Hiteker HE-1900 kopen??

Pagina: 1
Acties:
  • 541 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 12:16
Ik heb al eens wat gezocht op GoT maar kan nog nergens iets vinden over de DVD spelet Hiteker HE-1900, heeft iemand hier al goede of slechte ervaringen mee? Ik wil deze graag gaan kopen bij de Media-Markt. Daar is ie in de aanbieding voor 59 euro.

http://www.hiteker.nl/model/pr_he-1900new.php

ALs iemand ervaringen heeft met deze speler hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 09:45
er staat 'progressive scan' dat is wel een mooie optie voor deze prijs. ben ik wel benieuwd hoe het er in de praktijk eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
BuG2FiX schreef op 10 december 2003 @ 09:42:
er staat 'progressive scan' dat is wel een mooie optie voor deze prijs. ben ik wel benieuwd hoe het er in de praktijk eruit ziet.
Waar staat dat eigenlijk voor 'progressive scan', wat houdt dat precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:03
Dat wil zeggen dat je beeld steeds in een keer wordt opgebouwd, ipv afwisselend de even en oneven beeldlijnen.
Maar daarvoor moet je een tv/beamer hebben die het ondersteund en da's enkele zo bij de hele dure modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

voodooless

Sound is no voodoo!

1 sec google brengt mij hierop: http://www.progressivescan.co.uk/ ... Mensen worden steeds luier hier zeg! Probeer eerst zelf te zoeken voor je dingen gaat vragen!

Ervan afgezien dat ie geen DivX kan is dit wel een leuk ding. Je mist ook de DD en DTS decoder, dus die moet je dan extern hebben. Zeker voor de prijs een aanrader!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

voodooless

Sound is no voodoo!

Fire69 schreef op 10 december 2003 @ 10:02:
Dat wil zeggen dat je beeld steeds in een keer wordt opgebouwd, ipv afwisselend de even en oneven beeldlijnen.
Maar daarvoor moet je een tv/beamer hebben die het ondersteund en da's enkele zo bij de hele dure modellen.
Dat is niet helemaal waar, op een normale TV werkt het ook gewoon, je TV-out is immers ook progressive scan en niet interlaced :). Op huis tuin en keuken TV zul je het verschil niet echt merken, maar op de duurdere TV's en plasma schermen zie je een kwaliteitsverbetering.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
Dank je wel deep space, ik hoor graag nog meer ervaringen over deze DVD speler!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubke schreef op 10 december 2003 @ 10:07:
Dank je wel deep space, ik hoor graag nog meer ervaringen over deze DVD speler!!
Volg dit met belangstelling, heb hem ook zojuist gekocht!

Leest alles, regiovrij en 2 jaar Nederlandse garantie voor dat geld...!

ter info:
Albert Heijn verkoopt hem nu voor 99 euro en dan zitten er 20 DVD films bij + scartkabel.
Scheer en Foppen 69,95 maar weten nog niet de leverdatum.
Megapool gaat hem voor 59,95 verkopen maar weten ook nog niet wanneer ze hem in de winkel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 14:34:
[...]

ter info:
Albert Heijn verkoopt hem nu voor 99 euro en dan zitten er 20 DVD films bij + scartkabel.
Megapool gaat hem voor 59,95 verkopen maar weten ook nog niet wanneer ze hem in de winkel krijgen.
AH? Nice...... er staat alleen zo te zien niks vermeld op de website ervan (mijn vriendin heeft nl wel intresse denk ik ) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 14:34:
[...]

ter info:
En vertel, is ie een beetje degelijk??, is de besturing/gebruiksvriendelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

weet je zeker dat hij regiovrij is?

Laten we lekker link gaan doen...

• Rubke
Kan iemand me er nog iets goed's of slecht's over vertellen, wil hem namelijk vanmiddag gaan kopen bij de media markt.

Verwijderd

Ik kan je helaas nog niets over het gebruik vertellen, is voor onder de kerstboom...

Het klopt dat ie nog niet op de site of in een folder staat, aktie moet officieel nog beginnen. Is bij veel filialen echter al wel te koop.
Hier wel vast een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.helpmij.nl/leden/marianneke/images//ASIdvd+20.jpg

En deze films zitten er bij: (2 op 1 DVD)

Bruintje Beer, drie leukste verhalen
De G.V.R.
Uit het leven van Dik Trom
De nieuwste avonturen van Dik Trom
Under suspicion
The fabulous Bakerboys
Fire on the Amazon
Dirty Dancing
The Last Emperor
Clockwise
The African Queen
Death on the Nile
Wilt
Vendetta
March or Die
Royce
Promised land
Murder on the Orient Express
Lighthorsemen
Fried green tomatoes

Lijkt me voor iedereen wel ìets bij zitten, en anders maak je een ander blij!

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 13:38 ]

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Ik heb hem vorige week gekocht bij de Media markt in Utrecht, daar was hij 59 euro. Apart is dat hij bij de MM in Den haag 49 euro is en bij de MM in enschede 69 euro is.

Mijn ervaringen tot nu toe zijn zeer goed, hij is regio vrij en het beeld ziet er strak uit. Het enige nadeel van deze speler vind ik de ontvangst van de afstandsbedieining. Je moet er bij mij op dezelfde hoogte naar wijzen om opdrachten te geven. Als je er te ver links of rechts van zit dan doet hij niets. Graag hoor ik of dit bij andere mensen ook zo is? Ook vind ik de instel menu's van de speler er een beetje "goedkoop"uitzien. Daarentegen vind ik hem een mooi slim line design hebben.

Maar goed ik kan er mee leven, ik ben blij dat ik deze heb gekocht. Hij speelt alles maar dan ook alles af. Behalve divx :)

Overigens is deze speler ook "gratis" te krijgen bij Telfort. Bij een 2 jarig abbo van 25 euro per maand. En nog een Nokia 6100 en ook die 20 films en nog wat andere dingetjes.
http://shop.telfort.nl/info.php?id=816

[ Voor 56% gewijzigd door Bram op 29-12-2003 22:43 ]

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 10:28

PnD

like in Pinda ^_^

in het zwart zit er zeker niet in :(
tegenwoordig zoveel in zilver vind ik jammer :(

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 13:51
hiteker 1500 heb ik als 2e dvd speler
in vergelijking met bijna alles:
- duidelijk slechter beeld
- duidelijk slechte surround, andere dvd spelers geven veel breder/wijder geluidsbeeld met 5.1 tracks.

Verwijderd

G-Spotter schreef op 11 december 2003 @ 18:11:
hiteker 1500 heb ik als 2e dvd speler
in vergelijking met bijna alles:
- duidelijk slechter beeld
- duidelijk slechte surround, andere dvd spelers geven veel breder/wijder geluidsbeeld met 5.1 tracks.
Van de 1500 is bekend dat ie slecht is. Deze werden / worden ook bijna allemaal vervangen als je je klachten kenbaar maakt bij Hiteker. Vevangend toestel is de 1500Z. Kijk maar eens rond in diverse fora. Is heel wat over te lezen...

Hopelijk krijgen we dat gedoe niet bij deze nieuwe HE-1900....

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je foto's, Bram!

Zijn er nog andere mensen die hun ervaringen willen melden?
Ben m.n. benieuwd of er "problemen" zijn, omdat het ook weer een heel nieuw model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ik heb hem ook gekocht.
Zoals al eerder vermeld werd is de afstandsbediening wat minder maar ja went ook wel.

Als ik hem op progressive zet dan trekt me beeld alle kanten op en en wordt het zwart/wit iemand hier ook problemen mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
Ik heb hem toch ook maar gekocht,

maar moet zeggen voor dat geld bevalt ie me prima!!!

Ik hoor nog graag ervaringen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Hiteker gekocht bij WWW.BLOCK.NL type 1900 voor 59,50 euro.
Inderdaad de afstandbediening moet je goed richten.
Zelfde als die op het plaatje van Bram hierboven.
Lekker plat is ie wel.
Die Cyberhome was ik eerst van plan om te kopen maar vind dat een oerlelijk vreselijk dik ding.
Nee, ik werk niet bij Block.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

bij de harense smit voor 49,95 :)

En hoe is de mp3 bediening.. alleen file names? of ook id3 tag?

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:33
Ik heb deze speler gisteren gekocht en kwam het volgende probleem tegen: hij wil mijn dvd van Lost Highway niet afspelen. Het is een originele dvd, dus geen gebrande. De dvd begint wel met spelen, ik kom in het hoofdmenu waar ik een taal kan kiezen, maar als ik daar een keuze maak(maakt niet uit welke taal) doet de speler vervolgens niets meer.

Zijn er meer mensen die dit probleem zijn tegen gekomen en er eventueel een oplossing voor hebben? Met andere dvd's heb ik trouwens geen problemen met afspelen.
Looki schreef op 17 december 2003 @ 19:18:
En hoe is de mp3 bediening.. alleen file names? of ook id3 tag?
Van mp3-bestanden krijg je alleen de file names te zien, de bestandsnamen verschijnen ook alleen op je tv, niet op het display.

[ Voor 3% gewijzigd door Linchpin op 22-12-2003 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de speler nu een paar dagen in gebruik, er een stuk of 6 films mee bekeken.

Prima beeld, makkelijke bediening, geen problemen.

Alleen, zoals eerder ook al door anderten gemeld, is de bediening met de afstandsbediening erg gevoelig mbt het richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Looki schreef op 17 december 2003 @ 19:18:
bij de harense smit voor 49,95 :)
Dat kost hij momenteel bij de MM in Enschede ook :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 17:27
Bij de MM in Utrecht was hij eergisteren 59,-. Twee vrienden van me hebben er beide 1 gekocht. Ze zijn er zeer tevreden mee, al hebben ze er slechts normale DVD's mee afgespeeld, geen idee hoe MP3 en SVCD etc. het doen.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
Hiero ook de AH pack.
Zeer mooie speler en VCD's en MP3's worden goed afgespeeld!
Nu nog een HT setje....
inderdaad werk de AB maar van 2meter ofzo.
Ook een pluspunt is dat hij te updaten is via de site (www.hiteker.nl).
Ook JPG's worden prima geshowed!

[ Voor 49% gewijzigd door supreme tweaker op 23-12-2003 16:14 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 01:50
Vandaag ook maar eentje gehaald voor de kerst :)

Misschien is die afstandsbediening nog wat te modden ofzo? Heb eigenlijk geen idee hoe die dingen werken. Alleen iets zegt me dat je 'm helemaal moet slopen wil je ergens bij kunnen (heb 'm nog niet uitgepakt, tis nog geen kerst :P )

Ook apart is dat de garantie ongeveer net zo duur is als het apparaat zelf :o

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
deepspace schreef op 10 december 2003 @ 10:06:
[...]

Dat is niet helemaal waar, op een normale TV werkt het ook gewoon, je TV-out is immers ook progressive scan en niet interlaced :). Op huis tuin en keuken TV zul je het verschil niet echt merken, maar op de duurdere TV's en plasma schermen zie je een kwaliteitsverbetering.
TV-out wordt naar PAL geconverteerd, dus wel degelijk interlaced. Wel is de source progressive.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Smurff schreef op 14 december 2003 @ 19:42:
ik heb hem ook gekocht.
Zoals al eerder vermeld werd is de afstandsbediening wat minder maar ja went ook wel.

Als ik hem op progressive zet dan trekt me beeld alle kanten op en en wordt het zwart/wit iemand hier ook problemen mee ?
Je toestel ondersteunt geen progressive.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeeppoeder schreef op 23 december 2003 @ 16:12:
Hiero ook de AH pack.
Zeer mooie speler en VCD's en MP3's worden goed afgespeeld!
Nu nog een HT setje....
inderdaad werk de AB maar van 2meter ofzo.
Ook een pluspunt is dat hij te updaten is via de site (www.hiteker.nl).
Ook JPG's worden prima geshowed!
Wat is een HT setje?

Kun iemand me eens uitleggen waarvoor je hem evt zou updaten? Kom dat op dit forum regelmatig tegen. En hoe gaat dat dan in zijn werk?

Ik was vanmiddag bij Leen Bakker en daar làg me toch een grote doos, met een surroundset erin. Van die hoge smalle boxen ed. Voor 99 euro. Mooi hoor, alleen jammer dat dat niet op mijn (ouwe) versterker past, maar anders... :9 :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanSp
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 11:25
ik meen dat ik de HE-940 DIVX DVD Player (of andere de 920) heb gekocht op de HCCdagen voor 135 euro. Deze speelt ook Divx en kan via firmware worden geupgrade mochten er nieuwe divx' versies zijn.
Ben wel tevreden met dat apparaat.
Gezien de website, kan de HE-1900 geen Divx aan, dus lijkt het me een algemene dvd speler (niet anders dan de normal dvd speler).
Het zal me niks verbazen als deze het goed doet, immers er zijn geen nieuwe speciale/aparte snufjes waar problemen in kunnen gaan zitten.

Verwijderd

om mee te beginnen: zalig kerstfeest!

Met de kerst gezellig filmpjes kijken...

Daarbij is ons het volgende opgevallen:
de ondertiteling is niet helemaal lekker. Zie de printscreen met toelichting.

Afbeeldingslocatie: http://www.helpmij.nl/leden/marianneke/images//ondertiteling%20details.JPG

Toegevoegd nog, dat het verschil tussen de bovenste regel en de onderste regel in grootte niet zo veel lijkt, maar op het beeld toch zeer duidelijk te zien. Ook omdat de letters in de bovenste regel veel voller zijn en iets anders van kleur.

Heeft iemand anders dit ook? Of is er ergens in het menu iets aan bij te stellen?

• erwin85
  • Laatst online: 20-09 15:54
Ik heb het ook. Gekocht bij De Block in Leiden. 60 euro! Geen geld vind ik.
Voor zo'n bedrag is hij heel goed mara er zitten 2 min puntjes aan.
Ten eerste als ik een gebrande SVCD er in stop begint het beeld te schokken. Een vriend van mij heeft zijn SVCD geprobeerd en precies het zelfde (bij hem doet hij het wel namelijk).
Ten 2e. De afstandsbediening doet het niet goed. Ik moet er echt voor gaan zitten voordat hij het doet. Van een afstand (b.v. 1.5 meter) doet hij het gewoon niet :(

Verder is dit een mooie aankoop :)

Verwijderd

Ook ik heb zo'n Hiteker 1900 gekocht.
Ik heb bij 2 DVD's (ik heb er maar 4) problemen met het beeldformaat 3x4, van de 20 keer dat ik het DVDtje er in heb gestopt kreeg ik 3 keer het juiste formaat.

Verder werkt zoals hierboven ook al opgemerkt de AB onstellend slecht, je moet hard op de toetsen duwen en dan moet je er ook nog op korte afstand recht voor zitten.

De verkoper sprak het merk uit als Haitekker, nou dat betekent vast geen HighTech, daar versta ik heel iets anders onder.

Ik ga een ander merk kopen, ik geef liever het dubbele uit dan dat ik hier elke dag de ellende van ondervind.

Verwijderd

erwin85 schreef op 25 december 2003 @ 14:36:
Ik heb het ook. Gekocht bij De Block in Leiden. 60 euro! Geen geld vind ik.
Wat bedoel je, heb je ook deze ondertiteling?
Ten 2e. De afstandsbediening doet het niet goed. Ik moet er echt voor gaan zitten voordat hij het doet. Van een afstand (b.v. 1.5 meter) doet hij het gewoon niet :(
Bij mij gaat ie gelukkig wel tot een meter of 3-4, alleen moet je hem wel héél precies richten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurff
  • Niet online
tbusquet schreef op 23 december 2003 @ 18:25:
[...]

Je toestel ondersteunt geen progressive.
hmmm zit toch echt de optie progressive staan op me tv maar dat zal dan wel iets anders wezen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik was vanmiddag bij Leen Bakker en daar làg me toch een grote doos, met een surroundset erin. Van die hoge smalle boxen ed. Voor 99 euro. Mooi hoor, alleen jammer dat dat niet op mijn (ouwe) versterker past, maar anders...
Ik verbaas me regelmatig om de gedachten gang van bepaalde mensen die HT spullen kopen. :/
Zo goedkoop mogelijk, en het klinkt allemaal perfect 8)7
Niet dat ik iets tegen lageprijzen heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 14:24
Niet deze speler maar wel goed en goedkoop:
Dus msichien hebben jullie er wat aan:

Bij de mediamarkt (utrecht) hebben ze nu daytek dvd spelers voor 50 euro.
(47 + 3 verwijderingsbijdrage)

Specs:

dvd vcd svcd mp3 cd-r cd-rw ondersteuning
s-video
video
analoog audio
digitaal audio
scart
echte aan/uit knop op achterkant
Goede afstandbediening reflectie via muur en nog werken
De kast is van zilverkleurig metaal en een plastic front. Het metaal is lekker stevig: even getest.
Regio vrij te maken door middel van een code op de afstandbediening. Werkt!

dvd: getest en werkt goed. dvd+-R heb ik niet dus kan ik ook niet testen.
vcd: getest en werkt goed.
svcd: op een cd-rw gaat goed.
MP3: getest en werkt maar is voor verebetering vatbaar.

Als je in een directory zit kun je namelijk niet meer naar de andere dirs met mp3's, het is me hierdoor nog niet gelukt om alle mp3's in een shuffle mode af te spelen.

Al met al voor het geld een zeer goed spelertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wortelsoft schreef op 26 december 2003 @ 10:25:
Niet deze speler maar wel goed en goedkoop:
Dus msichien hebben jullie er wat aan:

Bij de mediamarkt (utrecht) hebben ze nu daytek dvd spelers voor 50 euro.
(47 + 3 verwijderingsbijdrage)

Specs:

dvd vcd svcd mp3 cd-r cd-rw ondersteuning
s-video
video
analoog audio
digitaal audio
scart
echte aan/uit knop op achterkant
Goede afstandbediening reflectie via muur en nog werken
De kast is van zilverkleurig metaal en een plastic front. Het metaal is lekker stevig: even getest.
Regio vrij te maken door middel van een code op de afstandbediening. Werkt!

dvd: getest en werkt goed. dvd+-R heb ik niet dus kan ik ook niet testen.
vcd: getest en werkt goed.
svcd: op een cd-rw gaat goed.
MP3: getest en werkt maar is voor verebetering vatbaar.

Als je in een directory zit kun je namelijk niet meer naar de andere dirs met mp3's, het is me hierdoor nog niet gelukt om alle mp3's in een shuffle mode af te spelen.

Al met al voor het geld een zeer goed spelertje.
Klopt helemaal! Zijn opzich redelijke dvd-spelers, maar qua afwerking vind ik ze wel minder. Ik ga dan liever voor de Hiteker. Dit vanwege een DTS-out die de Hiteker heeft en de daytek niet, en omdat de Hiteker toch wat beter afgewerkt is dan de daytek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
Nee ik bedoelde niet de ondertiteling.
Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 23:12:
[...]

Wat bedoel je, heb je ook deze ondertiteling?

[...]

Bij mij gaat ie gelukkig wel tot een meter of 3-4, alleen moet je hem wel héél precies richten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04

WouterG

Dit is geen ondertitel

Het glaasje voor de IR ontvanger houd heel veel straling tegen, als je dit glaasje eruit peuterd dan word de ontvangst 100x beter.
Alleen ziet het er niet uit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Ook leuk, de aan/uit knopt blijft niet ingedrukt, ding doet het dus alleen als je de knop ingedrukt houdt, ofwel: morgen meteen retour :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:25
Nou... ik heb er ook een staan. Gehad voor kerst maar ik zit met een probleempje. Ookal stel ik 16:9 in... ik krijg een 4:3 signaal door de scart. Daarbij verneukt hij 2.35:1 dvd's en transformen ze in 1.85:1 dvd's. Dus de aspect ratio is helemaal vernaggelt. Ik snap er niets meer van. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 21:10

Nicap

Tsssk....

En ik krijg geen 5.1 geluid uit dat ding :?

Ik krijg alleen dolby sorround in de display 8)7 , dat lijkt me dus niet echt de bedoeling.

Snap er geen zak van. Ik heb een Sony DD/DTS receiver. De vorige dvdspeler deed dat prima. Ik heb de instelling op Bitsream staan(kan ook nergens anders op lijkt het, want hij springt toch telkens weer op bitstream. Datzelfde had ik bij screen format zoals de poster hierboven. Ik zette hem steeds op 16/9, maar de volgende keer stond ie weer lekker op 4/3 :X

Speler ziet er leuk uit en je mag ook niet veel verwachten voor 59,95 natuurlijk, maar dit is echt triest.

[ Voor 9% gewijzigd door Nicap op 27-12-2003 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
Hmmm dat breedbeeld signaal heb ik opgelost. Gewoon je tv instellen op 'breedbeeld' ipv '16:9'. Dan pakt ie het beeld netjes.

Tip voor Nicap. De speler veranderd niet zomaar instellingen voor bepaalde dingen radicaal kunnen zijn, daarvoor moet je dan speciaal nog eens op 'enter' drukken voordat ze veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Dat 16/9 verhaal was al opgelost. Dat deet ie alleen de eerste paar keer. Het lukt me echter niet om DD signalen eruit te krijgen. Hij staat op Bitstream en daar zou ie ook op MOETEN staan lijkt me. Alleen komt de receiver niet verder dan een stereo signaal. Ik pak morgen even een andere dvdspeler erbij. Als die wel DD en DTS doorgeeft breng ik dat ding terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Vandaag dus een nieuw exemplaar gehaald, deze werkt wel prima. Vage afstandsbediening trouwens, als je een beetje dichtbij zit kan ik 'm zelfs omhoog richten of opzij een kwartslag en dan doet ie het nog. Zit je verderweg dan moet je goed richten. Alsof het signaal die afstand niet goed overbrugt ofzo :?
Naja, ding werkt in ieder geval verder prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 18:16
ShittyOldMan schreef op 28 december 2003 @ 00:46:
Vandaag dus een nieuw exemplaar gehaald, deze werkt wel prima.
Waar ik zelf altijd erg benieuwd naar ben is of dit soort goedkopere spelers DVD+R of DVD-R snappen met daarop MP3's. Sommigen kunnen het wel, andere snappen er weer geen snars van. Nou ben ik zelf in het gelukkige bezit van een DP-500, maar mensen vragen nog wel eens naar goedkope spelers en dan is zo'n feature mooi meegenomen (vind ik).

[ Voor 24% gewijzigd door Maarten @klet.st op 28-12-2003 00:59 . Reden: minder quoten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand dit verklaren:

wil de Hulk met Nederlandse ondertiteling afspelen, maar heb alleen geen keuze in taal voor de ondertiteling. Is alleen Engels.
DVD bij de buren geprobeerd, wèl taalkeuze. Eerder bij andere films dit probleem nog niet gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 16:09:
Kan iemand dit verklaren:

wil de Hulk met Nederlandse ondertiteling afspelen, maar heb alleen geen keuze in taal voor de ondertiteling. Is alleen Engels.
DVD bij de buren geprobeerd, wèl taalkeuze. Eerder bij andere films dit probleem nog niet gehad...
Ik had een soortgelijk probleem, tevens met The Hulk, echter dan op een htpc met power dvd. Ik had de subtitles uitgezet en kreeg ze daarna met geen mogelijkheid meer aan. Niet via het menu van de dvd en ook niet via de instellingen van het programma. Heb toen een andere DVD erin gedaan, daar wat mee gepuzzeld, vervolgens The Hulk er weer in, subtitles gekozen en toen deed ie het wel.
Misschien dat dat menu gewoon niet lekker in elkaar zit ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Dat komt toch digitaal van de DVD af zeilen dus hoe kan daar verschil in zitten? :?
Of gaat het om de downmix van 5.1 naar stereo?

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurff
  • Niet online
Novah schreef op 27 december 2003 @ 23:21:
Hmmm dat breedbeeld signaal heb ik opgelost. Gewoon je tv instellen op 'breedbeeld' ipv '16:9'. Dan pakt ie het beeld netjes.

Tip voor Nicap. De speler veranderd niet zomaar instellingen voor bepaalde dingen radicaal kunnen zijn, daarvoor moet je dan speciaal nog eens op 'enter' drukken voordat ze veranderen.
mja heb ik dus ook.
als ik dan tijdens de film in setup ga en dan hem weer op bitstream zet dan heb ik ineens wel dd of dts..
Vreemd he maar ja geen zin om terug te gaan wacht op me dv 6400 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je wat ik nou niet snap? :?
Dat AH niet adverteert met die speler met 20 films...was toch bij uitstek een cadeautje voor bij de kerstboom geweest, met 2 weken schoolvakantie voor de boeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Een vraagje: Wij gebruiken deze speler ook als cd- en mp3speler. Zou het mogelijk zijn om het standaard scherm op de tv dan te vervangen door een plaatje of iets dergelijks? Of moet je dan echt firmware gaan hacken?
In de handleiding staat er niets over in en ook op internet heb ik niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomcat schreef op 02 januari 2004 @ 00:05:
Een vraagje: Wij gebruiken deze speler ook als cd- en mp3speler. Zou het mogelijk zijn om het standaard scherm op de tv dan te vervangen door een plaatje of iets dergelijks? Of moet je dan echt firmware gaan hacken?
In de handleiding staat er niets over in en ook op internet heb ik niets gevonden.
er zit ook een schermbeveiliging in het menu, dacht ik.
kun je daar niks mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Laatst online: 28-08 01:27
Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 15:01:
[...]

Wat is een HT setje?
Dat is een Home Theatre setje (surround set).

Kun iemand me eens uitleggen waarvoor je hem evt zou updaten? Kom dat op dit forum regelmatig tegen. En hoe gaat dat dan in zijn werk?

Je moet op www.hiteker.nl een update downloaden en op een CD fikken. Deze in de dvd speler doen en hij zou moeten installeren (volgens de site). Er zijn op het moment nog geen updates op de site
Schermbeveiliging :?

[ Voor 16% gewijzigd door supreme tweaker op 03-01-2004 14:52 . Reden: geen .com maar .nl ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 14:38:
[...]

kun je daar niks mee?
Die heb ik ook zien staan ja maar er gebeurt verder niets als ik die inschakel. In de handleiding staat er ook niets over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
Hey hey...

ik heb net een 1900 spelertje gekocht bij de Harense Smit, maar nou douw ik er een paar dvdtjes in en hij verspringt telkens van beeldformaat enzo :S weet iemand wat ik daar aan kan doen, heb echt al verschillende opties gehad enzo..

alvast bedankt ..

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt er niet góed van dat iedere Keer als we de tv wat draaien, of die DVD speler iets verschuift, dat die scartkabel er weer uit valt!

Niemand anders die te klegen heeft over de ondertiteling?

Ik ben het nog niet beu, maar toch zijn er nogal wat kleine dingetjes... (lastige AB, scartkabel, irritante ondertiteling...). 't is dat het beeld zo helder is, en de bediening zo makkelijk, veel mogelijkheden, maar anders... ging ie nu terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
Hmmm al dat gezeur over ondertiteling... :/
Ik zie echt compleet geen verschil met de ondertitels in mijn HE-1900 en die bij andere spelers. Overigens geen problemen met de scartkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Novah schreef op 05 januari 2004 @ 20:50:
Hmmm al dat gezeur over ondertiteling... :/
Ik zie echt compleet geen verschil met de ondertitels in mijn HE-1900 en die bij andere spelers. Overigens geen problemen met de scartkabel.
JIJ noemt het "maar gezeur". Beetje arrogant.

IK heb na een half uur/ drie kwartier tranende ogen, wat ik bij gewoon tv kijken niet heb hoor. En ook niet bij Nederlandse film zonder ondertiteling. Kijk eens goed naar de foto, letters zijn erg blokkerig door die streepjes erdoor, maar ja, is daarop dan misschien niet duidelijk te zien. In ieder geval lijk dit me niet zoals het hoort.
En dat van die scartkabel heb ik niet alleen, heb dat in ander forum ook al gelezen, kennis hier heeft hetzelfde. Dus: gezeur?
Maar fijn voor jou dat het daar allemaal prima is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ik heb die van mij al teruggebracht en omgeruild voor een samsung. Dan maar iets duurder. die doet het wel goed iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een rare (domme) vraag. :P Heb vanmiddag ook deze speler gekocht en heb hem nu aangesloten met een scartkabel maar nu heb ik alleen geluid en geen beeld. Moet ik hier nog iets op mijn TV veranderen (als ik de speler aandoe dan gaat hij op AV1)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch inmiddels voor elkaar gekregen en ben best wel tevreden erover tot nu toe, alleen heb ik problemen met de Predator SE DVD hij geeft geen subs ik kan het in de film zelf niet eens veranderen de subs en als ik het in het menu probeer dan geeft hij ook niks. Iemand die hier ook ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreet die inderdaad alles.
Dus DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 14:23:
Vreet die inderdaad alles.
Dus DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW
Ik weet het zelf niet want ik gebruik die dingen (nog) niet. Maar als je op het forum van hiteker (www.hiteker.nl) onder Other bij dvd players leest dan schijnt het meeste niet geslikt te worden.

Ben best tevreden over dit dingetje maar de afstandbediening is klote (werkelijk recht voor er moeten zitten en dan nog moeilijk doen) en ik heb vooral problemen met subs. Ik verwacht voor dit ding geen superdeluxe top prestatie maar wel dat alle dvd's zoals ik het wil worden afgespeeld, helaas te veel gevraagd bij deze speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet even melden dat dankzij de uitstekende service van Hiteker ik nu subs heb op de eerder genoemde dvd's. Mocht iemand het willen weten het kan opgelost worden door in het root menu de ondertiteling niet te activeren met enter maar met de angle toets, vondt dit zelf ook raar maar het werkt wel! Voor het afstandsbediening probleem konden ze geen oplossing bieden behalve omruiling of reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 22:17:
Voor het afstandsbediening probleem konden ze geen oplossing bieden behalve omruiling of reparatie.
Moet je dan alleen de ab omruilen, of alles compleet?
Opsturen naar hen of via de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 11:53:
[...]

Moet je dan alleen de ab omruilen, of alles compleet?
Opsturen naar hen of via de winkel?
Geqoute uit de email:
Wat betreft de afstandsbediening, het valt lastig te bepalen waar dit probleem aan zou kunnen liggen. Dit zou zowel aan de afstandsbediening als aan het ‘oog’ in de speler. Het beste dat u kunt doen is de speler terugbrengen naar de winkel of naar ons service center opsturen voor reparatie of omruiling. Voeg aub alle bijbehorende accessoires en een ingevuld service formulier van onze website bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drice
  • Laatst online: 25-09 17:25

drice

Loading...

Even een schopje

Op het forum van Hiteker stond een goede tip voor de slechte afstandsbediening

Je moet even het rechterglaasje eraf halen. Zit vast gelijmd dus is heel makkelijk.
Dan even wat Jif op een wattenstokje doen en het zilverfolie voor het IR lensje wegpolijsten.

Dan het glaasje terugplaatsen en de afstandsbediening reageert veel beter

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de Hiteker HE-1900 gekocht.
Watvoor mij vooral belangrijk was is dat die echt alles afspeeld, dus ook je gebrande DVD's zowel dvd+r als dvd-r maar ook dvd+rw en dvd-rw. Er zit inderdaad prograssive scan op dat het beeld dus ten goede komt (erg scherp). Hij heeft een uitgang voor het geluid dat je op je stereo kan aansluiten bijvoorbeeld. Maar er zit geen optie op om hem aan je dolby-surround set te hangen.

Ik persoonlijk ben erg te sprekenover deze dvd-speler is een leuk spelertje voor je geld. Je hebt natuurlijk altijd betere maar daar betaal je dan ook zeker wel meer dan 2x zoveel voor.

Dus ik zou zeggen ren naar de winkel en koop hem is zeker geen miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

drice schreef op 23 januari 2004 @ 15:25:
Even een schopje

Je moet even het rechterglaasje eraf halen. Zit vast gelijmd dus is heel makkelijk.
Dan even wat Jif op een wattenstokje doen en het zilverfolie voor het IR lensje wegpolijsten.

Ik heb het glaasje zelf gewoon helemaal verwijdert en daarna deed hij het perfect maar ziet hij er natuurlijk niet uit. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritzzz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 00:26
Hebben jullie ook problemen met mp3'tjes op een CD-RW of DVD+RW (gebrand met Roxio's Direct-cd)? Hij ziet ze niet.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fritzzz schreef op 07 februari 2004 @ 21:12:
Hebben jullie ook problemen met mp3'tjes op een CD-RW of DVD+RW (gebrand met Roxio's Direct-cd)? Hij ziet ze niet.... :(
Vorige week een keer geprobeerd en bij mij was dat ook het geval. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritzzz
Heb een draadje gestart op het forum van Hiteker over de rewritable problemen: http://www.hiteker.nl/pri...r&action=display&num=1277
Wellicht komt er ooit een firmware update die het oplost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu iets vaags gezien...
De Hiteker HE-1900 is eigenlijk vrij nieuw.

PCU Barneveld heeft nu opeens een "Hiteker HE-1920 Zoran Vadis 6 Chipset" te koop.
http://www.divxspeler.nl/N_art_228.html
Lijkt mij dat het een foutje is, neregens anders op internet is deze weer te vinden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Laatst online: 01-03 13:47
Hallo,

Neen geen foutje de 1920 is de opvolger voor de 1900 , de 1900 is met een ESS chipset uitgerust en de 1920 met Zoran Vadis 6, je zult een beter beeld zien vooral met VCD en SVCD disk's !

mvrgr

Erwin
PCU Barneveld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

iemand een idee wat ze met "schermbeveiliging" bedoelen? Er zit zo'n optie in maar heb nog niet kunnen vinden wat die functie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomcat schreef op 15 februari 2004 @ 00:33:
iemand een idee wat ze met "schermbeveiliging" bedoelen? Er zit zo'n optie in maar heb nog niet kunnen vinden wat die functie doet.
Doe de DVD speler aan en dan rustig wachten ;)

(en als 't een brakke schermbeveilingsfunctie is, speel DVD af, pauzeren en dan rustig wachten :P )

Of vertaal 't van Nederlands naar Engels :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 00:51:
[...]

Doe de DVD speler aan en dan rustig wachten ;)

(en als 't een brakke schermbeveilingsfunctie is, speel DVD af, pauzeren en dan rustig wachten :P )

Of vertaal 't van Nederlands naar Engels :+
Kan wachten tot ik een ons weeg maar er gebeurt nix. Jammer dan, zou niet weten wanneer die nodig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:42

The_Scarabial

MTB for life!

drice schreef op 23 januari 2004 @ 15:25:
Even een schopje

ik denk dat ik dat maar is ga uitvoeren, want dat gekloot met die AB is best wel irri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritzzz
The_Scarabial schreef op 15 februari 2004 @ 23:03:
[...]
ik denk dat ik dat maar is ga uitvoeren, want dat gekloot met die AB is best wel irri
Moet je zeker doen, werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Steenbergen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 12:55
Heb dus vandaag voor mn vriendin een HE-1920 gekocht bij de block.
Stond overigens gewoon vermeld als een HE-1900.

Het probleem is dat ie dus mijn DVD-R's niet pakt. DVD+R's zijn prima, maar de -R's weigert ie gewoon af te spelen. DVD'S zijn overigens prima want doen het op andere spelers wel.
IK heb zelfs speciaal RITEKG03 gekocht omdat die de beste compatibility heeft.
Andere -R's nog niet geprobeerd.
Volgens de doos, de handleiding en www ondersteunt de 1920 gewoon DVD-R. Maar dat blijkt dus niet 100% te kloppen.
Nog meer mensen toevallig met hetzelfde probleem? Er is erg weinig over te vinden, want volgens mij is hij nog maar net uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Ik heb vandaag ook een Hiteker HE-1900 gehaald, deze bevalt me goed.

DVD-R getest (Ritek G03/G04) werkt prima
DVD-R (Princo) werkt prima
DVD+R (weet niet welke mediacode, die DVD+R's van Arita) werkt prima
DVD+RW (weet ook niet welke mediacode, van Nashua) werkt prima
SVCD werkt prima (zowel op CDR als CDRW)
VCD werkt prima (zowel op CDR als CDRW)

Een backup cdrom erin gemikt met plaatjes, filmpjes en mp3's. Je krijgt een browser op je scherm en kan je door de cd bladeren en mp3's, jpg's, mpg en mpeg2 afspelen. Prima systeem!

Bij het afspelen van sommige gekopierde DVD's heb ik het probleem dat ik de taal niet kan switchen tijdens het afspelen, dan moet ik terug naar het menu, naar setup, taal veranderen en weer terug naar de film. Iemand dit probleem ook?

Verder een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
SVCD werkt bij jou? Dat is raar, ik heb al verschillende keren geprobeerd een SVCD te spelen maar ik krijg een schokkend beeld.

Raar dat het bij jou wel wil lukken:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
SVCD werkt serieus prima hier...

Maar al mijn spullen zijn NTSC, ik heb geen PAL, dus PAL nog niet getest.
Misschien dat het daar aan ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
The Conman schreef op 01 maart 2004 @ 18:28:
SVCD werkt serieus prima hier...

Maar al mijn spullen zijn NTSC, ik heb geen PAL, dus PAL nog niet getest.
Misschien dat het daar aan ligt
Ja wie weet, moet ik eens proberen NTSC films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werken SVCD's ook goed. Alleen weer niet SKVCD. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
vandaag eens de 1900 omgeruild voor de 1920, zelfde als 1900 maar met een andere chip...

Voordelen:
- Reageerd sneller
- Afstandbediening reageerd beter en de knoppen zijn beter.
- SVCD en VCD speelt af op betere kwaliteit
- JPG kan op fullscreen, zonder die zwarte balk aan de onderkant die bij 1900 wel te zien was
- Browser voor MP3/MPG/JPG heeft betere interface

Nadelen:
- Je kan niet tijdens het afspelen je settings aanpassen (alleen brightness en crisp)
- SVCD kan geen resume meer (kon wel met 1900)
- Browser voor MP3/MPG/JPG laat minder zien van de filename

Ik ben nu tevredener met de 1920 dan met de 1900.. knoppen op de speler zelf zijn ook wat soepeler, niet meer zo hard indrukken voor eject.
Pagina: 1