Wat is er kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 21:36
Ik was op een tweede pc aan het installeren en toen ik er weer naar keek was hij ineens uit en ging hij niet meer aan, voeding en cpu cooler wel warm maar niet heet, maar mijn logitech mouse heeft een lampje bovenop en als ik die in de usb poort heb zitten geeft hij nog wel licht. Ik kan geen verbrande delen op de cpu vinden. Is het dan mogelijk dat de voeding is doorgebrand of zal het ergens anders aan kunnen liggen.

Zit maar 1 cd-rom speler in, 1 harde schijf en geen bijzondere onderdelen en het is toch gewoon een 300watt voeding.. sorry voor de lastige omschrijving maar iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:31
ik zou idd denken aan je voeding als hij echt niks meer doet als je hem aanzet, wat zijn eigenlijk de verdere specs zoals processor en moederbord?

Verwijderd

arjanvr schreef op 07 december 2003 @ 18:03:
Ik was op een tweede pc aan het installeren en toen ik er weer naar keek was hij ineens uit en ging hij niet meer aan, voeding en cpu cooler wel warm maar niet heet, maar mijn logitech mouse heeft een lampje bovenop en als ik die in de usb poort heb zitten geeft hij nog wel licht. Ik kan geen verbrande delen op de cpu vinden. Is het dan mogelijk dat de voeding is doorgebrand of zal het ergens anders aan kunnen liggen.

Zit maar 1 cd-rom speler in, 1 harde schijf en geen bijzondere onderdelen en het is toch gewoon een 300watt voeding.. sorry voor de lastige omschrijving maar iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Je voeding iig niet als je logitech nog gevoed wordt.
Om eerlijk te zijn helaas voor jou denk ik dat het de CPU is.
Lijkt mij het meest logische.
Maar kan natuurlijk ook makkelijk iets anders zijn.
Gaat hij ook niet piepen ofzo?
Gooi de stroom er even af.
Kijk of hij het dan weer doet.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Pak es twee oude hdd's, prik die in de voeding. Haal de ATX stekker van het mobo, en kijk met de paperclip truc of je ATX voeidng nog wat doet. En dan even de voltages doormeten :)

suc6 :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• arjanvr
Ik zou niet weten hoe die paperclip ding gaat waar je het over hebt dus daar waag ik me ook liever niet aan.. Ik ga morgen wel naar de winkel om een voeding te halen en als ie het niet doet dan ben ik idd bang dat ik er vanuit moet gaan dat mijn cpu en dan waarschijnlijk ook mainboard? defect zijn... gelukkig is het maar een oude AMD 1400+ dus die zijn niet zo duur..

om nog even die specs vraag te beantwoorden:
* AMD 1400+
* MSI K7T volgens mij
* 10mbs netwerk kaart
* tv kaart
* 512MB geheugen
* 1x cd-rom (52x), 1x hd 60GB 7200RPM
* floppy disk

Voeding is zover ik het kan zien een merkloze ATX 300watt, misschien kan iemand mij een voeding aanraden, ik hoor dat Antec TruePower een goede voeding is?

Bedankt voor de snelle reactie, dit blijft toch een prettig forum :)

Tnx

Arjan

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:04
Alles eraf halen, alleen CPU met cooler erop, voeding aansluiten en power drukken, als er nix gaat draaien is de voeding naar zijn grootje, gaat het wel allemaal draaien de fannetjes, zou ik aan je cpu denken.
Kijk dit even na door middel van je videokaart erin en dan in je bios te komen of te luisteren naar de eventuele piepjes.

• arjanvr
Ik heb hem geheel gestript en alleen processor en voeding laten zitten maar ik krijg helemaal geen reactie.. dus dan zal ik er inderdaad maar vanuitgaan dat de voeding kapot is. Hoe kan ie zo kapot gaan terwijl ik niks raars deed? iemand suggestie wat een goede voeding is om te kopen en wat ie moet opleveren?

tnx voor het advies allen..

Arjan

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:31
arjanvr schreef op 07 december 2003 @ 20:24:
Ik heb hem geheel gestript en alleen processor en voeding laten zitten maar ik krijg helemaal geen reactie.. dus dan zal ik er inderdaad maar vanuitgaan dat de voeding kapot is. Hoe kan ie zo kapot gaan terwijl ik niks raars deed? iemand suggestie wat een goede voeding is om te kopen en wat ie moet opleveren?

Arjan
ik zou eerst even een voeding van iemand lenen om het zeker te weten, als hij dan echt kapot is zou ik voor een antec of CWT gaan
Antec kun je oa bij de tweakersshop kopen: http://viddel.shop.tweake...ction=overzicht&groep=002

• Atlas
  • Niet online

Atlas

arjanvr schreef op 07 december 2003 @ 20:24:

Arjan
De paperclip truk :Y)

Verbind pin 4 en 6 van de atx plug met elkaar dmv een paperclip. Dit zijn meestal de groene en een zwarte draad :)

Als je nu de power inschakeld zul je zien dat je voeding aan gaat of niets doet.

ps: Belast de voeding dan wel even :) Bijvoorbeeld door twee oude hardeschijven eraan te hangen :)

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb hier nog zo een soort moederbord liggen in mijn kast, omdat hij dezelfde symptonen had zoals jij zegt...

Volgens mij was het ook een slecht moederbord, maar dat is mening...

als je nou eens kijkt op het moederbord, daar zitten 4 lampjes bij de gameport aansluiting... welke kleuren geeft hij aan als je hem aanzet????

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Mocht het niet aan je voeding liggen, dan ligt het misschien wel aan het mobo.
Als het een ms-6330 betreft, want die staan erom bekend heel brak te zijn...

Suc6 ;)

edit: Net te laat ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 20:33 ]

• arjanvr
Om precies te zijn is het een KT7266 pro zie ik.. met een via VT8233 chipset.
"atx plug" <- is dat de stekker die van mijn voeding het moederboard in gaat...? en geeft dat geen kans op kortsluiting? en begin ik te tellen van links naar rechts aan de kant waar het clipje zit om het vast te maken?

thanks

Arjan

• Atlas
  • Niet online

Atlas

arjanvr schreef op 07 december 2003 @ 20:41:
Om precies te zijn is het een KT7266 pro zie ik.. met een via VT8233 chipset.
"atx plug" <- is dat de stekker die van mijn voeding het moederboard in gaat...? en geeft dat geen kans op kortsluiting? en begin ik te tellen van links naar rechts aan de kant waar het clipje zit om het vast te maken?

thanks

Arjan
Tip: ik zie dat je al te PC gerelateerd bent :)
Laat dit doen door een vriend die er wel verstand van heeft :) En kijk gewoon mee dan :)

Verwijderd

Wat een ontzettend leuk forum is dit zeg! ik voel me al helemaal thuis >:)

Modbreak:

Als er iets mis is met een topic of de reacties erin dien je dat via een topicreport aan te geven ipv sarcastische posts. Post behulpzaam of post niet :o

[ Voor 59% gewijzigd door dion_b op 07-12-2003 20:50 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

arjanvr,

We willen je graag helpen, maar dan moet je ook meehelpen :)

Allereerst vragen we geen kennis van te voren als je een vraag hebt en daarom een topic wilt openen. Maar we vragen je wel zelf op zoek te gaan en zoveel mogelijk gegevens bij elkaar te vissen van tevoren. Om je daarbij een handje op weg te helpen hebben we hier een lijst van wat we moeten weten: PMG Beleid

Daarnaast zijn een aantal mensen met suggesties gekomen in dit topic. Die heb je wegens onbekend/eng klinkend van de hand gewezen. Tja, dan is er ook niet veel dat wij kunnen doen. We kunnen je vertellen hoe dingen uit te zoeken, maar als je daar niet toe bereid bent houdt het op :o
Als je iets leest en je afvraagt wat het precies inhoudt, dan kun je daarnaar op zoek gaan. Dan is het niet meer zo eng.

Maar goed, dit topic gaat ondertussen nergens meer heen...

Ander punt:
GoT Huisregels

Wij tweakers doen elkaar constant de groeten, dus hoef je dat niet onder ieder post te zetten. Wil je dat toch doen? Daar is je sig voor, gebruik hem dan ook :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.