Ik heb in mijn netwerk een ST Pro die fungeert als NAT router en dat werkt al maanden lang perfect. Maar vandaag opeens niet meer, ik weet zeker dat de fout bij KPN of XS4All ligt, omdat mijn settings niet veranderd zijn (om 13:22 was er namelijk niemand thuis), bovendien heb ik ze daarna nog gechecked. Maar goed, KPN en XS4All ontkennen uiteraard allebei dat zij de schuldige zijn.
De situatie is nu als volgt:
- Linesync brandt, Rx knippert soms, alles vrij normaal dus
- 10.0.0.138 -> PPP vertelt me, dat zijn inbelstatus 'Trying' is
En :ppp iflist geeft de volgende output:
Verder heeft m'n :ip iflist me dit te vertellen:
Erg lullig dus. Maar nu mijn vraag, wie heeft er ook een ST Pro (of een getweakte ST Home, die zijn wat dit betreft hetzelfde) en heeft wel eens een storing meegemaakt. Zag de output van de bovenstaande commando's er toen ook zo uit? En kan iemand uit het bovenstaande afleiden wat de reden van de storing zou kunnen zijn?
De situatie is nu als volgt:
- Linesync brandt, Rx knippert soms, alles vrij normaal dus
- 10.0.0.138 -> PPP vertelt me, dat zijn inbelstatus 'Trying' is
En :ppp iflist geeft de volgende output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| MXS attached to atm channel vpi = 8 vci = 48 [VC-MUX speed = 0]. flags = echo magic accomp restart mru addr route savepwd trans addr = pat mru = 1500 route = 10.0.0.1/0 - 0.0.0.0/0 (metric 0) user name = bramvrzt@xs4all-fast-adsl password = knipknip admin state = up opper state = down LCP : state = reqsent retransm = 4 term. reason = setup failed IPCP: state = initial retransm = 0 term. reason = |
Verder heeft m'n :ip iflist me dit te vertellen:
code:
1
2
3
4
| Interface GRP MTU RX TX TX-DROP STATUS HWADDR 0 loop 1 1500 353 0 0 UP 1 eth0 2 1500 729853 1196873 0 UP [knipknip] 2 MXS 0 1500 0 0 0 DOWN |
Erg lullig dus. Maar nu mijn vraag, wie heeft er ook een ST Pro (of een getweakte ST Home, die zijn wat dit betreft hetzelfde) en heeft wel eens een storing meegemaakt. Zag de output van de bovenstaande commando's er toen ook zo uit? En kan iemand uit het bovenstaande afleiden wat de reden van de storing zou kunnen zijn?
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR