Toon posts:

1Gigabit crosslink niet meer dan 12-14 Mb/s

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 872 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 01:50:
Ok maar als ik van winxp naar winxp kopieer heb ik hetzelfde probleem, hoe verklaar je dat ?
Omdat dat via het smb protocol loopt? Kweetniet hoor, zomaar een ideetje....
Zet op de een eens een ftp server, en op de andere een ftp-client. Dan zal je al heel wat meer bandbreedte gebruiken.

Verwijderd

Nop .. zelfde probleem het ligt dus niet echt aan samba. Vreemde zaak.

• Greggy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik heb hier thuis ook zo een trage snelheden. Met netio heb ik de volgende waardes:

TCP connection established.
Packet size 1k bytes: 48590 KByte/s Tx, 76483 KByte/s Rx.
Packet size 2k bytes: 51813 KByte/s Tx, 98687 KByte/s Rx.
Packet size 4k bytes: 59907 KByte/s Tx, 109893 KByte/s Rx.
Packet size 8k bytes: 59418 KByte/s Tx, 110066 KByte/s Rx.
Packet size 16k bytes: 59376 KByte/s Tx, 110302 KByte/s Rx.
Packet size 32k bytes: 60440 KByte/s Tx, 110973 KByte/s Rx.
Done.

Wat moet ik mij bij dit voorstellen is dit goed of slecht? Heb al verschillende topics gelezen op het GoT en ander forums. Maar ik kom maar niet verder dan 20 Mb/s. FTP, gewoon share, p2p, ... allemaal hetzelfde.

Kheb in de 2 pc's Raid0 schijfopstellingen zitten deze behale gemiddeld meer dan 70 mb/s. Vroeger haalde ik met het netwerk snelheden rond de 50 Mb/s maar de laatste tijd is het maar rampzalig...

Het zijn 2 Intel kaartje Gbit natuurlijk ;) , laatste nieuw drivers, allebei de pc's hebbe XP met SP2 derop.

Waar kan het aan liggen ?

euhm !!!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-03 00:55
Uhm...je Netio laat snelheden zien van 110MB/sec ? Dat is dus zeer goed.Welke kaartjes van Intel heb je?

Reden dat 't met FTP ed traag gaat kan zijn dat er een verkeerde packetgrootte staat ingesteld. Heb je bijvoorbeeld Jumboframes aanstaan?

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-03 22:29

SiGNe

Ook hoi!

zet die NIC's eens op "Auto" ipv. full duplex, soms wil dit ook nog weleens helpen.

[ Voor 13% gewijzigd door SiGNe op 23-04-2005 02:40 ]

Niet?
[Specs]

• Greggy
Intel Pro 1000/MT en jumbo frames staat op "uitgeschakeld". Heb ook al verschillende kabels getest verschillende switchen...

en staat op auto...

[ Voor 21% gewijzigd door Greggy op 23-04-2005 02:56 ]

euhm !!!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem en ook eerder gezien.
Als je echt de Gb snelheid wilt kunnen halen heb je of een onboard Gb Nic nodig die niet via de PCI bus loopt maar via een eigen bus, of je hebt een 64bits slot en bijbehorende Gb Nic nodig.
Standaard PCI en Gb Nic haalt gewoon de maximale snelheid niet.
Ook de snelheid van je schijven en hun controller speelt mee. PCI is max 133Mbps wat verdeelt wordt over alle kaarten. Heb je dus zowel je HDD controller als je Gb Nic over dezelfde PCI bus lopen dan haal je dus maar zo'n 65Mbps.

Op (merk) servers waarbij er een backup werd getrokken over een Gb backbone heb ik gezien dat het wel mogelijk is om bijna de volledige Gb bandbreedte te benutten.

Bij een collega van mij is de snelheid ook behoorlijk omhoog gegaan nadat hij een nieuwe server had met onboard Gb Nic, voorheen was ook bij hem het PCI Gb Nic kaartje de bottleneck.
Zolang die bottleneck niet opgeheven wordt zul je de maximale snelheid nooit kunnen benutten.
Daarnaast kan het ook behoorlijk wat processor kracht vreten.

Ik scoor overigens ook niet hoger dan zo'n 20Mb/s onder Windows. Tijd voor een upgrade >:)

• Greggy
1 is onboard op een asus p4c800-e deluxe das een Intel 1000 Pro CT versie.
In mijn server is dit een Intel 1000 Pro MT versie PCI 32 bit, met dat kaartje heb ik nog over de 60 mb/s gehaald. Was wel in eene andere pc. Maar als ge de score ziet in netio en uw load dan ziet dan wordt daadwerkelijk uw bus breedte compleet verbruikt bij mijn geval was het 110 Mb/s als ik me niet vergis mijn schijven doen het rond de 70 a 80 Mb/s dus 50 Mb/s moet ik toch wel minstens halen.

Heb just ene testje gedaan:
Als ik verschillende threads door elkaar doet dus bv 4 verschillende bestanden naar 4 verschillenden schijven van de server kopieerd haal ik over de 50 mb/s.

Kga nu slapen ;) Strak eens op een win 2k3 machine probere es zien als da wat uitmaakt.

[ Voor 23% gewijzigd door Greggy op 23-04-2005 03:06 ]

euhm !!!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Er zijn trouwens tooltjes om kopieren onder windows te versnellen, en het werkt..zeker van share2share etc... BurstCopy heet het. En het .. bursts... en is daardoor sneller als wat windows vaak bereikt, maar ja... een PCI bus heeft zijn limitaties!

There is no place like ::1

• Greggy
hoho swampy met da progske haal ik 63 mb/s continue. Wa doet da programma eigenlijk kunde dat niet implementere in windows dat da altijd zo snel gaat.

edit: Da programma is abnormaal van raid0 over gbit naar een andere raid0 opstelling 78 mb/s
transfer van 4 komma nog wat gig in 1 min 7 sec gedaan >:)

Ah en ge kunt het wel implementere in windows dan staat er copy/burstpaste B)

[ Voor 51% gewijzigd door Greggy op 23-04-2005 14:32 ]

euhm !!!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-03 00:55
Hoe gebruik je die tool? Als ik van een lokale raid-0 partitie via 't Gbit naar een share op een andere PC copier, gaat hij nogsteeds maar 12MB/sec :o En die share is snel genoeg in ieder geval...

• Greggy
In da progske bij opties "customize" paste burst aanzetten. Als da gebeurt is kunde gewoon kopieeren maar dan ipv te plakken doet ge pasteburst staat er ook erges tussen in uw menuke dan. Gaat geweldig en ja als ik gewoon plak gaat het ook ma tegen 12 - 14 mb/s...
Maar khaalde vroeger bij ftp ook van die 50+ snelheden en nu niet meer :'( dien service packs verzieken toch de zooi.

euhm !!!

Pagina: 1 2 Laatste