Toon posts:

[XP] partitie formateren mag?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een partitie waar ik windows XP heb opgezet en een partitite waarop ik al men Games heb geinstaleerd.

Als ik nu die partitie van windows nu formateer, en opnieuw XP opzet. Moet ik dan ook weer men Games instaleren!?!?

Ik weet wel dat ze op een andere partitie staan, maar zijn er zo geen reg-keys ofzo, en als ik dan formateer, windows er weer op, dan een game wil spelen dat hij dan zegt van dat je het opnieuw moet instaleren. Klopt dit?

Kan ik veilig windows opnieuw instaleren, en niets van men games herinstaleren??

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 23:49

ThaHandy

Discovery Channel

ja en nee
ene game heeft et wel nodig andere niet

wat je kan proberen is de reg files exporteren en weer inporteren in et register na een nieuwe install

of de savegames/config van de games bewaren en opnieuw installeren en de savegames/configs na installatie terug zetten :)

[ Voor 3% gewijzigd door ThaHandy op 08-12-2003 14:13 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:37

job

je kan windows over de bestaande versie heen kopieeren.
dan blijft de software werken, maar dit is niet aan te raden.
windows zal niet echt soepel werken.

ga je de windows partitie formateren en opnieuw installeren dan moet je bijna alle games opnieuw installeren. en let er op dat als je de windows partitie formateert ook al je savegames verwijdert. de savegames staan onder de my-documents map.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Meestal gaat dat niet werken omdat de games hun registry settings missen.
Wat je kunt doen is je huidige XP register backuppen, daarna XP opnieuw installeren op die eerste partitie, en dan het oude register weer terugzetten. Kansje dat de spellen dan weer draaien. Tenzij ze bepaalde files in de Windows (system?) map gekopieerd hebben natuurlijk, dan moet je die ook nog terugzetten...

Mijn idee: installeer maar gewoon opnieuw, eventuele saved games etc. even backuppen :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Een installatie maakt inderdaad registerkey's aan, maar ook installeert hij .dll bestanden in de system32-directory, welke ook geregistreerd worden in het register.

Wanneer je dus je Windows-partitie verwijderd, verwijder je ook deze key's/bestanden. Je zult je games dus inderdaad opnieuw moeten installeren.

:)

It’s the economy, stupid!

Verwijderd

Topicstarter
ja, die wou ik eventueel backuppen. Hmm, wel klote. Dus dan maar geen format doen.

Maar wat ik me nog afvroeg, ik heb nu een dual-boot, bestaat er niets dat als je in het een zit, zo kunt switchen door af te melden ofzo, naar het andere zonder pc te restarten?

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

dawg schreef op 08 december 2003 @ 14:14:
Een installatie maakt inderdaad registerkey's aan, maar ook installeert hij .dll bestanden in de system32-directory, welke ook geregistreerd worden in het register.
install logs kunnen handig zijn, als die er zijn

welke games hebben we et over als ik vragen mag?

[ Voor 9% gewijzigd door ThaHandy op 08-12-2003 14:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
COD, NHL2004, american's army, CMR3.0, THPS3.0, NBA live 2004, UT2003, battlefield 1942, Need for speed hot pursuit2, GTA vice city, en nog een paar demo's.

Dan laat ik het maar best zo, want ik wil niet al die games weer instaleren hoor :?

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

gheh ja lijkt me ook verstandig :)
vele games maken tegenwoordig gebruik van de %homedir%/mijn doc. en aplication data voor de configs/savegames :|

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zie bovenstaande reacties :)

In principe kan je er bijna nooit van uit gaan onder Windows dat applicaties los functioneren van het OS - heel veel programma's gebruiken configuratie e.d. in de registry, en die is er niet meer. Dit had je met een beetje zoeken ook wel kunnen vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.