverd. Bij Demon zegt men dat de lijn doorgemeten en OK is. Modem dus kapot?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 23:07

MBV

Ik zou even naar de helpdesk bellen (ga maar achteraan aansluiten, 30 min wachten ofzo :( ), en hun die vraag stellen. zij bieden ondersteuning op je modem en je lijn. Dus dat is hun pakkie an.
Ook mijn oom (zonder kennis van pc's) zou het moeten lukken, zonder hier om hulp te vragen. Dus helpdesk lijkt me de beste oplossing :)

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Het was idd een probleem met de lijn. Problem solved zou ik zeggen :)