Spel behouden na format c:

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Johannn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik wil mijn c schijf met windows xp erop gaan formateren. Ik heb ook een d schijf met wat spellen erop. Is het mogelijk om de c te formateren terwijl de spellen op de d schijf gewoon blijven werken?

Always Look On The Bright Side Of Life!

Verwijderd

het ligt aan het spel en wat voor info er op je c: moet staan (denk bijv aan reg settings). nieuwe spellen stoppen de "saves" ook vaak in my documents die standaard op je os partitie staat.

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:34
simpel gezegt: nee

Je zit met allemaal registersleutels etcetera die dan niet meer in je windowsregister staan.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 23:49

ThaHandy

Discovery Channel

ben ik nou gek, en is deze vraag een paar dagen geleden ook gesteld (en beantwoord 8)7 oa ik)

edit
[rml][ XP] partitie formateren mag?[/rml]
astu

[ Voor 32% gewijzigd door ThaHandy op 09-12-2003 17:37 ]

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 23:49

ThaHandy

Discovery Channel

oeps O-)

[ Voor 107% gewijzigd door ThaHandy op 09-12-2003 17:35 ]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Hangt redelijk van het type spel af. Sommige spellen zullen waarschijnlijk gaan zeuren, omdat je bijvoorbeeld ooit een CD-Key hebt ingegeven of dergelijke en dit staat in je register opgeslagen. Daarom zullen ze niet opstarten. Andere spellen maken er niet zo'n probleem van, ik denk echter dat er van die laatste steeds minder worden uitgebracht, in verband met kopieerbeveiligingen. De vraag is te 'vaag' om zomaar even te beantwoorden, maar ga er maar van uit dat ze niet meer zullen werken.

edit:
Wat vrijwel iedereen hierboven dus zei :).

[ Voor 8% gewijzigd door Compubiter op 09-12-2003 17:37 ]

Verwijderd

idd, topic geopend door mij ;)

En was na 9posts lokkje erop, met besluit dat dat niet gaat, omdat games tegenwoordig register-keys enzo aanmaken bij windows.

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06-2025
Dit ligt aan het spel.
Sommige spellen vinden het absoluut niet leuk dat je het register bijvoorbeeld even verwijderd hebt.
Echter zijn er ook genoeg spellen die er wel mee om kunnen gaan. Bijvoorbeeld UT, daar is zelfs een tooltje voor om de schade te repareren. FS2002 werkte bij mij ook nog na een format, hoefde ik nix aan te doen. Tron2 deed zichzelf opnieuw installeren, zonder CD's.

Dus, het ligt aan het spel :) Welke spellen heb je? Misschien zijn er bij waarvan wij ervaring hebben dat ze werken na een format.

[/laat]

[ Voor 4% gewijzigd door daPet op 09-12-2003 17:40 ]

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Verwijderd

Ja dat kan wel, ik doe dat ook altijd maar je kan natuurlijk ook even de save game op een cd-rw zette of op een andere comp in het netwerk als je dat hebt.
maar dat weet ik niet zeker als dat lukt
succes mark

• Johannn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04-2024
Het gaat om The Sims met tig aanvullingen welke allemaal weet ik niet het is van mijn zusje die heeft ze een keer geleend. En het zou een beetje lullig zijn als ze die weer allemaal moet gaan lenen.

Always Look On The Bright Side Of Life!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zie bovenstaande oplossingen. Voor je laatste probleem - dat je zusje al die spelletjse opnieuw moet lenen - is trouwens een hele mooie oplossing. Koop je games voortaan gewoon :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.