Toon posts:

[ASP 3.0] Schrijf problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey peoplez!
Ik ben een beetje aan het stoeien met die upload componenten, alleen ik kan niet naar de schijf schrijven vanaf de webpages die ermee uitgerust zijn (schrijven naar databases gaat ook niet).

Ik krijg dan simpelweg te zien: "Access Denied".

Wel heb ik alle restricties voor de webmappen gecontroleerd in iis, en die staan allemaal op enable writing en reading (duh).

Iemand een idee?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:28

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je moet ook de NTFS-rechten goed zetten en niet de instellingen in IIS.

Verder hebben die componenten ook zelf support pages met FAQ's. Staat daar niets tussen?

[ Voor 68% gewijzigd door gorgi_19 op 12-12-2003 14:35 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
waar en hoe doe ik dat? :P

• gorgi_19

gorgi_19

PW-FAQ: deel 1
PW-FAQ: deel 2

En het staat iig in die FAQ.

[ Voor 15% gewijzigd door gorgi_19 op 12-12-2003 14:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
eej super!
Ik ga het even doornemen :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het allemaal doorgenomen en de security tab aangezet voor file properties. Dan kan ik voor alle users rechten zetten. Nou begrijp ik dat ik voor NIELSPC\IUSR_NIELSPC de write settings aan moet zetten voor de folder waar ik in wil schrijven. Gedaan, niet geslaagd :S

Nog steeds access denied (vanaf de host pc en laptop)

Verwijderd

Topicstarter
;(

[ Voor 197% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2003 16:11 ]

• gorgi_19

gorgi_19

Maar erhm.. Welke upload component gebruikte je?

Glazen bol is een beetje troebelig de laatste tijd.. :P En heb je toevallig een linkje staan naar een pagina, waar we het zelf kunnen bekijken?

Of heb je iets als dit gebruikt; in dat geval zou ik het ook niet zo gek vinden dat je een melding als "Access Denied" krijgt.

[ Voor 71% gewijzigd door gorgi_19 op 12-12-2003 17:55 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Hoi Niellus, en welkom op GoT :)

Zoals je al merkt loopt je topic niet echt lekker. Dit is een frequent probleem voor nieuwkomers op GoT, en speciaal in Programming & Webscripting. GoT is geen vraagbaak voor simpele probleempjes, maar een discussiemachine voor complexe probleempjes, en zoals het er nu naar uitziet heb je geen simpel probleempje. Je moet ons echter wel de gelegenheid geven je te helpen, en met de huidige informatie komen we er gewoon niet uit. We hebben een uitgebreide gids voor topicstarts, de "quickstart", welke je zou moeten helpen om een helder, bruikbaar topic te starten.

Daarnaast maak je een aantal posts op een rij zonder iemand anders in reactie ertussendoor. Hierdoor gaat je topic opnieuw naar de bovenkant van de topiclist (in de aandacht zogezegd), en dat wordt dus gezien als kicken. Na 24 uur is je topic van de topiclijst, en vanaf dat moment mag er gekicked worden :) Dat soort kleine gedragsregels kun je in de globale FAQ/policy nalezen.

Verder succes met dit topic, maar geef eens wat meer info ;)

Professionele website nodig?

Pagina: 1