Ik zal even bij het begin beginnen
Dat is allemaal te lezen in [rml][ Asus A7V-266e] onboard sound wil niet werken (winXP)[/rml]
Goed, wij dachten eerst dat het aan de hardware lag, ik had die onboard sound chip namelijk nog nooit gebruikt. Nou hebben we het toch al niet zo op die onboard dingen, dus mijn pa had een SB Live! (player) gekocht. Die erin gezet, PC opgestart, en windows zag dat er nieuwe hardware in zat. Hij herkende 'm echter niet, hij zei dat hij er geen drivers voor had, en dat ik het nog maar eens moest proberen als er een internetverbinding was (die er overigens wel was, maar dat terzijde). Aangezien ik zelf ook een sb live heb (een value geloof ik), heb ik de drivers die ik pas had gedownload gekopieerd van mijn PC naar die van hem, en gestart. Toen werd er vrolijk meedegedeeld dat er geen SB hardware was gevonden.
Vond ik een beetje raar, maar de driver-cd die erbij zat wilde wel gewoon installeren. Ok, computer opnieuw gestart en onboard sound optie gelijk even uitgezet (was ik even vergeten
En dat terwijl de drivers toch prima werken. Ben even wat rond gaan kijken, en met ele wezen discussieren op IRC (en ik moest van hem zeggen: die vuile kut ele weet het ook niet
Heeft iemand ook maar enig idee waar dit door kan komen, en hoe ik het op kan lossen? Misschien dat ik ergens de driver kan starten oid? Alvast bedankt
Hier nog wat screenshots

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.