[ST Pro & Mxstream] Hmmm... storing?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Topicstarter
Ik heb in mijn netwerk een ST Pro die fungeert als NAT router en dat werkt al maanden lang perfect. Maar vandaag opeens niet meer, ik weet zeker dat de fout bij KPN of XS4All ligt, omdat mijn settings niet veranderd zijn (om 13:22 was er namelijk niemand thuis), bovendien heb ik ze daarna nog gechecked. Maar goed, KPN en XS4All ontkennen uiteraard allebei dat zij de schuldige zijn.

De situatie is nu als volgt:
- Linesync brandt, Rx knippert soms, alles vrij normaal dus
- 10.0.0.138 -> PPP vertelt me, dat zijn inbelstatus 'Trying' is
En :ppp iflist geeft de volgende output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
MXS attached to atm channel vpi = 8 vci = 48 [VC-MUX speed = 0].
    flags = echo magic accomp restart mru addr route savepwd
    trans addr = pat    mru = 1500
    route =    10.0.0.1/0 -     0.0.0.0/0 (metric 0)
    user name = bramvrzt@xs4all-fast-adsl   password = knipknip
    admin state = up    opper state = down
    LCP : state = reqsent  retransm = 4  term. reason = setup failed
    IPCP: state = initial  retransm = 0  term. reason =

Verder heeft m'n :ip iflist me dit te vertellen:
code:
1
2
3
4
Interface    GRP MTU   RX    TX  TX-DROP  STATUS     HWADDR
0  loop    1   1500  353    0     0     UP
1  eth0    2   1500  729853   1196873  0        UP   [knipknip]
2  MXS      0   1500  0   0   0    DOWN

Erg lullig dus. Maar nu mijn vraag, wie heeft er ook een ST Pro (of een getweakte ST Home, die zijn wat dit betreft hetzelfde) en heeft wel eens een storing meegemaakt. Zag de output van de bovenstaande commando's er toen ook zo uit? En kan iemand uit het bovenstaande afleiden wat de reden van de storing zou kunnen zijn?

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Topicstarter
Even een kleine update, het probleem ligt bij KPN. Dat heb ik even gechecked door een andere user/provider (randomgelul@adsl-comfort) en een onzinnig password (woei) in te vullen. Daarna kreeg ik nog exact dezelfde fout.

Dus ik weer KPN bellen en even exact vertellen wat m'n modem me allemaal te vertellen had. En omdat ik geen ST Home gebruik, weigerden ze me te helpen. Maar goed, een ST Pro kan zonder problemen een ST Home worden door het ding 8604 in register 2, sub 1 b te geven, gewoon een omgekeerde tweak dus.

Daarna braaf een normale VPN verbinding gemaakt en geconstateerd dat het nog steeds niet werkt (DUH!). Maar goed, nou kreeg ik een foutmelding van Windows bij het checken van user/pass, te weten code 721.

Dus ik bel KPN maar weer en doe alsof ik een normale user ben, die er helemaal geen verstand van heeft en zomaar code 721 kreeg. De medewerker die me hielp wist me te vertellen, dat er al sinds het begin van de middag een storing is in mijn nummercentrale, waardoor heel Bodegraven niet kan internetten via KPN's Mxstream.

Ja, sorry hoor, maar als hij dat nou zo kan zien, wat is het dan voor moeite om me dat even te vertellen?! Waarom nou die achterlijke reactie van "Wij bieden geen ondersteuning op ST Pro modems." , terwijl ze met fontgrootte 50 op hun scherm krijgen dat heel Bodegraven plat ligt als ze m'n telefoonnummer intikken.

Bovendien, KPN geeft zelf aan, dat je Mxstream kan nemen zonder er een modem van KPN bij te kopen, waarna je je eigen modem kan gebruiken (bijv. Siemens, Allied Data etc.). Krijgen mensen met zo'n abo ook niet te horen dat KPN de zaakjes verneukt heeft in geval van een storing? Wordt de schuld dan ook bij de klant gelegd?

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR