Toon posts:

welke tft voor dual monitor setup?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik ben op zoek naar een goeie 17" tft combi om op mn gffx5900 te hangen. Daar zit dus 1 DVI en 1 analoge uitgang op. Nu ben ik vooral aant zoeken naar tft systemen met dunne randen, en/of met een mogelijkheid tot ophangen van 1 schermen op dezelfde sokkel.

Enige tips?
Ik heb bij Eizo al zulke dingen gezien, maar nu blijkt bv dat de Hercules Prophetview920 wel een stukje beter is dan zo een 17" Eizo L557, maar kan ik die op eoa voet monteren per 2? Is die dan niet te breed?
Zijn er nog andere alternatieven? Ik zoek in de 20-25ms refresh range (liefst 20) en als het kan zonder speakers. En er moet natuurlijk een DVI ingang opzitten.

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Ik heb hier zelf 2 LG-L1710B TFT's staan, gekoppeld aan een Radeon 9500 Pro (DVI en analoog). Ze hebben een vrij dunne rand, 16ms refresh en niet duur. O ja, ook nog zonder speakers. Maar wel met een heel handige USB hub ingebouwd.

Zie hier het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.mjax.com/dualdisplay.jpg

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Mag ik vragen hou duur die LB-L1710B is? Want op google vind ik niks en in de pricewatch vind ik LG 1710B 17" TFT € 474,- dat vind ik toch redelijk duur :)

[ Voor 6% gewijzigd door jordz. op 08-12-2003 17:28 ]

Arch Linux

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Tis ook een tik-fout het is idd de LG, en niet LB.|

Prijs van €474 klopt idd, het is ook een zeer goed scherm dus daar is de prijs ook naar helaas :Y)

• mjax
  • Laatst online: 28-07 20:20
Ik heb er destijds (4 maanden geleden) 489 euro bij MyCom voor betaald. Ik vond/vind dat helemaal niet duur voor dit soort schermen. Maar dat is persoonlijk denk ik.

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 09:07
Er zijn voor zover ik weet geen TFT monitoren op de markt die standaard de mogelijkheid hebben om met 1 voet meerdere monitoren te huisvesten. Echter bijna alle huidige 17" TFT monitoren hebben een zg. Vesa aansluiting met enige huisvleit kun je daarvoor een constructie maken waarmee je beide monitoren kunt bevestigen.
Om prettig in een DUAL setup te kunnen werken is het van belang dat horizontale rand van de monitor zo smal mogelijk is. De genoemde Hercules Prophetview920 voldoet daar in ieder geval niet aan. Er zijn diverse kandidaten o.a. Hitachi CML174SXW 17" maar ook de Acer AL1721.
Voor monitoren met DVI betaal je nog steeds een behoorlijke meerprijs veel goedkoper dan € 450,00 (incl. verzendkosten) zul het op dit moment niet worden.

Hans van Zijl

• dion_b
  • Laatst online: 11:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.