X2 The Threat

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter

Afbeeldingslocatie: http://www.egosoft.com/x/xnews/gfx/g01.jpg

X²: The Threat:

X²: The Threat is of a new generation of space simulator games, you play the role of Julian Gardna who continues the story set by X: Beyond The Frontier. The updated graphics engine gives the universe a fresher feel with newly designed ships and stations adding to the complexity of the universe.

Explore
You can explore over 130 beautifully designed sectors occupied by nebulas that affect your ships and stations, asteroids you can mine for materials you can later sell on for profit.

New Ships
Explore in over 60 ships of varying sizes from scout class ships to the much larger carrier class battleships.

New Upgrades
Upgrade your ships systems with many more upgrades, and download new upgrades that make use of the new scripting engine designed specially for X².

New Weapons
Add new weapons to your ship including the Ion Disruptor and Mass Driver, but also build factories that will develop these weapons and sell them to make a profit, expanding your own empire among the universe.

New Missions
Take part in missions offered to you on each stations bulletin board, make money by defending convoys and destroy incoming Xenon fleets intent on destroying everything in their path.
But above all else, help to defend the universe from the Khaak, before they kill everyone and everything they come across.

X²: The Return:

X²: The Return enhances the already extensive universe with additional missions, weapons systems and space sectors. A complete new storyline adds further tension. Newcomers will enjoy the additions to the already graphically impressive, almost living X²-Universe, while veterans can expect new construction options and an improved physics model.

Player HQ
Introducing the new station type that people have been speculating about. This brand new, fantastic looking station, that will be in X²: The Return is the brand new Player owned Headquarters.
The station will have many new features included to allow the station to act as a functioning Player HQ, we do not want to release everything about this new feature, so most of it will remain a surprise.

Station Hubs
The giant stations that have been seen in some screenshots are Station Complexes. These are just normal stations that you can connect to each other using tunnel like modules to reduce the transportation issue that you get with slow freighters.

New Weapons
There are also several new weapons that you can use to equip your ship, The Yaki disruptor is quite a devastating new weapon. Yaki, (a group of extremely deadly pirates) use this weapon to disrupt ship engines. There will be an anti missile defence, a new very fast firing and deadly weapon and more.

Screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://www.x2thethreat.com/games/x2_the_return/screenshots/x2_the_return_screen_007.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.x2thethreat.com/games/x2_the_return/screenshots/x2_the_return_screen_011.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.x2thethreat.com/games/x2/screenshots/x2_screen_018.jpg

Meer screenshots:
X²: The Threat
X²: The Return

Is er een demo?
Ja, die kan je hier vinden.

Is er joystick support?
Ja + force feedback ;)

He wat scheelt er toch met die joystick?
Vliegen met een joystick blijkt onaangenaam voor de meeste mensen, je draait te traag of te snel, maar deftig vliegen lukt niet.
Dit probleem kan je verhelpen door de 1.2 patch (of hoger) te installeren. (EU versie is reeds v1.2)

Mocht dat nog niet helpen neem dan hier een kijkje? hier.

Ik heb geen joystick, moet ik er nu één kopen?
Nee, je kan het spel ook besturen met keyboard + muis.

Is er een multiplayer?
Kort en krachtig: nee.
Multiplayer zal er wel komen met X : Online Universe maar dat kan nog 2 jaar duren!
X : Online Universe wordt een soort MMO.

Systeemeisen?
Minimum: PIII 800, 128MB, 32MB 3D kaart
Aanbevolen: PIII 1300, 256MB, 64MB DX8 3D kaart
Optimaal: PIV 1800, 512MB, 128MB DX9 3D kaart

Kostprijs?
$39.99 (US)
€51,95 (EU)

Zijn er patches?
Yup, de laatste versie is 1.4:
Download (Europe / English)
Download (North America / English)
Artificial Life Update

De hele waslijst met fixes vind je hier ;)

Note: Indien je de US versie hebt, moet je eerst v1.2 installeren.

Nuttige links
- X-Technology
- The Commander's Space Station
- The X2 Online Universe
- Bonusmaterial

Platform: PC
Officiële website
Egosoft

[ Voor 145% gewijzigd door XWB op 09-12-2004 15:45 ]

March of the Eagles

Verwijderd

Nu al uit?? In Amerika zeker, volgens mij was die voor Europa uitgesteld naar 2004.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Europe was februari 2004 dacht ik.
Maar in de USA kan je hem al kopen van 1 december.

March of the Eagles

Verwijderd

Vet :)
Dit lijkt me echt een fantastisch spel.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Ik heb em juist even gespeeld.
Je kan net als in Freelancer met muis & keyboard spelen.
Het laden van een level gaat vlotjes met alles op high.
Controls zijn wel een beetje onhandig, maar dat komt wel :9

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/betapics/x2/x2screen1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/betapics/x2/x2screen2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/betapics/x2/x2screen3.jpg

March of the Eagles

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Ziet er ongelooflijk goed uit!
Weet iemand al of er multiplayer support inzit?

Koekie?

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Helaas, ik heb nog geen multiplayer optie kunnen ontdekken. Zeer spijtig.
Ik vind het spel ook iets lomper dan Freelancer, maar daar valt mee te leven.
Nu nog een deftige joystick halen :9

March of the Eagles

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Hacku schreef op 11 december 2003 @ 21:09:
Ik heb em juist even gespeeld.
Je kan net als in Freelancer met muis & keyboard spelen.
Maar daar houdt de vergelijking ook op imho, in X2 loop je constant te slepen met je muis, waar je met Freelancer je muis een tikje geeft, en dat je schip die kant op blijft draaien totdat je je muis weer terugzet. Ook is er nergens een optie om de x-as van je muis te inverten, wat zwaar irritant is.

Ik heb het 2 dagen gespeeld, en toen erafgegooit vanwege de (imho) enorm irritante besturing via de muis en de soms lastige interface. Als ik een fatsoenlijke joystick of gamepad met 2 sticks heb probeer ik het wel weer opnieuw.

offtopic:
Als je Freelancer al moeilijk vond is deze game niks voor je, X2 is een diehard spacesim waar Freelancer nog vrij arcade (en voor het grote publiek) was.

[ Voor 4% gewijzigd door Rafe op 11-12-2003 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-09 16:26

Spikey

Making the web accessible!

Ik speel deze game al een tijdje.. heb er nog over gedacht een topic over te openen, maargoed, dat heb ik niet gedaan.

Tis echt een supergame, alleen zitten er nog wel wat irritante bugs in het spel.
Hiervoor is wel al een patch in de maak trouwens.
Iig veel uitgebreider dan Freelancer.. Hierdoor ook aanzienlijk moeilijker. No more click and point, maar echt goed nadenken is vaak noodzakelijk

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey

Spikey

Rafe schreef op 11 december 2003 @ 21:27:
[...]

Ook is er nergens een optie om de x-as van je muis te inverten, wat zwaar irritant is.

[...]
jawel, als je de game opstart in het bootmenu zeg maar.. helemaal onderin bij "mouse controls" of iets dergelijks

Edit: deze had dus in de andere post erbij moeten staan :o

[ Voor 12% gewijzigd door Spikey op 12-12-2003 00:07 . Reden: 81447 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
Vind de besturing wat lomp aanvoelen. Mis toch wel die subtiele en soepele besturing van Freelancer.

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Idd, das wel jammer, nu nog afwachten hoe het vliegen is met joystick.
Mijn enigste joystick heeft enkel game-poort aansluitingen maar mijn pc niet meer :'( kzal dus moeten uitkijken naar een USB joystick. Jammer dat ms sidewinder er niet meer is, weet iemand nog een goed merk? Ik heb niet zoveel verstand van joysticks :D

Nog ff 2 screens gemaakt :9

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/betapics/x2/x2screen4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/betapics/x2/x2screen5.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zit al een poosje te wachten op deze game, jammer dat hij pas in Februari hier in de winkels ligt? :(

Op de official forums staan idd veel reacties en opmerkingen over de vele bugs in het spel.
Het enige voordeel dat ik nu dan zie voor de late release date hier is dat de bugs er dan wellicht uit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Is het ook te spelen met een joystick? Bij freelancer kon dit niet en ik ben toch wel zwaar op zoek naar een leuk spel om mijn joystick eens uit de kast te halen.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Ja, zie startpost, er is joystick support.
Hier is vliegen met muis niet echt aan te raden ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
ziet er altijd mooi uit, maar in realiteit vind ik die spellen altijd dood en doodsaai. (freelancer etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Hacku schreef op 13 december 2003 @ 13:52:
Ja, zie startpost, er is joystick support.
Hier is vliegen met muis niet echt aan te raden ;)
Helemaal overheen gelezen :P, ik al halverwege dit topic toen ik het me begon af te vragen :). Ff anderhalf uurtje wachten en ik post mijn ervaringen hier wel.
unfor schreef op 13 december 2003 @ 14:02:
ziet er altijd mooi uit, maar in realiteit vind ik die spellen altijd dood en doodsaai. (freelancer etc)
Gelukkig verplicht niemand je het te spelen 8)

[ Voor 27% gewijzigd door Cryonist op 13-12-2003 14:08 ]

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Ik heb hem nu even gespeeld en wat me meteen opviel is dat de besturing best lastig is. Ook de tutorial is niet echt top. Als ze nou toetsen noemden ipv druk op de menu-toets. Scheelt weer iedere keer opzoeken wat welke toets oaw deed.

Verder kwam het een beetje chaotisch over.... misschien moet ik het wel langer spelen, maar dit was dus mijn eerste indruk.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Heb hem twee weken gespeeld na vol verwachting te hebben gewacht. Het is deuidelijk beter dan freelancer of wat alles de afgelopen 1,5 jaar uit is gekomen op het gebied van space(trading) games maar imo nog niet echt wat ikzelf zoek. Hoewel je zo in het begin direct op pad kunt gaan heb je er werkelijk niks aan, sterker nog ik heb 20 minuten lang op een cargo schip zitten schieten en nog had ie geen schrammetje. Misschien realistisch, misschien ook niet.

Zoals hierboven ook al wordt vermeld is de besturing met muis een hachelijke zaak. De rest van de controls is niet veel beter en vaak onlogisch. Het is in het begin onduidelijk waar je precies moet docken maar dat is eigenlijk meer even rond het spacestation te draaien en kijken waar de ingang is. De filmpjes zijn ronduit irritant, zeker als je een gate doorgaat, echter kun je die wel afbreken. Ik heb dan wel niet de snelste pc, maar het hapert toch wel hier en daar.

Het is vast en zeker een geweldig spel voor velen, maar biedt in mijn ogen niet de vrijheid die je nu intussen wel kunt verwachten van spacegames.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:09

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Docken is vrij eenvoudig. Target het station en press 'u' (autopilot). Je kunt zelfs SETA gebruiken, dan duurt het niet zo lang. Ik begrijp persoonlijk dan ook niet waar je een docking computer voor nodig hebt.

Maareh, het spel is bij mij erg traaaaag. 25 fps gemiddeld met de ingebouwde benchmark bij 1024x768x32 4x FSAA, 8x Aniso, bumpmaps, Shadows. (systeem zie sig).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

zonoskar schreef op 13 december 2003 @ 22:35:
Docken is vrij eenvoudig. Target het station en press 'u' (autopilot). Je kunt zelfs SETA gebruiken, dan duurt het niet zo lang. Ik begrijp persoonlijk dan ook niet waar je een docking computer voor nodig hebt.
Kijk, dat is handige informatie :). Het enige andere wat ik gigantisch lastig vindt is de weg vinden. Ik kan nergens een beknopte routebeschrijving vinden wat je moet doen en die gate's vinden is vet lastig. Ik moet nu dus die 2de opdracht doen en die wetenschapper ophalen, maar ik heb al moeite met het vinden van de eerste gate waar je door moet. Je hebt zo'n navigation ding maar je kan niet makkelijk de koers uitstippelen naar een ander gebied. Mischien heeft iemand hier een makkelijk manier voor gevonden?

D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je kunt natuurlijk onderweg de weg vragen. Gewoon een dichtbijzijnd schip targetten en via 'c' de weg vragen. Meestal krijg je wel een goede hint.

BTW: Ook als je in de Sector Map zit, kun je 't' gebruiken om een gate te targetten, je krijgt dan in het info schermpje de naam van de sector waar de gate naartoe leidt. En als de gate er nog niet tussen staat, gewoon een stukje ernaartoe vliegen en tagretten, dan krijg je het ook te zien.

[ Voor 52% gewijzigd door zonoskar op 14-12-2003 02:06 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer jammer X2 had het helemaal kunnen zijn wat betreft Ostaf game (Outer space trading and fighting, leuk gevonden jah ?)
Maar het valt tegen in verhouding tot freelancer.
Er zit gewoon teveel diepgang in X2 wat het tot een onoverzichtelijke bende maakt.
Een paar puntjes van kritiek :
-- Vreselijke lange en saaie filmpjes waar je vragen moet kiezen, overigens maakt
het niets uit welke vraag je kiest, uiteindelijk komen ze toch allemaal langs.
-- Het menu systeem om bijna alles te besturen is complex en onoverzichtelijk
-- Het is niet altijd duidelijk wat upgrades doen met je schip
-- Het besturen van extra schepen is omslachting en verwarrend
-- Alle sectoren zijn hetzelfde opgebouwd (zwakkie objects in het midden en 4
jump gates op noord/oost/zuid/west
-- Eerste 10-20 uur heb je een slecht schip en is spel eigenlijk niet vooruit te
branden
Ook wel goede punten natuurlijk
-- Prachtige graphics
-- Je kan zelf je HUD configureren
-- Del *.* gaat heel snel om het spel weer van je HD af te krijgen ;)
Dus jammer, tis nog steeds wachten op een soepele ostaf zoals freelancer, met meer diepte zoals X2 en een goed verhaal zoals ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey

Spikey

Het is inderdaad misschien wel iets te diepgaand ivm Freelancer, maar dat is ook de reden dat het toch een grote communitie heeft. Simpel omdat mensen bijvoorbeeld Freelancer te veel point, click and travel vonden. Persoonlijk vind ik het ook wel weer een beetje overkill. Je moet het echt lang spelen voor je alles door hebt en dat is best wel "lastig".

Ik las trouwens op het forum dat de eerste patch getest wordt en binnenkort uitkomt.

P.S.
De reden dat dit topic niet echt loopt is omdat het spel niet op grote schaal uitgegeven wordt nog. Hier zijn volgens mij wel plannen voor. In NL is het in ieder geval nog niet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 11:56
ik heb het ff geprobeerd alleen ik snap niets van de controls? er is niet van een soort training of control settings dus ik heb geen idee wat ik moet doen. ik wordt zomaar in space gedumpt en ik moet een stargate opzoeken naar het naburige system.
-hoe ziet een gate er uit?
-waar is ie?
-hoe selecteer/gebruik ik hem?
-wtf?
dit zijn de 4 basic vragen die bij mij opkomen als ik meteen zon opdracht krijg. Zelfs de onfeilbare random-button-bashingtm truuk bied hier geen oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

siggy schreef op 13 december 2003 @ 17:08:
Het is deuidelijk beter dan freelancer of wat alles de afgelopen 1,5 jaar uit is gekomen op het gebied van space(trading) games
EVE meegeteld? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey

Spikey

Als je bedenk dat je voor Eve moet betalen.. en nog redelijk veel ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:07
Wilde ff zeggen dat de patch uit is gekomen.

http://www.enlight.com/x2/

Kheb et spel nog niet gespeeld, maar hij is uhh.. onderweg O-)

Vroeger keer de demo gespeeld van X-Beyond the Frontier, damn ik was helemaal weg van het ruimte gevoel, heb ik sinds Freelancer niet meer gehad. Alleen verveelde Freelancer nogal snel, en dat heb spel moeilijk is houdt mij niet tegen, des te uitdagender :)

• MailMan
Hmm best indrukwekkend spel, erg uitgebreid en dat terwijl ik de simulator nog niet eens helemaal door ben.
Alleen qua fps valt et me wat tegen, heb shadows uit staan en de benchmark geeft ook goeie score, maar in gevechten zakt de fps toch flink.

Verwijderd

Uhm, beter dan EVE lijkt me wel... dat is toch nogsteeds een Mine sim? of is dat punt al aangepakt?
Gamespy gaat erg ver en zegt aan het einde zelfs "Elite is dead, long live X2"

http://www.gamespy.com/reviews/december03/x2pc/index.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een aantal uren gespeeld en ik weet dat ik er nog mee doorga omdat ik die space trading/exploring games cool vind maar ik heb toch wel wat minpunten hoor:

spel draait vrij slecht zelfs op een best flinke pc

de cockpit ziet er gewoon niet uit

de filmpjes tussendoor (mission briefings enzo) zijn echt houterig en komen gewoon niet realistisch of geloofwaardig over. Hoewel sommige camera vliegbewegingen wel cool zijn.

Is die patch ook al verkrijgbaar zonder dat ik met een key moet inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Laatst online: 10:47
hmm ik heb nu even gespeeld (raar trouwens release in europa staat voor februarie, maar ik kon hem nu all gewoon kopen bij een bekende pc winkelketen), maar ik moet zeggen dat er nog een hele sloot gepatched kan worden. Ik weet niet of iemand all geprobeerd heeft met een joystick te vliegen (met name met force feedback) maar dat is echt een hel, je kan alleen langzaam snel of idioot snel van richting veranderen. heel vervelend in dogfights, je schiet zo voorbij je target :(. Ook erg leuk is dat de vijandelijke AI nog steeds (na de patch) de neiging heeft om in een rechte lijn op je af te vliegen. Kortom op fight gebied is het nog kilometers verwijderd van freespace2. Maargoe ik probeer nog even verder te spelen, want ondanks dat het spel erg traag opgang komt, de besturing zuigt wil ik wel graag verder komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
breadje schreef op 19 december 2003 @ 17:43:
hmm ik heb nu even gespeeld (raar trouwens release in europa staat voor februarie, maar ik kon hem nu all gewoon kopen bij een bekende pc winkelketen), maar ik moet zeggen dat er nog een hele sloot gepatched kan worden. Ik weet niet of iemand all geprobeerd heeft met een joystick te vliegen (met name met force feedback) maar dat is echt een hel, je kan alleen langzaam snel of idioot snel van richting veranderen. heel vervelend in dogfights, je schiet zo voorbij je target :(. Ook erg leuk is dat de vijandelijke AI nog steeds (na de patch) de neiging heeft om in een rechte lijn op je af te vliegen. Kortom op fight gebied is het nog kilometers verwijderd van freespace2. Maargoe ik probeer nog even verder te spelen, want ondanks dat het spel erg traag opgang komt, de besturing zuigt wil ik wel graag verder komen :D
Na de "probeerversie" te hebben gespeeld wil ik dit spel toch wel erg graag gewoon kopen in de winkel, ook aangezien je de patch niet zomaar van de site kan downen. Kan je me vertellen waar je hem gehaald hebt?

Verder zijn de controls gewoon een beetje wennen, ben het met je eens dat het lang niet optimaal is, maar dat zijn wel meer dingen in het spel niet. Daarvoor terug krijg je wel een enorm uitgebreid spel, waar wordt aangeraden om niet de verhaallijn te volgen :)

en nog even over performance, als je shadows uit zet heb ik er zo 20 fps bij en bump-mapping uit weer eens 20 fps :p Shadows aan merk je visueel haast niets van en dat wat je ziet is niet eens zo mooi. Allen bump-mapping ziet er wel gaaf uit, maar das een keuze die je zelf maar moet maken.

[ Voor 10% gewijzigd door MailMan op 20-12-2003 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
Ik heb hem by dynabyte in leiden gehaald, Overigens die schaduwen heb ik idd uit gezet, ik had wat vage bibberendere donkere vlakjes op wat muren in docking bay's, nu ja die kon ik wel missen, en de frames wat minder :D. Heb nu twee schepen, Ik zal eens zien wat ik er mee ga doen :). Maar indeed je hebt zo ongeloofelijk veel vrijheid, kortom dat isw wel leuk en ik heb dus inderdaad de brakke besturing maar voor lief genomen. Jammer alleen dat force feedback niet uitkan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Heb hem ook gekocht bij Dynabite en gelijk de 1.1 patch gedowned.
En ik moet toch wel zeggen dat ik het erg jammer vindt dat de joystick besturing gewoon niet echt fijn is.
Gebruik een MS Sidewinder Precision 2 (zonder FF ) en het is gewoon bijna onmogelijk om lekker te sturen.
Heb de rudder op de stcik disabled en dan is het iets beter te doen maar het blijft behelpen.
Stoeien met de settings heeft ook niet veel uitgehaald helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey

Spikey

Hij is inderdaad te koop bij Dynabyte (heb heb nog niet kunnen halen helaas :(, kwam er gisteren achter en de dichtsbijzijnde dynabyte hier zit in arnhem :( ) Heb dus ook de 1.1 patch niet kunnen proberen.

De patch zou qua prestaties wel een flinke verbetering moeten zijn. Daarbij moet ik zeggen dat het lijkt alsof hij op zwaardere systemen minder draait dan op wat oudere systeem. Hij loopt hier namelijk redelijk goed.. Heel soms lijkt hij even te moeten laden en dan staat het beeld stil voor een kwart seconde, maar het speelt verder vloeiend.

Als ik een dynabyte zie ga ik 'm meteen halen. Eindelijk een spel dat z'n geld waard is IMNSHO :D (Al is het maar voor de manual ;) )

Je kan de patch wel van internet halen hoor.. vrij simpel zelfs, maar je schiet er niks mee op omdat er geen c**ck voor is. Zou trouwens een mooie stimulans zijn denk ik als ze geen cracks zouden uitbrengen voor patches zodat mensen de game gewoon kopen als ze 'm goed vinden. Iets wat ik bij deze game zeker ga doen. Feit blijft natuurlijk dat een patch eigenlijk niet nodig zou moeten zijn maar goed ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Spikey op 22-12-2003 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Spikey schreef op 22 december 2003 @ 09:13:
Hij is inderdaad te koop bij Dynabyte (heb heb nog niet kunnen halen helaas :(, kwam er gisteren achter en de dichtsbijzijnde dynabyte hier zit in arnhem :( ) Heb dus ook de 1.1 patch niet kunnen proberen.

De patch zou qua prestaties wel een flinke verbetering moeten zijn. Daarbij moet ik zeggen dat het lijkt alsof hij op zwaardere systemen minder draait dan op wat oudere systeem. Hij loopt hier namelijk redelijk goed.. Heel soms lijkt hij even te moeten laden en dan staat het beeld stil voor een kwart seconde, maar het speelt verder vloeiend.

Als ik een dynabyte zie ga ik 'm meteen halen. Eindelijk een spel dat z'n geld waard is IMNSHO :D (Al is het maar voor de manual ;) )

Je kan de patch wel van internet halen hoor.. vrij simpel zelfs, maar je schiet er niks mee op omdat er geen c**ck voor is. Zou trouwens een mooie stimulans zijn denk ik als ze geen cracks zouden uitbrengen voor patches zodat mensen de game gewoon kopen als ze 'm goed vinden. Iets wat ik bij deze game zeker ga doen. Feit blijft natuurlijk dat een patch eigenlijk niet nodig zou moeten zijn maar goed ;)
Mja ik ben ook van plan zo snel mogelijk een bezoekje te brengen aan Dynabyte, want als dit spel na die patch een beetje fatsoenlijk loopt dan is het echt een veelbelovend spel.

Beetje vaag, het maakt bij mij vrijwel niets uit of ik 640x480 alles uit draai, of 1280x1024 en Shadows en Bump aan. In de Benchmark wel, maar ingame niet. Lijkt er beetje op dat het niet zo geweldig geprogrammeerd is en dat die hele economie in de game nogal wat rekenkracht vergt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
hmmm same here, Die shadows die maakte nog wel uit, maar inderedaad de resolutie niet zo veel. Bij mij leek het alsof die speciale automatic quality op uit er voor zorgde dat het soms juist smoother liep, maar dat kan ook verbeelding zijn.
Waar ik overigens ook wel een beetje van baal is dat X² er erg kewl uit ziet op 2 monitors (je krijgt dan die 2 monitors bovenaan je scherm op het 2de scherm) Maar dat werkt allemaal niet als je een ATI kaart hebt omdat ATI een verkeerde implementatie heeft van dual screens :(. Nou ja ik ben alweer een stukje verder. ben maar begonnen met het opzetten van een trade netwerk zodat ik als ik over nog 200 uur spelen een fabriek kan kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Ik snap geen bal van dit spel, ik draai in de benchmark gewoon 70 fps met shadows off en 90 met bump mapping off, maar ingame 25-30 ofzo :/

Zijn er lui met de legale versie die echt een duidelijke verbetering merken tussen v1.0 en v1.1?

[ Voor 72% gewijzigd door MailMan op 22-12-2003 13:45 ]

Verwijderd

Spel draait redelijk goed op mijn PC, P4 2,8 1GB mem, GF 3 TI 500.
Resolutie op 800*600 en shadows uitzetten. Begint alleen te schokken als ik meerdere camera's aanzet.
Toch maar binnenkort een R9800 ofzo gaan halen.

De controls zijn idd een beetje wazig. Ik gebruik een Sidewinder FF pro (ver.1)
Sensitivity op 60% en deadzone op 5% geeft voor mij de beste resultaten.
Maar het bedienen van een turret of canon gaat wel goed. Hopelijk komt hier snel een patch voor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 21:37:
Spel draait redelijk goed op mijn PC, P4 2,8 1GB mem, GF 3 TI 500.
Resolutie op 800*600 en shadows uitzetten. Begint alleen te schokken als ik meerdere camera's aanzet.
Toch maar binnenkort een R9800 ofzo gaan halen.
WOW ik heb medelijden met je pc... Die Geforce3 is bijna alsof je auto gaat rijden met de handrem erop. SNEL een radeon 9800 erin doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
Tis opzich alles wat ik zocht, en spel loopt ook vloeiend hier (met 1.0 ja)
Maar blijf de besturing veel te lomp vinden en dat vijanden niks doen dan tegen je aanbotsen is ook niet alles :/

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Lijkt het wat op ie fighter? (het vliegen dan :P). want toen had ik altijd last van een muisarm :+

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Joystick went best, en is opzich realistischer dan meeste flightsims. Tenminste das mijn mening, omdat je in de ruimte geen weerstand hebt moet je met boosters tegengas gaan geven zegmaar. Dus wanneer je hard 1 kant uit draait, duurt het hier nogal een tijdje voordat je weer stil staat, tis alsof alles een beetje achter loopt.

Kheb et spel afgelopen maandag bij Dynabite bestelt, maarja met de kerstdagen weet je et wel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-10 19:36

Snappie88

Mr. Hollywood

Hehe, deze ga ik zeker halen, heb hem al 'gereserveerd' :)

Ben ook een ontzettende fan van Freelancer geweest, speelde een tijdje op DPIOS, en deze ga ik ook zeker spelen. Simpel gezien is gewoon alles groter, mooier & beter :)

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Snappie88 schreef op 27 december 2003 @ 15:28:
Simpel gezien is gewoon alles groter, mooier & beter :)
Ik denk dat je je vergist :)
Je zal nog verschieten wanneer je het game hebt ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hacku schreef op 27 december 2003 @ 15:33:
[...]

Ik denk dat je je vergist :)
Je zal nog verschieten wanneer je het game hebt ;)
Leg jij dan eens uit wat het dan wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Ik bedoel, het is niet zomaar mooier & uitgebreider, maar X2 is een echt diehard spacesim, veel diepgaander dan freelancer.

ps startpost is uitgebreid :)

[ Voor 14% gewijzigd door XWB op 27-12-2003 17:32 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah dit is echt weer bijna elite! De muziek is lekker sfeervol, en het is naar mijn mening veel meer immersive dan freelancer.
En het is ook echt weer een goede space sim waar je joystick ook van pas komt. (niet dat click en drop met de muis, daar ergerde ik me aan bij freelancer)

Jammer dat het heel belabberd speelt op mijn pc (met een geforce4mx). Straks als ik mijn 9600xt binnen heb zal het wel wat vlugger gaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
wumpus, bedoel je dat jij geen problemen hebt met je joystick? in dat geval ben ik wel geïntresseerd in meer info :). Ohw btw jammer dat je een ATI hebt genomen (heb ik ook) maar in dit spel werk de multimonitor suport dan niet :(((( . Had me erg gaaf geleken om all die extra screens die je nu bovenin krijgt op het andere scherm krijgt :kewl:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb absoluut geen problemen met mijn joystick in X2, een Microsoft Sidewinder Precision Pro op de USB poort. En ik heb niet eens de gepatchte versie.
Edit: Wat voor problemen zijn daar dan mee?

Dat van multiple screens is wel jammer ja :(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Het schijnt dat het beter vliegen is met USB joysticks (digitaal) dan met een gamepoort joystick (analoog)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Op de official forums zijn tig treads te vinden over het joystick probleem, ikzelf heb een MS Sidewinder Precision 2 en het is gewoon simpelweg onbestuurbaar.

Het probleem is dat het ene moment je schip nog te controleren is en de volgende millimeter dat je je joystick drukt vlieg je 'all over de place'
Ik heb zelf de rudder op mijn joystick uitgeschakeld en nu is het iets beter te doen maar een battle ingaan kan ik wel vergeten.

Dit heeft niks te maken met en instelling want zoals ik al zei zijn er tal van threads over dit probleem.

De Dev's zijn ook op de hoogte en zijn in 'looking into it' status als ik het goed begrepen heb.
Wat ik ook gelezen heb is dat het joystick probleem erger is geworden na de 1.1 patch.
Ik heb zelf 1.0 niet gespeeld dus dat zou ik dus ook niet zeker weten.

Neemt niet weg dat er ook mensen zijn die nergens geen problemen mee hebben dus die mogen zichzelf dan wel gelukkig prijzen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey

Spikey

Kheb 'm gisteren gehaald bij Dynabite in Arnhem.. Daar hadden ze er nog 3-4 liggen :)
Gelijk de patch geinstalleerd.. werkt allemaal toch een stukje beter imho

De X2 The Threat Script Editor

Het is trouwens bekend hoe je in de script editor kan komen. (was "geheim"gehouden omdat de documentatie nog niet af is)

Typ als je in de ruimte vliegt het volgens : Thereshallbewings

Let op de hoofdletter en typ elke letter langzaam in (2sec tussen de letters, dit in verband met wat trage keystroke detectie van het spel soms) als het goed is hoor je nu een geluidje en kun je de scripteditor benaderen vanuit het menu > command console > script editor

voor meer info en scripts zie : The X2 Scripting Centre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-10 12:13

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik heb zeker weer wat gemist maar zag bij veel Athlon 64 3400+ review's 'n dX9 bench X2 Rolling demo en bij ene zag ik ook een introduktie verhaaltje en toen was ik geintterreseerd.
Wat reviews over de game gelezen en ben nu verkocht.

Heb momenteel alleen de demo maar ben wel een freespace sim fan.
Dus ik ga hem aanschaffen zodra ie uit is.

Freelancer leek wat diep gang te hebben maar je was al na een tijdje gauw aan de bodem daarvan.

En dan kan ik mijn twee MS sidewinder FF 2 sticks weer gebruiken.

Aangezien ik hier twee Dx9 systeempjes heb kan ik nog vooruit met de spect maar zal wel krap worden.

Opeens lijkt 'n 9800XT geen overkill.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patch 1.2 is uit!!! Joystick problemen zijn hiermee opgelost. En diverse andere fixes.

Heb nu een R9800XT, is idd geen overkill voor dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Note:
1.2 includes all 1.1 fixes - patch 1.1 is therefore not required when patching from 1.0 to 1.2!

IMPROVEMENTS OVER 1.1:
• Improved joystick sensitivity
• Station announcement text improved
• Improved statistics output in player menu
• Better alert and notification system for factories on maps and property menu
BUGFIX:
• FIXED: Station announcements stopping after a while
• FIXED: Ecliptic Projector was incorrectly displayed in turrets
• FIXED: Strafe Drive max speed was not respected
MINOR FIXES OR IMPROVEMENTS:
• NPC Ships no longer collect ore fragments
• FIXED: Police Licenses were sometimes 'Destroyed'
• FIXED: Lottery was offered with incorrect text sometimes
• FIXED: Enemy state of stations long after attack
• FIXED: Incorrect Maximum M6 Speed
• FIXED: Argon mammoth was sold in pirate station
• FIXED: Boron Octopus cockpit displays were not working

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de 1.2 patch echt een grote verbetering of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dontcare
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

Torpedoes loaded !

Afbeeldingslocatie: http://www.dontcare.net/images/x2screen211.jpg

;)

wel een cool spel , jammer dat je zo fucking lang bezig bent met een beetje geld te verdienen.
Ook wel veel bugs :( , morgen die patch maar eens proberen.

.Quod me nutrit me destruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-10 19:36

Snappie88

Mr. Hollywood

Stoer, iedereen heeft hem al, behalve ik. En wanneer is de release? Vandaag als het goed is :)

Wel jammer dat we in Europa weer zo lang moeten wachten... maar het wachten is voorbij (als alles goed gaat :P)

Surfin' paradise!

• smason
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 07:21
pf heb hem al effe maar vind er maar nx aan
dit spel heeft alles wat freelancer niet heeft (diepgang, economisch systeem,..) maar heeft tekort alles wat freelancer wél had : sfeer, uitgebreide stelsels, geen steile leercurve, eenvoudige spacecombat, beter verhaal, ..
geef mij toch maar freelancer ipv deze toch wel tegenvallende x2 the threat

Verwijderd

Hoe zit het met het 'corrupted save game' probleem waar IGN van spreekt :? Ik bedoel dat is wel enorm kut, het zou voor mij iig een reden zijn het niet te kopen of zelfs maar te spelen...

En andere nadelen, zoals het moeizame begin? Wordt hier iets aan gedaan in de 1.2 patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Ondertussen zijn we aan patch v1.3:
IMPROVEMENTS OVER 1.2:
• Savegame handling: To make saving games more secure, savegames are written in a temporary file. The actual savegame file is only replaced after a successful saving.
• Autosaves are now rolling over a set of three files by default. So you will have the last three autosaves available instead of only one.
• Steering inertia changed - steering is more exact for fast ships.
• Trade extension MK3 is now integrated in X2, available at the TerraCorp Headquarters and some Teladi Trading Stations.
• Jumpdrive Command available in the Command Console allowing you to command ships to use their jumpdrive. All escort ships will use the jumpdrive too. Recursive through the chain of wings/escorts. The recursion stops if a wing/escort leader can not jump. A jumpdrive and enough energy cells must be present in the ship. Manual jumps (Shift-J) do not trigger escort ship jumps, use the autopilot jump feature to do so!
• The turret command "missile defense" works now like "protect me" instead of "attack all enemies". But if the ship executes "attack all enemies", the "missile defense" command will search for enemies too.
• NPC capital ships now use the "missile defense" command instead of "attack all enemies" in some turrets.

*NEW* game "modding" support:
• Ability to play a modified game (custom map, custom scripts, custom shiptypes etc.). In this mode the story plot of X2 is deactivated and the game shows a small "modified" overlay logo on the screen.
• Possibility to include a mod package (.cat, .dat) in the start window.
• Galaxy Editor available.

More info about these modding features are available as part of the "X2 modder package" from www.egosoft.com. This package also contains valuable tools for creating your own mods.
BUGFIX:
• FIXED: Video recording mode now supports particles and trails
• FIXED: Menu doubled when ejecting in a station
• FIXED: Corrupt savegames when using long player ship name
• FIXED: Crash in space if objects are very far away
• FIXED: Xenon J was invisible
• FIXED: Docking not possible at Paranid Drone Fab (fixed in some 1.2 versions too)
• FIXED: Copy protection problem if game started with default savegame (German version only: If your savegame is affected please use the separate savegame patch!)
• FIXED: "Invert Tilt Control" setting not saved when no joystick available
• FIXED: Wingmen and turrets continued to attack captured ships
• FIXED: Turret lead indicator wrong if ship speed is above zero.
• FIXED: Ecliptic Projector was incorrectly displayed in turrets.
Downloaden kan van http://www.egosoft.com (kan nu zonder registratie)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik moet X1 nog uitspelen, maar na een uurtje of 150 had ik het wel gezien. (het rijk worden trok wle vrij veel tijd, en na een tijdje had ik het wel gezien met het verhaal)

Misschine dat ik X2 nog eens uit de budget bak als ik er eindelijk tijd voor kan vinden om het te spelen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Okay. Ik wilde dit spel ook eens kopen, het is al een tijdje in de winkel enz enz, dus de prijs moet lager zijn. Kom ik erachter dat het nergens meer te koop is... :( Lokale pc-boeren niet, Mediamarkt Rotterdam niet...

Weet iemand waar dit spel nog te koop is?! En uiteraard tegen een lagere prijs :P Nederlander of niet... O-) Bol.com heeft 'm wel, maar tegen een prijs van 49,95... mij iets te duur... :(

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
X2 @ Nedgame

Misschien dat dit wat voor je is!!

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Probeer anders de Free Record Shop eens.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ok, tnx, dat was wel een goede. Ik heb de hoop opgegeven dat het in Nederland ergens in de buurt in de winkel ligt... eventjes onder rembours besteld, ik ken die zaak niet. En nu maar wachten en een joystick kopen, de vorige is stuk gegaan :(
Die heeft 'm niet. En de zoekfunctie daar is totaal r*k. 43 hits, van pron tot x-man, maar geen X2 :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Als je met joystick speelt, installeer dan zeker de 1.4 patch, die verhelpt nl heel wat problemen met een joystick. Zie ook startpost :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien niet een erg actief topic, maar toch een vraag.

Ik heb het spel X2 een tijdje geleden gekregen bij me videokaart (6800GT). Draait perfect enzo, maar nu snap ik niet bepaald wat ik nou eigenlijk moet doen. Ik ben op handelsmissie gestuurd of zo, maar mijn vrachtruim bleek veels te klein. Nu heb ik geen idee hoe je aan credits komt om die extra vrachtruimte te kopen... Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Zeker in het begin moet je heel veel op en neer vliegen tussen stations en kopen/verkopen wat het grootste verschil in/verkoop heeft. Het is ff uit vogelen in het begin, maar da's leuk!

Pagina: 1