Toon posts:

CPU is zwakste schakel? (bv 3Dmark03)

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Samenvatting van mijn vraag:

Wanneer 2 exact dezelfde systemen, inclusief drivers en andere aparatuur,(<-- dit blijkt uit de comparison in 3Dmark03), maar evt. wel met andere software erop geïnstalleerd vergeleken worden in 3Dmark03 is het dan mogelijk dat de ene CPU dan slechts een fractie presteert van wat de andere presteert, of mag je dan wel zeggen dat er iets mis is met de je CPU?

CPU Tests
CPU Test 1
(fps) 34.6 = Mijn CPU
74.6 = steekproef van 10 (!) andere CPU's (exacte dezelfde)

CPU Test 2
(fps) 3.8 = Mijn CPU
12.5 = idem, waaronder 3 systemen met exact mijn moederbord andere onderdelen en drivers, dat is natuurlijk geen toeval, daar heb ik ze op uitgezocht. De andere testscores komen dus ook wel ongeveer overeen. Eindscore natuurlijk niet.

Ik stelde mijn vraag eigenlijk al in mijn eerder gestarte topic, maar daar haalde ik iets teveel erbij en mijn vervolgvraag hoorde daar eigenlijk niet meer thuis...
Hier wel? :?

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:01
Ik denk dat je dit beter bij VBA kan vragen, zie ook dit topic :)

Verder: het enige wat ik kan bedenken is dat je CPU een mobile P4 is die te warm wordt en zichzelf terugclocked. Helaas vermeld je niet wat voor overige hardware je gebruikt. Dit soort info is echter wel vereist als je hier een topic opent, ik raad je dan ook aan even dit door te lezen :)

offtopic:
Welkom op GoT!

[ Voor 39% gewijzigd door FragFrog op 10-12-2003 17:29 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 22:48

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Eum, we weten inderdaad niet eens om wat voor cpu of moederbord het gaat... :)
Das toch wel handig om te weten...

[edit]
En in een programma als SuperPI dan bijvoorbeeld :? Das echt puur cpu werk, dus je zou zeggen dattie daar toch wel dezelfde score moet kunnen neerzetten...

En misschien draai je wel een berg software als virusscanners oid op de achtergrond mee?

[ Voor 54% gewijzigd door Scatman_II op 10-12-2003 17:31 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

Als je ons wat meer info geeft over je hadware en instellingen kunnen wij iets meer dan alleen gissen :).

Nu kan het werkelijk nog aan alles liggen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 23:06
Dit is me te vaag. Anyway, kijk gewoon eens in dit topic [rml][ 3Dmark/PCmark]waarom is mijn (CPU Test 2) score zo laag[/rml] waar FragFrog je al op wees :)

Oh ja, er bestaan ook andere tools om de snelheid van jouw cpu te testen, los van drivers, 3DMark versies/patches e.d.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.