[Wanadoo ADSL] Word afgescheept met lam excuus

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, here's the deal:

ik heb al 2 jaar een abbo op Wanadoo ADSL. De eerste dag dat ik mijn modem kreeg heb ik deze getweaked en hij diende als router. Scheelde weer centjes. Maargoed, sinds die dag geen problemen gehad! _/-\o_ wanadoo.

Zaterdagmiddag wil ik op internet ( goh ) en tot mijn grote verbazing deed hij t niet :/ na alles 4 keer gecontroleerd te hebben ( mamma wil wel eens n verkeerd kabeltje uittrekken en mn broertje wil wel eens op n verkeerd knopje drukken) kwam ik tot de conclusie dat het dus aan wanadoo moest liggen. Dus ik vandaag maar opbellen... Helpdesk :X

Druk een 2 bla bla, nagoed, ik kreeg een vriendelijke meneer er aan die mij hielp _/-\o_ Na een half uur alles doorgesproken te hebben ( a 10 cent p/min :/ ) zei hij dat ik even moest blijven hangen. Toen kreeg ik een andere meneer er aan.

Jah, heb je soms een router er tussen zitten ?

- euh, nou, ik heb mijn modem getweaked tot router

JA, daar ligt het dus aan, moet je alles resetten en een nieuwe router kopen

- :? maar hij heeft t like 2 jaar gedaan ofzo

Toch ligt het daar aan, bedankt voor het bellen * klik *

- :'(

En nu?

Ik ben iig mn modem aan t resetten / opnieuw tweaken, het lijkt me stug dat het ineens aan die tweak ligt. Toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:27

BFS

Rude awakening

Een helpdesk geeft doorgaans gewoon geen ondersteuning aan getweakte modems, volgens mij staat dat ook vast wel ergens gemeld.

[ Voor 5% gewijzigd door BFS op 08-12-2003 14:04 ]

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leen even modem van iemand anders.. probeer het dan nog eens: doet ie het wel dan ligt het IDD aan je modem (probeer dan reset.. un-tweaken etc.)

Ik heb het vorige week ook gehad met planet, ze hadden daar blijkbaar (ik denk tijdens speed upgrade) mij IP-adres verwijderd :( is nu alweer opgelost

line sync brande gewoon ... kon ook inbellen, maar was geen dataverkeer mogelijk

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Maak van je modem gewoon weer een "home" en maak een VPN verbinding, dan kunnen ze je weer gewoon helpen. Dat is het risico van je modem tweaken, je verliest je support.

Maareh, hoe weet je zo zeker dat het aan de adsl lijn of aan wanadoo moet liggen?

[ Voor 21% gewijzigd door JvS op 08-12-2003 14:08 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BFS schreef op 08 december 2003 @ 14:04:
Een helpdesk geeft doorgaans gewoon geen ondersteuning aan getweakte modems, volgens mij staat dat ook vast wel ergens gemeld.
ik ging er ook al niet vanuit dat als ik t woordje "tweak" in mn mond nam, zij persoonlijk een medewerker langs zouden sturen om me te helpen ;)

maargoed, dan nog, beetje lam excuus, er zijn hier geen gegevens veranderd dus moet er daar wel iets fout zitten :?

ga nu ff untweaken:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dat is inderdaad een heel irritante eigenschap van KPN-ADSL gebaseerde providers, ze willen/kunnen/mogen niets zeggen wanneer je niet met een standaard errormelding aankomt. Tenminste, dat was een flinke tijd geleden mijn ervaring (sommige dingen daar kunnen overigens tegenwoordig al veranderd zijn, let even op de datum ;) ).

Maar goed, nu even inhoudelijk over jouw probleem. Probeer even op de 'ouderwetse' PPtP-manier verbinding te maken. Als er inderdaad sprake is van een probleem aan de kant van KPN of je provider krijg je een gewone error waar de helpdesk je dus vast wel mee kan helpen.

Verder is het mij ook 1 keer overkomen dat m'n tweaked STHome alle settings was 'vergeten'. 't Ding was overigens passwordprotected, en telnetten/gebruik maken van de webinterface was vanaf internet niet mogelijk. Ook gebruikte ik 'm met SIP Spoofing en hing 'ie aan m'n Linux-based gateway, dus 'm direct vanaf een workstation benaderen was niet mogelijk en ook stroomstoringen had 't ding al meerdere keren overleefd zonder z'n config kwijt te zijn. Kortom, de settings waren echt zonder aanwijsbare reden weg. Alles opnieuw configgen hielp toen prima, dus dat kun je sowieso ook even proberen, het kan namelijk dus gewoon aan je modem liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door intoxicated op 08-12-2003 14:15 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

intoxicated schreef op 08 december 2003 @ 14:12:
Dat is inderdaad een heel irritante eigenschap van KPN-ADSL gebaseerde providers, ze willen/kunnen/mogen niets zeggen wanneer je niet met een standaard errormelding aankomt. Tenminste, dat was een flinke tijd geleden mijn ervaring (sommige dingen daar kunnen overigens tegenwoordig al veranderd zijn, let even op de datum ;) ).
Alle modems worden ondersteund hoor, alleen moet je dan wel even zelf de complete fout analyse doen en met een duidelijke boodschap komen. Met een getweakte home kan je niet eens tracen, dat ding is een enorme uitzondering, omdat dat ding gewoon niet handig is voor fout analyse (en daarnaast is het een illegale manier van modem instellen, als je iets fout doet en daardoor logt je modem niet in, dan is dat niet te controleren en dat kan je zelf uitsluiten door de modem normaal te configgen :o)
Verder is het mij ook 1 keer overkomen dat m'n tweaked STHome alle settings was 'vergeten'.
Dit vind ik opvallend, want in dat topic wat je aanhaalt, heb je het over "je STpro" die je omgekeerd tweakt 8)7 voor de helpdesk (je hebt dus een gekochte ST pro zeg je daar) en nu zeg je het andersom :?.
De Speedtouch Pro is in nederland nooit geleverd, je krijgt soms wel mensen aan de telefoon die beweren er een te hebben gekocht, maar als ik dan vraag hoe, dan valt het stil. 10 van de 10 keer toch een getweakte home :P.

Veel mensen die dat ding tweaken volgen een keer een guide en snappen vervolgens eigenlijk amper hoe dat ding werkt en wat het probleem veroorzaakt (issie niet ingelogd? Issie z'n instellingen kwijt? Kan je met een testacount als user@test/test nog wel inloggen? Kan je wel inloggen maar is de IP routering niet goed?).. Allemaal dingen die je met een getweakte SThome niet goed kan achterhalen omdat de helpdesk geen "hoe werkt een getweakte SThome" training krijgt en je zelf dus uit moet zoeken en kant en klaar op een presenteerblaadje aan de heldesk mag geven. Waarbij opgemerkt: Een IP routeringsprobleem kan je niet eens analyseren omdat je niet eens kan tracen met en STpro...

Zo "naaierig" is het dus helemaal niet.

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 08-12-2003 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwja.... zo reageren ze blijkbaar altijd... gewoon opnieuw opbellen en je enorm van de domme houden ;)

Jij huurt namelijk een facaliteit en betaald de modem zelf... dus zij kunnen daar geen rechten claimen... maar zij moeten wel bewijzen dat de faciliteit deugt....

Als dat niet lukt, dan zou ik ze schriftelijk aansprakelijk stellen en melden dat de betaling opschort totdat de verbinding herstelt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 14:23:
Mwja.... zo reageren ze blijkbaar altijd... gewoon opnieuw opbellen en je enorm van de domme houden ;)
Ja, en dan komt een helpdesk er ongeveer in 30seconden achter dat je een getweakte home hebt...
Jij huurt namelijk een facaliteit en betaald de modem zelf... dus zij kunnen daar geen rechten claimen... maar zij moeten wel bewijzen dat de faciliteit deugt....
Jij koopt een modem en verandert er iets in waardoor foutanalyse ontzettend bemoeilijkt wordt... Waarom zijn zij daar verantwoordelijk voor. Leg dat eens uit?
Als dat niet lukt, dan zou ik ze schriftelijk aansprakelijk stellen en melden dat de betaling opschort totdat de verbinding herstelt is.
Ja tuurlijk :z. Totdat zij aan kunnen tonen dat zij hun best hebben gedaan om het goed te krijgen en blijkt dat jij niet meewerkt en jij instellingen hebt lopen wijzigen.... Met die instelling kom je er later wel hoor! _O_. Als ik jou was zou ik rechten gaan studeren, maar dan wel de klok en klepel variant ...

[ Voor 22% gewijzigd door JvS op 08-12-2003 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
/me Zucht...
Nu heeft iemand dat data in hex nummer weggegooid ;( ;(
/me Fruit is zielig ;(

Een klein sprankeltje hoop:

Dat nummer heb ik via een omweggetje kunnen herleiden, athans:

drv_read 2 1 b gaf 8606 en van daaruit wist ik dat de laatste 6 een 4 moest zijn, nu heb ik alles terug getweaked ( ahum :) ) en mn inet draait weer vol op. Athans met inbelcrap, dit wil ik niet, dus ik denk dat ik m terug tweak.

Toch blijft mn vraag: hoe kan het dat die modem ineens zoiets had van: Mja, laten we er nu maar eens mee ophouden :?

en dat hex nummer is HEEL belangrijk ? ( dus als ik het fout hebt gebeurt er iets ? )

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een tip. Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar het kan waarschijnlijk geen kwaad. Mij is bij de InterNLnet helpdesk (vraag maar niet hoe/wat, ik weet dat het geen KPN provider is) verteld dat de Speedtouch Home modems met een oude firmware problemen hebben met hogere bandbreedtes. Nu is onlangs door de KPN een snelheidsverhoging doorgevoerd. Je zou misschien kunnen zeggen 1+1=2. De oplossing is dan een nieuwe firmware in je modem zetten. Die kun je gewoon downloaden van de KPN site. www.kpn.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
updatetje:

na het untweaken deed hij t weer. Ik heb hem vervolgens weer getweaked en hij doet het dusverre dat ik op 1 pc kan internetten. Als ik vervolgens een 2e erbij gooi, doen ze t alle 2 niet meer :/

heb firmware geupdated.

iemand enig id ? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Iig had de helpdesk in dit geval gelijk... En hebben een aantal mensen geleerd dat een grote bek opzetten niet altijd the way is...

Maar nee, ik heb geen idee als je zo je probleem omschrijft. Met "het doet het niet" kom ik niets verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021
Zowiezo alleen het overdenken al om eventueel een abbo te nemen bij Wanadoo is een lam excuus laat staan......

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 08 december 2003 @ 22:35:
Iig had de helpdesk in dit geval gelijk... En hebben een aantal mensen geleerd dat een grote bek opzetten niet altijd the way is...

Maar nee, ik heb geen idee als je zo je probleem omschrijft. Met "het doet het niet" kom ik niets verder.
you go girl :)

maar ok: blijkbaar is nu het probleem dat ik de modem niet meer als router kan gebruiken omdat dat dus blijkbaar niet gaat :? Zodra ik 2 verbindingen heb met internet ( laptop en pc ) stopt de verbinding met het receiven van packages. Ik ga eens kijken of ik ergens een gewone router kan regelen en schakel ik die achter mijn modem ( untweaked ). Als hij t dan doet weet ik meteen waar het probleem zit.
pinolief schreef op 08 december 2003 @ 23:14:
Zowiezo alleen het overdenken al om eventueel een abbo te nemen bij Wanadoo is een lam excuus laat staan......

>:)
weuh :? ik heb echt nog nooit problemen gehad met wanadoo dus...
=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 12-09 09:20

AMDFreak

Intel is zo..

Gewoon een goedkoop Sweex routertje kopen.. vanaf 40 euro heb je ze al..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AMDFreak schreef op 09 december 2003 @ 09:26:
Gewoon een goedkoop Sweex routertje kopen.. vanaf 40 euro heb je ze al..
mja, kijk, ik heb nog geen maand geleden een sweex AP gekocht ( dus alleen AP ) en die kostte 110 euro. Nu baal ik er van dat ik geen sweex AP/Router in een gekocht heb (die ook nog es goedkoper was :X)

kuch... iemand een sweex Ap kopen ? zo goed als nieuw :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 08 december 2003 @ 14:29:
[...]
Ja, en dan komt een helpdesk er ongeveer in 30seconden achter dat je een getweakte home hebt...

[...]
Jij koopt een modem en verandert er iets in waardoor foutanalyse ontzettend bemoeilijkt wordt... Waarom zijn zij daar verantwoordelijk voor. Leg dat eens uit?
[...]

Ja tuurlijk :z. Totdat zij aan kunnen tonen dat zij hun best hebben gedaan om het goed te krijgen en blijkt dat jij niet meewerkt en jij instellingen hebt lopen wijzigen.... Met die instelling kom je er later wel hoor! _O_. Als ik jou was zou ik rechten gaan studeren, maar dan wel de klok en klepel variant ...
Ik ga er verder niet op in, maar technisch gezien hebben ze geen POOT om op te staan, als het ding functioneert, functioneert hij. Ze accepteren ook "eigen" modems, die gewoon een functionaliteit bieden. Daar komt nog bij dat je de modem KOOPT, dus hebben ze er geen zak over te zeggen. De arrogante opstelling van de providers in deze en mijn reactie erop mag jij misschien ondoordacht vinden, maar het is keihard de waarheid...

En over rechten studeren: Als zei kunnen "AANTONEN" dat het aan jou modem ligt, dan staan zij in hun recht. Maar gezien de reactie in de startpost, lijkt me dit niet helemaal op zijn plaats

PS: Ik verwacht van een moderator geen denigrerende toon in de posts, dat mag ik ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zij bieden toch technische hulp aan, ze melden (volkomen terecht) dat het wellicht aan je modem ligt, zeker als je zelf niet aan kan geven waar het probleem zit?
als het ding functioneert, functioneert hij.
En ze mogen dus niet eisen dat jij moet bewijzen dat een apparaat wat jij zelf hebt aangepast en wat in veel gevallen gewoon zelf het probleem veroorzaakt?

Dus stel dat adsl op jouw PC niet meer werkt en jij hebt een een of ander gaar internet verbinding delen + firewall protocol geinstalleert en het werkt niet meer. Je belt de helpdesk, de helpdesk vermoed dat het daar aanligt en vraagt het eens helemaal "normaal" in te stellen. Jij als "systeembeheerder/kenner/etc" weet zeker dat het niet zo is en vindt dat jij geen moeite hoeft te doen door bijvoorbeeld je netwerk eens op te schonen met het geweldige "want het heeft het altijd gedaan" argument.. Dan gaat de provider ook niets voor je doen. Jij gaat ze dan ook brieven sturen en melden dat ze in gebreke zijn zolang ze niet bewezen hebben dat het aan jouw PC ligt? Je hebt het dan ook over je eigen spullen waar je zelf mee mag weten wat je ermee doet. Of is het dan ineens anders?
Ze accepteren ook "eigen" modems, die gewoon een functionaliteit bieden.
Ja, maar ook met die modems mag je dus zelf bewijzen dat het aan de lijn ligt, mag je zelf constateren dat de modem goed ingesteld is, username en pass goed zijn, kan je controlern of het wel ingelogd is, kan je een trace uitvoeren (wat met een getweakt modem niet eens kan!)... En je hebt een handleiding om op terug te vallen. Maar dan nog mag je dan bij de provider helpdesk wel zelf uitzoeken of al je instellingen wel goed zijn (wil je volledige ondersteuning, neem dan producten die volledig ondersteund worden). Doe je dat niet, dan kan je beweren dat zij hun werk niet doen tot je een ons weegt, maar in een rechtzaak verlies je grandioos als je weigert een monteur (op eigen risico) langs te laten komen, omdat je dan gewoon niet meewerkt aan probleemoplossing.

Als jij wil dat zij aantonen dat dat niet zo is, dan mag dat best hoor. De kpn gaat daar gewoon mee akkoord alleen komt er dan een monteur met eigen modem langs en als het dan toch aan je eigen modem blijkt te liggen, moet jij die kosten van die monteur betalen. En dat nog naast het feit dat je met een getweakt modem veel en veel minder mogelijkheden hebt om de lijn even te checken en dat je eigenlijk gewoon weigert mee te werken aan een oplossing. Dat is iets HEEL anders als wat jij hier beweert:
Je meldt de zaken alsof je helemaal weet waar je over praat, maar dingen kunnen vaak aan instellingen liggen en bij getweakte modems zijn dat ook vaak die dingen. Dat mag je dan echt helemaal zelf uitzoeken en bewijzen en als je dat niet kan, dan is er dus de optie om een monteur met eigen modem te laten komen (die mogelijkheid is er, maar is niet al te slim zie het voorbeeld van zowel de topicstarter als intoxicated in dit topic waarbij het allebei aan het modem lag) om te laten testen...

Je weet niet half waar je het over hebt en beweert dingen alsof het de waarheid is, alsof je alle wijsheid van de Internetwereld in pacht hebt, trekt een grote bek op en gaat melden dat er dan maar met opschorten van betalen gedreigd moet worden (heel verstandig, wordt je namelijk afgesloten) terwijl dat nergens op slaat. Ik ben niet te beroerd om je daarmee op je plaats te zetten... En dat heeft echt totaal niets met moderator zijn te maken. Waarom je dat erbij moet halen snap ik niet echt helemaal.

[ Voor 48% gewijzigd door JvS op 10-12-2003 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je.... jij weet het beter, goed? Jij tevreden.

Lees de algemene voorwaarden eens en leg dat eens naast de wet, dan komen op een aantal punten er hele andere dingen uit....

Jij doet beweringen die ik niet gemaakt heb en doet alsof ik dat gezegd hebt. Zoals bijvoorbeeld dat je de provider aansprakelijk stelt als je eigen PC het niet doet. Dat heb ik niet gezegd.

Waar ik op reageerde was dat de provider ophing, nadat er de topicstarter meldde dat het een getweakte modem was... en dat mogen ze niet per definitie.

Ik heb hetzelfde aan de hand gehad, tijdens mijn verhuizing, waar achteraf bleek dat ze gewoon de lijn niet aangesloten hadden. En ik kan je vertellen dat ik mijn modem niet heb terug getweakt EN nog restitutie gehad heb ook ter compensatie... nu jij weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 23:06:
Weet je.... jij weet het beter, goed? Jij tevreden.
Ik zeg niet dat ik het beter weet, ik bestrijd je beweringen gewoon met normale argumenten.
Jij doet beweringen die ik niet gemaakt heb en doet alsof ik dat gezegd hebt. Zoals bijvoorbeeld dat je de provider aansprakelijk stelt als je eigen PC het niet doet. Dat heb ik niet gezegd.
Dat zeg ik ook niet, ik gebruik dat als voorbeeld. Jij zegt dat de provider maar moet aantonen dat je getweakte modem niet werkt, ik vraag of dat dan ook geld voor je PC. En als dat niet zo is, waarom dat met een getweakt modem dan wel moet of waarom dat dan anders zou zijn. Dat staat er echt zo hoor. Ik zeg nergens dat je dat gezegd hebt, ik trek alleen de vergelijking door om je te laten realiseren dat het helemaal geen plicht van de provider is om te bewijzen dat jouw getweakte modem (zonder support!) nog werkt.
Waar ik op reageerde was dat de provider ophing, nadat er de topicstarter meldde dat het een getweakte modem was... en dat mogen ze niet per definitie.

Ik heb hetzelfde aan de hand gehad, tijdens mijn verhuizing, waar achteraf bleek dat ze gewoon de lijn niet aangesloten hadden. En ik kan je vertellen dat ik mijn modem niet heb terug getweakt EN nog restitutie gehad heb ook ter compensatie... nu jij weer
Ow gelukkig, ik mag weer :). Ik heb nergens gezegd dat het bij een getweakt modem per defenitie altijd aan de modem ligt. Ik leg alleen uit dat de bewijslast helemaal niet bij de provider ligt en ik probeer je bij je verstand te brengen dat het nogal nutteloos is om gelijk op je achterste poten te gaan staan als je niet eens zeker weet WAT er aan de hand is (zoals in dit topic gewoonweg instellingen). Jij gaat er bij de start gelijk vanuit dat het aan de adsl lijn is, dat je maar gewoon even moet bellen en dat de provider dat dan MOET oplossen... Terwijl zo ongeveer 95% van de "het doet het niet" belletjes bij een helpdesk aan eigen spullen/bekabeling blijkt te liggen. Als je dan met een getweakt modem belt en je meldt "het doet het niet", dan doet een helpdesk inderdaad niets tot je zelf hebt aangetoond dat het daar niet aan ligt. Zeker als niemand echt kan controleren waar het aan ligt.

Als de TS de raad van jou had opgevolgd, had hij mooi een modderfiguur geslagen, of nog erger, had hij een paar dagen op een monteur zitten wachten die met een eigen modem langs was gekomen, waarmee het zonder problemen werkte en had hij én een niet werkende verbinding én 100 euro voor die monteur mogen betalen..

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 10-12-2003 23:17 ]

Verwijderd

JvS schreef op 10 december 2003 @ 23:15:
[...]
Ik zeg niet dat ik het beter weet, ik bestrijd je beweringen gewoon met normale argumenten.
Zoals zeggen dat ik niet weet waar ik het over heb? Is dat "normaal"
[...]
Dat zeg ik ook niet, ik gebruik dat als voorbeeld. Jij zegt dat de provider maar moet aantonen dat je getweakte modem niet werkt, ik vraag of dat dan ook geld voor je PC. En als dat niet zo is, waarom dat met een getweakt modem dan wel moet of waarom dat dan anders zou zijn. Dat staat er echt zo hoor. Ik zeg nergens dat je dat gezegd hebt, ik trek alleen de vergelijking door om je te laten realiseren dat het helemaal geen plicht van de provider is om te bewijzen dat jouw getweakte modem (zonder support!) nog werkt.
Wat ik me op richtte, was dat de provider er ook niet zondermeer vanuit mag gaan dat het aan de modem ligt.
[...]

Ow gelukkig, ik mag weer :). Ik heb nergens gezegd dat het bij een getweakt modem per defenitie altijd aan de modem ligt. Ik leg alleen uit dat de bewijslast helemaal niet bij de provider ligt en ik probeer je bij je verstand te brengen dat het nogal nutteloos is om gelijk op je achterste poten te gaan staan als je niet eens zeker weet WAT er aan de hand is (zoals in dit topic gewoonweg instellingen). Jij gaat er bij de start gelijk vanuit dat het aan de adsl lijn is, dat je maar gewoon even moet bellen en dat de provider dat dan MOET oplossen... Terwijl zo ongeveer 95% van de "het doet het niet" belletjes bij een helpdesk aan eigen spullen/bekabeling blijkt te liggen. Als je dan met een getweakt modem belt en je meldt "het doet het niet", dan doet een helpdesk inderdaad niets tot je zelf hebt aangetoond dat het daar niet aan ligt. Zeker als niemand echt kan controleren waar het aan ligt.
"Ik heb nergens gezegd dat het bij een getweakt modem per defenitie altijd aan de modem ligt." Precies en de TS meldde dat er zo'n beetje meteen opgehangen werd toen het over de modem ging en daar zit de provider mis, akkoord?
Ik ga helemaal nergens vanuit, jij neemt dingen aan.
Als ik een helpdesk bel, dan zijn het geen zaken die aan "mijn" spullen liggen... want anders bel ik namelijk niet...
Als de TS de raad van jou had opgevolgd, had hij mooi een modderfiguur geslagen, of nog erger, had hij een paar dagen op een monteur zitten wachten die met een eigen modem langs was gekomen, waarmee het zonder problemen werkte en had hij én een niet werkende verbinding én 100 euro voor die monteur mogen betalen..
Ik ga ervanuit dat de TS alles getest heeft en zeker weet dat het niet aan zijn kant ligt. Als dat namelijk niet zo is, dan slaat hij al een modderfiguur op het moment dat hij de topic start en zou de hele topic volgens de regels verwijderd moeten worden, omdat hij zelf nog niets gedaan heeft om het probleem op te lossen.
Overigens hebben we het nog gewoon over techniek en dat is te testen. Als ik het kan, kan een ander het ook.

De rede dat de providers deze modems afschermen is natuurlijk precies beschreven in het bovenstaande. Maar als je weet waar je over praat is het allemaal niet zo spannend... toch ?

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 13:54

SenZatioN

Improvise...

JvS schreef op 08 december 2003 @ 14:20:
[...]
De Speedtouch Pro is in nederland nooit geleverd, je krijgt soms wel mensen aan de telefoon die beweren er een te hebben gekocht, maar als ik dan vraag hoe, dan valt het stil. 10 van de 10 keer toch een getweakte home :P.
Bullshit, KPN heeft hier zelf een STPro geleverd. Dus zeggen dat deze in NL nooit geleverd zouden zijn dan heb je het toch echt mis. Sorry maar dat moest ik ff kwijt.

My software never has bugs, it just develops random features...

• morphje
  • Laatst online: 18-08 17:35

morphje

let's all love lain

Op zich lijkt mij het toch niet zo moeilijk om eventjes je modem te resetten ?

Tja het is een vervelende eigenschap van wanadoo en andere ISP's om alleen modems te accepteren die door KPN zijn geleverd. Heb je enig idee hoeveel ellende het is om die getweakde modems en routers van andere merken te troubleshooten.

Can't blame us :)

• ShadowBumble
  • Laatst online: 14:25

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Allemaal dingen die je met een getweakte SThome niet goed kan achterhalen omdat de helpdesk geen "hoe werkt een getweakte SThome" training krijgt en je zelf dus uit moet zoeken en kant en klaar op een presenteerblaadje aan de heldesk mag geven. Waarbij opgemerkt: Een IP routeringsprobleem kan je niet eens analyseren omdat je niet eens kan tracen met en STpro...

Zo "naaierig" is het dus helemaal niet.
Mensen krijgen ook geen training in een getweaked sthome maar ja we mogen ze onder geen beding helpen tenzij ze geen line sync hebben. Voor de rest is dit algemene policy van iedere KPN Based provider bovendien word ervoor gewaarschuwt boven aan iedere tweak guide. Dus idd lame excuse maar wel terecht.

Je tweak omdat het je goedkoper lijkt maar uiteindelijk verlies je meer dan wat je wilt.

En ja ik heb mijn Sthome ook getweaked ook al jaren geen probleem dus. Maar ik hoef ook geen support op mijn modem te reken van mij ISP (nou ja tweakdsl doet er niet moeilijk aan want dan staat ie in bridged mode maar okay).

Actie vraagt om reactie en in dit geval helaas in jouw nadeel

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Het lijkt er dus op dat mensen die iets veranderen in de spullen die zij van een ISP ontvangen daar de verantwoording voor bij de ISP leggen.

Beetje vreemd? lijkt mij wel

als je een auto koopt en daar vervolgens het motorblok van tuned weet je ook dat je geen aanspraak meer kan maken op garantie.
Als je een modem tuned/tweaked moet je gewoon weten waar je mee bezig bent, weet je dat niet, doe het dan niet en leg bij gebrek aan kennis niet de verantwoording bij de ISP als je het zelf zit te verstellen }:O

• morphje
  • Laatst online: 18-08 17:35

morphje

let's all love lain

de nationale oplossings guide voor adsl isp's met modems niet gelevert door KPN

- hang die gratis modem aan je computer voordat je de ISP belt (hmmmm, helaas maar waar, sommige mensen hebben hem dus niet meer, maar who wants USB anyway ?)
- bij geen line sync voor de IS/RA test uit. dwz modem met een zo kort mogelijke (nieuwe) kabel aan de hoofdaansluiting van kpn (jah die in je meterkast, niet de WCD in je woonkamer)
- zowieso ook handig; vervang de kabels eerst.
- zorg voor duidelijke gegevens zoals foutmeldingen en foutcodes.
- reset/herinstalleer modems cq inbelverbindingen. Dit lost vaak ook problemen op
- bij winXP wel verbinding, maar geen dataverkeer.
netsh int ip reset resetlog.txt

verder weet ik niks......
persoonlijke meningen en tips en van niemand anders :)

Verwijderd

aanvulling:

dont tweak if u dont know how to solve any upcoming problems

Verwijderd

het is idd jammer maar waar, alternatieve modems(dus ook getweakte modems) worden niet ondersteund.
Als het modem gereset word is je tweak er weer af(ook je pw beveiliging, altijd handig) en als het dan werkt is het goed.
Dan moet je em weer opnieuw tweaker, maarja da's dan maar zo.
Tis vrij simpel, dat tweaken, zoveel werk is het niet dus kleine moeite.
Die modems worden zo afgeleverd, zo moet het werken. Werkt het niet heb je recht op support.
Veranderd je er iets aan dan is er geen support.
Je kan moeilijk verwachten dat een ISP alle mogelijke ADSL modems ondersteunen.
Op het moment dat een modem anders is dan wat geleverd word is de support weg.
voorbeeld van freddy kr vind ik een hele goeie :)

Verwijderd

tja het is zo, als je dingen doet die je niet hoort te doen met zo'n apparaat dan kunnen ze je ook niet meer helpen ermee, omdat de functie ervan veranderd is.
en welke helpdesk gaat zijn mensen leren hoe ze een getweaked modem (wat volgens de voorwaarden niet mag omdat dan de garantie vervalt) werkt? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 13:06:
aanvulling:

dont tweak if u dont know how to solve any upcoming problems
8)7 dude, t ding heeft gewerkt voor 2 jaar 8)7

voor de rest die t volgens mij nog niet helemaal snappen, ik heb hem teruggetweaked en hij doet het zonder tweak dus prima, blijkbaar is dr dus iets fout ergens :? in t modem. Ik ga binnenkort eens testen met een externe router en dan kijken of dat wel werkt.

Ruzie in de tussen tijd lekker verder :Y)

Verwijderd

probeer anders inderdaad met je modem zonder tweak, werkt het dan nog niet heb je een grote kans dat je modem naar de eeuwige jachtvelden is.

Heb je wel linysync en voor de rest niks meer na terugdraaien tweak is dat zeker het geval, dan is de enige gang die je nog kan maken de gang naar een computerwinkel voor een nieuw modem, je bent namelijk al ruim buiten de garantietermijn van 1 jaar, dus je hoeft van ISP+KPN niet meer te verwachten dat je modem zonder betaling wordt vervangen, je garantieperiode is namelijk ook voorbij.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 18:56:
updatetje:

na het untweaken deed hij t weer. Ik heb hem vervolgens weer getweaked en hij doet het dusverre dat ik op 1 pc kan internetten. Als ik vervolgens een 2e erbij gooi, doen ze t alle 2 niet meer :/

heb firmware geupdated.

iemand enig id ? :/
Had jij je modem getweaked tot een pro of tot een 510 ? als je hem getweaked had tot een 510 wil je me dan ff vertellen hoe je dat gedaan hebt ? je kan me eventueel mailen op bromaster@planet.nl
Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 14:03:
[...]

Had jij je modem getweaked tot een pro of tot een 510 ? als je hem getweaked had tot een 510 wil je me dan ff vertellen hoe je dat gedaan hebt ? je kan me eventueel mailen op bromaster@planet.nl
Alvast bedankt
nope pro.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 12:32:

Zoals zeggen dat ik niet weet waar ik het over heb? Is dat "normaal"

Wat ik me op richtte, was dat de provider er ook niet zondermeer vanuit mag gaan dat het aan de modem ligt.`
Dat doen ze ook niet, alleen mag je dan wel zelf bewijzen dat het zo is of anders kan je akkoord gaan met de voorwaarden dat een monteur op jouw risico langskomt met een eigen modem (als je zo zeker weet dat je instellingen goed staan, wat je helemaal niet zeker weet met een getweakte home, omdat je geen referentie hebt, tenzij je bijvoorbeeld ook even met een ander modem getest hebt ofzo). Dat wist je niet en je ging gelijk hoog van de toren blazen met "aansprakelijk stellen" enzo..
Als ik een helpdesk bel, dan zijn het geen zaken die aan "mijn" spullen liggen... want anders bel ik namelijk niet...
Dat is heel knap van je, maar zoals ik zei: ongeveer 95% van alle gemelde "adsl storingen" die op een helpdesk gemeld worden, blijken fouten van gebruikers of van hun spullen te zijn, dus moet de helpdesk uitsluiten waar het aan ligt.

Al die mensen roepen gelijk dat het aan adsl ligt en een helpdesk kan niet ruiken of jij zo'n blater bent die DENKT dat-ie het weet, of iemand die het echt getest heeft en het terecht roept. Daarom wordt er altijd helemaal uitgevraagd.

Als elke storing zonder uitvragen naar de (dure) storingsdienst gemeld zou worden (wat jij natuurlijk wil), dan zou je adsl verbinding (die jij zelf betaalt :P) ineens per maand zo 10-20 euro duurder kunnen worden.
Overigens hebben we het nog gewoon over techniek en dat is te testen. Als ik het kan, kan een ander het ook.
Ja precies, alles wat jij snapt, snapt iedereen.. Moet je eens een dagje op zo'n helpdesk meeluisteren wat voor mensen er bellen, ook de systeembeheerders. Het is geen uitzondering dat je tegen een "ik wil dat NU mijn lijn getest wordt" type uiteindelijk gewoon mag zeggen "en als u nu de modem gewoon eens aanzet?"... Daarom moet je dus gewoon uitvragen en als je dan je modem getweakt hebt, mag je het allemaal zelf uitzoeken, maar n u val ik in herhaling... ZIe bovenstaande argumenten...

Verwijderd

somehow we are all humans 8)7

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18
Na een jaar lang trouwe dienst had mijn speedtouch home hij hangt aan een linksys router) het ook opeens begeven.

Na de xs4all helpdesk te hebben gebeld (op zondag) vonden ze het niet erg om te helpen, we hebben de instellingen doorgelopen, toch maar verbinding gemaakt zonder de router (vpn) etc etc. Uitendelijk hebben zij mij doorverwezen naar de kpn.

Kpn had alles doorgelopen, nieuwe verbindingen gemaakt, en we konden zonder problemen op de modem komen (10.0.0.x, je kent het ;)). Maargoed, na een half uur proberen zegt die meneer, 'welke versie staat erop?', ik kijken, en mijn modem had de nieuwste firmware. Toen hebben we met dat progje op de cd de nieuwste versie eroverheen gezet (exact dezelfde versie).... en opeens kon ik weer het internet op :P

De modem was dus niet kapot, maar na een jaartje gebruik dichtgeslibt ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 11 december 2003 @ 14:08:
[...]
Dat doen ze ook niet, alleen mag je dan wel zelf bewijzen dat het zo is of anders kan je akkoord gaan met de voorwaarden dat een monteur op jouw risico langskomt met een eigen modem (als je zo zeker weet dat je instellingen goed staan, wat je helemaal niet zeker weet met een getweakte home, omdat je geen referentie hebt, tenzij je bijvoorbeeld ook even met een ander modem getest hebt ofzo). Dat wist je niet en je ging gelijk hoog van de toren blazen met "aansprakelijk stellen" enzo..

[...]
Dat is heel knap van je, maar zoals ik zei: ongeveer 95% van alle gemelde "adsl storingen" die op een helpdesk gemeld worden, blijken fouten van gebruikers of van hun spullen te zijn, dus moet de helpdesk uitsluiten waar het aan ligt.

Al die mensen roepen gelijk dat het aan adsl ligt en een helpdesk kan niet ruiken of jij zo'n blater bent die DENKT dat-ie het weet, of iemand die het echt getest heeft en het terecht roept. Daarom wordt er altijd helemaal uitgevraagd.

Als elke storing zonder uitvragen naar de (dure) storingsdienst gemeld zou worden (wat jij natuurlijk wil), dan zou je adsl verbinding (die jij zelf betaalt :P) ineens per maand zo 10-20 euro duurder kunnen worden.

[...]
Ja precies, alles wat jij snapt, snapt iedereen.. Moet je eens een dagje op zo'n helpdesk meeluisteren wat voor mensen er bellen, ook de systeembeheerders. Het is geen uitzondering dat je tegen een "ik wil dat NU mijn lijn getest wordt" type uiteindelijk gewoon mag zeggen "en als u nu de modem gewoon eens aanzet?"... Daarom moet je dus gewoon uitvragen en als je dan je modem getweakt hebt, mag je het allemaal zelf uitzoeken, maar n u val ik in herhaling... ZIe bovenstaande argumenten...
Tsja, waar een helpdesk allemaal tegenaan loopt, dat weet ik :)
Maar van een tweaker mag je verwachten dat hij weet hoe het inelkaar zit en zich daarin verdiept heeft. Als dat niet zo is, dan is het een gokker en een prutser :)
Pagina: 1