Vraagje overTARGET 10/100BASE SWITCHING 32PORT HUB

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• qniens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 20:10
Na wat door lezen van deze thread ben ik te weten gekomen dat dit geen switch is maar een switching HUB.
Maar mijn vraag is als volgt:
Hoe kan dat? Hoe kan er nou een 32 ports HUB bestaan, aangezien een HUB de maximale capaciteit deelt(toch?)Dan hou je toch nul comma nul preformence over :?

Deze vraag stel ik omdat ik binnenkort(eind feb 2001) een netwerk ga houden van +- 42 man. Daar zou deze 'switch''voor moeten dienen met 2 switches van 8 er bij aan gekoppeld.
Zou dit ook kunnen met de 'nieuwe' specificaties? Of is het netwerk dan niet vooruit te branden?

Alvast bedankt,
Quinten Niens
(Let niet op enige spelfouten, aub)

Ter naslag werk:[quote]
TARGET 10/100BASE SWITCHING 32PORT HUB RACKMOUNT

IEEE 802.3 100BaseTx standaard.
10/100Mbps transfer-rate hub 10/100.
Can connect 10Mbps and 100Mbps at the same time.
32x UTP ports (RJ-45).
Rackmount to mount in 19" rack. Height 1U (4,445cm).
Automatic port faulty-detection to protect the network.
Led indication to measure the activity of the network.
[/quote]

http://www.targetweb.nl/txt/tx24076.htm

www.shocobra.com

Verwijderd

Switching HUB houdt volgens mij in dat ie alleen het verkeer tussen het 10 Mbit gedeelte en het 100Mbit gedeelte wordt switched..
Als je daar 42 man aan gaat hangen met UT en andere 3d games.. zal die het heeel zwaar hebben... zeg maar gerust flinke pings (veel botsingen).

Wat een betere oplossingen zijn:
Een echte switch 32 poorts 10/100 (volgens mij de beste oplossing)

Een switch 32 poorts 10 (is iig al een stuk beter, dan switching HUB)

een switch 8 poorts 10/100 waar je dan nog een stel andere HUB's aan hangt (niet optimaal, waarschijnlijk wel goedkoop)

edit:

Wat eigenlijk ook beter is is een ander merk 3com ofso.. scheelt ook in performance, wordt het te duur, der was geloof ik ook nog zo'n site waar je gratiz 3com 3300 kon lenen (schenen alleen niet in zulke goede software condities te zijn).

Verwijderd

Een switching HUB is volgens mij inderdaad een HUB maar dan 1 dan beide snelheden aankan. Echter heeft deze HUB maar 2 "domeinen" Dit betekend dat een domein de perfomance deelt over de 10MBit groep en een domein de perfomance deelt over de 100MBit groep. Als je dus 16 10 MBit pc's hebt en 16 100 MBit pc's hebt kun je dit vergelijken met 1 16poorts 10 MBit hub en 1 16poorts 100MBit hub.

Een echte switch heeft per poortje een collision domein. Dat betekend dat de perfomance per poortje gedeeld wordt en niet over een reeks van poorten zoals bij een hub.

Ik zou de switch rechtstreeks aan de server hangen. Aan deze switch hang je dan de hub weet. Probeer eerst de switch vol te krijgen en daarna dan de hub.

Verwijderd

Jullie zitten er dus echt helemaal naast!
Een switchinghub is dus gewoon een hub die ook kan switchen.Dit houd in dat als hij een broadcast krijgt dat hij die op alle porten van de hub zet en als het dus een gerichte packet is dat hij eerst in zijn eigen tabel gaat kijken of hij zelf al weet aan welke poort dat MAC adres zit.anders gaat hij elke poort voor poort langs om die kaart te vinden.
(sorry voor de duizenden schrijffouten)|:(

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Op vrijdag 08 december 2000 09:07 schreef fast.eddy het volgende:
Een switchinghub is dus gewoon een hub die ook kan switchen.Dit houd in dat als hij een broadcast krijgt dat hij die op alle porten van de hub zet en als het dus een gerichte packet is dat hij eerst in zijn eigen tabel gaat kijken of hij zelf al weet aan welke poort dat MAC adres zit.anders gaat hij elke poort voor poort langs om die kaart te vinden.
(sorry voor de duizenden schrijffouten)|:(
ik laat even in't midden of je gelijk hebt of niet, maar ik verkoop zo'n dingetjes.. en als een klant mij vraagt om een switching hub dan bedoelt die klant EHT wel een hub met switching tussen het 10 en 100Mbps segment

• witchdoc
Op vrijdag 08 december 2000 09:13 schreef poohbeer het volgende:

[..]
ik laat even in't midden of je gelijk hebt of niet, maar ik verkoop zo'n dingetjes.. en als een klant mij vraagt om een switching hub dan bedoelt die klant ECHT wel een hub met switching tussen het 10 en 100Mbps segment

• witchdoc
Op vrijdag 08 december 2000 09:07 schreef fast.eddy het volgende:
Heb ff je uitleg gelezen.. wat jij hierboven zegt is dus gewoon een switch! Ook een switch kan broadcasts aan hoor.

Verwijderd

Op vrijdag 08 december 2000 09:15 schreef poohbeer het volgende:

[..]
Heb ff je uitleg gelezen.. wat jij hierboven zegt is dus gewoon een switch! Ook een switch kan broadcasts aan hoor.
lees mijn bericht nog eens en kijk dan hoe dom deze uitspraak was.
Ik kan het ook mis hebben hoor maar een hub waar jij het over hebt is dus een gewone dual speed hub

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:58

heuveltje

KoelkastFilosoof

ehm fast eddy, was dan het verschil met een switch, want die doet precies hetzelfde.
switching hubs zijn afaik hubs waarbij de 100mb met de 10mb kan praten, en meer niet.

maar ff terug op de stelling, 40 man UT'en zal net gaan, maar als er ook nog een stel gaan downen word het waarschijnlijk teveel voor de hub. het goedkoopste is waarschijnlijk een simpele 8pports switch, en daaran kleine hubs hangen die de lanners zelf hebben. als je dat haalt zou dat prijs/kwaliteit het beste zijn.

3com is goed, maar kwa prestaties de prijsverdubbeling niet waard.

oh trouwens, bij gameparty.net lenen ze materiaal uit voor lanparty's. als je aardig vraagt kun je denk ik wel een grote switch lenen !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Op vrijdag 08 december 2000 09:23 schreef fast.eddy het volgende:

lees mijn bericht nog eens en kijk dan hoe dom deze uitspraak was.
Ik kan het ook mis hebben hoor maar een hub waar jij het over hebt is dus een gewone dual speed hub
ik zie wel een domme uitspraak, maar die is niet van poohbeer :)
jep switching hub = dualspeed hub. met dien verstande dat 10 en 100 mb poorten met elkaar kunnne praten, wat op de eerste dualhubs niet kon.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:49
mozeskriebel is toch echt degene die gelijk heeft: een switching hub bevat een 10 mbit bus en een 100 mbit bus. Als je een 10 mbit apparaat aansluit wordt ie op het 10 mbit segment gezet. Als je een 100 mbit apparaat aansluit wordt ie op het 100 mbit segment gezet. Dan zit er tussen die 100 en 10 mbit segmenten een switch die deze segmenten kan laten communiceren. Die switch kan met behulp van een buffer het snelheidsverschil opvangen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

er is dus inderdaad haast geen verschil(technisch wel)
Zijn jullie niet indewar met een autoswitching hub?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:49
Je hebt ook hubs die je met behulp van een schakelaar om kan zetten van 10 mbit <-> 100 mbit. In de ene stand is het een 10 mbit hub waar alleen 10 mbit apparaten aan kunnen en in de andere stand is het een 100 mbit hub waar alleen 100 mbit apparaten aan kunnen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

zucht, autoswitching hub, dualspeed hub, switching hub,auto probing hub. tis allemaal 1 pot nat. de ene producent noemt het zus, de andere zo. maar zowel technisch als in gebruik is een switch duidelijk verschillend van een switching hub

maar dit is allemaal al lang besproken. zie oa:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/53494/1
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/69709/1

Verwijderd

Op vrijdag 08 december 2000 09:32 schreef FatalError het volgende:
mozeskriebel is toch echt degene die gelijk heeft: een switching hub bevat een 10 mbit bus en een 100 mbit bus. Als je een 10 mbit apparaat aansluit wordt ie op het 10 mbit segment gezet. Als je een 100 mbit apparaat aansluit wordt ie op het 100 mbit segment gezet. Dan zit er tussen die 100 en 10 mbit segmenten een switch die deze segmenten kan laten communiceren. Die switch kan met behulp van een buffer het snelheidsverschil opvangen.
Dankje. Ik dacht het al goed te hebben, maar ik begon al te twijfelen. Ik werk namelijk meestal alleen met switches en/of hubs. Geen tussen liggende soorten.

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Dual-speed hub is dus een hub wat 10 en 100mbit aan kan maar ze niet met elkaar kan laten communiceren(dus 10 en 100 kunnen elkaar niet zien)

switching-hub is een hub wat 10 en 100 aan kan maar die kan ze wel met elkaar verbinden doormiddel van een switch(das geen switch die in een echt switch zit)met buffer. Dus die kan 10 en 100 mengen.

Switch is een apparaat dat 10/100 vaak aan kan en met elkaar kan laten communiceren. Op elke poort zit de volle bandreedte!(10 of 100) hij kan full duplex aan. En nog belangrijker het is een echt 1 on 1 verbinding tussen twee pc's die op twee poorten zitten, bij een hub kommen er ook packets op andere poorten die bestemd zijn voor een.

P.S heb je die hub 32 poort al eens vol benut? want volgens mij kan je die 32 poorten niet tegelijk op 100 of tegelijk op 10 gebruiken!
Als je gaat unrealen met 40 man op die hub ik denk dat het net kan met wat packet los en collisions, maar zodra iemand even wat gaat kopieren ligt de boel plat. >:)

Click hier niet

Verwijderd

Op vrijdag 08 december 2000 11:37 schreef reapher het volgende:
Dual-speed hub is dus een hub wat 10 en 100mbit aan kan maar ze niet met elkaar kan laten communiceren(dus 10 en 100 kunnen elkaar niet zien)

switching-hub is een hub wat 10 en 100 aan kan maar die kan ze wel met elkaar verbinden doormiddel van een switch(das geen switch die in een echt switch zit)met buffer. Dus die kan 10 en 100 mengen.

Switch is een apparaat dat 10/100 vaak aan kan en met elkaar kan laten communiceren. Op elke poort zit de volle bandreedte!(10 of 100) hij kan full duplex aan. En nog belangrijker het is een echt 1 on 1 verbinding tussen twee pc's die op twee poorten zitten, bij een hub kommen er ook packets op andere poorten die bestemd zijn voor een.

P.S heb je die hub 32 poort al eens vol benut? want volgens mij kan je die 32 poorten niet tegelijk op 100 of tegelijk op 10 gebruiken!
Als je gaat unrealen met 40 man op die hub ik denk dat het net kan met wat packet los en collisions, maar zodra iemand even wat gaat kopieren ligt de boel plat. >:)
Om het heel simpel te vertellen. Een dual hub zijn 2 afzonderlijke hub maar dan in een kastje. Een switching hub is een dual hub maar dan verbonden via een 2poorts switch.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Vanb ut weekend lan party met 7 personen... kan hier op het werk een cisco calatyst 2926 lenen >:)

24 poorts 100 mbit switch... :P:P

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

heel simpel ja lol

Click hier niet

Pagina: 1