BitTorrent Download Snelheid te laag?

Pagina: 1
Acties:
  • 511 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:25
Ik heb een vraag over BitTorrent.

Ik heb The Shadows Experimental BitTorrent client geinstalleerd. En als ik nu iets ga downloaden met deze client (mag hier niet zeggen wat en waarvandaan), krijg ik eigenlijk nooit meer dan 5-15 kb/s download. Zelfs als ik zelf 15 kb/s upload, en er 30 seeds en 300 downloaders zijn....

Ik heb gehoord dat veel mensen veel harder kunnen downloaden dan ze uploaden (100kb/s down?).

Ik krijg wel een gele stip in mijn client, en volgens de homepage van The Shadow betekent dat dat ik achter een firewall zit, en dat dan mijn downloadsnelheid veel slechter word. Nu heb ik de Kerio Firewall, en als ik die uitzet veranderd er niets. (btdownloadgui.exe mocht ook al alles doen van de firewall)

Ik gebruik een alcatel speedtouch 510 ethernet modem met een xs4all basic abo (1024/320). In dat modem kon ik geen firewall vinden, en voor de rest ook niets wat bittorrent tegenhoud dacht ik.

De computer is snel genoeg, en de upload is ook niet gechoked. Download gaat gewoon op 108kb/s.

Wie kan mij helpen?

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Het "gele lampje" betekent dat je weinig tot geen connecties maakt met andere mensen op de torrent, dit kan aan je eigen PC liggen, door een router of firewall ofzo, maar het kan ook aan je tracker liggen. Trackers kunnen het tegenwoordig zwaar te verduren hebben, waardoor deze niet meer genoeg verbindingen kunnen doorgeven.

Als je het met verschillende clients geprobeerd hebt (Official, Azureus, shad0w, Shareaza) en bij verschillende trackers, en het probleem blijft aanhouden, ligt het waarschijnlijk toch aan jouw kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Bedankt voor je reply!

Ik heb al wat verschillende trackers geprobeerd, dus ik zal eens wat andere clients gebruiken. En ook zal ik eens een andere pc proberen.

Maar zijn er misschien ook mensen die net zo'n ethernet modem hebben, en die iets hebben ingesteld zodat bittorrent beter loopt?

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsooj
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-07 22:29
heb ie ook al eens gekeken of de firewall van win XP uitstaat (ik neem tenminste aan dah je dit OS gebruikt)?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 09:47

4VAlien

Intarweb!

Is het ip van de BT computer ook je internet adres? zo niet dan poorten forwarden. Anders moet je inderdaad zoals gezegd kijken of er geen dingen geblokkeerd worden door firewalls etc.

edit: sommige trackers laten je niet harder download dan upload om leechten te voorkomen. Ik neem aan dat je poorten van je modem nu moet forwarden naar je PC.

[ Voor 31% gewijzigd door 4VAlien op 09-12-2003 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
Van dit probleem had ik ook last totdat ik BitTorrent++ ben gaan gebruiken :9 .
Veel beter progje vind ik persoonlijk ;) en sinsdien zijn mijn gemiddelde download snelheden zo rond de 5-10 kb\s en soms wel 1mb\s (in het uitzonderlijke geval :) )

In ieder geval probeer BT++ is en kijk of het helpt ,

suc6 >:)

-=Mijn PC Specs=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hoe is je Alcatel 510 geconfigureerd :? Standaard is het een router dacht ik :?
Gooi er anders dhcp_spoof.ini in lijkt me handiger in jouw geval ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:10

nwagenaar

God, root. What's the differen

Wat ook een goede tip is, is om je firewall van je router (mocht je die hebben) aan te passen. Je moet portforwarding aanzetten voor porten 6881 t/m 7881 (tcp) en deze forwarden naar het ip-adres van je systeem.

Deze tip kreeg ik van een Amerikaan (die zo spooked was door de RIAA dat hij maar zijn heil is gaan zoeken op Bittorrent ;) ) en door deze aanpassing liepen zijn (en de mijne) een stuk sneller.

Maar, houd er wel rekening mee dat de trackers van bepaalde websites enorm druk zijn (ze liggen meer plat dan up) en dat dit ook meewerkt aan de download snelheid.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Laatst online: 14:14

DeTeraarist

#Boots2Asses

Hoe komen jullie bij dat porten forwarden?
Ik heb een speedtouch 510i (v4) en hoef voor bittorrent niks te forwarden.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

nwagenaar schreef op 09 december 2003 @ 20:20:
Wat ook een goede tip is, is om je firewall van je router (mocht je die hebben) aan te passen. Je moet portforwarding aanzetten voor porten 6881 t/m 7881 (tcp) en deze forwarden naar het ip-adres van je systeem.
BT gebruikt alleen 6881 tot 6889

Hier is trouwens ook nog een pagina waar het werken van het BT-protocol wordt uitgelegd, inclusief het hele port forwarding verhaal

Dit forwarden is natuurlijk alleen nodig als je ook een firewall of router hebt. Een modem alleen zou geen problemen moeten geven

[ Voor 11% gewijzigd door Andamanen op 09-12-2003 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Bedankt voor de vele replies!!! Echt mega.

Ik heb eerst de winxp firewall uitgezet (shame on me). Toen had ik nog steeds gele rondjes.

Toen in de alcatel 510 ingesteld dat alle poorten maar geforward moesten worden :)

En nu zijn ze allemaal groen :D
Binnenkort ff alleen de specifieke bittorrent poorten forwarden, want alle poorten forwarden kan natuurlijk niet zomaar.

Ik zit trouwens gelijk met mijn pc op het modem, er zit nog geen server/router tussen.

De download-snelheid gaat nog niet omhoog, maar dat komt hopelijk wel.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:09
speedtouch 510 ethernet modem = eeen router, en geen modem...

Vandaar dat je moet poortmappen (jou pc heeft een intern adres, bijv. 10.0.0.50, en geen internet adres zoals 80.*.*.* bijv. Vandaar.

Alle poorten doormappen is niet echt slim ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 17:03
Ik wilde zojuist een zelfde post gaan maken toen ik deze zag.

Bij mij gaat BT ook erg traag, terwijl me upload op zijn max gaat (15kb/s :P )

Na 8 uur download blijft hij nog steeds hangen tussen de 5 en 10KB/s en soms een enkele seconde 20 of 25 kb/s.

Nu weet ik dat mijn broer de zelfde bestanden soms met 90kb/s eraf haalt (ik weet het, ik kan met hem uitwisselen, maar dan kan ik net zo goed bij hem gaan wonen en internet bij mij afsluiten)

Ik ben bij me firewall (norton 2004)gaan kijken, en elke keer dat BT aan staat krijg ik deze berichten:

TCP non-syn/non-ack packet on invalid connection
Source IP address: 62.79.133.212
Destination IP address: ERIKSPC(192.168.2.191)
TCP Source Port: 4293
TCP Destination Port: 6881
TCP Message Flags: 0x00000010

Nu ben ik een pc wizkid, maar source dat zal me bron wel zijn en destination ben ik. Port 6881 staat altijd open net zoals 6882 tot 6889, zowel in met firewall als router.
Ik begrijp dus niet waarom die communicatie wordt stop gezet.
Meestal staan er na 30 min BT 10 van die logs in Norton. Ik krijg het idee dat dit mensen zijn die het bestand sharen maar dat ze geen verbinding met me krijgen.

Luistert die firewall gewoon niet naar zijn regels of ligt het aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 17:03
correctie: ik bedoel ik ben juist GEEN wizkid, anders had ik ook geen hulp gevraagd

Zou ook wel arrogant zijn als je het bent om het te zeggen!

Leve het typen en niet lezen wat je typt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Icey schreef op 09 december 2003 @ 23:44:
speedtouch 510 ethernet modem = eeen router, en geen modem...

Vandaar dat je moet poortmappen (jou pc heeft een intern adres, bijv. 10.0.0.50, en geen internet adres zoals 80.*.*.* bijv. Vandaar.

Alle poorten doormappen is niet echt slim ;)
Wat raad je aan, welke poorten moet ik doormappen? 6881-6889? of tot 6899? The Shadow's Client wil zelf tot 6999

De download is nog steeds traag (soms iets hoger dan eerder). Volgens mij komt dit omdat ik bijna geen peers en seeds zie (er zouden bij 1 file zelfs 300 peers moeten zijn, en ik zie er maar 7)

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 16:10

nwagenaar

God, root. What's the differen

Andamanen schreef op 09 december 2003 @ 21:16:
[...]

BT gebruikt alleen 6881 tot 6889

Hier is trouwens ook nog een pagina waar het werken van het BT-protocol wordt uitgelegd, inclusief het hele port forwarding verhaal

Dit forwarden is natuurlijk alleen nodig als je ook een firewall of router hebt. Een modem alleen zou geen problemen moeten geven
De standaard BT client gebruikt inderdaad 6881 t/m 6889. Maar een client zoals BT++ gebruikt dus 6881 t/m 7881. Het is geheel afhankelijk van de client (dit kun je meestal vinden in de advanced properties van de client) en het wil niet altijd zeggen dat ze allemaal gebruikt worden.

@TH0R

Gewoon alle BT porten forwarden, niet alleen 6881 (dit is afhankelijk van het aantal downloads dat je open hebt staan). Dan weet je zeker dat het probleem niet ligt aan je router/firewall configuratie :)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een BT client, en ik download gewoon met 125kb/s dit komt misschien omdat ik een gecrackte client heb, en dus niet upload, maar op zich maakt dat ook niets uit, me zus heeft een normale versie, en die download met 55kb/s (haar max).

Het hangt er bij BT af, of jou Seeder een grote of kleine upload heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Een gecrackte client :/ Dan help je lekker mee met het netwerk in stand houden :/

Maar goed, ik vind het allemaal maar vaag. Op school bij mij (HHS) zijn al helemaal niet de BT porten geforward op de router. Maar toch heb ik gister met 650 KB/S Kill Bill kunnen downloaden.

Is voor mij ook voor het eerst dat ik zo'n hoge snelheid heb gezien met een BT client. Maar het bewijst maar wel weer dat het niet altijd hoeft, die porten forwarden.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 09:44:
Ik heb ook een BT client, en ik download gewoon met 125kb/s dit komt misschien omdat ik een gecrackte client heb, en dus niet upload, maar op zich maakt dat ook niets uit, me zus heeft een normale versie, en die download met 55kb/s (haar max).

Niet direct voor mij maar welke client is dat, wil namelijk wel proberen of ik daar ook hoge snelheden mee kan halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 09:58:
[...]
Niet direct voor mij maar welke client is dat, wil namelijk wel proberen of ik daar ook hoge snelheden mee kan halen
Dit is even vraagje aan een modje:
Mag je dit soort vragen stellen, dus leechermods voor de verschillende share programma's?
Want volgens mij is het nergens verboden, het is alleen not-done, maar dat maakt het nog niet verboden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

TheGhostInc schreef op 10 december 2003 @ 10:09:
[...]

Mag je dit soort vragen stellen, dus leechermods voor de verschillende share programma's?
Want volgens mij is het nergens verboden, het is alleen not-done, maar dat maakt het nog niet verboden...
Vragen aan een Mod, daar is een apart onderdeel voor en voor Not Done of ,liever niet geldt de regel:

Niet doen, ook te lezen in de aanwezige FAQ op dit forum ;)

Over de torrent is het bij mij zo, de ene keer loopt ie als een trein en de andere keer zo dood als een pier en dat zonder poorten te forwarden.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheGhostInc schreef op 10 december 2003 @ 10:09:
[...]

Het mag wel, mij gaat het er om om dan eens te testen hoe het gaat zonder dat ik mijn 15kb upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook de speedtouch 510 modem/router,hoe je het ook wilt noemen en je hoeft niet door te mappen hoor... ik ga tussen de 10 en 125 kb/s

• TH0R
Update:

ik download nu vele uren lang op mijn maximale downloadsnelheid. Sommige torrents gaan nog steeds langzaam, maar anderen gaan nu opeens lekker hard! Ook worden veel meer seeds en peers gevonden!

Bedankt voor de hulp :)

Trotse vader!

• erwin85
  • Laatst online: 29-08 14:41
Ik heb de site hoe je je poorten moet forwarden mara het wil mij niet lukken.
Hoe kan je dat instellen in ZoneAlarm. Ik heb van alles geprobeerd maar kan het nergens vinden hoe je ze moet forwarden.

• iAR
  • Niet online

iAR

erwin85 schreef op 11 december 2003 @ 12:45:
Ik heb de site hoe je je poorten moet forwarden mara het wil mij niet lukken.
Hoe kan je dat instellen in ZoneAlarm. Ik heb van alles geprobeerd maar kan het nergens vinden hoe je ze moet forwarden.
Dat wil ook wel eens weten! :D Ik ben ook niet in het port forwarden en ik kan van die pagina geen soep maken! :(
Ik gebruik ook ZoneAlarm Pro...

Ik heb namelijk het zelfde probleem (met dezelfde client). Ik wil ook eens kijken of ik er wat aan kan doen. En ik zit achter een FreeSCO router (waar ik ook geen kaas van heb gegezen hoe ik daar die poorten van moet doen!)! :)
Dus. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door iAR op 11-12-2003 13:49 ]

Verwijderd

@ Guardian Angel : Het is gewoon de standaard Client, maar met een aantal aanpassingen in de Source, kan je ook met deze client de upload snelheid verlagen/verhogen, of hem er helemaal uithalen.

Ik weet niet hoe en wat, heb hem ook maar gekregen.

Toch ben ik nu Finding Nemo XL (1,4GB) aan het downloaden met 80kbs

-- Editje --

Waarom LEECHERmod? Als ik een Client van BT heb, en ik heb 4 PC's in huis, en alleen op mij PC staat een gecrackte client, en de andere gebruikers hebben een normale (me broertje/zusje) en die downloaden 's nachts albums, dan is er toch geen probleem.

Wil jij zeggen dat jij als je KaZaA/eMule/Napster(goede oude tijd) aanzet je Upload op 100% aan heb staan? Ik heb die ook uitstaan, zoals veel meer mensen. Ik ben geen leecher, ik upload genoeg, maar met die brakke upload van Wanadoo (256kbits) en 4 connecties op internet, is die upload ook gewoon niet meer te halen, en om een netwerk in stand te houden, met ene upload van 1kb, dan draag ik weinig bij.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 14:37 ]

• Zym0tiC
  • Laatst online: 08:42

Zym0tiC

^_^

Sorry hoor maar om nu extra daarvoor een leechermod te gebruiken. :(
Stel dan je upload in op 3kB/s ofzo. Das tenminste nog netjes. Ik zit hier ook met een 16kB/ upload van @home maar heb mijn bittorrent altijd tussen de 3(seeding) en 12(downloading) staan. Zelfs als ik 3 kB upload haal ik nog vaak 100-150kB/s download, wel natuurlijk met nieuwe films enzo die lekker populair zijn.

Ik heb hier een aantal mensen BT++ horen roepen maar daar zitten enkele grote fouten in die client. Veel problemen.

Probeer eens:
http://azureus.sourceforge.net/index.php (deze client kijkt ook of al je poorten goed geforward zijn, draait wel op java)

of:
https://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=88285 (lijkt veel op Azureus maar is stukken lichter en is gebaseerd op Shad0ws experimental)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Laatst online: 29-08 14:41
Weet iemand al antwoord op mijn vraag?

Graag hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 14:34:

Toch ben ik nu Finding Nemo XL (1,4GB) aan het downloaden met 80kbs
Sorry,maarre...waarom down je Nemo in godsnaam via een torrent client!?
Ik bedoel...ik doe dat alleen met dingen die ik niet op een betere manier kan vinden... :)

O,ennuh... erwin85,ook ik heb geen antwoord op je vraag.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Gewoon met google op 'download torrent' zoeken of zo. Dan vind je vast wel een site met .torrent files. Want je mag hier geen sites posten waar .torrent bestanden staan denk ik :)

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
erwin85 schreef op 13 december 2003 @ 14:17:
Weet iemand al antwoord op mijn vraag?

Graag hulp
Is Zonealarm Pro niet alleen maar een firewall? Poorten forwarden doe je in je freesco router, of andere router/modem.

En voor al je vragen is google je beste vriend. Gewoon iets invullen van: zonealarm port forward. Dan vind je vast wel wat. En anders naar de website van zonealarm gaan of zo, daar staat vast wel een help sectie.

[ Voor 8% gewijzigd door TH0R op 14-12-2003 21:37 ]

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

er is voor mijn Router een progje op het internet, dan kan je via schermpje je poort forwarden ( zonder dus telkens je Router in te gaan) en dat zal er voor de Frresco ook wel zijn, het zoeken moet je zelf maar ff doen. ;)....ben de naam van de maker kwijt, was wel in het Nederlands

[ Voor 13% gewijzigd door Flame17 op 15-12-2003 07:49 ]

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

DeMoN schreef op 10 december 2003 @ 09:49:
Een gecrackte client :/ Dan help je lekker mee met het netwerk in stand houden :/

Maar goed, ik vind het allemaal maar vaag. Op school bij mij (HHS) zijn al helemaal niet de BT porten geforward op de router. Maar toch heb ik gister met 650 KB/S Kill Bill kunnen downloaden.

Is voor mij ook voor het eerst dat ik zo'n hoge snelheid heb gezien met een BT client. Maar het bewijst maar wel weer dat het niet altijd hoeft, die porten forwarden.
Is die HHS een hoge school? Die hebben doorgaans nl. een connectie via surfnet, en dan hebben alle afzonderlijke PC's gewoon een eigen internet IP en hoef je dus niets te forwarden ;)

Ik gebruik zelf heel af een toe bittorrent om iets binnen te halen (nieuwste southpark vooral), maar ook wel eens wat anders. Heb ik het voordeel dat ik dit via een 100Mbit sheel kan doen, dat wel. Mijn piek zat op 3,2MegaByte/seconde, wat ideaal is voor files van ruim anderhalve gig ;)
Alleen kill ik bittorrent zodra het downloaden voltooid is, tijdens het downloaden zelf upload ik wel gewoon. Ben dat één keer vergeten, had hem toen (met die bewuste file van >1,5GB) een nachtje aan laten staan. Kom je online, 10,6GB geupload... Ouch! ;)
Wel duur, als je betaalt voor iedere gig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook zo'n alcatel geval, krijg amper handel er door heen via bittorrent, geeft zo'n geel lampje.

Stel al is dat forwarden nuttig, hoe doe ik t dan precies, ik heb wel een poging gewaagd, maar heeft nog neit echt nut gehad...geloof ik..

any help?

*** edit ***

't is al gelukt

download met ~150 kb/s

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Ik gebruik ABC als programma en bij mij download ie ook erg traag (0-5kbps). Ik upload volgens de instellingen 2 files met 3kbps, maar ABC maakt daar zelf maar 3x3kbps van (heb een 16kbps upstream, dus dat moet ook kunnen). Zelfs als ik mijn firewall uitzet gaat het niks sneller. De tekst van de verschillende files is geel (ABC gebruikers weten wat ik bedoel), dit betekent volgens de FAQ:
Yellow : You have not received any incoming connections from others.It may only be because no one has tried.it may indicate your system is behind a firewall or proxy server. Please look into routing BitTorrent through your firewall in order to receive the best possible download rate.
Maar als ik mijn firewall uit heb gezet dan kan dit toch geen probleem zijn?

Bijna vergeten:
Onder 'error message' staat: problem connecting to tracker <urlopen error (...)>

op de plaats van de puntjes staat dan een nummer gevolgd door operation timed out / getadrinfo failed / connection refused (afhankelijk van de torrent)

[ Voor 15% gewijzigd door JedaiNait op 28-01-2004 17:48 ]

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij met abc is ie ook altijd geel.. zit achter zapro en hardware firewall.. verder nix ingesteld .. redt sommigge download idd amper.. andere gaan weer wel hard :(

edit: net ports 6881-6889 opengezet .. downloads zijn nu van geel > blauw > groen... gaat nog niet echt sneller maar misschien over tijdje (staat pas net aan).
Nu (5min later) is 1 download ietsje sneller.. de andere ongeveer 70x zo snel :D . Dat opengooien van poorten werkt geweldig _/-\o_

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i'd like to double on that one ;) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Is er iets mis met bittorrent in het algemeen? Ik kan niet meer connecten/downloaden. Ik heb verschillende torrents gebruikt en zelfs verschillende clients; maar hij zegt iets over problem connecting to tracker - http error 503: connect failed. Ik heb het al es eerder gehad, maar toen was het na een paar uur weer weg. Nu is het al meer dan een week zo.

Heb overigs ook een rule in me Firewall gemaakt dat de poorten 6881 t/m 6889 open staan, dus daar kan het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een ding uit de wereld helpen die poorten die je open moet zetten geld per download dus een download is 6881 de volgende 6882 ect. Dit kan doorlopen tot 6899 (volgens somige clients)

@ Sillenthunter heb je al eens andere torrent sites geprobeerd? De bekende Supr/me rest weg ivm warez geeft ook heer vaak problemen dat er geen connectie gemaakt kan worden ook al zijn er 100 seeders. Pak ik echter andere sites werkt het weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 02:03:
@ Sillenthunter heb je al eens andere torrent sites geprobeerd? De bekende Supr/me rest weg ivm warez geeft ook heer vaak problemen dat er geen connectie gemaakt kan worden ook al zijn er 100 seeders. Pak ik echter andere sites werkt het weer wel.
Thnx, het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 11:15
Ik heb nu ook ADSL en ben ook al druk bezig met downloaden met Azureus _/-\o_

maar ik weet ook niet hoe ik de poorten moet forwarden. Want hij geeft bij mij ook een geel icoontje aan, van dat de NAT instellingen niet goed zijn.
Dus ik zal dus ook wel die poorten moeten forwarden. Maar mijn vraag is hoe doe ik dat :?

Ik heb ook zo`n Speedtouch 510, en ik kan er maar niet uitkomen :X

Volgens mij moet ik in het menu van de 510 naar NAPT gaan, en dan New :z
maar dan? wat moet dan allemaal invullen..
Deze dingen moet ik invullen:

InsideIP: Inside Port:
Outside Ip: Outside Port:

Wat moet ik daar nu allemaal invullen :?
En als je dat hebt ingevuld, moet de dan ook nog dingen veranderen aan de instellingen van Azureus? want ik meende wel dat ik dat zag staan 8)7

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Thesilence07 schreef op 08 april 2004 @ 01:08:
Wat moet ik daar nu allemaal invullen :?
En als je dat hebt ingevuld, moet de dan ook nog dingen veranderen aan de instellingen van Azureus?
Gevonden via [google=speedtouch portmap nat]: Alcatel Speedtouch 510 FAQ

Zo moeilijk is zoiets basic's niet te vinden hoor :) In ieder geval niet een echte reden om een topic omhoog te schoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Silent Thunder schreef op 14 februari 2004 @ 01:33:
Is er iets mis met bittorrent in het algemeen? Ik kan niet meer connecten/downloaden. Ik heb verschillende torrents gebruikt en zelfs verschillende clients; maar hij zegt iets over problem connecting to tracker - http error 503: connect failed. Ik heb het al es eerder gehad, maar toen was het na een paar uur weer weg. Nu is het al meer dan een week zo.

Heb overigs ook een rule in me Firewall gemaakt dat de poorten 6881 t/m 6889 open staan, dus daar kan het niet aan liggen.
Eh kweenie of jij bittorrent helemaal begrijpt, maar volgens mij nie. Als je zo'n bestandje / torrent opent moet je met andere mensen geconnect worden via een tracker en als deze tracker down is krijg je de melding in je bt-cliënt dat ie niet kan connecten, al gebruik je 3 miljard cliënts, als de tracker down is doet ie het echt niet.

Verder moet je soms gewoon ff geduld hebben want dan kan het zijn dat de tracker overbelast is en dat het ff duurt voordat je geconnect wordt

Ik gebruik momenteel bittornado (opvolger van shadow) en heb mijn router alcatel speedtouch 510 v4 geforward

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Osiris schreef op 08 april 2004 @ 01:44:
[...]

Gevonden via [google=speedtouch portmap nat]: Alcatel Speedtouch 510 FAQ

Zo moeilijk is zoiets basic's niet te vinden hoor :) In ieder geval niet een echte reden om een topic omhoog te schoppen :)
Stappenplan voor forwarden alcatel speedtouch 510 (v4)

1. open internet explorer
2. ga naar website 10.0.0.138 zonder http://
3. ga naar advanced (links)
4. ga naar NAT (onder advanced)
5. klik op "new" onder "NAPT settings"
6. je moet 5 dingen invullen
- tcp
- Inside IP: het ip adres dat de router je gegeven heeft, meesral 10.0.0.15X, deze is te vinden door de lan verbinding te openen
- Outside IP: lekker laten op 0.0.0.0.
- Inside port: 6881
- Outside port 6881
7. apply
8. save all

Deze handeling moet je nog een paar keer herhalen voor de Inside en Outside port 6882 t/m 6889

Nu ben je in staat veel meer connecties met je bt-cliënt aan te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 09:44:

Misschien niet echt netjes om te zeggen, maar in mijn ogen ben je één grote gore smerige profiteur of anders gezegd een rat. De kracht achter bt is juist dat iedereen met elkaar shared en dat wordt door onkruid zoals jij voor een gedeelte te niet gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezz
  • Laatst online: 10-09 23:13

Dezz

Dezz's Insomnia

Kick!

Mijn down- en upload snelheid van BitTorrent is super brak. Ik heb nooit problemen hiermee gehad, eerst was de upload altijd rond de 45Kbs en nu nog maar hooguit 15Kbs.

Mijn download was eerst zelfs wel eens 250Kbs maar deze komt zelfs niet meer boven de 5Kbs uit :?

Ik zit achter een Edimax router, daarom heb ik mijn poorten geforward maar dit helpt ook niets. De firewall in XP staat ook uit...
Het ligt ook niet aan het bestand wat ik aan het downloaden ben, want bij iedere Torrent file is de down- en upload zo brak...
Ik weet niet meer wat ik moet doen om die snelheid omhoog te krijgen!

Iemand een idee??

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/9GNWFAU6B43A/picserver.jpeg

Beam Me Up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Of je hebt je client zo ingesteld dat je een andere poort (of poorten) gebruikt.
Of je provider blokkeert die poorten (sommige providers doen dat al). Probeer eens wat poorten in de 45000 range of zoiets (die gebruik ik op dit moment), dat zou ook wel eens kunnen helpen.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:30
Dezz schreef op 02 mei 2004 @ 16:08:
Kick!

Mijn down- en upload snelheid van BitTorrent is super brak. Ik heb nooit problemen hiermee gehad, eerst was de upload altijd rond de 45Kbs en nu nog maar hooguit 15Kbs.

Mijn download was eerst zelfs wel eens 250Kbs maar deze komt zelfs niet meer boven de 5Kbs uit :?

Ik zit achter een Edimax router, daarom heb ik mijn poorten geforward maar dit helpt ook niets. De firewall in XP staat ook uit...
Het ligt ook niet aan het bestand wat ik aan het downloaden ben, want bij iedere Torrent file is de down- en upload zo brak...
Ik weet niet meer wat ik moet doen om die snelheid omhoog te krijgen!

Iemand een idee??

[afbeelding]
In de oude situatie waarbij je wel snel kon downloaden, was die router toen ook aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet ze nog wel aanvinken bij "select".. duh :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat chello bittorrent nu ook afknijpt op een of andere manier, vroegah haalde ik standaard boven de 60 kb/s maar nu nog maar iets van 20 kb/s. Terwijl een vriend van mij met een standaard adsl lijntje altijd lekker boven de 100 zit op precies de zelfde torrents. Voor de rest heb ik geen firewalls, routers etc. en is mn pc goed geconfigureerd. Waarschijnlijk zagen ze bij kwello dat nog al veel mensen bittorrent gingen gebruiken en hebben ze de boel maar gelimiteerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:41

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Dat is gewoon onzin ;)
Je kunt (als in, een ISP kan niet) een programma niet limiteren, hooguit een poort (maar dan neem je gewoon een andere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
@Clausen: Precies wat IceStorm zegt.. Probeer eens een andere poort en misschien werkt het dan wel sneller. Ik betwijfel overigens of chello die poorten dicht heeft zitten. Dus misschien ligt het daar niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het maakt niet uit welke poorten je gebruikt.
voor iedere bt cliet die aanstaat wordt 1 poort gebruikt
het maakt totaal niks uit als je 6881 / 6890 of 8651 / 8660 gebruikt als je de geforwarde poorten maar insteld in je bt client en bij de shadows kan je de range zelf bepalen
poorten 6881 / 6890 zijn de meest gebruikte en sommige ISP's hebben de snelheid over deze poorten naar beneden gehaald.
op sommige trackers kun je niet eens meer downloaden over de standaartpoorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svdvlist2 schreef op 08 april 2004 @ 16:05:
[...]

Misschien niet echt netjes om te zeggen, maar in mijn ogen ben je één grote gore smerige profiteur of anders gezegd een rat. De kracht achter bt is juist dat iedereen met elkaar shared en dat wordt door onkruid zoals jij voor een gedeelte te niet gedaan
neem me niet kwalijk maar in mijn ogen ben jij ook een rat of is alles wat je via bittorrent binnen haalt soms legaal...?

wie zonder zonden is werpe de eerste steen.
eerst denken dan reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 15:09:
het maakt niet uit welke poorten je gebruikt.
voor iedere bt cliet die aanstaat wordt 1 poort gebruikt
het maakt totaal niks uit als je 6881 / 6890 of 8651 / 8660 gebruikt als je de geforwarde poorten maar insteld in je bt client en bij de shadows kan je de range zelf bepalen
poorten 6881 / 6890 zijn de meest gebruikte en sommige ISP's hebben de snelheid over deze poorten naar beneden gehaald.
op sommige trackers kun je niet eens meer downloaden over de standaartpoorten.
Welke poort zou jij aanraden om te gebruiken? Welke gebruik jij zelf?

Ik gebruik nogsteeds de standaard 6881 poort, maar zou daar graag een alternatief voor willen gebruiken (als deze sneller zou zijn).

En dat verhaal over dat sommige trackers de standaard poort niet meer zouden ondersteunen.. Is dit waar? Zo ja, waar heb je deze kennis vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 08:42

Zym0tiC

^_^

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 16:05:
[...]

neem me niet kwalijk maar in mijn ogen ben jij ook een rat of is alles wat je via bittorrent binnen haalt soms legaal...?

hoe kun je nu iemand voor rat uitmaken als je niet weet wat hij download? Voor het zelfde geld download hij alleen linux iso's ofzo.
natuurlijk is de kans groot dat er toch illegaal spul tussen zit maar hij is dan iig nog zo "netjes" om te sharen.
Mensen die niet willen sharen blijven maar fijn bij kazaa en dat spul.
Maar blijf af van eMule, BT,.....

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 14:35:
je moet ze nog wel aanvinken bij "select".. duh :p
Nee, want dat zijn selectieboxen voor de 3 knoppen daaronder. (delete en zo)
Selecteer een paar, klik op delete, en er verdwijnen een paar.

DUH

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online

Euh nee, niet alles is legaal, maar je moet het meer zien als een actie van Robin Hood. Stelen van de rijken (microsoft, autodesk, adobe) en geven aan de armen die geen geld hebben voor al die dure proggramma's (photoshop, autocad ed) die ze hard voor school nodig hebben. (en nee, er is geen alternatieve goedkope studentenlicentie beschikbaar)

met vriendelijke groet,

Robin Hood, Prince of Thiefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als jullie een topic over de legaliteit van Bittorent willen maken dan nodig ik jullie van harte uit om dat in SG te doen; maar niet in SG in een topic dat daar niet voor bedoeld is :)

De kwaliteit van de postings is inmiddels zo laag / offtopic dat deze op slot gaat.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.