Meerdere AVI's --> DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 1.005 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-01-2023
Matched: avi, dvd
Goeiemiddag!

Het zit zo: ik heb 13 afleveringen van The Simpsons gedownload, met de volgende specs:

- 140 MB per aflevering
- Bitrate +- 680
- Audio Bitrate 160 CBR
- 4:3 Verhouding

Nu wil ik deze afleveringen kunnen bekijken op mijn DVD speler, dus ik was wat gaan zoeken over hoe en wat, maar ik ben nog niet echt iets tegengekomen om meerdere avi's op een DVDtje te krijgen..dus, hoe kan ik dit het beste aanpakken? En hoe zit het met de bitrate? Ik bedoel, blijft een bitrate van 700 voor een avi hetzelfde als je hem op DVD zet, of liggen die verhoudingen anders?

BVD, Snok

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Matched: dvd
Zucht, daar gaan we weer (sorry, maar je kan alles hierover vinden in de FAQ en op www.doom9.org).

Wat ik doe:

- omzetten naar MPEG2 via TMPGenc
- authoren met Dazzle DVD Complete (of vergelijkbaar pakket)
- diverse filmpjes erin slepen
- menu'tje aanmaken
- fikken naar DVD

Voor tekenfilms is een bitrate van 4000 zat.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Ik neem aan dat ze in divx of xvid formaat zijn?

je kunt het op verschillende manieren doen als je ze via je dvd speler wilt kunnen bekijken:

- Als Mpeg2 DVD-stream maar in deze kwaliteit zet hij de afleveringen om in mininaal 3000 kbps dus das 3mbit en dan kun je ze niet allemaal kwijt op 1 dvd

- Als Mpeg2 SVCD stream, nu kun je ook onder de 3000 (max 2500 kpbs) dus dan kies je iets van 1500 per aflevering ofzo..

dit kun je doen met TMPGENC www.tmpgenc.com

maar het is wel even werk natuurlijk...voor hulp zie http://www.dvdrhelp.com/
en www.svcdhelp.com

• Snok
Matched: avi
bedankt voor de reply's :) ik ken de sites al, en had er al een beetje gekeken maar ik kon niet vinden hoe het nou zat met de grootte van de bestanden.. ik bedoel, hoeveel afleveringen kan ik kwijt waarschijnlijk? En waarom zou ik de bitrate niet 700 houden, net als de avi's?

• Microkid

Microkid

Smile

Snok schreef op 12 december 2003 @ 18:11:
bedankt voor de reply's :) ik ken de sites al, en had er al een beetje gekeken maar ik kon niet vinden hoe het nou zat met de grootte van de bestanden.. ik bedoel, hoeveel afleveringen kan ik kwijt waarschijnlijk? En waarom zou ik de bitrate niet 700 houden, net als de avi's?
De AVI bitrate is niet vergelijkbaar met een MPEG2 bitrate. Een DVD heeft meestal een bitrate van rond de 8000. Totaal niet vergelijkbaar met een AVI bitrate van bijv 1500. Alhoewel de kwaliteit wel bijna gelijk kan zijn. Dat komt omdat MPEG2 minder gecomprimeerd is en een hogere resolutie heeft (720x576).

Ik gebruik zelf het volgende tabelletje met MPEG2 bitrates en tijd:
8000 = 60 minuten DVD
6000 = 90
4000 = 120

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Snok
Microkid schreef op 12 december 2003 @ 18:14:
[...]

De AVI bitrate is niet vergelijkbaar met een MPEG2 bitrate. Een DVD heeft meestal een bitrate van rond de 8000. Totaal niet vergelijkbaar met een AVI bitrate van bijv 1500. Alhoewel de kwaliteit wel bijna gelijk kan zijn. Dat komt omdat MPEG2 minder gecomprimeerd is en een hogere resolutie heeft (720x576).

Ik gebruik zelf het volgende tabelletje met MPEG2 bitrates en tijd:
8000 = 60 minuten DVD
6000 = 90
4000 = 120
oke, bedankt :) wat is voor een tekenfilm zoals de simpsons een goede bitrate denk je? 2000?

• Microkid

Microkid

Smile

Geen matches
Snok schreef op 12 december 2003 @ 18:20:
[...]

oke, bedankt :) wat is voor een tekenfilm zoals de simpsons een goede bitrate denk je? 2000?
Heb ik zelf geen ervaring mee. Maar aangezien tekenfilms veel vlakken van dezelfde kleur bevatten (bij de Simpsons voornamelijk geel ;) ) zal de bitrate niet giga hoog hoeven te zijn. Ik zou idd eens starten met 3000, en desnoods naar 4000.

• Snok
Microkid schreef op 12 december 2003 @ 18:26:
[...]

Heb ik zelf geen ervaring mee. Maar aangezien tekenfilms veel vlakken van dezelfde kleur bevatten (bij de Simpsons voornamelijk geel ;) ) zal de bitrate niet giga hoog hoeven te zijn. Ik zou idd eens starten met 3000, en desnoods naar 4000.
Ik zal er eens even mee spelen :) Maar ik heb nog één vraagje, zijn die waarden voor de audio bitrate ook anders? Dus die 160 kb/s van de avi's is niet hetzelfde als 160 op DVD? Wat is een goede bitrate daarvoor?

• Microkid

Microkid

Smile

Snok schreef op 12 december 2003 @ 18:34:
[...]

Ik zal er eens even mee spelen :) Maar ik heb nog één vraagje, zijn die waarden voor de audio bitrate ook anders? Dus die 160 kb/s van de avi's is niet hetzelfde als 160 op DVD? Wat is een goede bitrate daarvoor?
Audio bitrate is hetzelfde. 160 is prima voor een DVD. 240 is super, en 320 is TOP. :)

• Snok
Microkid schreef op 12 december 2003 @ 18:43:
[...]

Audio bitrate is hetzelfde. 160 is prima voor een DVD. 240 is super, en 320 is TOP. :)
oke, bedankt! ik weet genoeg :) authoren zie ik later wel weer ;)

Verwijderd

Geen matches
maar als je audio van je afleveringen 128 kpbs mp3 is dan heeft het niet zoveel zin om daar 224 of 320 mp2 of ac3 van te maken want dan krijg je echt niet ineens meer kwaliteit ;)

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Er is een programma die het allemaal automatisch kan omzetten. Nml SVCD2DVD , heb hetzelf en ben erg erg tevreden over (incl menu maken etc)

Do as I say, don't do as I do.

• Snok
Geen matches
ik probeer nu de video en audio naar 25.000 fps om te zetten, alleen dan veranderen de stemmen.. klopt dit? (origineel was 29.xxx,)

Verwijderd

Geen matches
nog nooit gehad dat de stemmen veranderen.... gebruik is een ander programma en zet de audio-videostream apart om (demuxed)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 10:16 ]

Verwijderd

Geen matches
.....hier stond onzin

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 10:17 ]

• Microkid

Microkid

Smile

Matched: avi
Snok schreef op 13 december 2003 @ 01:11:
ik probeer nu de video en audio naar 25.000 fps om te zetten, alleen dan veranderen de stemmen.. klopt dit? (origineel was 29.xxx,)
De stemmen veranderen niet, maar de boel gaat niet meer in sync lopen. Je gaat de video namelijk vertragen (van 29 naar 25 fps) terwijl het geluid hetzelfde blijft. Als je dit wilt omzetten zal je in plaats van vertragen dus eigenlijk frames moeten verwijderen. Dit kan heel goed met Avisynth, maar hier moet je wel even de tijd voor nemen, want Avisynth is prachtige tool, maar lastig om te leren.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 00:11

Gutteguttegut

CEO of TFD

Waarom laat je hm niet gewoon op NTSC staan, de meeste DVD spelers spelen die DVD's zonder problemen af.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Snok
@ microkid, ik heb het geluid ook vertraagd hoor ;) maar toch, het klinkt anders.. ik gebruik daarvoor VirtualDubMod om het geluid te extracten, en dan Ac3Machine voor het omzetten.. en ik heb nog een probleem, ik krijg een mv2 file, die ik dus met IfoEdit moet omzetten, alleen als ik hem dan met PowerDVD oid bekijk is het beeld erg versnel [100 fps ofzo) en duurt de aflevering maar 1 minuut, en ik heb geen geluid.. :(

is er niet nog een andere manier, zonder TMPGEnc?

• Snok
Gutteguttegut schreef op 13 december 2003 @ 11:16:
Waarom laat je hm niet gewoon op NTSC staan, de meeste DVD spelers spelen die DVD's zonder problemen af.
maar het ligt ook aan de TV of ie NTSC afspeelt..

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Met dvd architect van sonic foundry .. kun je eigenlijk alles in one go doen.. met die avi's ,.... Kun je instellen welke bitrate je het wil hebben met mpeg2.. you name it. Kun je ook nog wat menu's maken .. en automatisch wegfikken naar dvd. Werkt goed.
En vergelijk het nou niet met anderen zoals het een en ander van pinnacle of zo.. want dat werkt niet (of maar half).

• Snok
henkleerssen schreef op 13 december 2003 @ 11:54:
Met dvd architect van sonic foundry .. kun je eigenlijk alles in one go doen.. met die avi's ,.... Kun je instellen welke bitrate je het wil hebben met mpeg2.. you name it. Kun je ook nog wat menu's maken .. en automatisch wegfikken naar dvd. Werkt goed.
En vergelijk het nou niet met anderen zoals het een en ander van pinnacle of zo.. want dat werkt niet (of maar half).
welke encoder wordt er gebruikt? want ik vind een beetje kwaliteit ook wel belangrijk ;)

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Snok schreef op 13 december 2003 @ 11:45:
@ microkid, ik heb het geluid ook vertraagd hoor ;) maar toch, het klinkt anders.. ik gebruik daarvoor VirtualDubMod om het geluid te extracten, en dan Ac3Machine voor het omzetten.. en ik heb nog een probleem, ik krijg een mv2 file, die ik dus met IfoEdit moet omzetten, alleen als ik hem dan met PowerDVD oid bekijk is het beeld erg versnel [100 fps ofzo) en duurt de aflevering maar 1 minuut, en ik heb geen geluid.. :(

is er niet nog een andere manier, zonder TMPGEnc?
Ja er is een andere manier, zoals ik al eerder melde:

Er is een programma die het allemaal automatisch kan omzetten. Nml SVCD2DVD , heb hetzelf en ben erg erg tevreden over (incl menu maken etc)

Die kan zelfs de films voor je uit bin files halen.

www.svcd2dvdmpg.com

Do as I say, don't do as I do.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Geen matches
Snok schreef op 13 december 2003 @ 11:58:
[...]

welke encoder wordt er gebruikt? want ik vind een beetje kwaliteit ook wel belangrijk ;)
prima encoder.. van sonic foundry zelf geloof ik. Wel allemaal CBR.
Anders om net dat ietsjes betere kwali te hebben (VBR bijvoorbeeld) .. kun je canopus procoder gebruiken (Cinema craft encoder kan ook.. maar deze is wat gebruiksonvriendelijker)..

• Snok
Geen matches
henkleerssen schreef op 13 december 2003 @ 12:04:
[...]

prima encoder.. van sonic foundry zelf geloof ik. Wel allemaal CBR.
Anders om net dat ietsjes betere kwali te hebben (VBR bijvoorbeeld) .. kun je canopus procoder gebruiken (Cinema craft encoder kan ook.. maar deze is wat gebruiksonvriendelijker)..
CBR maakt niet zoveel uit, tis toch maar een tekenfilm.. maar hoe zit dat met de framerate? Kan ik dat wel omzetten naar 25 fps?

• Snok
Bart-01 schreef op 13 december 2003 @ 12:02:
[...]

Ja er is een andere manier, zoals ik al eerder melde:

Die kan zelfs de films voor je uit bin files halen.

www.svcd2dvdmpg.com
Bedankt, ik ga er ff naar kijken

-edit- als ik via CCE encode, zegt ie dat ik de ECL file niet kan opslaan.. wat nu?

[ Voor 10% gewijzigd door Snok op 13-12-2003 12:14 ]

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Snok schreef op 13 december 2003 @ 12:07:
[...]

CBR maakt niet zoveel uit, tis toch maar een tekenfilm.. maar hoe zit dat met de framerate? Kan ik dat wel omzetten naar 25 fps?
mmmm.. volgens mij niet direct in dvd architect. Wel kun je PAL gewoon selecteren als format...en volgens mij is daarmee ook dan de framerate gezet/verandert naar 25 fps.

• Snok
henkleerssen schreef op 13 december 2003 @ 12:12:
[...]

mmmm.. volgens mij niet direct in dvd architect. Wel kun je PAL gewoon selecteren als format...en volgens mij is daarmee ook dan de framerate gezet/verandert naar 25 fps.
oke, ik zal wel ff kijken.. alleen nog vinden waar ik het kan downloaden :)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:38
Geen matches
gaarne de prive chat prive te houden ;)
(heb ff een en ander getrashed)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Snok
Geen matches
ik heb nu een film omgezet via tmpgenc, en de framerate niet verandert.. maar het beeld loopt veels te snel (het is in 2 min afgelopen) en ik heb geen geluid.. (nadat het via ifoedit is omgezet) wie weet wat dit is?
Pagina: 1