32 ports 10/100Mbit switch

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• qniens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 20:10
Hoi, na aanleiding van een eerdere topic (gathering.tweakers.net/showtopic/84104) heb ik een vraagje:
Waar kan ik voor niet heel veel geld een goede 32 ports 10/100 Mbit switch kopen? Ik kan het ook als bedrijf kopen dus het hoeft niet als particuleer...(als je begrijpt wat ik bedoel)
En ik weet dat 3com switches het beste zijn, maar die zijn dan ook zo ranzig duur. Dus mensen laat je horen een geef ideeen/tips!

Alvast bedankt!

www.shocobra.com

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Vraag een catalogus aan bij www.inmac.nl
Daar staat een uitgebreide serie switches in. Meestal heb je die catalogus de volgende werkdag al in huis.

Bloed, zweet & koffie

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Kan het bericht niet goed wijzigen. De snelste link is: www.inmac.nl

Bloed, zweet & koffie

• qniens
Oke bedankt! Ik zal even kijken!

Maar andere tips zijn ook welkom, zoals ervaringen met switches etc.

www.shocobra.com

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ik heb eigenlijk alleen ervaring met NetGear-switches. Goeie ervaring, nl. dat ze gewoon doen wat ze moeten doen. Andere switches heb ik nog niet mee gewerkt.....

Bloed, zweet & koffie

• qniens
Maar heeft iemand ook een keer gewerkt met een 32 ports switch?

Want ik vraag me namelijk wel af als ze uberhaupt bestaan snap ie ...... :?

www.shocobra.com

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op zondag 10 december 2000 17:36 schreef qniens het volgende:
Maar heeft iemand ook een keer gewerkt met een 32 ports switch?

Want ik vraag me namelijk wel af als ze uberhaupt bestaan snap ie ...... :?
als ik jou was, zou ik 2x 24 poorts switches pakken, en tussen 2 switches gaan routeren.

32x 100mbit kan veel broadcasts en overhead met zich mee brengen.

equipment:

2x Cisco catalyst 2900 XL
1x Cisco 2600 met 2 FastEth. NIC's.

dan heb je een puik netwerkje.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:55
Mijn persoonlijke ervaring is dat je op een switch beter niet kunt besparen.. Een goede switch is niet goedkoop maar daarintegen levert een minder goede altijd netwerk problemen op.... Bij het bedrijf waar ik werk gebruiken we meestal HP switches. Bv. de ProCurve 4000m. Dit is een modulaire switch waar 5 insteek kaarten in passen. Je hebt insteekkaarten met 8 10/100 poorten, gigabit poorten (leuk als je er meerdere aan elkaar hangt) etc. Ze hebben ook 24 poorts switches, maar dan niet modulair. Wel zijn ze managable en dat is erg prettig als ze verspreid staan over een groot gebouw. Ik zou dus ook eens naar HP kijken. Denk wel dat het niet goedkoop is. Maar zoals ik al zei: je kunt beter wat meer geld uitgeven voor je infra en later zo goed als geen problemen hebben dan dat je tegen allerlei rare dingen aanloopt.....

Je zou ook 2 losse ProCurve 2324 kunnen nemen en die aan elkaar hangen... Dit modulaire is namelijk nogal duur en waarschijnlijk niet wat je zoekt....

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Op zondag 10 december 2000 18:13 schreef Dirk-Jan het volgende:

[..]
als ik jou was, zou ik 2x 24 poorts switches pakken, en tussen 2 switches gaan routeren.

32x 100mbit kan veel broadcasts en overhead met zich mee brengen.

equipment:

2x Cisco catalyst 2900 XL
1x Cisco 2600 met 2 FastEth. NIC's.

dan heb je een puik netwerkje.
eg jaloers op jouw ondertss, lijkt erg op de hoogte (of lult een eind uit je nek natuurlijk) ;) maar is het dan niet gewoon beter (lees goedkoper) om 1 32-ports te installen dan 2 met een router? Ik ken de ballen van routerprijzen of de types waar je me hier mee rond me oren slaat, maar logica...
als je nu echt in een kritische omgeving zit te werken of waar die 32 stations effectief tegelijk zitten netwerken dan ok, maar algemeen kantoor ... ?

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

lijkt me ook licht overdreven om het zo te doen ja. beetje duur. hoeveel poorten heb je nodig? anders haal je 2 switches en zet je die aan elkaar met een upload poort. Dan de gebruikers zo aan elkaar knoppen dat het logisch is.

Click hier niet

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ligt er maar net aan hoeveel performance je over je netwerk wilt halen.

Als je 32 email users hebt, is dat overdreven.

Maar als je 32 mensen hebt die de hele dag dingen binnen liggen te leachen, of een db over een netwerk liggen te accessen, dan is het zeker geen overbodige luxe.

Btw. poohbeer, ik loop nu stage, en heb ut best goed getroffen jah... daar heb je gelijk in :P

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• qniens
We hebben 46 poorten nodig in totaal maar we hebben al 2 switches van 8 (van target).
Deze willen we gewoon in een port van de 32port switch steken. Je klopt die moeten dan met ze achten 100Mbit delen maar het zij zo...

En die 32 port switch krijgen we op een soort manier gesponsord => Als wij voor het bedrijf een webpage maken koopt hij voor ons een switch die we dan altijd mogen lenen... mooie deal dus. Maar die gene koopt hem als particulier maar via zijn bedrijf snap ie?
Dus hij vroeg ons aan om naar een goede/goedekoope switch te zoeken.
En toen schakelde ik het megabrein van GoT in. ;)

www.shocobra.com

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-12-2025

7th

Deze Switches zijn mooi(display),goed,en goedkoop:
http://www.avsys.com/
Ik werk er zelf mee en ik ga binnen kort een 50 man lan party op die switches van avsys houden.

Thy will see the light...

Verwijderd

Kijk wel uit dat wanneer je switch merken met elkaar gaat mixen deze compatible met elkaar zijn, veel merken gebruiken onderling prop. protocollen voor uitwisseling voor 10/100 hd/fd instellingen zijn namelijk geen standaard.
100 fd werkt dus vaak niet tussen verschillende merken switches.
zo kan je b.v de combinatie 3com <-> lucent wel vergeten.

• witchdoc
Op maandag 11 december 2000 14:29 schreef qniens het volgende:

En toen schakelde ik het megabrein van GoT in. ;)
als'k het zo hoor, ben'k niemeer gratis hoor.. geef je gegevens ff door zodat 'k me factuur kan opstellen! :)

• witchdoc
Op maandag 11 december 2000 13:57 schreef Dirk-Jan het volgende:

Maar als je 32 mensen hebt die de hele dag dingen binnen liggen te leachen, of een db over een netwerk liggen te accessen, dan is het zeker geen overbodige luxe.
waar ik dus geen reet van snap is dat een dbase zo fucking zwaar is.. is toch allemaal maar tekst? zo zwaar kan dat dan toch niet zijn? 't Is toch de server die belast wordt bij dbases en niet het netwerk zelf?
Btw. poohbeer, ik loop nu stage, en heb ut best goed getroffen jah... daar heb je gelijk in :P
you lucky ass.. zit ik hier met 's werelds saaiste job, jij lekker leerrijke omgeving... grmbl.. noujah, 'k mag nog techsupport worden hier (zonder fatsoenlijke papiertjes gvd) :(

• reapher

reapher

Z POWER

tja al gaan ze extreem leechen, nou dat valt wel mee hoor. laatst een lan party gehad met allemaal aan elkaar geluste switches. en het download ging prima. Het ligt eraan bij wie je download als je switch1 en 2 heb en iedereen download vanaf switch2 naar switch1 tja dan gaat het niet echt snel. Je moet zorgen dat de pc's met veel bestanden verdeelt worden over die twee switches. dus niet iedereen met veel zooi op de pc aan een switch. Zo kun je de belasting van de uploadlink een beetje verminderen.
Een beetje rommelen dus.

Click hier niet

• qniens
Maar ik snap dat lussen niet helemaal opdat ik daar volgens mij 10.000 varianten van heb gehoord.
Wat ik nu weet(misschien verkeerd):
- Via een matrix kabel
- gigabit (1000Mbit) crosslink er tussen

Maar hoe zit dat nou precies? En waarom heb je minder preformance als je een pc bezoek op de andere switch? Door zo'n kabel blijft de snelheid toch goed?(Want zo'n matrix kabel is f******cking duuurrr:'( )

www.shocobra.com

• reapher

reapher

Z POWER

hehe dat zijn duure oplossingen. maar zo'n crosskabel is gewoon een 100mbit van switch naar hub/switch(lekker cheap dus). dus als daar iemand van switch 1 naar switch 2 zit te downen ofzo dan kan gebruiker 2 nooit de volle 100mbit gebruiken

P.S duure switches hebben een gigabit link ertussen dan heb je niet veel problemen met bandbreedte shit

Click hier niet

Verwijderd

Op maandag 11 december 2000 16:20 schreef poohbeer het volgende:

[..]
waar ik dus geen reet van snap is dat een dbase zo fucking zwaar is.. is toch allemaal maar tekst? zo zwaar kan dat dan toch niet zijn? 't Is toch de server die belast wordt bij dbases en niet het netwerk zelf?
dat ligt er aan hoe de database is geprogrameerd.

In client/server doet de server de zoek-opdracht en stuurt ie alleen het antwoord over het netwerk naar jouw pc toe. Dit kost processortijd van de server.

In direct access oplossing vraagt de client de database op en doet vervolgens zelf de zoekaktie, past eventueel iets aan en zend het vervolgens terug. Dit betekend met een database van 30MB dat bij elke handeling 30MB wordt verzonden over het netwerk en eventueel weer wordt terug verzonden. Doe je dit met meerdere mensen tegelijk dan is dit een hele grote bottleneck voor je netwerk.

In dit soort netwerken is 1 (of meerdere)switch(es) een goede oplossing.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Op maandag 11 december 2000 18:20 schreef reapher het volgende:
hehe dat zijn duurdere oplossingen maar zo'n crosskabel is gewoon een 100mbit van switch naar hub/switch. dus als daar iemand van switch 1 naar switch 2 zit te downen ofzo dan kan gebruiker 2 nooit de volle 100mbit gebruiken

P.S duure switches hebben een gigabit link ertussen dan heb je niet veel problemen met bandbreedte shit
zelfs de el cheapo cisco switches (2900's) kunnen fiberchannelen...
Kun je 2 of meer FEth. poorten trunken tot een truncpoort.

• qniens
Kun je 2 of meer FEth. poorten trunken tot een truncpoort.
Helluup, begin je weer met allemaal termen te gooien die ik niet snap! Wat is nou weer trunken? Trunkport, trunklijn, trunken laatstaan Feth?

Kan je please uitleggen?

www.shocobra.com

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Op maandag 11 december 2000 19:23 schreef qniens het volgende:

[..]
Helluup, begin je weer met allemaal termen te gooien die ik niet snap! Wat is nou weer trunken? Trunkport, trunklijn, trunken laatstaan Feth?

Kan je please uitleggen?
FEth = Fast Ethernet, o.t.w. 100mbit

truncen = lijnen koppelen
trunkpoort = uplink poort voor een VLAN router.
Kun je mee routeren binnen 2 vlan's in 1 switch.

Fiberchannel = het bundelen van meerdere Feth kanalen naar 1 kanaal. (werkt alleen tussen swiches en routers, niet naar pc's)

Verwijderd

Maar waar waren ze nou het goedkoopst :?
In PriceWatch staat niks over 3Com 32 poorts Switches :(

En de Inmac is een beetje DUUR |:(

• reapher

reapher

Z POWER

jezus lekker duur doen zeg,die cisco hoeveel is de goedkoopste :)

nou ja ik denk dat een 32 poort switch niet goedkoop is! dus je zal altijd duur uitkomen. En wat vindt jij goedkoop?

Click hier niet

Verwijderd

De goedkoopste oplossing is nog steeds een switch voor alle andere switches/hubs op aan te sluiten. Dan heb je allemaal hele kleine collision domeinen en is het netwerk perfomance nog goed.

Ik zou voorstellen sluit de 2e 8poort switch op de 1e aan. Sluit de hub op de 1e aan. Zorg dat je de switch volstopt met werkstations en de hub met printers en minder belangrijke/zware werkstations. Eventueel nog 1 switch bij kopen.

Dit is veel goedkoper dan om nu meteen een 32 poorts switch te kopen. Zeker als je nog niet de capaciteit nodig hebt en geen zware apps draait op het netwerk.

• witchdoc
www.alliedtelesyn.c.uk mijn favo merkje.. eigenlijk ook wel omdat het het enige merk is waar ik de 'grote' switches van verkoop
ùmaar 't zijn ECHT wel goeie en nog redelijk betaalbaar ook (zeker ivm cisco en shit)

• qniens
Ik vind voor een 32 port switch (10/100Mbit) 2750,- goedkoop, en rond die prijs zoek ik ook.

Ja klopt voor dat bedrag kan je nooit een (grote) 3com switch kopen, so be it

www.shocobra.com

Pagina: 1