Toon posts:

Game hosten op pc boven...? Hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen,

Ik heb nogal wat documenten nagezocht, maar vond bij geen enkele de juiste info over mijn probleem.
Allereerst mijn setup:

Computer beneden:
Vanuit de 1e netwerkkaart een kabel direct naar de kabelmodem.
Vanuit de 2e netwerkkaart een kabel direct naar netwerkkaart boven.

Computer boven:
Vanuit netwerkkaart directe link naar 2e netwerk kaart beneden.

Internet is gedeeld en werkzaam.

Nu wil ik graag een spel hosten op, laten we zeggen, poort 10308, maar wel op de PC boven. Als ik een sessie host, dan kunnen anderen niet inloggen op mijn pc, hoe komt dit en hoe kan ik boven wel spellen hosten?!

Windows Firewall staat uit op beide PCs. Er is geen andere firewall geinstalleerd.

Bij voorbaad heel veel dank mensen!
Robin

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:45

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Je moet waarschijnlijk poorten openzetten in je modem/router. Deze stap staat voor het grootste deel beschreven in de FAQ ( Het Grote Poortmappingsverhaal ).

:)

[ Voor 3% gewijzigd door DUX op 10-12-2003 16:07 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

je modem zal ws de porten al doorsturen, dus je pc beneden op zijn beurt betreffende poorten doorsturen. Zijn welk wat proggies voor, zelfs de ICS kan simpel wat dingen door sturen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar ik ben wat dit betreft een redelijke newbie, dus een stappenplan is welkom! ;)

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:45

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 16:09:
Oke, maar ik ben wat dit betreft een redelijke newbie, dus een stappenplan is welkom! ;)
Dan...moet...je...dus even die link klikken die ik je net gegeven hebt :/

offtopic:
@Karremania:
De modem zal waarschijnlijk alle poorten al doorsturen? Ik mag hopen van niet.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Neem hier eens een kijkje zou ik zeggen :
Hulp nodig bij dedicated BF server/

Voor hosting EN gaming tegelijk binnen dezelfde VPN is een switch wel aan te raden!
De meest gekke problemen los je op.. geloof me, ICS (of welk ander tooltje dan ook) icm een gameserver geeft echt de meest maffe problemen.
Op die switch de poorten doorverwijzen naar intern IP adres en klaar.. scheelt je een hoop gezeik en ergenis.. en dat voor maar 40,-

Verwijderd

Let dan wel op dat je een router koopt en geen switch :P (switch werkt met MAC adressen, laagje lager, en niet met IP adressen...)

Ik geef toe dat ICS niet de beste oplossing is, maar met wingate of winroute moet het ook lukken hoor.. deze progsels toveren je pc eigenlijk om in een (nat)router.
je heb dus niet perse een router nodig...

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 16:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK zal wel ff gaan klooien met winroute... ill be back.. denk ik :)

Verwijderd

DUX schreef op 10 december 2003 @ 16:06:
Je moet waarschijnlijk poorten openzetten in je modem/router. Deze stap staat voor het grootste deel beschreven in de FAQ ( Het Grote Poortmappingsverhaal ).

:)
^^ :)

Succes ermee!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.