Toon posts:

msi 865 neo2 ls "d-bracket"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er ervaring hoe betrouwbaar het d-bracket is?

nu even niet lachen!!! |:(

IK wilde een sensor plaatsten bij de cpu. (volgende keer doe ik em ook gewoon in de koeler)

ik kreeg de koeler er niet goed af en trok iets te hard waardoor ik de processor uit de socket trok pinnetjes krom |:( 8)7.

ik brobeer de pinnetjes recht te maken breekt er 1 af }:o

Ik een nieuwe processor kopen.

Maar nu blijft het d-bracket zeggen dat de processor niet goed is of is toch het moederbord ook naar de knoppen en nu ik de cpu erin gezet heb is deze dan ook niet direct naar de }) omdat waarschijnlijk de socket niet goed is?????

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 18:43
Als ik het goed begrijp heb je je vorige CPU met koeler en al uit z'n socket getrokken, daarna een nieuwe erin gezet, en nu geeft het d-bracket aan dat de CPU niet goed is?

Wat doet je systeem verder? Dat je d-bracket stroom krijgt geeft al aan dat'ie wel opstart, maar wat dan? Geen beeld, geen piepjes of andere tekenen van leven? Dan zou het goed kunnen zijn dat je de socket gemold hebt, alhoewel ik dit nog nooit tegen ben gekomen. Weet je wel zeker dat je alles goed hebt bevestigd? Dus inclusief gebruik van koelpasta, het recht monteren van de koeler en gebruik makend van het hendeltje om de CPU in te klemmen?

Als dit het geval is zou ik proberen de CPU ergens anders te testen, waarschijnlijk doet'ie het nog maar is je mamaplank onherstelbaar beschadigd.

offtopic:
Mag ik je er verder op wijzen dat we hier graag wat meer gegevens zien? Zie hiervoor ook het PMG beleid en de FAQ. Vooral de Hangen en Opstarten troubleshooter zal je van dienst kunnen zijn :)

[ Voor 5% gewijzigd door FragFrog op 13-12-2003 16:48 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

ik snap werkelijk niet waar ie het over heeft
wat is een D bracket :?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

D-Bracket is zo'n plaatje aan de achterkant je kast (indien je MSI-mobo hebt) waar 4 ledjes op zitten. Die geven de status van je systeem weer. Zo betekent 4 keer rood van alles, van CPU dood tot mobo dood en 4 x groen betekent dat de boel draait (OS Booting).

Vorige keer 4 keer rood hier was dus het mobo dood :+

Ik denk dat jij echt je socket kapot getrokken hebt, een andere storing (wat dat ook mag zijn) lijkt me hoogst onwaarschijnlijk..

[ Voor 23% gewijzigd door Glashelder op 13-12-2003 17:58 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Kan je geen schade zien aan de socket?? Want als je zo de proc eruit trekt, zonder los te maken, moet er volgens mij wel een en het ander te zien zijn aan de socket

Verwijderd

zit het afgebroken pinnetje mss nog in je socket? 8)7

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:17

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 19:26:
zit het afgebroken pinnetje mss nog in je socket? 8)7
Citaat uit startpost:
"ik brobeer de pinnetjes recht te maken breekt er 1 af }:o "

Op mijn mobo (k7t 266 pro2 RU-- MS-6380) heb krijg ik alleen 4 rode leds wanneer de cpu kapot is. Niet het moederbord.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
ben ik weer......

aan de socket zelf is niets te zien, ik hoor wel het "gekraak" van de pinnetjes als ik het hendeltje naar beneden haal. standaard koeling van intel erop en fan aangesloten.

als ik de processor er weer uithaal zitten de pinnetjes nog steeds recht :)
:)
nee er zit geen pinntje in de socket omdat er 1 afbrak tijdens het rechtbuigen en de rest nog in takt is

als ik de pc start branden de 4 ledjes van het moederbord rood de ventilatoren starten wel (kast, processor, en voeding en chipset) en de knipperlichten op de chipset gaan aan.

en is het niet zo dat door de nieuwe processor erin te steken ik gelijk de nieuwe processor om zeep geholpen heb?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

en is het niet zo dat door de nieuwe processor erin te steken ik gelijk de nieuwe processor om zeep geholpen heb?
Dat zou inderdaad een mogelijkheid zijn. Maar dat maakt dan toch niet uit, dan ruil je hem toch gewoon om ? Wat ook nog een optie is, is dat je geen een defecte proccesor in je handen hebt (of in je mobo :P ). Kan je die niet in een ander moederbord proberen?

edit: of direct omruilen / laten testen

[ Voor 6% gewijzigd door Glashelder op 13-12-2003 22:45 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

als een cpu stuk gaat op deze manier dan is er geen garantie.
ga je hem wel claimen dan is er sprake van oplichting

Verwijderd

Topicstarter
om dit uit te proberen wie zijn mobo mag ik lenen?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

star-saber schreef op 14 december 2003 @ 10:56:
als een cpu stuk gaat op deze manier dan is er geen garantie.
ga je hem wel claimen dan is er sprake van oplichting
Die eerste CPU is ook helemaal niet geclaimd, als die 2e dood blijkt kan je die imo best omruilen

edit: waar woon je?

[ Voor 4% gewijzigd door Glashelder op 15-12-2003 23:00 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 18:35:
om dit uit te proberen wie zijn mobo mag ik lenen?
Dat kun je gewoon bij jouw PC-boer doen :)
Pagina: 1