Toon posts:

[excel 2002] waarde afhankelijk van deel woord in cel *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
helaba allemaal,

ik zou graag het volgende in mijn excel willen uitvoeren

Bijv alles waar het woord brood (schimmelbrood, bruin brood , grijs brood) in voorkomt zou in diezelfde kolom hetzelfde moeten heten in diezelfde kolom: BROOD.

In kolom B waarin het woord bal in een zin voorkomt zou in kolom E = sportmateriaal

kan iemand mij hiermee helpen

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

excel 2002 !!!
Niet echt een topictitel waarbij meteen duidelijk is wat je vraag is en nog een beetje schreeuwerig ook. Ik pas het dus een beetje aan als je het niet erg vind ;)
Zie SA Policy voor waarom. Welkom op GoT trouwens!

Ontopic: je wilt de functie VIND.SPEC gebruiken om te zien of het woord "brood" in een cel voorkomt, dan met ISFOUT kijken of het ueberhaupt voorkomt (als niet fout komt het er voor en wil je dus brood zetten, zo niet iets anders).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
mijn excuses hiervoor....geroniko (ben een newbie op gebied van computers)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Geen probleem hoor :)

Met hetgeen F1 over die functies zegt, moet het goed lukken geloof ik - ben je er zo uit of nog niet helemaal?

Geef anders even wat je al hebt en waar je vastloopt, dan kunnen we meedenken.

edit:

E1 =ALS(ISFOUT(VIND.SPEC("bal";B1));"jammerrrr";"Sportmateriaal") dus, maar die wil je met een geneste ALS uitbreiden als je ook "brood" wilt herkennen

offtopic:
Trouwens kan je jezelf misschien afvragen of je op GoT op de juiste plaats bent als je van jezelf aangeeft newbie te zijn vwb. computers. Hier gaan we er van uit dat je die fase al even voorbij bent namelijk en dat willen we ook graag zien aan de topicstarts etc: zie ook dit :)
Maar goed, newbie zijn kan je afleren door gewoon een beetje te lezen, "spelen" en proberen dus wat dat betreft komt het wel goed: je noemt jezelf newbie en geen n00b dus het komt helemaal goed ;)

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 12-12-2003 16:34 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)