Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Slijt het niet een beetje snel aangezien je zovaak met je hand eraan zit ?
PS: Ik vind het trouwens zonde om de MX500 over te spuiten, hij ligt door dat laagje rubber juist zo lekker in de hand
Volgens mij staat er wel iets over in de CME faq.
Beter remmen=sneller racen: loadcellmod
Het kan wel hoor, maar niet schuren met schuurpapier, maar met scotchbrite, of een schuursponsje opruwen.Hydraulik-Phunk schreef op 09 december 2003 @ 19:42:
Hej, ik wil m'n MX500 in het wit hebben, voor bij m'n mooie witte iMacje.
Nu heb ik m'n twijfels een beetje over het materiaal, het zwarte kunststof voel enigzins "zacht" aan, ik zit te twijfelen of ik ga schuren of alleen goed ontvetten.
Ik gebruik als onderlaag een kunststofprimer, daarover enkele lagen wit en dan een blanke lak.
Dus, schuren of niet ?
Dan goed ontvetten met kunststofreiniger, en dan idd kunststof hecht primer.
lakken zoals je zelf wil, maar tussen de lagen wel ff schuren (waterproof P 1000)
Succes ermee!
ps: * Extra300s is autospuiter.
[ Voor 4% gewijzigd door Extra300s op 09-12-2003 19:53 ]
NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com
Denk dat ik zo idd ff wat scotch of een sponsje opzoek.
Extra300s, nog een tip voor een goeie blanke lak ? Ik zit aan duplicolor te denken, idem voor de witte verf.
Montana zal niet helemaal geschikt zijn in dit geval
Verwijderd
Maar als je hem anders wil wordt het dus:
- Overspuiten!
Ik zou het met heel fijn schuurpapier schuren en dan zou ik er eerst met een spuitbus overheen gaan (en daarna nog een keer maybe) en daarna wat goede lak erover...

----------
Verwijderd
Tsja... Zit hier in mijn les eigenlijk nix te doen...
Ik heb 'm net even geschuurd met scotch en ff ontvet, en ik gooi zo ff de primer er over.
Als het echt niet blijft hechten ga ik wel met thinner aan de slag, is 'ie alleen iets minder mooi dan nieuw
edit; USB kabeltje moet ook nog wit, ik heb al een post in het Hardware-ruiltopic, maar als iemand nog een kapotte USB muis heeft, ik houd me aanbevolen.
[ Voor 25% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 09-12-2003 20:21 ]
ik heb er ook een blauw toetsenbord en muis besteld , is echt zeer goede kwaliteit maar dat mag ook wel voor die prijs .
geen MX500 maar wel mooi wit :

http://www.alienware.com/gearshop_pages/gear_shop.aspx
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Er is idd een "Macversie" van die MS muis, maar ik vind die duimknoppen niet echt fijn.
Plus het feit dat ik niet nog eens voor 100 piek aan muis wil kopen en gezien ik dan de MX500 amper meer gebruik probeer ik 'm eerst te spuiten.
'k heb m'n laptop er mee herspoten, inclusief de trackbal (kijk ergens tussen de ouwe topics hier op GoT), maar de kleur is nog altijd overal even mooi.
Gaat makelijk en snel, met zo'n spuitbus. Geen schuren, geen polijsten, enkel ff stof afvegen met een vochtig doekje, dan spuiten, drogen, en klaar. Verf geraakt tot in de kleinste hoekjes, maar net niet ver genoeg om IN de muis (of de laptop) te kruipen.
Morgen loop ik ff een modelbouwzaakje oid binnen om verf&lak te halen
.
Ik weet niet of je het draadje ook wou spuiten, maar dat gaat zowieso af bladeren denk ik.
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Het draadje ga ik gewoon vervangen door een witte, in vrijwel iedere muis is dit hetzelfde stekkertje dus slechts een kwestie van pluggen en evt. ff de datadraden omdraaien, die willen nog wel eens andersom zitten per merk.
Resultaat post ik wel ff ja
edit; boel 'ff'
[ Voor 4% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 10-12-2003 19:58 ]
Na de grondverf zit ie inmiddels in z'n 2e hele dunne laklaag.
Even voorzichtig geschuurd tussendoor met korrel 400 (geen fijner op voorraad), ging prima.
Nu ligt het hoopje onderdelen weer lekker te drogen op de verwarming.
Even een tip voor anderen nog;
Pak een plankje, ram er een stuk of wat 4mm gaten in, knip een paar stukjes elektriciteitsdraad af prik dat in die gaten en je kan je objecten mooi laten "zweven". You get the picture.
Ik denk dat ik nog 1 of 2 lagen verf aan breng, misschien nog wel een 3e.
Daarover hoogstwaarschijnlijk een blanke synthetische lak, maar even afwachten hoe het wit zich houdt.
aangezien je elke keer je (zweet) handen erop legt laat de verf los, ook al ontvet / primer / aflak je het nog zo goed
Volgens mij ben je er een beetje te laat mee.Metro2002 schreef op 13 december 2003 @ 14:26:
niet je muis spuiten, ik spreek uit ervaring!!!
aangezien je elke keer je (zweet) handen erop legt laat de verf los, ook al ontvet / primer / aflak je het nog zo goed
Het kwaad is al geschied...
Ben benieuwd hoe het afloopt !
Wat ik me wel afvraag is met welke verf je andere gebruiksvoorwerpen verfen, zoals hier m'n zilverkleurige koptelefoon, da's ook zwart plastic met een metallic zijdeglans lak.
Behandelen zoals eerder verteld, let wel op dat het kunststof niet oplost, want dan krijg je een kliederboeltje
[ Voor 18% gewijzigd door Extra300s op 19-12-2003 18:04 ]
NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com
Digital Media Junkie
Er zitten een paar vezels zwarte "trui" in, dus nog even mooi schuren en nog 3 laagjes er over denk ik.
Ik laat zo'n 24 - 48 u. tussen de lagen, boven de verwarming, resultaat met alleen witte lak was absoluut zonder relief, superglad.
Ik had verwacht dat ik deze week wel pics zou hebben, maar vorig weekend zijn er teveel hersencellen afgestorven om daar nog aan gedacht te hebben
edit; ik voel nu dat de blanke laag na 3 dagen knetter en knetterhard is.
[ Voor 11% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 19-12-2003 20:56 ]
Want ik zou graag ook mijn MX500 van een andere kleur voorzien en wil toch wel weten of dit goed lukt met wit.
Niet?
[Specs]
Verwijderd
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Maar ik heb nu al een tijdje de witte verf er op, zonder ook maar een enkel probleem!
Ik heb toen de verf nog een beetje zacht was een klein stukje er af gestoten, maar het verbaast me eigenlijk hoe goed het blijft.
Door de blanke lak is het niet geheel spierwit (scheelt weinig hoor), in contrast met mijn witte Apple Pro keyboard is het een beetje te zien.
De verflucht valt mee, dus ik kan het jullie iig niet afraden.
Ik zal proberen vanavond ff een digicam te lenen en foto's te maken!
Nog even over de verwarming, ik heb de boel gewoon boven de verwarming laten drogen, zolang het niet te extreem warm is kan dit prima hoor. Let alleen wel op dat je niet te veel stof er tussen hebt zitten, want warme-dus bewegende-lucht kan je projectje wel in de soep laten lopen.
En topicstarter, PICS !!!!11
De verf is niet helemaal super meer, maar dat wijt ik aan de blanke lak. Een goede dikke laag Motip zou hem helemaal goed moeten houden.
Je ziet op het Logitechlogo aan de rechterkant een zwart streepje, daar is de verf afgebroken toen 'ie nog niet helemaal droog was.
De verdere zwarte puntjes is gewoon vuil, en heb ik er net ff afgeboend

[ Voor 9% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 23-02-2004 17:44 ]
Verwijderd
wel erg tof, alleen ik het had iets mooier gedaan ( misschien andere lak gebruikt, deze ziet er een beetje dof uit, maar kan ook aan de foto liggen )
nice w0rk
Maar misschien doe ik het nog wel een keer over, een iets betere lak kan geen kwaad.