Nutteloze Topics verbergen

Pagina: 1
Acties:

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
[Update: Argument / suggestie toegevoegd*]

Lieve Adjes,

Ik ben nu al een aantal maandjes geregistreerd op GoT, waar ik erg veel in die tijd heb opgestoken. Ook over hoe een Topic moet worden gestart en welke informatie er minimaal in moet staan. Ik weet nu naar mijn zeggen hoe dat moet enzo (:)).

Sommige echter niet, niet dat ik daar enorm veel last van heb maar na een tijdje erger je er toch wel aan omdat je geen Topic kan vinden waar je echt mensen kan helpen (zonder ze te verwijzen naar de FAQ (http://gathering.tweakers.net/forum/faq).

Een voorbeeld:
Wat is mijn pc nog waard!?!?!

Niet dat er enorm veel fout is aan dit Tipic, de TS kan ook het algemene Topic over het hoofd hebben gezien.

Nog een voorbeeld:
windows nt

Hier kan je duidelijk zien dat de TS geen moeite heeft gedaan om een oplossing te zoeken (wat wel geacht wordt). Ook is de Nederlandse taal hier gebrekkig.

Nu had ik dus een suggestie dat je de Topics een soort van kunt modereren / beoordelen op waarde. Net als op de FrontPage van T.net. Komt de waarde van het topic onder een bepaalde grens, dan wordt dat Topic een soort van onzichtbaar. Door een knop toe te voegen als "verborgen Topics weergeven" toe te voegen zijn de Topics weer te bereiken. Je hebt dan dus een zelfde soort van situatie als op de FP. Je mag dan één keer per 50 reply's (misschien meer of minder) een beoordeling uitvoeren. Zo hebben de serieuse GoTters geen (over)last van de mensen die de FAQ niet helemaal begrijpen.

* Ook zou je bij de search moeten kunnen aangeven of je topics, die een slotje hebben gegeven, wilt weergeven na het zoeken.

(Er worden wel eens Topics direct opnieuw aangemaakt na een slotje, ik kan me daar goed aan ergeren :( ).
offtopic:
Ik probeer niet te flamen naar de TS van de genoemde Topics, het zijn echter goede voorbeelden in deze situatie

Is dit een goed initiatief of is hier al eerder over nagedacht en waren er zware argumenten om dit niet in te voeren?

[ Voor 9% gewijzigd door Bobje op 11-12-2003 18:00 . Reden: Typfout verbeterd + argument toegevoegd. ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:49

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Er erg vaak besproken en ik zal 1 argument noemen:

Wie gaat alle topics die al bestaan voorzien van eem moderatie? Als jij het doet dan zijn we blij, wel volgende week af aub :P

* We Are Borg zoekt even linkjes

Juiste keywords kan ik niet vinden helaas. Zal straks vast wel iemand voorbij komen met een linkje :)

[ Voor 23% gewijzigd door We Are Borg op 11-12-2003 17:45 ]

• Bobje
We Are Borg schreef op 11 december 2003 @ 17:44:
Er erg vaak besproken en ik zal 1 argument noemen:

Wie gaat alle topics die al bestaan voorzien van eem moderatie? Als jij het doet dan zijn we blij, wel volgende week af aub :P

* We Are Borg zoekt even linkjes

Juiste keywords kan ik niet vinden helaas. Zal straks vast wel iemand voorbij komen met een linkje :)
Ik snap je punt. Maar topics worden vaak ook doorgenomen door Modjes. Niet dat modjes nou dit werk moeten gaan opknappen, maar dat bijvoorbeeld trouwe gebruikers dit ook mogen gaan doen (net als de HK).

Net als op de FP, daar lijkt me het ook onmogelijk om alle reacties te beoordelen. Het gebeurd echter wel. Er komen zat users langs die toch even hun stem uitbrengen. Net als wat ik verwacht hier op GoT. Niet elke user moet dit natuurlijk kunnen, als je een topic niet volgens de regeltjes kan openen, dan kan je hier dus ook moeilijk een stem over uitbrengen.

edit:
Als ik nou bij elk topic dat ik even bekijk en doorlees zie dat het niet waardevol kan zijn voor andere users, dan geef ik daar een lage beoordeling over. Zo zien andere gebruikers op den duur dit soort topics niet voorbij komen en help ik dus anderen. Als die anderen dit ook doen, dan helpen we elkaar :) .

[ Voor 15% gewijzigd door Bobje op 11-12-2003 17:51 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Mja het gebeurt toch niet maar een oplossing voor wat We Are Borg noemt: gewoon als je een topic tegenkomt in de search effe een moderatie achterlaten ofzo. Maarja aan de topictitel heb je meestal al genoeg, als ik een topictitel zie als 'windows nt' denk je nou niet van 'joh daar is moeite gedaan'

Niet ergeren aan topics, waarom zou je ?

Onzin posts

[ Voor 10% gewijzigd door Glashelder op 11-12-2003 17:52 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• We Are Borg

We Are Borg

Er zijn nog wel wat meer nadelen dan alleen de oude topics doorwerken:

- Als iedereen mag moderaten, geef ik Pietje altijd een lage score want ik vind hem een sukkel.
- Wat voor jou waardevol is, kan voor een ander weer waardeloos zijn. Hiermee bedoel ik dat een in jouw ogen nutteloze reactie best goed kan zijn.

Er zijn er nog veel meer, maar wacht even op een LA meubel die linkje geeft naar het topic waar dit al besproeken is :P

• Bobje
dual-zip schreef op 11 december 2003 @ 17:50:
Mja het gebeurt toch niet maar een oplossing voor wat We Are Borg noemt: gewoon als je een topic tegenkomt in de search effe een moderatie achterlaten ofzo. Maarja aan de topictitel heb je meestal al genoeg, als ik een topictitel zie als 'windows nt' denk je nou niet van 'joh daar is moeite gedaan'

Niet ergeren aan topics, waarom zou je ?
Zo'n soort topic sla ik meestel ook gewoon over. Maar als je met een bepaald probleem zit en je probeerd een serieus antwoord te vinden maar op de search kom je grotendeels vervuilde of nuttelose topics tegen, dan schiet dat niet enorm op qua zoektocht.

Ik denk dat mensen het dan makkelijker gaan vinden om met de search al een oplossing vinden en daardoor onstaan er al wat minder nuttelose topics.

• Bobje
We Are Borg schreef op 11 december 2003 @ 17:53:
Er zijn nog wel wat meer nadelen dan alleen de oude topics doorwerken:

- Als iedereen mag moderaten, geef ik Pietje altijd een lage score want ik vind hem een sukkel.
Dan verlies jij dus de mogelijkheid om nog verder te kunnen beoordelen. Omdat je simpelweg niet bekwaam genoeg bent om een beoordeling te geven en je er misbruik van maakt.
- Wat voor jou waardevol is, kan voor een ander weer waardeloos zijn. Hiermee bedoel ik dat een in jouw ogen nutteloze reactie best goed kan zijn.
Het gaat hier om de informatie die wordt gegeven met betrekking tot het vinden van een oplossing. Als er in een topic alleen maar "Slotje" of "Search al gebruikt?" wordt geroepen is dat topic aardig onbruikbaar.
Er zijn er nog veel meer, maar wacht even op een LA meubel die linkje geeft naar het topic waar dit al besproeken is :P
Ik wacht erop :).

[ Voor 7% gewijzigd door Bobje op 11-12-2003 18:02 . Reden: Ipv bericht overgenomen, het bericht maar ge-quote ]

• We Are Borg

We Are Borg

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zoiets dus: Suggestie voor GoT: meerdere lagen topics./ :?

Uiteindelijk is de vraag wie bepaald wat een nutteloos topic is. Ik bedoel, MIJN topic is nooit overbodig, en zo denkt iedereen erover.

[ Voor 46% gewijzigd door Delerium op 11-12-2003 18:55 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

bobje86nl schreef op 11 december 2003 @ 17:58:
[...]
Dan verlies jij dus de mogelijkheid om nog verder te kunnen beoordelen. Omdat je simpelweg niet bekwaam genoeg bent om een beoordeling te geven en je er misbruik van maakt.
true, maar om dat uit te gaan zoeken wie wel en wie niet goed scores uitdeelt gaat erg veel tijd en werk in zitten lijkt me, wat dus een extra (zware) taak wordt voor de crew.
Daarnaast valt het niet snel op dat iemand aan vriendjespolitiek doet op het moment dat je topics van een paar jaar geleden van wat extra puntjes voorziet ;)

• Bobje
Ecteinascidin schreef op 11 december 2003 @ 18:53:
Zoiets dus: Suggestie voor GoT: meerdere lagen topics./ :?

Uiteindelijk is de vraag wie bepaald wat een nutteloos topic is. Ik bedoel, MIJN topic is nooit overbodig, en zo denkt iedereen erover.
Het gaat er om of de oplossingen andere mensen wel gelijk kunnen helpen. Ik lees in die andere topics dat het onbegonnen werk is om mijn (en andermans) suggestie werkelijkheid te maken. Daar ben ik wel in overtuigd.

Maar kan er bij de search dan niet worden aangegeven of ik gesloten topics kan verbergen (of minder dan 4 reply's ofzo). Dit lijkt me wel een mogelijke vooruitgang die mij en anderen wel degelijk zou helpen. Er is ook geen vriendjespolitiek nodig.

Dat wil niet zeggen dat de TS van een bepaald Topic enorm vaak moet reageren (onnodig) zodat zijn / haar topic lekker veel reply's heeft en dus wel te vinden is op de search.
Erkens schreef op 11 december 2003 @ 19:01:
[...]

true, maar om dat uit te gaan zoeken wie wel en wie niet goed scores uitdeelt gaat erg veel tijd en werk in zitten lijkt me, wat dus een extra (zware) taak wordt voor de crew.
Daarnaast valt het niet snel op dat iemand aan vriendjespolitiek doet op het moment dat je topics van een paar jaar geleden van wat extra puntjes voorziet ;)
Topics die 2 weken geleden of langer voor het laatst zijn ge-reply's zouden bijvoorbeeld niet meer beoordeeld kunnen worden (wel door een modje :)).

[ Voor 24% gewijzigd door Bobje op 11-12-2003 19:13 ]

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
bobje86nl schreef op 11 december 2003 @ 19:01:
Het gaat er om of de oplossingen andere mensen wel gelijk kunnen helpen. Ik lees in die andere topics dat het onbegonnen werk is om mijn (en andermans) suggestie werkelijkheid te maken. Daar ben ik wel in overtuigd.
Nog even samenvattend voor mezelf:
Topics zijn verschillend interessant. Bijvoorbeeld het zoveelste topic over een Nullpointer in Java, zou ik naar beneden modereren, terwijl een beginner met Java dit misschien wel heel interessant vindt. Je kunt echter ook modden op 'oplossingen' in het topic, echter dan moeten mensen daarop gecontroleerd worden en de TS moet sowieso dan komen melden of het de oplossing is (wat vaak ontbreekt)
Was je hiermee overtuigd dat het niet gaat werken?
Maar kan er bij de search dan niet worden aangegeven of ik gesloten topics kan verbergen (of minder dan 4 reply's ofzo). Dit lijkt me wel een mogelijke vooruitgang die mij en anderen wel degelijk zou helpen. Er is ook geen vriendjespolitiek nodig.
Dat kan hoor :) Zie het veld Status van topic:

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
bobje86nl schreef op 11 december 2003 @ 19:01:
[...]

Dat wil niet zeggen dat de TS van een bepaald Topic enorm vaak moet reageren (onnodig) zodat zijn / haar topic lekker veel reply's heeft en dus wel te vinden is op de search.
"Status van topic"?

Overigens zou dit in de praktijk denk ik best uitvoerbaar zijn, dit lukt immers op de frontpage ook.
Je zal alleen nogal snel hebben (Zoals Glimi zegt), dat er wordt beoordeeld op interesse. Waar anders op?
Wat wel nuttig kan zijn: beoordeel puur de startpost. Heeft de TS duidelijk aangegeven of hij heeft gezocht? Duidelijke achtergrond info, of gewoon een zinnetje neergeplept?
Is het onder een bepaald niveau? -> Standaard onzichtbaar, minder opvallend oid.

Dat lijkt me een positieve manier om users te stimuleren op goede startposts, aangezien slotjes vaak pas worden gezet als het topic echt heel slecht is.

Alhoewel het verschil tussen slotje en standaard onzichtbaar niet echt groot is natuurlijk. :+

🌞🍃

• Bobje
DataBeest schreef op 11 december 2003 @ 22:01:
[...]

"Status van topic"?

Overigens zou dit in de praktijk denk ik best uitvoerbaar zijn, dit lukt immers op de frontpage ook.
Je zal alleen nogal snel hebben (Zoals Glimi zegt), dat er wordt beoordeeld op interesse. Waar anders op?
Als ik ergens nie op stem dan is dat omdat ik daar niet erg geinteresseert in ben of omdat ik daar de kennis niet over heb. Ik vind het dan onverstandig om te modden omdat ik degene dit dat bericht heeft geschreven misschien een nadeel doe. Om te voorkomen dat mensen nou wel ongecontroleerd gaan beoordelen moet je alleen mensen dit laten doen (toestemming geven) die bekwaam genoeg daarvoor zijn.
Wat wel nuttig kan zijn: beoordeel puur de startpost. Heeft de TS duidelijk aangegeven of hij heeft gezocht? Duidelijke achtergrond info, of gewoon een zinnetje neergeplept?
Is het onder een bepaald niveau? -> Standaard onzichtbaar, minder opvallend oid.
Dat doet een moderator wel. Als het verkeerd is heb je de FAQ niet doorgelezen cq. begrepen en is het verstandig om een topic te sluiten omdat het dan onoverzichtelijk wordt. De TS geeft dan halverwege de discussie zijn probleem goed weer. Dat werkt simpelweg gewoon niet.
Dat lijkt me een positieve manier om users te stimuleren op goede startposts, aangezien slotjes vaak pas worden gezet als het topic echt heel slecht is.

Alhoewel het verschil tussen slotje en standaard onzichtbaar niet echt groot is natuurlijk. :+
Zie boven ;).
Pagina: 1