Framelimiter gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik ben al een dikke 3 dagen bezig om NFS underground goed draaiende te krijgen (lukt nog steeds niet echt, grr...) maar ik ben nu zo ver dat fraps laat zien dat nfs m'n framerates wel omhoog gooit naar 50 af en toe, maar 2 sec later weer naar 28 gaat en daarna terug naar 40 en maar blijft schommelen wat ik heel erg merk in het spel zelf (snel vooruit, slowmotion, en weer normaal zeg maar, erg vervelend als je net in een bocht zit oid).

Nu ben ik dus op zoek naar een programma waarbij ik een max in kan stellen van bijv. 35 fps, zodat ie nooit boven de 35 frames per seconde mag draaien.

Ik heb hier al in de search op google en download.com gezocht, maar kon niets vinden, bestaat zo'n programma wel?

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:02
misschien is een snellere cpu in combinatie met een snellere videokaart een betere oplossing is , maar ik denk dat een frame limiter (als het bestaat), alleen de frames op je monitor terug brengen en niet in het spel zelf

Verwijderd

Wat zijn je specs dan? Instellingen in het spel etc :?

• Ed.
Ik heb een AMD Athlon XP 2600+ met een asus a7n8x-x mobo
512 mb ram
30 gb vrij

en na 3 dagen prusten (zeker zo'n 20 uur in totaal zo langzamerhand) heb ik bijna elke instellingen combinatie geprobeerd. En het is OF het schokt zo af en toe enorm (valt terug naar 20 fps) of hij schokt lichtjes en gaat ineens supersnel (schommelingen tussen minimaal 25 en max 50 fps)

[edit]
Ik heb het ook geprobeerd op een Thunderbird 1,4 ghz en met een GF4 MX440 (onderdelen die 2 dagen geleden nog in m'n pc zaten) maar het verschil is nihil te noemen tussen dat en wat ik er dus nu in heb zitten...

[ Voor 24% gewijzigd door Ed. op 12-12-2003 23:37 ]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wat is je vid kaart want die kan ook de botlenek zijn.

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:20

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Welke resolutie draai je hem ? Ik had het namelijk ook toen ik hem op 1024 bij 768 liet lopen. Toen dacht ik, tja, waarom ook niet, ik zet hem op 1280 bij 1024, en ja hoor, helemaal vloeibaar !

(me specs: Barton 2500, ATi Redeon 9600pro 256, 1 gig ram)

Meh!

Verwijderd

Ikzelf had eenzelfde probleem... Echt horten en stoten, maar toch wél soepel als hij niet ff pauze nam. Bleek de schuldige coolmon te zijn... Juist als hij z'n stats upgrade hielden mijn games (voornamelijk zware games als Homeworld 2) ff lunchpauze. Misschien dat dat het is? Meld trouwens ook ff welke grafische kaart je hebt, en zet je Vsync aan. Dit kan ook érg helpen.

• Ed.
M'n videokaart is een Club 3D ATI Radeon 9600 PRO en in combi met de rest van m'n systeem is het dus een gamebeast zou je denken... maar nee hoor :(

ik zal eens ff VSync ipv application preference op on zetten.

Maar weet iemand zo'n framelimiter programma? Want dan zet ik gewoon alles op low en speel 't met m'n 1,4 en G4MX 440... deze E400 upgrade heeft nl. nauwelijks invloed op dit spel...

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08 19:43
met die specs hoor je gewoon >65 fps te halen @ 1024*786

dus je hebt of alles veel te hoog ingesteld, of je hebt iets verkeerd gedaan met installatie (drivertje vergeten ofzo)

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

RocketKoen schreef op 13 december 2003 @ 00:01:

dus je hebt of alles veel te hoog ingesteld, of je hebt iets verkeerd gedaan met installatie (drivertje vergeten ofzo)
Ik zelf heb een ATI 9500, en daarbij speel ik met 1024x768 en dan echt alle options aan en alles op high nog ongeveer gemiddelt +/-30. Zelf zal ik de opties iest terug gaan zetten, want ik wil gaan gamen op ongeveer 40 a 50 fps. ;)
Daarnaast ga ik binnenkort het uittesten op een Ti4600, misschien heeft deze het er makkelijk mee, hoor alleen maar problemen eigenlijk met de ATI's. (misschien omdat de laatste tijd alle gamers ati kaarten kochten/kopen. ;) )

• Ed.
RocketKoen schreef op 13 december 2003 @ 00:01:

Beetje belediging om te zeggen dat ik iets vergeten ben... ben 3 dagen bezig joh, dan vergeet ik echt niet een moederboard driver oid te installen hoor ;)

Heb de catalyst 3.6 3.7 3.8 en 3.9 geprobeerd, 3.7 werkt het stabielste met de minste hangups maar geeft ook de grootste frameschommelingen, bij 3,8 en 3.9 gaat nfs af en toe terug naar je desktop.

Maar ok, tis hier geen Spielerij ;) ik ben nog steeds op zoek naar zo'n framelimit programma, als zoiets al bestaat.

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:20

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Heb je al door de nodige Faqs gebladerd ?

hier vond ik toevallig wat interesants voor je :)

Meh!

Pagina: 1