Toon posts:

videokaart gesloopt door moederboard???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik heb een vraag aan jullie, want ik heb een nieuwe pc gekocht met een xfx fx5600 128mb ram, maar telkens als ik 3dmark of een spel speel, bijv nfs underground of halo, generals, loopt het of vast, of 3d objecten verdwijnen, of de kleuren kloppen niet.

ik heb de videokaart in een andere pc gedaan, met hetzelfde probleem. ik ben toen terug gegaan en heb geruild voor dezelfde, maar die heeft weer hetzelfde probleem,

dus, ik denk dat het aan mijn videokaart ligt of aan de moederboard. nieuwste drivers zijn geinstalleerd voor videokaart en moederboard. ik had nog andere videokaarten liggen een radeon 9200 en een geforce440 mx4, maar die doen het wel????

mijn vraag is dus, kan een moederboard je videokaart slopen en zo nee, welke videokaart kunnen jullie mij aanraden voor ongeveer 150 euro, voor gamen. ik dacht zelf aan een Connect3D ATI Radeon 9600 256MB DDR AGP. niet echt meer vertrouwen in nvidia

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 12:09 ]

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

Tpn

probeer direct x 9.0 maar is te installeren, wed dat je van je problemen af bent daarna

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:12

K-Jay

Klaas Jan

Het lijkt er op dat je kaart te heet wordt. Check eens of de fan draait, of verbeter de airflow in je kast. Het lijkt me niet dat je moederbord je kaart sloopt.
Heb je het nieuwste bios? Chipset drivers?
Oja, je moet deze videokaart kopen.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Verwijderd

Topicstarter
heb eff wat nieuwe drivers getest, directx9 geinstalleerd en nieuwe nvidia drivers. maar nog steed zelfde probleem, bij 3dmark dan. eerste 3sec doet hij het goed, dan blijft het beeld haken en weer scheuren door het beeld, 3d objecten verdwijnen

aan weerszijden is er 10cm vrij en fan draait gewoon en met een radeon9200 256mb doet 3dmark het wel, score ongev. 7600

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 12:58 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Heb je ook de laatste drivers voor je moederbord (o.a AGP drivers) ook al geprobeerd te updaten?
Heb je ook niet allerlei zooi op de achtergrond draaien? -> check even met SPybotSD of Ad-aware

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Als dat niet werkt kan je altijd een verse install doen van windows als je daar niet al teveel bezwaar tegen hebt

Verwijderd

Ik heb een zelfde type probleem, maar dan nog een stapje erger. Sinds ik NFS-U heb geinstalleerd ging het verder en verder bergafwaards met m'n pc. Hij staat nu bij de leverancier aangezien hij compleet geen beeld meer geeft.
Als ik hem terugheb (ik ook over een week) zal ik wel even aangeven wat het probleem was (als het met dit te maken heeft).

PC slaat vast

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 07:41
Had exact hetzelfde probleem met mijn gforce fx5200 ultra vtr. :(

Na mijn 350W voeding te vervangen voor een 460W exemplaar heb ik nooit meer problemen gehad.

Bij wijze van test nog eens geprobeerd met de 350W voeding en meteen weer hetzelfde probleem tijdens het spelen van bijvoorbeeld call of duty.

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:39
Probeer de kaart ook is in een ander systeem. Opzich zou je daarmee kunnen uitsluiten dat je videokaart kapot. Mocht de videokaart ook in het andere systeem artifacts vertonen zou ik ermee terug gaan naar de winkel.

Verder, heb je de pc overgeclocked? Als dit het geval is klok hem dan is terug. Probeer ook is je videokaart te onderklokken met Powerstrip. Of probeer je aan je videokaart heatsinks te voelen of deze warm/lauw/koud/super_boilend_heet is :D .

Heb je ook al een nieuwe windows install geprobeerd? Mischien dat het ook wat kan helpen. En hoe zit het met het opstarten, zie je dan wel of juist geen artifacts?
Pagina: 1