Toon posts:

Hulp nodig bij dedicated BF server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een netwerkje opgezet.
Ik wilde een extra pc neerzetten welke ik zo nu en dan aan kan zetten om een dedicated Battlefield server te draaien.
Ik wilde deze pc niet als host plaatsen binnen mijn LAN daar ik maar 2 dagen per week games host en al die andere dagen geen 2e pc wil hebben blazen in mn kamertje terwijl ik gewoon ff mn mail ophaal of iets dergelijks.

Nu heb ik Demon als provider welke, anders dan KPN, het IP koppeld aan de eerst geregistreerde MAC adres v/d nic.

Mijn huidige situatie :

Dagelijkse PC, ICS bridge en Firewall : PC1
Battlefield server : PC2

__________________Zyxcel modem/router_________________
_________________________||_________________________
________________________PC1________________________
________________________PC2________________________

Dit netwerkje draait perfect en via ICS kan ik op PC2 netjes internet opengooien.
Zodra ik een server start op PC2 kan ik hem op PC1 netjes joinen via intern IP, een kennis van me kan hem extern ook joinen door mijn externe IP te gebruiken.
Dus dat hele verhaal klopt als een bus..

Maar..
Hetgeen waar ik problemen mee heb ik dat mijn server niet gezien wordt in de serverlijst van BF zelf of in de serverlijst van Gamespy.

- Ik heb netjes de gevraagde poorten opengezet bij de firewall van PC1, gekoppeld aan het interne IP van PC2
- In de config files van BF op PC2 heb ik game.internet=1 staan, wat benodigd is om de server in de serverlijst te zetten
- Firewall uitschakelen op PC1 heeft geen invloed, probleem blijft

Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen ?
Is het simpelweg zo dat een dedicated server direct als host (dus in plaats van PC1) moet fungeren ?
Als dat zo mocht zijn heb ik dus tweemaal een pc aanstaan.. ook wanneer ik mn mail op wil halen 8)7

Zowel via de search alhier, als google.. kan ik niets vinden :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 09:56 ]

Verwijderd

Firewall Router in router kan ook nog problemen geven!!
wat is een ICS bridge = dit een normale netwerk bridge???

PS ik denk dat jouw servertje via een of andere vage poort naar buiten probeerd te broadcasen maar dit wordt tegen gehouden in je router! Dus check even welke poorten je open moet hebben op zo'n server!

Verwijderd

Topicstarter
Firewall in de router.. hmmzz.. kan je best gelijk in hebben, heb ik nog niet naar gekeken..

ICS bridge? Uhm.. sja, ik bedoelde dus gewoon ICS (Internet Connection Sharing) van MS.

Alle benodigde poorten staan open.. heel simpel.
2 stuks voor battlefield zelf, en 3 voor Gamespy.

Ik kijk vanmiddag hoe de firewall in mn modem/router ingesteld staat ;)

is het mischien een optie om een extra router aan te schaffen , een Sweex 4-port kost maar 35,- namelijk. Dan geef ik die het macadres van diegene waar demon op geregistreerd staat.
Maar dan nog.. waarom kan een kennis wel inloggen op mn BF server.. vage handel dit.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 13:25 ]

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Heb je de BF scanpoort ook geforward? 23000 en 23001 UDP als ik me niet vergis...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Aetje schreef op 29 september 2003 @ 13:33:
Heb je de BF scanpoort ook geforward? 23000 en 23001 UDP als ik me niet vergis...
Huh?? Nee?
Ik heb die poorten nergens gevonden :(
Hoe kom je daaraan?
Bedoel je niet de standaard port van 14567 UDP?
Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 13:24:
Firewall in de router.. hmmzz.. kan je best gelijk in hebben, heb ik nog niet naar gekeken..
Hier nog even op terugkomend.. als ik een server host (zonder firewall aan) op PC1 staat hij wel in de serverlijst, dus zal wel niet het geval zijn..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 13:40 ]

Verwijderd

Hoo wach eens even ik kan mij herinneren dat die Bridge software niet alles doorstuurd.
even denken je moet in je PC waar je verbinding binnen komt bij internet delen etc. eens op advanced klikken daar kun je een Virtual server opgeven want je adres van je server die daar achter staat is niet te zien voor je buiten netwerk WAN. En die vriend van jouw type waarschijnlijk gelijk je IP in en dan werkt het wellicht wel?

Hee kun je je modem router niet aan zetten cq h@cken?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 14:44:
Hoo wach eens even ik kan mij herinneren dat die Bridge software niet alles doorstuurd.
even denken je moet in je PC waar je verbinding binnen komt bij internet delen etc. eens op advanced klikken daar kun je een Virtual server opgeven want je adres van je server die daar achter staat is niet te zien voor je buiten netwerk WAN. En die vriend van jouw type waarschijnlijk gelijk je IP in en dan werkt het wellicht wel?

Hee kun je je modem router niet aan zetten cq h@cken?
Die maat van me joined mijn server aan de hand van het externe IP adres, dus niet mn private LAN IP, en jup.. zo werkt het wel.
Ikzelf join de server wel aan de hand van het private LAN IP.

Ik wil gewoon dat mn servertje via alle browsers (in-game of gamespy) te zien is zodat we niet steeds met een paar man gamen (die mn IP weten) .. maar er ook lui via die browsers binnen komen.

Virtual server aanzetten op de internet host pc (bij mij dus PC1)..
Wat doet dat exact .. ? En wat geef ik daar op ?

Die router hacken heeft vrij weinig zin (mocht het mogelijk zijn..), de door Demon geleverde Zyxcel Prestige modem/router hebben maar 1 UTP poort..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 15:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik vanavond ook eens ga proberen is alles aanvinken bij ICMP, onder andere echo's vanaf de BF masterserver kunnen dan vericht worden... dus ook pings.. benodigd voor de serverlist.
Klinkt logisch.. vanavond meer!!!

Verwijderd

Die router hacken heeft vrij weinig zin (mocht het mogelijk zijn..), de door Demon geleverde Zyxcel Prestige modem/router hebben maar 1 UTP poort..
HUB/Switch er tussen hangen!

Trouwens als je nog ergens een oud pctje hebt liggen pentium 75 ofzo dan kun je er een linux firewall tussen zetten. Smoothwall werkt erg eenvoudig en veilig!
drie nic's er in trappen! Rood=WAN Oranje=webserver of gameserver Groen=LAN
En heb je geen hub of switch nodig! :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 16:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh zekers.. dat klopt.
Maar ik wil het juist vermijden om een extra pc aan te hebben ;)

Nou.. ik ben thuis en heb alles geprobeerd nu..
De volgende poorten staan open :

Allow UDP Port 14567
Allow UDP 22000 (This is only for LAN games, and used by computers on the same network)
Allow UDP range 23000-23009

# GameSpy Master Server UDP Heartbeat:
Allow UDP Port 27900
# GameSpy Master Server List Request:
Allow TCP Port 28900

Verder alles aangevinkt bij Advanced/IMCP.. doesn't help..

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 17:27 ]

• Aetje

Aetje

Allow ook deze: 14690
Da's de server query port. 23000 is voor een andere game :D

[ Voor 30% gewijzigd door Aetje op 29-09-2003 17:55 ]

Forget your fears...

Verwijderd

Topicstarter
Aetje schreef op 29 September 2003 @ 17:55:
Allow ook deze: 14690
Da's de server query port. 23000 is voor een andere game :D
Huh.. jemig.. weer 1 die niet gedocumenteerd is :)
Heb het gedaan.. ook dit werkt niet helaas..

Het enige wat overblijft (naast aanschaf van een routertje) is mn Zyxel Prestige 650R (modem/router) settings bekijken.. mischien staat er idd een firewall aan zoals gesuggereerd.
Volgens de manual moet je dr inkomen met IP 192.168.1.1 ..hmmzz.. niet dus.
Fijn weer.. dit is iig mn ipconfig /all reeks vanaf PC1 :

Afbeeldingslocatie: http://www.de-haan.nu/files/php/uploads/ipconfig.JPG

En dit is die van PC2 (BF server) :
Afbeeldingslocatie: http://www.de-haan.nu/files/php/uploads/ipconfig2.JPG

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 18:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand mischien nog input?
Een router erbij hangen zal dan toch ook niet helpen omdat je dan ook NAT gebruikt ???

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 23:54 ]

• Aetje

Aetje

Je gebruikt zo te zien nu al NAT. PC1 is je "router". DAAR moet je ook de ports forwarden. Dus niet "Allow port blaat", maar "forward port blaat to 192.168.0.238"

En dat gaat bij jouw NOOIT werken omdat je DHCP gebruikt op je BF bak, waardoor het IP variabel is. Dat mensen toch connecten zal wel zijn dat er van UDP broadcasts gebruik wordt gemaakt in de game data (denk ik).

Forget your fears...

Verwijderd

Hu? Jij hebt toch Demon?
Je hebt dan ook een vast buiten ip-adres (WAN).
Maar die modem is waarschijnlijk al een router je moet er eens in gaan snuffelen.
Voor als je niet weet hoe dat moet http://192.168.0.1 in typen en dan hopen dat je daar nog iets van poorten kunt forwarden. Maar het is zeker mogelijk met Demon kijk en lees maar eens goed op hun site!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. a new dimension opens..
Wat blijkt.. Demon levert de Zyxel Prestige 650R als MODEM.. en niet als ROUTER !!!
Wel raar dat ik dat nog nergens gelezen op GoT ??

Dus.. een klein hubje aanschaffen en vanavond dus even mn hele netwerk afbreken en een frisse start maken.. en hopen dat het werkt!

http://www.zyxel.nl/p650/p650script.html

Via IPCONFIG in een commandoscherm (of WINIPCFG bij Windows9x/Me) kunt u de huidige IP-gegevens van de computer opvragen. Wanneer de computer op automatisch IP-adres verkrijgen staat en de DHCP-server in de router aan staat, dan kunt u (standaard) op de aangesloten computer een IP-adres verwachten zoals 192.168.1.33, 192.168.1.34 enz. Als het apparaat als modem staat ingesteld, dan kunt u een publiek IP-adres verwachten. (Krijgt u bij de modem instelling toch een IP-adres dat begint met 192.168.1. dan moet u de DHCP server van de router uitzetten. Als de computer geen IP-adres krijgt en zichzelf een (via APIPA of autoconfiguratie) IP-adres geeft, dan begint het IP-adres met 169.254. Als het IP-adres 0.0.0.0 is, dan heeft de computer zichzelf ook geen IP-adres uitgedeeld

Verwijderd

Ja w8 eens even is het niet net zo als bij die Alcatel modem/routers.

Standaard hebben ze de router uit gezet dus moet je met een mooie VPN verbinding inbellen maar als je hem h@ckt dan kun je hem zelf instellen als router voor 4 pc's.
Ik denk dat de Demon ook zoiets heeft gedaan. Dan is de vraag natuurlijk moet jij met je pc inbellen of niet? zoniet dan is het dus een router zoja dan kan het het bovenstaande verhaal zijn en kun je er rustig een losse router achter hangen of hem proberen te h@cken.

PS je mag van Demon servers draaien ze leveren hier alleen geen support op!!!

Verwijderd

https://services.nl.demon...2.html#meerderegebruikers

zie puntje 14:

Kunnen meerdere gebruikers tegelijk verbonden zijn met Internet via een DSL Express account?
Ja. U zult echter zelf voor een router moeten zorgen om meerdere computers (middels een intern netwerk) aan te sluiten. Dit valt buiten de support op het product.

Verwijderd

Vin4000 schreef op 30 September 2003 @ 10:56:
https://services.nl.demon...2.html#meerderegebruikers

zie puntje 19:
Kan ik mijn eigen mail- of webservers draaien met Demon DSL Express?
Ja, bij Demon DSL Express accounts kunt u uw eigen mail- of webservers draaien. Hier wordt echter geen support op geleverd. :Y)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 10:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klopt.. heb demon support gebeld en ze ondersteunen het niet officieel.
Grappig is wel dat de medewerker me wees op die support pagina van ZyxelNL en dat het heel easy is om de modem naar router om te gooien.

@ Vin4000:
Nee ik hoef niet in te bellen.. gaat automatisch met MAC adres->IP , dus moet te doen zijn..
Jammer is wel weer dat deze 650R-31 maar 1 poort heeft dus een hub is benodigd om meerdere pc's eraan te hangen.
daarbij komt ook dat de Zyxel zo pittig in elkaar steekt dat ik twijfel aan mezelf of ik er wel een router van zal maken.. of hem gewoon als modem laat staan en er een Etech 4-poorts router achterhang en via die router alles forward..

Iemand aanbevelingen?

Maar dan nog.. zal het werken om mn dedicated BF server in de serverlijst terug te zien?
Of zal NAT gewoon dwarsliggen.. hmm..
Want als dat zo is is alle moeite voor noppes gedaan :)

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 15:12
Bij Medal of Honor moet je aangeven of je wel of niet in gamespy/ASE mag opduiken, misschien ook het geval voor BF ?

set sv_gamespy 1/0 Allow server to show up in in-game browser,gamespy and All Seeing Eye 1=on 0=off

Verwijderd

Topicstarter
Dat is mij onbekend.. er wordt in geen enkele txt gerept hierover.. behalve dat je een aantal ports open moet houden en/of forwarden..
Lijkt erop dat BF dat zelf automatisch al doet.. ?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Misschien een domme vraag, maar heb je de server inzetten voor internet en lan.
Als je de LAN optie neemt wordt deze niet geupdate naar gamespy.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Was het maar zo makkelijk ..
Helaas staat hij wel op 'Internet'

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 12:03 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
En als je de serer op je eigen pc zet.
Wordt die dan wel in de lijst gezet?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Ja probeer eerst eens BF server te draaien op PC1 als hij dan gezien wordt kun je het hele verhaal omdraaien. dus dan hang je je PC2 aan je modem zorg dat je een goede OS hebt draaien BV linux of NT en bridge je internet dan naar PC1.

PS je hebt ook al BF servers voor linux dat is wat beter dicht te timmeren!

Kun je hem tergelijk ook nog als web server gebruiken! Nadeel is wel dat hij dan wel altijd moet aanstaan.

O, nog een idee is een 486 pakken met 16mb ram + floppy en 2 Nic's (dus geen HD) en daar Freesco op draaien! Draait super licht maar ja dan zul je wel een hub of een switch moeten kopen je kunt er natuurlijk ook nog een netwerkaart bij kopen maar dat is misschien wat omslachtig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de gok gewaagt en een E-Tech 4 poorts router te halen..
Ik kon de Zyxel router wel activeren maar ergens lijkt me dat niks omdat je dan alle support van Demon verliest..
Toch maar die Etech gehaald voor 47,- ,aansluiten.. easy..
* ICS uitgeschakeld
* DHCP aangezet op nics
* Console geopend en gegevens van ISP invullen + MAC adres
* Even testen of ik kon browsen op inet bij beide pc's..jup!
* Benodigde poorten geopend en forwarded
* Firmware update 2.13 uitgevoerd, dan reset
* Dedicated Battlefield maganer gewijzigd qua IP adres.. en strarten
* Nog ff bidden..
* Even rustig een bakkie koffie gedronken en de masterserver rustig mn server laten pingen
* Battlefield op de andere pc starten.. server joinen via intern IP.. draaien!
* Weer terug bij serverlijst de lijst updaten.. en jawel..

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pepie78/misc/BFserverlijst_BF1942.jpg

Ja hoor.. we have arrived!!!!
In alle euforie Gamespy opgestart en gecheckt..

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pepie78/misc/BFserverlijst_Gamespy.jpg

Ook die is aanwezig..
Blijkbaar gaat Battlefield gewoon niet goed met ICS en Wingate overweg denk ik..
Waar dat aan ligt.. ik kan het niet verklaren 8)7

Of.. (kan het ook fout hebben) , als ik die poorten nu gewoon gemapt had via die ICS.. en ICS alles laten doorknallen naar de juiste IP, dan had ik toch NAT gebruikt??
En nu met die hardware Router niet??

Het werkt.. wil ff iedereen bedanken die meegedacht heeft en me een richting kon geven, thnx!

Zou dat het zijn ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 16:17 ]

Verwijderd

Jammer dat je plaatjes het niet doen!

Ja, BF kan best welleens vreemde poorten nodig hebben die niet worden geforward!
Maar het werkt nu tenminste!!! Veel speel plezier!

Verwijderd

Topicstarter
Plaatjes

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 13:20

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Dit topic lezend vallen me 2 dingen op:

1) Je wilt/hebt met een hele lastige methode een server aan WAN koppelen, die server wil je misschien ook nog eens aan laten staan terwijl pc1 niet aan staat. Dit kan dus niet.

2) Door gebruik van de E-Tech router verlies je ook de support van Demon.

Oplossing voor jou probleem:

Stap1: koop een el-cheapo hub (switch is niet nodig, tenzij je grote bestanden wilt kopieren tussen 2 pc's terwijl een derde pc met een vierde aan het blaaten is)

Stap2: stel je Zyxel modem in op router mode. Hier is een handleiding.

Stap3: configureer DNS op je Zyxel router en de client pc's.

Stap4: Forward de benodigde poorten.

Klaar :)

PS.
Als je een probleem met de inet verbinding hebt stel je de Zyxel net zo makkelijk weer als bridge in, veel meer dan een simpel handleidingkje volgen is het niet...

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Verwijderd

Topicstarter
Styno schreef op 01 October 2003 @ 15:59:

1) Je wilt/hebt met een hele lastige methode een server aan WAN koppelen, die server wil je misschien ook nog eens aan laten staan terwijl pc1 niet aan staat. Dit kan dus niet.
Ehm.. er is geen probleem meer hoor ;)
Alles is opgelost.
* PC2 (BF server) kan zonder PC1 draaien.
* Beiden kunnen tegelijk draaien
* PC1 kan PC2 joinen in een (internet) game
* PC2 (BF Server) verschijnt in alle serverlijsten.

Je hebt gelijk dat de Zyxel easy is om te zetten, en terug, toch leek mij dit persoonlijk niets.. en ik geef dan maar een extra 45,- voor een etech router.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 11:26 ]

Pagina: 1