3 lange piepjes?

Pagina: 1
Acties:

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 21:36
Ik had een topic over mijn waarschijnlijk doorgebrande voeding, maar die is dus verwijderd.. dus moet ik maar weer een nieuwe starten..

Ik heb dus de voeding vervangen die dus inderdaad doorgebrand was.. deels ouderdom, deels stof enzo.. maar nu er een nieuwe voeding in zit boot mijn pc niet meer.. kan er meer kapot zijn gegaan?

Mijn mainboard is een MSI K7T266 en als ik de pc aanzet hoor ik 3 lange piepjes en dan reboot hij weer en dit proces herhaald zich 3 keer ofzo.. van de statuslampjes branden ze G-R-G-G dus de tweede van links is rood.

Kan het zijn dat er meer kapot is gegaan toen mijn voeding de geest gaf? of heeft dit een andere oorzaak?

tnx

Arjan

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

van de statuslampjes branden ze G-R-G-G dus de tweede van links is rood.
En heb je al opgezocht wat dat betekent? Moederborden worden normaliter met een handleiding geleverd. Anders kun je ze nog altijd van het Internet downloaden :)

Verwijderd

Het kan heel goed zijn dat er wel meer gesneuveld is misschien je videokaart of je MOBO of CPU. Als je je boekje van je mobo nog hebt kan je hierin de statusledjes opzoeken en kijken wat het inhoud.

de beepcode is ook op internet te vinden als je weet welke bios op je mobo zit.

Verwijderd

Handleiding van jouw moederbord: http://www.msi.com.tw/pro..._detail.php?UID=27&kind=1

Daar staan gegarandeerd de error meldingen in.

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

je topic is niet verwijderd, maar gesloten.

lees vooral de laatste post even door, daarin staat waarom hij gesloten is

* gesloten topics staan helemaal onderaan de pagina met topics, daar vind je hem dus ook terug.

[toevoeging]
als ik even snel in de manual lees, dan komt het erop neer dat je computer bij de floppy drive blijft hangen
Initializing Floppy Drive controller
- This will initializing Floppy drive and controller.
volgens de manual dus.

kijk daar maar eerst even naar dan, en geef dan weer een reactie wat er wel/niet gebeurd.
[/toevoeging]

[ Voor 43% gewijzigd door DoingK op 08-12-2003 15:05 ]

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-08 17:51

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Uit verveling even opgezocht:

0X00
This will initializing Floppy Drive and controller

Altijd leuk, dat MSI-Engels :)

Met dank aan Riffic's link. Want wat is die MSI-site traag

[ Voor 20% gewijzigd door _fool op 08-12-2003 15:05 . Reden: props to Riffic ]

specs

• arjanvr
Ah ja, ik dacht dat hij verwijderd was omdat hij ook ineens uit mijn bookmarks was. Ik heb die manual doorgekeken en daarin staat dat:

"Initializing Floppy Drive controller
- This will initializeing Floppy Drive and controller"

Enig suggestie wat ik hieraan kan doen...? ik kan me niet voorstellen dat dit betekend dat de floppy drive kapot is en als de controller op het mainboard kapot is is dat toch niet direct een rede dat hij niet meer zou booten? of zie ik wellicht iets over het hoofd?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik zou zeggen, haal de FDD-kabel uit het mainboard, haal de FDD van de stroom af, en boot je PC nog eens. Blijft hij dan nog hangen, ook na een eventuele extra CMOS reset, is waarschijnlijk je mainboard niet helemaal jofel meer. (Lees = ten dode opgeschreven ofzo).
Boot hij wel door, lekker zonder FDD verder werken.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Is het inderdaad de FDD controller, zet hem dan uit in de bios, en dan zul je zonder fdd verder moeten. Niet echt een ramp lijkt mij...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 07:51
arjanvr schreef op 08 december 2003 @ 15:08:
"Initializing Floppy Drive controller
- This will initializeing Floppy Drive and controller"

Enig suggestie wat ik hieraan kan doen...?
Dikke kans dat je tijdens het vervangen van je voeding de FDD kabel half los hebt getrokken? Of zit de powercable van je FDD misschien niet goed vast? Controleer beide kabels (en de flatcable ook aan de kant waar ie in je mobo steekt) Toch vreemd... meestal zegt je pc als er iets mis is met je fdd zoiets als " Bah, de fdd zit niet goed vast.. maar jah, zal ik doorgaan (F1) of zal'k uit me neus gaan eten en wachten tot het gaat sneeuwen?"
Misschien toch je mobo de eeuwige jachtvelden ingeholpen?

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Verwijderd

_fool schreef op 08 december 2003 @ 15:04:
Met dank aan Riffic's link. Want wat is die MSI-site traag
Als je steeds door moet klikken is ie erg traag idd, maar ik heb deze gewoon in m'n bookmarks staan :)

• arjanvr
BredeP schreef op 08 december 2003 @ 15:11:
Ik zou zeggen, haal de FDD-kabel uit het mainboard, haal de FDD van de stroom af, en boot je PC nog eens. Blijft hij dan nog hangen, ook na een eventuele extra CMOS reset, is waarschijnlijk je mainboard niet helemaal jofel meer. (Lees = ten dode opgeschreven ofzo).
Boot hij wel door, lekker zonder FDD verder werken.
Bovenstaande heb ik geprobeerd zonder success.. ben bang dat hij inderdaad de eeuwige jachtvelden is ingeholpen... Ik kan nl niet mijn bios in omdat zodra ik mijn pc aanzet hij 3x lang piept en dat vervolgens na zo'n 5 seconde herhaald tot oneindig.. en ik kan niks want mijn beeldscherm gaat niet aan en f1 en del op het toetsenboard hebben ook geen uitwerking.

Als ik zonder floppy disk controller verder zou kunnen zou ik het niet zo erg vinden want hij zit toch op een netwerk aangesloten met een andere pc met werkende fd controller..

Iemand suggestie welk moederboard ik het beste aan kan schaffen.. er hoeft maar een amd 1400+ op te draaien...

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

je kunt hier kijken

en verder hangt het er vanaf wat je ermee wilt doen, alleen maar windows, netwerkje enzo, dan kan je gewoon een goedkoop mobo nemen
hangt er dus vanaf wat jij wilt

kijk hier maar welke moederborden iig werken met jouw processor

keuze genoeg iig, en voor een athlon 1400 denk ik wel dat ieder moederbord in die lijst, wel moet werken met jouw processor

[ Voor 21% gewijzigd door DoingK op 08-12-2003 15:40 ]

Pagina: 1