Dos attack op Trueserver

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 954 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Burne schreef op 13 december 2003 @ 16:01:
[...]

Er loopt nog altijd grofweg een halve gigabit extra door de diverse routers en switches. Omdat het 'maar' een halve gigabit is, zijn pingtijden weer terug op normale waardes. Pas als het in de buurt van de gigabit komt wordt het een probleem.

Je ziet nauwelijk wat er gebeurd in de grafieken omdat MRTG niet in staat is voldoende snel de tellers in de switches uit te lezen. Het zijn 32 bits tellers (0 tot 4 miljard) en er gaan meer dan 4 miljard bytes door het systeem in de meetperiode van twee of vijf minuten.

* burne heeft z'n trueserver-petje op (voor de duidelijkheid.. :) )
Toevoeging:
Naar ik heb vernomen wil er op MFN nog immer zo'n 240kpps binnenkomen. (240 kilo pakcets per seconde) Wat neerkomt op zo'n 3Gbit aan verkeer. Het poortje is echter 100Mbit, dat past niet en het is maar goed dat dit er netjes uit wordt gefilterd... (Waarnaast de poort gedisabled is tot het is opgelost)

[ Voor 6% gewijzigd door Floor-is op 13-12-2003 16:24 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is in ieder geval niet meer merkbaar afaics. Zelfs gameservers draaien sinds gisterenavond weer met de ping als altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:27

Snow_King

Konijn is stoer!

* Snow_King vind toch de mensen die dit doen maar zielig :/

Ik vraag me toch af waar dit vandaan kwam en wie dit deed......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Snow_King schreef op 13 december 2003 @ 17:29:
* Snow_King vind toch de mensen die dit doen maar zielig :/

Ik vraag me toch af waar dit vandaan kwam en wie dit deed......
Meestal zijn het gigantische nerds die door een gebrek aan elke vorm van een sociaal leven, zo hun frustratisch botvieren....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:44

MAZZA

Barbie is er weer!

@Floris: Ik vraag me dan altijd af wie er voor de kosten opdraaien in dit soort situaties. Ik bedoel het gemaakte dataverkeer zal ook niet gering zijn. Wordt dat jullie kwijtgescholden of hebben jullie zoveel over dat dit op te vangen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

MAZZA: Iedereen een beetje vrees ik.

In principe wil ik verder zo min mogelijk ruchtbaarheid geven aan dit soort dingen, hoe meer het in het nieuws komt, hoe leuker die h*vl*ll*tj*s het vinden...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:14
Burne schreef op 13 december 2003 @ 16:01:
Je ziet nauwelijk wat er gebeurd in de grafieken omdat MRTG niet in staat is voldoende snel de tellers in de switches uit te lezen. Het zijn 32 bits tellers (0 tot 4 miljard) en er gaan meer dan 4 miljard bytes door het systeem in de meetperiode van twee of vijf minuten.
Kent die snmp-daemon (of net hoe je het in een switch noemt :P) geen 64-bits tellers dan? (:::::2 achter ip-adres zetten). Zeker op gigabitswitches lijkt me dat geen overbodige luxe :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
uhhh nevermind, ik keek verkeerd.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 16:47 ]

Pagina: 1 2 Laatste