Plexi-glas 'deksel' op de HDD.. HOE? (mislukt)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.611 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort dus aan mijn nieuwe mod beginnen en zit nu met mijn engelse leraar wat dingen te bedenken...
Zat er al eerder over te twijfelen maar nou wil ik het toch gaan doen en weten hoe het moet en of het riskant is om te doen...
Ik heb een Western Digital WD880 (denk ik :D) HDD en nog een 120GB HDD in mijn case en wil dus een top windows op de HDD's maken dmv de top te verwijderen en een plexi-glazen plaatje erover te doen...
------
- Is het riskant om te doen?
- Heef het gevolgen voor de werking van mijn HDD?
- Wie kan mij even op weg helpen (uitleg plz!) zodat ik geen 2 goede HDD's naar de klote help.
------
Alvast Bedankt...

Loco
--------
Added Topics:
  • Onderaan staat een POLL geef je mening!
  • Krijg van mijn school HDD beschikbaar gesteld! (morgen hoop 'k)
  • HDD van school was klote, nu ook helemaal naar de klote :D
  • Ga mijn eigen 80GB aan de test onderwerpen...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 04:01 . Reden: Moest toch even laten weten dat mijn schooltje zo lief is om mij gratizZz spulletjes te geven :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is ook al wat keren langskomen, maar op een duitse site staat een mooie howto: HD Window mod.

Afbeeldingslocatie: http://www.moddingfreax.de/howto/hdwind02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.moddingfreax.de/howto/hdwind08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.moddingfreax.de/howto/hdwind11.jpg

Hier vind je ook nog een aantal ideeën.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
- Is het riskant om te doen?Ja, heel erg riskant
- Heef het gevolgen voor de werking van mijn HDD? Ja, 1 stofje er hij werkt niet meer
- Wie kan mij even op weg helpen (uitleg plz!) zodat ik geen 2 goede HDD's naar de klote help. Zoek een professionele cleanroom die je kunt gebruiken (weinig kans) of pak gewoon een kapotte HDD die je dan alleen voor de show inbouwt

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:44
bedoel je je HHDs openmaken?
zou ik niet doen, 1 stofdeeltje en je hd kan naar de kl*te zijn

edit: tegelijk :0

[ Voor 11% gewijzigd door Raegin op 09-12-2003 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 12:41:
Ik ga binnenkort dus aan mijn nieuwe mod beginnen en zit nu met mijn engelse leraar wat dingen te bedenken...
Zat er al eerder over te twijfelen maar nou wil ik het toch gaan doen en weten hoe het moet en of het riskant is om te doen...
Ik heb een Western Digital WD880 (denk ik :D) HDD en nog een 120GB HDD in mijn case en wil dus een top windows op de HDD's maken dmv de top te verwijderen en een plexi-glazen plaatje erover te doen...
------
- Is het riskant om te doen?
- Heef het gevolgen voor de werking van mijn HDD?
- Wie kan mij even op weg helpen (uitleg plz!) zodat ik geen 2 goede HDD's naar de klote help.
------
Alvast Bedankt...

Loco
Ik zou het zowieso eerst proberen met een oude HDD..

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

je hebt altijd kans dat de HDD's dood gaan er aan.
HDD's open maken is gewoon niet gezond voor ze.

maar beknopte howto:
badkamer dampig maken met heet water, en dan neer laten slaan (stof uit de lucht)
dan open je in de badkamer je HDD's en doe je de HDD's in ziplock zakjes, en de deksels ga je bewerken in de schuur.
dan damp je de badkamer weer, en doe je het zelfde omgekeerd.
HDD's uit ziplock zakjes, deksels er op, en dan gaan testen.

[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 09-12-2003 12:46 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Alleen als jij toevallig toegang hebt tot een cleanroom, dan is het misschien nog te doen.

Zo niet ? Dan verneuk je vrijwel gegarandeerd je HDs door stofdeeltjes. Er komt nog bij dat 120 GB HDs een hoge data dichtheid hebben, en dus ook het minste of geringste aan vervorming al niet kunnen hebben, dan sporen de koppen al niet meer.

Zie o.a. hier: http://www.mashie.org/casemods/y2k01.html

Op pagina 5:
Everything worked fine except the two modded hard drives. They had died completely and would only be recognized randomly by BIOS and the arms just moving back and forward trying to find the start track... I got the system up and running fine using an old 10GB HDD. I have a theory why the drives worked at first right after the mod but not later on. After some surfing around I learned that no modern drive with 40GB platters had been windowed successfully. The high density with the combination of a removed screw from the centre of the platters was probably enough to get them un centered enough to make the head loose it's track after a very short usage...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Er zijn al aardig wat mensen geweest die een plexie raampje in hun hd hebben gezet.
En er zijn er genoeg mensen in geslaagd dit te doen zonder hun HD te mollen.

Een van de adviesen die gegeven wordt: Laat in de badkamer de douche een kwartier stromen met heet water. de waterdamp zorgt er namelijk voor dat de meeste stof neerslaat.
douche uit, waterdamp weg laten trekken en je hebt een redelijk stof vrij ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

damster schreef op 09 december 2003 @ 12:51:
Er zijn al aardig wat mensen geweest die een plexie raampje in hun hd hebben gezet.
En er zijn er genoeg mensen in geslaagd dit te doen zonder hun HD te mollen.
[...]
Lees mijn post, en vooral de quote nog een keer:
[...] After some surfing around I learned that no modern drive with 40GB platters had been windowed successfully.
... en aangezien het hier om een WD 120 gig schijf gaat, gaat het dus hier ook om een 40 gig per platter geval.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay dank jullie wel voor jullie goede info!
Ik ga er toch nog even over nadenken of ik dit mijn mooie HDD's ga aandoen...
Geld groeit me niet op me rug dus kan geen nieuwe HDD's kopen daarna, maybe eerst ff op een oude HDD uittesten...
Uiteindelijk denk ik toch dat ik het risico ga nemen om die 80GB te gaan modden (verne*ken :*) )

THNX! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook is je garantie weg nadat je de HDD hebt open gemaakt.
Hou daar dus ook rekening mee. RMA-en is er daarna dus niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

JumpStart schreef op 09 december 2003 @ 12:56:
Lees mijn post, en vooral de quote nog een keer:

... en aangezien het hier om een WD 120 gig schijf gaat, gaat het dus hier ook om een 40 gig per platter geval.
ja en omdat desbetreffende persoon het niet lukt is het niet mogelijk??

Ik ben wel eens wat linkjes tegengekomen waar mensen het hebben gedaan met grotere HD's.
Maar je moet dit inderdaad alleen doen met een HD die je over hebt.
de kans blijft groot dat het mis gaat.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 09-12-2003 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Open maken in een net gedampte badkamer? Krijg je dan niet een heleboel condens? 't lijkt dat je dan moet kiezen uit 2 dingen
- een stofvrije maar natte (=condens) ruimte
- een weer opgedroogde ruimte waar het stof weer begint te dwarrelen (als je 1 keertje erdoorheen loopt, stuift het stof imho weer op)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-09 22:49

Hu9o

Schokkend

Wat ik me herinder van m'n biologie practica; Daar mochten bacterien uit de lucht niet in het petrischaaltje vallen. Daarom moest je een brander, met ruisende vlam, naast je zetten als je de petrischaal open deed. Door de brander gaat de luchtstroom omhoog, waardoor er geen bacterien in vallen.

Vertaling van bacterien naar stof gaat op in mijn ogen, dus misschien dat je dit kan proberen. Maar houd rekening met huidschilvers en stof van je kleren. Dus nooit boven de hdd gaan hangen.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat ik veel douche is mijn badkamer enorm stoffig. Lijkt me geen plek om aan een harddisk te gaan sleutelen. Bedenk dat het met fijn stof net is als met bacterien: je ziet 't niet maar het is er wel. Voor de gevoelige hard disk onderdelen kan dat minimale stofje al te veel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 12:45:
Is ook al wat keren langskomen, maar op een duitse site staat een mooie howto: HD Window mod.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Hier vind je ook nog een aantal ideeën.
Die Caviar's heb ik hier ook nog liggen.. >:)
Op een moderne HDD moet je het inderdaad niet doen, zoals JumpStart al gequote heeft uit het stuk van Mashie: de dichtheid van de platters is veel te groot en zelfs als je het stofvrij houdt overleven de schijven het niet. Zonde van je geld dus..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 11:02

Dutch_guy

WYSIWYG

Waarom springen fabrikanten hier eigenlijk niet handig op in?

Ik zou best iets meer geld over hebben voor een schijf met een doorzichtige bovenkant.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 18:07
Nou, wij hebben hier op school een WD van 4,7 GB die in zijn geheel niet meer dicht is, en die laten we af en toe nog demo-en. Voor de rest van de tijd ligt ie in de doos in de kast in een niet "gehele" stofvrije omgeving. Start gewoon op met een Win95 installatie erop. Nog geen problemen ermee gehad. 8)7 8)7

Ik snap het ook niet hoor

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Dutch_guy schreef op 09 december 2003 @ 13:24:

Ik zou best iets meer geld over hebben voor een schijf met een doorzichtige bovenkant.
Kosten en levensduur:

Nu: Deksel van een HD is eenvoudig goedkoop plaatstaal of aluminium van ongeveer een mm dik. Dat roest niet, dat is makkelijk te bewerken/produceren want met een groot pons apparaat sla je ze met honderden per uur uit dunne plaat, met hoge nauwkeurigheid/maatvoering.

Deksels van plexiglas: De buitenkant van de plaat zal nog steeds metaal moeten zijn, als je wil dat dat nauwkeurig sluit. Vervolgens moet je nu ineens 2 delen maken, de metalen rand en het plexiglas venster. Plexiglas moet je uitzagen of frezen, dat is ook veel duurder dan ponsen/stampen. Dan moet je lijmen èn controleren of de hechting wel 100% luchtdicht is.

En dan is er naast de hogere productiekosten ook nog de hogere uitval: Plexiglas breekt eerder, heeft meer last van vochtigheid, is impactgevoeliger en laat vocht door...

* JumpStart heeft het vakje Vervaardigingstechniek gehad @ TU delft, vandaar...

Moet ik nog verder gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Dutch_guy schreef op 09 december 2003 @ 13:24:

99,9% van de mensen niet. Dus is het voor de fabrikant niet lucratief om dit aan te gaan bieden. Helaas :/

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:45
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 12:45:
Is ook al wat keren langskomen, maar op een duitse site staat een mooie howto
Lol das de mijne:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/hdddopen.JPG

ik heb em in de douche opengemaakt
ik had 2 stuks dus eerst 1 opengemaakt en de deksel bewerkt
(plexie erin en de rand gepolijst).
daarna de werkende opengemaakt en direct de plexie bovenkant eropgezet
en zolang ik weet werkt de disk nog steeds prima, hij was bedoeld voor een casemod alleen heb ik die nooit afgemaakt.

ik heb em alleen iets netter gemaakt dan degen die op de site stond aangezien bij de het plexie erop ligt en bij deze het plexie eronder zodat je de lelijke rand niet ziet.

dit is wat er nu van is:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/kastopen.JPG
(in de zijkant zit een laptop verwerkt, het zwarte wat je ziet is geen window maar een tft)staat nu al een jaar stof te happen.

[ Voor 28% gewijzigd door _Drake_ op 09-12-2003 13:51 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:51

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Bij mij in de buurt is er ergens een winkel die wel hdd's verkoopt met een window

Afbeeldingslocatie: http://www.wallabie.com/main/images/hardware/plexiHDD.gif
voor 249 EUR

Maxtor 60GB 7200 RPM ATA 133
Langs 1 kant volledig veranderde plaat in een plexi zijkant
Sorry, voorlopig geen garantie :-)
Op vraag bestelbaar in andere capaciteiten
maar euh, voorlopig geen garantie???, zouden ze die dan zelf maken?

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
jellabie schreef op 09 december 2003 @ 13:45:
Bij mij in de buurt is er ergens een winkel die wel hdd's verkoopt met een window

[afbeelding]

[...]

maar euh, voorlopig geen garantie???, zouden ze die dan zelf maken?
jah maxtor verkoopt ze niet en 250 euro is erg veel voor een schijf die zonder window hooguit 80 euro kost de extra kosten zijn het openhalen ervan en het inbouwen van het raam.

[ Voor 9% gewijzigd door _Drake_ op 09-12-2003 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het wel eens gedaan. Maar dat was met een ouwe western digital schijf van 400mb. In douch enzo.. werkte gewoon na afloop.

Maar ik denk zelf dat het bij grote schijven echt een probleem is. Zou het niet zomaar ff proberen tenzij je niet begint te huilen als hij toch kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zal er onder het douchen vanavond nog eens over nadenken... :+
Lijkt me namelijk wel onwijs strak omdat mijn hele case waarschijnlijk van plexi gaat worden is het ook strak om die HDD ff bij te werken...
Kan die HDD natuurlijk ook ff mooi polijsten is ook wel geil :D (is toch niet riskie?)
Voor degene die het nog niet door hadden ik zit op het Chichester College in Chichester In West-Sussex en dat is weer in Engeland...
Daar volg ik 5 ICT opleidingen tegelijkertijd, dag-en avond opleiding...
Het college is erg groot en ik heb vandaag al aan een aantal leraren gevraagd of ze hier ergens zo'n 'clean room' hebben...
Kunnen we het daar gaan doen...
Zoniet ga ik toch denk ik mijn 80GB HDD modden... (dat gaat toch wel kwa density ensow?)
Nog een X Thnx! EveryBody!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
[b]Loco[/b]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koop gewoon een stel goedwerkende 4 gig HDD's, die zullen per stuk niet meer dan 5 euro kosten (op de HCC heb ik er een stuk op 100 ingepakt voor die prijs) op die manier neem je dus minder risico ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedenk wel dat er nog niemand op deze aardkloot is die een HDD groter dan 40GB platers succesvol gemod heeft. Wel gemold, maar dat wil je niet mag ik aannemen....

Advies van mij: laat je 120GB voor wat het is en koop een paar oude schijfjes, want door deze schijf te modden zit je echt op het randje..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
als iemand hem ECHT (dus aantoonbaar voor een casemod of dergelijke)wil gebruiken is mijn schijf(zie bij vorige post's) beschikbaar, je zal em alleen zelf moeten komen ophalen. ik wil hem ook wel ruilen voor waterkoeling shit(blokjes rads slangen reservoir ect).

[ Voor 24% gewijzigd door _Drake_ op 09-12-2003 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:11

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 15:10:
Bedenk wel dat er nog niemand op deze aardkloot is die een HDD groter dan 40GB platers succesvol gemod heeft. Wel gemold, maar dat wil je niet mag ik aannemen....

Advies van mij: laat je 120GB voor wat het is en koop een paar oude schijfjes, want door deze schijf te modden zit je echt op het randje..
Maar als de TS aan een cleanroom zou kunnen komen, dan zou hij wel eens de eerste kunnen zijn die het wel lukt :Y)
Zonder cleanroom lijkt het verstandig een goedkope oude disk te nemen ja.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het niet kewl zijn als de hele behuizing uit plexi bestond???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 15:47:
Zou het niet kewl zijn als de hele behuizing uit plexi bestond???
Onmogelijk, daar is plexiglas te slap voor. Moderne harde schijven moeten heel stijf zijn zodat de koppen zeer precies gepositioneerd kunnen worden. Dat lukt niet met plexiglas.

* JumpStart kan het weten, als student Technische Materiaalwetenschappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar zou het wel mogelijk zijn met een ander soort doorzichtig materiaal????

edit: want kan misshien toegang krijgen tot een cleanroom.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 15:51:

edit: want kan misshien toegang krijgen tot een cleanroom.
Acrylaat glas is erg stevig maar ook erg duur
alsnog zou het onmogenlijk zijn aangezien je de platters nooit gebalanceerd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 15:51:
Even productiekosten negeren ? Dan is glas een prima kandidaat. Alleen zul je dan behoorlijk wat dure productietechnische truuken uit de kast moeten trekken om dat uiteindelijk voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm....
Ik heb net even gedouched en ik denk dat ik de gok toch ga wagen...
Ik ga proberen toegang te krijgen tot een cleanroom wat toch wel moet lukken omdat als dit lukt het de eerste keer is dat iemand het lukt... (ff groot verhaal van maken lukt het wel }) )
Ik hou jullie op de hoogte als ik iets ga doen...
Eerst volgende week woensdag terug naar NL naar de PC Discount XXL wat dingen op de kop tikken, ff lol trappen tot 5 januari beetje thuis modden en dan ga ikhier in engeland aan de slag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:01

Chiron

Moderator Discord
breinonline schreef op 09 december 2003 @ 15:33:
[...]

Maar als de TS aan een cleanroom zou kunnen komen, dan zou hij wel eens de eerste kunnen zijn die het wel lukt :Y)
Zonder cleanroom lijkt het verstandig een goedkope oude disk te nemen ja.
het heeft geen bal met cleanroom te maken, hd's groter dan 40 Gb hebben een zodanige dichtheid dat op het moment dat je de behuizing openschroeft de koppen gedesynchroniseerd raken, en je hd dood gaat.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mja...
Dus er is TOTAAL GEEN mogelijkheid dat ik een 80GB of 120GB HDD kan modden behalve het mooi te polijsten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 17:01:
Mja...
Dus er is TOTAAL GEEN mogelijkheid dat ik een 80GB of 120GB HDD kan modden behalve het mooi te polijsten?
Verven? Maar een window er in maken gaat inderdaad niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, lkkr dan :D
BTW is een CD-R of een DVD drive modbaar met plexiglas of gaat dat niet omdat er dan licht bij komt... zou je dan niet eventueel van dat auto-folie kunnen gebruiken dat de ene kant doorzichtig is zodat je naar binnen kan kijken maar dat het vanaf de binnenkant weer donker is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 17:19:
Nou, lkkr dan :D
BTW is een CD-R of een DVD drive modbaar met plexiglas of gaat dat niet omdat er dan licht bij komt... zou je dan niet eventueel van dat auto-folie kunnen gebruiken dat de ene kant doorzichtig is zodat je naar binnen kan kijken maar dat het vanaf de binnenkant weer donker is...
Heb je wel eens een discman gezien? in 90% van die gevallen zit er een raampje in zodat je de cd ziet draaien! Of die design cd spelers die je er vertikaal opklikt enzo....

Gebruik de search ook eens...... zijn genoeg topics waarin een gemodde drive staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 18:53:
[...]

Heb je wel eens een discman gezien? in 90% van die gevallen zit er een raampje in zodat je de cd ziet draaien! Of die design cd spelers die je er vertikaal opklikt enzo....

Gebruik de search ook eens...... zijn genoeg topics waarin een gemodde drive staat.
Heb je weleens een CD-Brander gezien? Die heeft zo'n straal die volgens mij aardig in de war raakt als er licht bij komt...
Ik heb de search gebruikt voor de HDD en ik had toch al een evenwaardig topic geopend waar nix over te vinden was..
Enne DarkIce, kijk hier eens...
  • De moderator uithangen

Het komt helaas nog regelmatig voor dat mensen zich niet aan de richtlijnen houden en bijvoorbeeld een topic openen dat gemakkelijk met de search te vinden is. Jammer en vervelend. Maar veel vervelender is dat sommige gebruikers het dan nodig vinden om de topicstarter daar op een zo bot mogelijke manier op te wijzen. Reacties als UTFS ("Use the fscking search"), "Heb je wel gezocht??", "Gebruik de search " zijn dus absoluut niet gewenst, het is zelfs een ernstigere overtreding dan het niet gebruiken van de search. Gewoon niet doen dus, dan houden we het gezellig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Niet online
Hier staat een mooie how-to :) Ze proppen er ook nog blauwe LED's bij, helemaal leuk
Hitechmods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
An00bis schreef op 09 december 2003 @ 20:44:
Hier staat een mooie how-to :) Ze proppen er ook nog blauwe LED's bij, helemaal leuk
Hitechmods
Fantastisch!

Geweldige How-To!
Nou weet ik alleen niet cker wat voor HDD dat was (120GB?)

Bedankt voor je tippie! TOPPIE! (srry voor mah vage nederlands, krijg je als je de hele tijd engels spreekt :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Niet online
Graag gedaan :)

In principe maakt het niet veel uit hoe groot je HDD is, er zitten in bijna alle moderne hardeschijven 4 platters, alleen de capaciteit per platter verschilt weer. Dus in de meeste HDD's heb je een even grootte hoeveelheid ruimte tot je beschikking.

Ik weet niet wat voor HDD ze in de How-To gebruikten maar het ziet er uit als een redelijk oude HDD, ik schat 40 Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 12:58

bennierex

Pilot_Z

An00bis schreef op 09 december 2003 @ 21:22:
Graag gedaan :)

In principe maakt het niet veel uit hoe groot je HDD is, er zitten in bijna alle moderne hardeschijven 4 platters, alleen de capaciteit per platter verschilt weer. Dus in de meeste HDD's heb je een even grootte hoeveelheid ruimte tot je beschikking.

Ik weet niet wat voor HDD ze in de How-To gebruikten maar het ziet er uit als een redelijk oude HDD, ik schat 40 Gb
Misschien nog wel minder. Ik heb er hier eentje liggen die er identiek uitziet en die is 2,5 GB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Eventjes wat naar onder geschoven... de poll natuurlijk...

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 14:35 . Reden: Replace Poll ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoogstwaarschijnlijk kan ik Xcess krijgen tot een clean-room...
Ik weet alleen nog niet wanneer en waar maar iemand van bio-chemistry op college hiero heeft het me beloofd...
Ik hou jullie op de hoogte en blijf ff stemmen want ik weet het nog steeds niet!

En nogmaals iedereen weer bedankt voor de moeite!

Rol@turzZz, Loco

P.S. Een reply op deze topic is niet meer nodig, tenzij je echt een serieuze mededeling of tip hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-=NEWS=- -=NEWS=- -=NEWS=- -=NEWS=- -=NEWS=- -=NEWS=-

Ik krijg een aantal HDD's tot mijn beschikking gestelt van mijn school, de leraren blijken dus niet zo scraal te zijn als in nederland!
Waarschijnlijk krijg ik er morgen als een paar... :D
'K moet wel weer een pokke eind reizen om een stukje plexi-glas en andere spulletjes te krijgen.. Of hebben ze dat ook niet op school, ach vast wel straks even rondlopen! :D
Het zijn geen grote HDD's maar wel alvast een mooie oefening voor mijn andere HDD :D

Ik hou jullie weer op de hoogte en blijf stemmen!

Loco

De Poll;
Okay Polletje
Poll: Zal ik het risico wagen om een 120GB HDD te verkloten?
Jah! Modden!
Neej! Gast het lukt je niet!
Jezus! Zoek ut ff uit!
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=5634&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
Had ik die eerste optie misschien weg moeten laten :D

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modden!!! :D Echt, zeker doen, vooral nu je die HD's hebt van je school/leraren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 14:46:
Modden!!! :D Echt, zeker doen, vooral nu je die HD's hebt van je school/leraren :+
heej Hummel-X, jij hier? :+
Maar idd, MODDEN die hap!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou je toch effe 2x bedenken als je een 120gb schijfje van rond de 100 euro op het spel wil zetten.. vaak werkt het even goed maar uiteindelijk zal je hd er waarschijnlijk aan stuk gaan... kortom leuk voor een een oud hd'tje maar een nieuwere hd zou ik niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 15:00:
zou je toch effe 2x bedenken als je een 120gb schijfje van rond de 100 euro op het spel wil zetten.. vaak werkt het even goed maar uiteindelijk zal je hd er waarschijnlijk aan stuk gaan... kortom leuk voor een een oud hd'tje maar een nieuwere hd zou ik niet gebruiken.
heej, hij *krijgt* schijven! :)
dus modden kost hem niets, behalve dan moeite :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Niet online
Als je toch eerst een aantal oude schijven krijgt het eerst daarop uit proberen want er zijn zoveel dingen die mis kunnen gaan.
Is dat goed gelukt dan kan moet je het zeker proberen want het resultaat is ongeloofelijk mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

In verband met die synchronisatie zou ik in ieder geval heel erg voorzichtig doen bij het open schroeven van de HDD. Daarnaast kan je denk ik het beste zorgen dat je het deksel al af hebt (ergens een kapotte HDD van het zelfde model vandaan halen en het deksel daar vanaf halen om op te meten) zodat je niet 2 keer die clean room hoeft te gebruiken en ook niet je HDD dagen in een zak hoeft te bewaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireWurX schreef op 10 december 2003 @ 14:52:
[...]

heej Hummel-X, jij hier? :+
Maar idd, MODDEN die hap!!!
Mjah, veel lezen he.... Posten wat minder :) Maar dit leuke projectje ff wat steun geven leek me wel gepast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE:

Mijn leraar is wel zo aardig om mijn een HDD te geven, maar jezus wat krijg ik nou in mijn handen geschoven dacht ik...
"This is the only spare HDD that i've got left, sorry..." dat is was die gast zei...
Maja ik dacht schijt toch maar ff openschroeven, hij hoeft het toch niet meer terug :D
Ik kan wel een plexi-case voor deze HDD gaan maken maar dat vind ik teveel moeite, maar het kan wel we hebben namelijk echt alles hier op school dus ook een vacuum-modelding :D

-----------
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/DiskMark.jpg
Dit is de HDD die die leraar aan mij heeft gegeven... (Samsung WU32163A)
-----------
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Plexiglas.jpg
Dit is GRATIS verschaft plexiglas van school... :D (lkkr dik stevig spul!)
-----------
Hoogstwaarschijnlijk ga ik morgen OF vrijdag mijn 80GB HDD modden en laat die 120GB nog even liggen want daar heb ik nu alles op draaien en 80GB is ook al weer een uitdaging :D

Er volgt vanavond nog een update met de aanpak van de 80GB HDD...
Ga nu naar mijn avond-klasje... :Z

Loco

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 18:58 . Reden: Images ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb t ook eens gedaan, ging best goed ....
,... voor 2 maanden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 20:14
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/DiskMark.jpg

Dat ziet er idd als een goeie cleanroom uit ja :P

heb je al eens getest of ie nu nog tekenen van leven vertoont ?

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Sine schreef op 10 december 2003 @ 19:43:
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/DiskMark.jpg

Dat ziet er idd als een goeie cleanroom uit ja :P

heb je al eens getest of ie nu nog tekenen van leven vertoont ?
Google heeft mij verteld dat dit een 2,16 GB-schijf is, die hebben niet zo heel gauw last van stof.
* Demo spreekt uit ervaring >:) Al zat er achteraf wel 10% bad sectors op die schijf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update: Werkplan voor de 80GB HDD
-============================-
Okay, ik ben altijd erg ongeduldig en kan dus niet op dat gedoe met die cleanroom wachten wat ik ga doen is gewoon in de douche en een eigen soort van cleanroompje maken...
Ik hang die plaat van plexiglas aan het plafon tot een stuk boven de plee zodat ik wel een schroevendraaier rechtop kan zetten dan maak ik een sluier van vershoudfolie eromheen... dan kan ik daarin werken is toch weer ietsie veiliger...
Dan als dat gebeurt is gat de HDD natuurlijk in een zak voor een paar uurtjes totdat ik naar "Carpentry & Joinery" ben geweest want daar hebben ze allemaal goede apparatuur staan dus kan ik daar mijn plaatje goed uitzagen en boren...
Dan terug en weer vastzetten en ik denk dat ik er ook een bright blue led in flikker...

Natuurlijk leg ik elke stap op foto vast zodat ik kan zien waar ik het verneukt heb...

Loco
-============================-
De Poll;

Poll: Zal ik het risico wagen om een 80GB HDD te verkloten?
Jah! Modden!
Neej! Gast het lukt je niet!
Jezus! Zoek ut ff uit!
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=5634&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
Had ik die eerste optie misschien weg moeten laten :D

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 22:09 . Reden: 120GB => 80GB ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar man, je bent stom. Je gaat geen 80Gb verneuken en al helemaal geen 120Gb en wat heb je eraan:S. Pak 2 rotte schijven maak daar een window in een blauw ledje en dan zet je tussen die rotte schijven een 120Gb en een 80Gb dan heb je toch hetzelfde effect. Waarom 160€ verneuken. Denk na voordat je iets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook gewoon mn cdwriter opengemaakt en helemaal uit elkaar gehaald om het klepje te reparen. Hij doet het nog steeds goed. Gewoon zorgen dat er geen troep op de lens komt en eerst ff zorgen dat je kamer goed stofgezogen is :D

Harddisk zou ik ook niet doen, neem een goedkope 2 a 4 gigger, dat wil wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
die schijfjes gaan op zeker aan gort als je ze gaat modden

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 20:56

jotheman

Was like that when I got here!

Ik klik gewoon op "jah", met name omdat ik wel eens wil zien hoe je een 80gb schijf nutteloos molt....
Doe wat iedereen al zegt: pak een 3 gieg ofzo en bouw er een lampie in ofzo, meer voor de show, boeiend of ie werkt...

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je echt loco4ever bent, mod je die crap gewoon in de schuur... Nu geen geouwehoer meer :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 17:11

Gertjan

mmmm, beer...

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 21:36:
Ik heb ook gewoon mn cdwriter opengemaakt en helemaal uit elkaar gehaald om het klepje te reparen. Hij doet het nog steeds goed.
Dat is idd een erg goede vergelijking. De lens van een cd-writer vliegt namelijk ook op een paar nanometer over een cd heen... :X

[ Voor 13% gewijzigd door Gertjan op 10-12-2003 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 22:04:
Als je echt loco4ever bent, mod je die crap gewoon in de schuur... Nu geen geouwehoer meer :7
lmao :9

Daar benk ut wel mee eens, je bent niet voor niets een tweaker! Hoppa modden dat ding! Zo duur is zo'n ding toch niet? >:) .
Anyway, als je 't gaat doen veel succes :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 00:11
Het ultieme plan om geen stof op je platters te krijgen:
Houdt hem op zijn kop terwijl je ermee bezig bent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Me know, MODDEN! Ik ga dur voor!
Ben al bezig met mijn 80GB schijfje te back-uppen :D
Hahahaha ik zie al helemaal voor me als het misgaat lig ik echt helemaal deuk en als ik dan straks weer in nederland ben ga ik wel ff huilen, haalt mijn vader misschien wel een nieuwe voor me... :D

Tips zijn van harte welkom kwa het ondewerp "STOF&VUIL" :D

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 20:56

jotheman

Was like that when I got here!

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 22:25:
Tips zijn van harte welkom kwa het ondewerp "STOF&VUIL" :D
Een tip... nix met stof te maken, koop vast een nieuwe.

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Nogmaals, DOE HET NIET!
Maar kennelijk luister je slecht, het zal niet lukken doordat er te veel stof is, zeker ik nu die foto's zie van de verkregen hd van school, weet ik zkr dat je gewoon je geld weg gooit.

Check mijn knowledge base!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Laatst online: 08:48
Tip ivm stof en vuil:
let op je kleding. Als je net met je dikke wollen trui de bakker hebt geholpen en vol bloem hangt, zal je trui nogal wat stof afgeven...
Ik ben niet op de hoogte van zo'n zaken, maar ik denk dat een training (of iets anders in gladde stof, latexpakje ofzo als je dat hebt >:) ) het minst stof zal vasthouden.
En maak je haar nat, zodat daar ook geen stof uitkomt.

(en verbaas de sceptici, mij incluis, maar eens)
veel geluk, ge gaat et nodig hebben!

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx! Voor de tip naftebakje...
Misschien ga ik wel gewoon in mijn blote reet die HDD openmaken hoef ik me tenminste geen zorgen over mijn kleding te maken... :+
Enne BTW voor degene die niet echt opletten...
Die HDD van school die licht op mijn bed stoffig is dat zo'n bed dat weet iedere lijp!
Maar even een stukje uit mijn vorige post;
Maja ik dacht schijt toch maar ff openschroeven, hij hoeft het toch niet meer terug :D
Dus dan pleur ik hem overal neer waar ik wil... :P
Ik ga gewoon lkkr leip mijn HDD modden denk ik... :D

P.S. Ben toevallig vorige week met mijn SM-Praktijken gestopt dus ik heb mijn latexpakje niet meer :) :*) :D :+ :>

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes met het modden van die HDD >:) >:) Het lijkt me echt kicken alleen hoop ik voor je dat het goed gaat anders heb je een hoop werk gehad voor niks :'( :'(

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
Hahahaha, dit wordt lachen :D

Stuur die 80gb dan gewoon naar mij als je er van af wilt...
Damn... hoe oud ben jij man...

Verwijderd

Topicstarter
Het word ckers lachen en een leuke uitdaging...
-----
Euh... Leeftijd?
Simpel: Lichamelijk 18 jaar en 3 jaar geestelijk :D
-----

P.S. Ik heb gekeken of die HDD die ik van mijn school gekregen heb nog werkt maar die doet het niet meer... De reden daarvan is dat ik hem van de 2de etage naar beneden heb geflikkerd :D

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 00:46 ]

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

nAffie

...

Tip ivm met stof en vuil...

Doe het naakt!

meh.

Verwijderd

Topicstarter
Morgen (vandaag) hoogstwaarschijnlijk beginnen aan de mod :D
Carpenty & Joinery, werkplaats van een andere cursus stelt wat gereedschap beschikbaar, in feite ze willen het voor me zagen en boren... :D
Alleen nog even een TORX schroevendraaier regelen want ik heb alleen maar torx 10, 15 en 20 en dat schiet niet op want die zijn te groot...
Ga het is mijn kleine badkamertje doen en op een hele rare manier maar die ondervinden jullie morgen wel...

Message for nAFFIE:
offtopic:
Uhm zoals je een paar reply's hierboven leest was ik dat al van plan :P
...Misschien ga ik wel gewoon in mijn blote reet die HDD openmaken hoef ik me tenminste geen zorgen over mijn kleding te maken...

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 04:06 . Reden: LEZEN! ]

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 08:56

Beercase

So soft!

Nog een tip... Begin met het schroefje in het midden van de HDD, heb je de minste kans op het afwijken van de naald. Ben bang dat het niet veel verschil maakt. (kapot=kapot)
Suc6 iig!!

Hang loose, KiteSurfing for life!

Verwijderd

nog een tip, zet de eventuele badkamerventilator, wasmachine, wasdroger, elektrische tandenborstel van je vader en koelvriescombinatie uit :)
Maar misshcien ben je zelf ook wel zo slim om dat te bedenken :) :P
Btw, serieus, zorg er voor dat je niet naar de wc hoeft :P
En doe de deur op slot :P

Verwijderd

Topicstarter
Het is maar een prullig badkamertje, zit tenslotte op een studenten-campus :D
Enige wat erin zit is een ventilator rechtboven de douchekop, uitschakelen of niet?
Uitschakelen betekent slopen en draadje doorknippen :D (ongeveer dan)
Enne een domme vraag moet ik ook dat schroefje in het midden weer terug zetten met plexiglas?
---
Nu ga ik naar mijn web development klasjes huppelen... tot sow!

• guanpedro
  • Laatst online: 13-06 10:45

guanpedro

Live forever or die trying

hmm... wat dacht je van deze opzet:

Je bouwt een kubus van hout (1m x 1m x 1m oid) en daar lijm/niet je plastic folie tegenaan.
Aan een kant maak je een gat en daar hang je de stofzuiger aan. Aan een andere kant maak je twee ingangen voor je armen.

Dan heb je denk ik een vrij stofloze omgeving waar je secuur in kan werken.

Vraagje, met welke lijm seal je de plexiglas plaat tegen de hd rand aan? Ga je het schroefje in het midden er weer terug inzetten? (kan wel als je deze sealt denk ik)

[ Voor 21% gewijzigd door guanpedro op 11-12-2003 10:15 ]

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee, komt ongeveer op hetzelfde neer behalve dat een stofzuiger èèn grote stof-bom is het mag dan wel zuigen maar verspreid ook onwijs veel stof...
Enne lijm? Je moet niet gaan lijmen tenzij ik er leds in ga gooien wat ik denk wel ga doen dan pleur je die ledjes vast met doorzichtige lijm idd...
Vandaag (denk ik) is de grote dag :D :P

Verwijderd

Wie is er een behuizing nodig??? :P
Gewoon zonder ziet er een stuk mooier uit.

Verwijderd

Stel alle scepische types teleur enne zorg dat ie nog werkt! :P
Cool plan, zou het zelf niet aandurven. (Heb geen geld voor nieuwe HD!!!)

• 418O2
  • Laatst online: 13-09 20:47
Erm kerel..

Als je leest dat wanneer je de casing verwijderd de koppen dusdanig ver ontregeld raken dattie niet meer werkt, dan kan je een beste cleanroom hebben, maar dan gaat het sowieso fout. Het KAN niet (als het waar is over die koppen)..

Verwijderd

ik hbe hier maar een kleine 6 gig HD, daar moet ik het mee doen, geef dat ding liever aan een arme tweakers als ik!

Verwijderd

Topicstarter
Hehehehe...
Ik hoop dat het mij gaat lukken ik heb net een schroevendraaier (torx) van de garage geleend om de HDD open te schroeven. O-)
Nu straks alleen nog een stukje foam halen om er tussen te gooien en nog wat lijm fixen om een bright blue led :*) erin te doen... :D ziet er wel mooi uit (kan ik hem tenminste nog in mijn case laten als ie naar de klote is :D
Ik hou jullie op de hoogte..
Voorlopig zit ik nog de komend 2 uur opgesloten in een lokaal met Business Information Systems :r en ik had al slaap en dat begint nu pas echt in te werken... (echt jezus SAAI! Systems Development Life Cycle INTERESSANT! NOT! :r)

GreetzZz, Loco...

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 14:00:
Hehehehe...
Ik hoop dat het mij gaat lukken ik heb net een schroevendraaier (torx) van de garage geleend om de HDD open te schroeven. O-)
Nu straks alleen nog een stukje foam halen om er tussen te gooien en nog wat lijm fixen om een bright blue led :*) erin te doen... :D ziet er wel mooi uit (kan ik hem tenminste nog in mijn case laten als ie naar de klote is :D
Ik hou jullie op de hoogte..
Voorlopig zit ik nog de komend 2 uur opgesloten in een lokaal met Business Information Systems :r en ik had al slaap en dat begint nu pas echt in te werken... (echt jezus SAAI! Systems Development Life Cycle INTERESSANT! NOT! :r)

GreetzZz, Loco...
stel nou dat de disk idd echt dood gaat, dan kan je altijd de arm met koppen altijd nog aansluiten als VU Meter of HDD activity meter.

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
of je gebruikt hem als luidspreker :+

Verwijderd

Topicstarter
Heheheh dat zijn nog eens goede suggesties!
Ik zit er over te denken om hem nou gewoon te slopen :P
En ik val echt in slaap hier... :Z :Z :Z
Net een ONWIJS grote toolbox geregeld bij Enginering (waar ze motors bouwen) want mijn Torx-10 die ik bij die auto-cursus vandaan had geja..leend is dus weer net te groot...

• SnakeMind
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-09 09:34

SnakeMind

Silence...

Hahaha, zul je ook altijd zien he... dat geja... leende spul past altijd net niet goed genoeg ;)
Verder wens ik je erg veel succes, en ik denk dat als je maar voorzichtig genoeg bent met de koppen en schoon genoeg werkt dat het je gaat lukken...
Maareh... 'k zou niet niesen als ik jou was :P

Still Cripple as Hell

Verwijderd

Jezus dit gaat echt weer helemaal nergens over... Neem aan dat dit een geintje is want waarom zou je uberhaupt het gaan proberen, het is gewoon geld wegdonderen. Mocht het je wel lukken, dan hoop ik dat je veel geniet van de eerste 5 minuten, want daarna is de fun er toch weer af...

kansloos...

Verwijderd

Laat hem toch z'n plezier hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Precies, maar wat iedereen vind IK heb plezier en daar gaat het om...
Ik ga dus nu aan de slag...
College lijkt me erg te mogen dit hebben ze me tot nu toe gesponserd:
[list] • Plexi-Glas (lkkr dik!)
• Paars Foam :D
• Samsung HDD die ik voor de fun verkloot heb
• Dikke toolbox & torx-screwdriver
• Veel hulp...
Nieuwe post met pics volgen binnen enkele uurtje (2a 3)

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

OverSoft schreef op 11 december 2003 @ 00:33:
Hahahaha, dit wordt lachen :D

Stuur die 80gb dan gewoon naar mij als je er van af wilt...
Damn... hoe oud ben jij man...
kom ik ff aan hoor 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Gekkenhuis op 11-12-2003 16:21 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Verwijderd

Afkraken heeft geen zin! Hooguit waarschuwen voor de 'gevaren'.
Ik vind het zeker wel vet als het lukt!
Misschien kan je dan ook een klein filmpje maken met de hd in actie?

Verwijderd

Aaarg, geen stofuizger ergens aanhangen!!! Als je het dan toch goed lijkt, doe het dan er BOVEN.
Anders zuig ej allemaal stof aan dat over je HD heen vliegt :|

Verwijderd

wat een mietjes hier zeg!
gewoon modden die harddisk, beetje stof maakt geen raid uit...
ik heb ook weleens de deksel van een harddisk afgehaald, deze gewoon eraf gelaten, en vervolgens linux op dat ding geinstalleerd... nadat dat ding 3 weken goed had gedraaid (gewoon in mijn stoffige huiskamer), heb ik heb al draaiende met een watervaste stift bewerkt (het schijfoppervlak, ja!) en ook toen draaide die gewoon door, lezen/schrijven, geen probleem, totdat ik hem eventjes uitzette, en weer aanzette... de koppen zaten blijkbaar vast in de inkt ofzo...
maar zolang je hem niet met een stift bewerkt, of besprenkelt met cola, gaat het best goed...

Verwijderd

Bedankt voor de waarschuwing. 8)7
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.