Toon posts:

AMD 2000+ Duron of Athlon

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 555 views sinds 30-01-2008

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
volgens mij heb je hier met de 2000XP Pro versie te maken, leuk processortje, maar
ik snap de benaming niet, want zo pro komt ie niet over.

Verwijderd

QSYS, wat is de xp2000+ pro eigenlijk..? Misschien een 64 bitter ?
Ik ken die CPU echt niet ... ;)

Ondertussen heb ik die andere systemen van dat bedrijf eens bezien op hun website, de 2200+ tot 2600+ hebben wel braaf de bijbehorende XP2200/2600 + XP-CPU als gebruikte processor.

Waarom ze die 'AMD2000' definitie gebruiken is mij een raadsel, misschien denken ze dat een AMD64 op 1300 Mhz presteert als een Duron/TBird op 2000 Mhz, maar dan moerten ze wel zo een CPU er in zetten en geen Duron.

Raar verhaal van hun, ze kunnen beter eerlijk zeggen wat er in zit. Terwijl het prijsverschil tussen een Duron 1300 en een XP2000+ maar iets van 35 Euro is.

===============
PS

O, je kunt ook misschien even kijken wat Sisoft's Sandra laat zien als CPU rekenprestaties om ze te overtuigen dat die 'AMD2000' aanduiding onterecht is.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 13:55 ]

Verwijderd

QSYS schreef op 08 december 2003 @ 13:29:
volgens mij heb je hier met de 2000XP Pro versie te maken, leuk processortje, maar
Die bestaan niet.

Op de site van AMD is deze processor niet te vinden, m.a.w. bestaat niet.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:11
QSYS schreef op 08 december 2003 @ 13:29:
Heb jij meer informatie over deze processor? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord en kan er bij AMD ook niets over vinden. Of wordt deze misschien alleen in het buitenland (België en Friesland) verkocht? :+

Verwijderd

Er zijn een aantal (low-budget) moederborden op de markt waar een Duron CPU op vast gesoldeerd is, zoals deze van PCChips: http://www.pcchips.com.tw/product/M825LUv72c.html

Voor de benaming van deze Duron CPU's mogen afwijkende termen gebruikt worden, zoals Duron XP, of Duron Pro, etc. Ze krijgen vaak een rating mee. Zo kan het dus voorkomen dat je een cheap-ass moederbord hebt gekocht met een CPU erop vast gesoldeerd, waarvan je dacht dat er een Athlon XP 2000+ op zat, maar er in werkelijkheid een Duron met een kloksnelheid die veel lager is dan waar je ooit op gehoopt had. Niks illegaals, wel misleidend.

Verwijderd

Aan de andere kant, zou dat niet volgens sommige geruchten de aanduiding worden om de gewone AMD64 van de FX en de Opteron versie's te onderscheiden ??

AMD64
AMD64Pro (=Athlon64FX..?)
Opteron.

Zoiets dus ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 14:09 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dit is al zoooo vaaaakkk langsgekomen :)

Wat staat er op de site:
Processor: AMD 2000+ met zeer stille cooler
Jij HEBT ook een AMD 2000+. Die draait op 1,3 GHz.
Sterker nog, je kunt hem niet eens vervangen want hij zit op je moederbord gesoldeerd.

ECS moederbord hoogst waarschijnlijk. Als je even de search gebruikt heb je zo alle info gevonden ;)

De site heeft gewoon de naam overgenomen zoals EliteGroup (ECS) dit ook verkoopt.
Dat jullie niet weten dat zoiets bestaat wil nog niet zeggen dat het niet mag, of illegaal is oid. :)

[ Voor 21% gewijzigd door dreeke op 08-12-2003 14:11 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
het is precies zoals hierboven vermeld word, en ja verdere informatie heb ik zelf ook niet.
Als het een 64 bitter was :) had ik hem al in huis.

Waar jij hem gekocht hebt zul je in ieder geval een 2000+ moeten krijgen want dat staat op hun website en niet 2000xp Pro ofzo. Dus ik zou toch ff gaan bellen met dat bedrijfje want dit klopt inderdaad niet. En ook dat kastje was ze daar op hun website ziet, lijkt wel een mini tower, maar is een big tower. Vond het wel lachwekkend.

2000+ = 2000+ en niet anders...

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:46

FastBunny

Give it the Works !

De Duron 1300 wordt aangeboden als een Amd Pro 2000+ ofzo. Nergens wordt verwezen naar een athlon. De Term 2000 is gewoon verzonnen. Is erg misleidend, maar er staat ook niet dat je een Amd Athlon 2000+ koopt, je koopt immers een AMD Pro 2000+. Erg misleidend maar niet illegaal. Zijn al meer topics over geweest overigens.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• dreeke

dreeke

outdated icon

http://www.kcn-computer.d..._info.php/products_id/439

Hier heb je zo'n moederbordje met CPU erop.
Gewoon 2000+.

2000+ is niet hetzelfde als een XP 2000+. Dus je hebt geen recht op geld terug vanwege dit feit. Misschien vanwege iets anders, maar die CPU klopt gewoon.

Overigens is een 2000+ ook niet hetzelfde als een Duron 1300.

[ Voor 10% gewijzigd door dreeke op 08-12-2003 14:13 ]

Verwijderd

Nou,
kun jij dan aangeven welke het is op deze pagina ..?
http://www.google.dealtim...linkin_id-3026332/GS.html

Verwijderd

Topicstarter
het moederbord is deze : http://www.pcchips.com.tw/product/M810DLUv75c.html
met inderdaad de CPU onboard

De 2000 slaat dan op een rating als ik het goed heb, en niet op een product-code of zoiets?
Kan ik die rating zelf laten berekenen of achterhalen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 14:17:

De 2000 slaat dan op een rating als ik het goed heb, en niet op een product-code of zoiets?
Precies, dat bedoel ik ook. Het is niet een echte specificatie, maar verzonnen door de leverancier in dit geval.

Heel verwarrend omdat AMD er mee beghonnen is en er nu websites opduiken met een wel erg vrije interpretatie.

• kwiebus
dreeke schreef op 08 december 2003 @ 14:13:
http://www.kcn-computer.d..._info.php/products_id/439

Hier heb je zo'n moederbordje met CPU erop.
Gewoon 2000+.

2000+ is niet hetzelfde als een XP 2000+. Dus je hebt geen recht op geld terug vanwege dit feit. Misschien vanwege iets anders, maar die CPU klopt gewoon.

Overigens is een 2000+ ook niet hetzelfde als een Duron 1300.
Nee bij hem zit er als het goed is geen processor op. Hij heeft er een pcchips M810LU in zijn systeem zitten en dat is volgens mij een moederbord zonder geïntegreerde processor.

Trouwens op de website waar jij naar refereert staat wel aangegeven dat op de ELITEGROUP K7SOM PRO 2000+ een Duron 1200 zit.

[ Voor 16% gewijzigd door kwiebus op 08-12-2003 14:43 ]

• Wonka
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-01-2022
De koper zegt dat in de pc die hij gekocht heeft dit moederbord zit :

http://www.pcchips.com.tw/product/M810DLUv75c.html

Met een AMD Duron onboard.

Waar wordt er dan ook maar ERGENS de benaming "2000" of "2000+" of "2000 PRO" door de verkoper vandaan gehaald??

Deze verkoper verkoopt deze pc's op ebay trouwens in de categorie "1,5 GHZ of meer" terwijl het dus om een 1,3 GHZ gaat !

http://listings.benl.ebay...ry3741/index.html?from=R4

Volgens mij weet deze verkoper *perfect* waarmee hij bezig is maar laat de mensen in het ongewisse en verkoopt aan "goedgelovigen".

Los daarvan kan je hier wel op een aantal vlakken een zaak van maken, lijkt me...

Verwijderd

ik moet je zeggen onlangs een no budged computer in elkaar geschroeft voor een vriending (internetten en 2d gamen) ook met die pcchips mobo. maarrruuuhh prima bordje hoor. het is geen geld en redelijke prestaties.

ik denk wel dat deze de rating waar kan maken van 2000+

gellukkig voor mij is het grote verschil dat ik dit vooraf wist en jij niet. knap lullig voor je. >:)

Verwijderd

In de PCactive heeft ook een test van zo'n soort pc met "AMD 2000+" gestaan, die afkomstig was van completer.nl. Zij hebben de specificaties op de site dan ook veranderd na aanleiding van die test.

Het blijft een beetje sneaky.
Ik heb de winkel waar het nu om gaat maar even netjes gemaild. Ben benieuwd.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik die rating zelf berekenen?
Met welk programma gebeurt dat?

• kwiebus
Wonka schreef op 08 december 2003 @ 14:58:
De koper zegt dat in de pc die hij gekocht heeft dit moederbord zit :

http://www.pcchips.com.tw/product/M810DLUv75c.html

Met een AMD Duron onboard.
Misschien zie ik iets over het hoofd maar volgens mij heeft de koper een M810LU moederbord in de pc zitten:

http://www.aldatho.be/cat...?cPath=83&products_id=193

en dit is volgens mij een moederbord zonder onboard processor.

• Wonka
... alweer vreemd dan dat hij op zijn site enkel het type mobo van PCCHIPS MET CPU onboard verkoopt

http://www.aldatho.be/cat..._info.php?products_id=218

dus ik vermoed dat het uiteindelijk ook *dat* mobo is dat erin zit ...

• kwiebus
Wonka schreef op 08 december 2003 @ 15:31:
... alweer vreemd dan dat hij op zijn site enkel het type mobo van PCCHIPS MET CPU onboard verkoopt

http://www.aldatho.be/cat..._info.php?products_id=218

dus ik vermoed dat het uiteindelijk ook *dat* mobo is dat erin zit ...
Ik ben bang dat je gelijk hebt, alleen bij het moederbord staat erbij dat het om een geïntegreerde :? Duron 2000XP gaat :? , wat dat in vredesnaam ook voor een processor moet zijn. Hier blijkt ook dat de term AMD 2000+ niets te maken heeft met de processor maar een type aanduiding voor het moederbord is:

PC-CHIPS M810DLU v7.5C(k7som AMD 2000+)

Het wordt nog leuker als je een vraag wilt stellen over de aangeboden pc. Je verstuurt dan een mailtje met als onderwerp: vraag over AMD 1400XP :?

[ Voor 8% gewijzigd door kwiebus op 08-12-2003 15:57 ]

Verwijderd

Daar over heeft een topic in de PcActive gestaan , over systemen met een AMD 2000+. Die processoren bestaan niet , ja zeiden de verkopers je kunt het systeem vergelijken met een 2 ghz systeem ...... my ass
Gewoon een kat in een pc kast gekocht dus.....

• Chielos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-11-2025

Chielos

Inno Mini Cooper

Sooo goed dat we daar vandaag ff achterkomen!

Wij zijn namelijk van plan om een clustertje te maken van 18 nodes! Van hoe raad je het amd 2000+. Ik vind het dus pure oplichting!
We wilde ze overigens vorige week bestellen bij Alternate, maar dat gaat gelukkig nog niet door!

• NomadTitan
  • Laatst online: 05-02 23:20
Dat Klopt ik heb er een Groot stuk in PC ACTIVE over gelezen , het klopt tis een duron 1300 en ze zeggen 2000+ Want ze BEWEREN dat hij even snel is als een INTEL 2000 mhz.....

[ Voor 5% gewijzigd door NomadTitan op 08-12-2003 18:13 ]

• roodhoedje
  • Laatst online: 07-02 15:05
Het is heel slimme misleiding door de verkopende partij aangezien dit raar wordt aangeduid door verkoper. Wel raar dat in de PC ACTIVE staat dat je het kan vergelijken met een 2000 mhz intel want best kans dat het geen stand houd. Maarja je kan hier weinig aan doen de verkoper heeft niets minder verkocht dan hij heeft aangeboden en tsja daar is verder niks meer aan te doen.

Denk dat de fabrikant van die moederborden een stukje imago kan missen aangezien meerdere mensen deze fout wel gaan maken.

Verwijderd

quote yori1989: ...Want ze BEWEREN dat hij even snel is als een INTEL 2000 mhz.....

Ze = die winkel, NIET pc-active.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 19:10 ]

• Wonka
Heeft er al iemand die deze zaak gemaild heeft reply gekregen ?

Verwijderd

Ik ben de zaakvoeder van Aldatho. De zaak waar die pc gekocht is geweest.

Ik denk te weten over wie het hier gaat. Ik heb deze mensen zondag reeds voorgesteld om hun pc te komen omruilen mits een kleine meerkost, maar ik heb er als reactie alleen van gehad dat ze willen dat ik hen geld geef.

Ik stuur jullie hieronder de mailtjes door.

Modbreak: Mailjes uit privacy overwegingen weggehaald, zie bezwaar _Lieve_

[ Voor 93% gewijzigd door Abbadon op 13-12-2003 18:10 ]

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-01 18:06

Opa

Nu Multifocaal!

Hmm ja...

Het is idd verwarrend...

Ergens moet ik David (aldatho) gelijk geven, voor minder dan 300 Euro kan je eigenlijk niet verwachten dat er een Athlon XP in een PC zit.
Een denkfout maak je echter door de XP3000+ op 2173 MHz als voorbeeld te noemen. Het betreft hier een CPU met een Pentium Rating, die een Pentium 4 op 3 GHz op sommige vlakken klop geeft. Als een "AMD 2000" inderdaad een Duron is, kan iedereen op zijn klompen aan voelen dat een CPU op 13x100 MHZ met 64k L2 cache (Duron 1300) niet een CPU op 12,5x133 met 256k L2 cache (XP2000+) kan bijhouden.
Enige nadere specificatie in de advertentie vind ik dan ook wel op zijn plaats.

Oh en topicstarter: David komt je tegemoet in deze, een oplossing moet ergens in het midden liggen. Het alternatief voor 65 Euro bijvoorbeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Opa op 09-12-2003 12:02 ]

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• kwiebus
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 11:43:

Ik kan begrijpen dat dit bij sommige mensen voor verwarring kan zorgen, maar ik kan daar wel niet zo veel aan doen.
Hoezo kan je daar niet zoveel aandoen, hier kunnen ze het wel:

http://www.computerstunt.nl/?t=37

Dus dit is nogal een slap argument en pleit niet bepaald in jouw voordeel.

Verwijderd

enkele opmerkingen van de koper in kwestie (ik dus):

1. Het was een eBay-veiling : als de prijs blijft zitten op 252€ (voor een Athlon 2000 dacht ik dus), dan kan ik daar maar beter op ingaan dacht ik. Gezien er een massa pc's verkocht werd dacht ik dat het -zelfs aan die prijs- voor de verkoper wel winstgevend zou zijn.

2. De pc werd/wordt verkocht op eBay België in de categorie "1,5GHZ en meer".
http://listings.benl.ebay...ry3741/index.html?from=R4
Als ik in die categorie een pc koop, verwacht ik dus geen 1,3GHZ te krijgen !

3. in de eBay-advertentie staat "256MB RAM DDR 333MHZ" vermeld. Er kan dan wel 333mhz inzitten, maar het moederbord kan maar maximum 266mhz aan. Weer info die toevallig niet vermeld wordt.

4. De benamingen die door de verkoper gebruikt worden zijn altijd de benamingen die AMD aan hun processoren geeft, BEHALVE bij de pc die ik kocht, daarvoor wordt de benaming plots gebaseerd op de naam die de fabrikant van het moederbord (PCChips) eraan geeft. Toevallig is deze benaming 2000+ en lijkt dat mooi te passen in het lijstje 2000+, 2400+, 2600+, ...

5. Ik heb me wel dégelijk geinformeerd, niet bij de verkoper zelf, maar via internet. Ik ken niet hyperveel van pc's maar wel een en ander en ik had nog NOOIT gehoord van een Duron-processor die "2000" heet. Via zoeksites levert een search op "AMD 2000" je dan ook vooral veel uitleg over Athlons op, en zo goed als niks over het moederbord met deze processor.

6. ...Zelfs een kabeltje dat de cd-speler verbindt met het moederbord zodat je cd's kan luisteren was er blijkbaar te veel aan... maar ja dat stond dan ook niet in de beschrijving dus dan kon ik niet verwachten... :O

Verwijderd

Het is denk ik de maker die de verwarring heeft gestart. Pcchips dus. Die treft de meeste schuld.

Ondanks dat, is het klakkeloos overnemen van kromme en fop informatie niet compleet goed te praten door te zeggen dat er meer mensen zo doen, denk ik dan.. Pcchips staat er inmiddels wel om bekend dat ze namen en aanduidingen verzinnen uit het niets.
De processor die je hebt is inderdaad een AMD 2000. Dat is echter geen Athlon XP. In feite is dat inderdaad een Duron, maar de nieuwe marketingbenaming hiervoor is AMD 2000. Die naamgeving wordt eigenlijk overal gebruikt(tijdschriften, bij groothandels, bij concurrenten,..) Als je je pc opstart zal je trouwens ook merken dat de Bios AMD 2000 weergeeft.
Kijk, dit stukje is dus gevaarlijk. In goed plat Amsterdams noem je dat ' liegen in commissie '. Het is niet waar , het is wat de topicstarter en ons dwarszit, en het is klakkeloos van Pcchips overgenomen.

AMD stempelt Duron 1300 op de CPU. NIEMAND behalve Pcchips noemt het een AMD2000. Ik zou zelf, als ik leverancier was, er wat over vertellen op m'n verkoop pagina. Wel zo veilig.

Maar verder heeft de winkelier / verkoper zich correct gedragen. Rest alleen nog het punt of de koper de PC wil teruggeven, houden, of upgraden.

Ik denk wel dat hij recht heeft om de keuze te maken voor retournering en geld terug. Door de gemaakte verwarring.

=========
PS

Ik zou het bijna vergeten..
De Athlon Rating van een Morgan 1300 is natuurlijk, hoe kan het ook anders, 1300 ... ;)
(Morgan is een versimpelde Palomino core, met ook minder cache.)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 13:57 ]

Verwijderd

Nou,
dit post ik maar weer even apart, met opzet.

Ook www.maxpc.nl begint nu de fantasie benaming als AMD 1600+ te hanteren. *zucht*
(De Family PC dus.)

http://www.amd.com/us-en/...,30_118_1202_2979,00.html
Hier zie je dat er drie types Duron zijn.

Type 3 - de originele Duron. Heethoofdje, VCore 1.5 tot 1.7 Volt. 600 ~ 950 Mhz. FSB =100 (200) Mhz. Een versimpelde Athlon core met minder cache.

Type 7 - de Morgan versie. Ook een heethoofdje. VCore 1.75 Volt. 900 ~ 1300 Mhz. FSB=100 (200) Mhz. Een versimpelde Palomino core met minder cache.

Type 8 - de Applebred en/of Thornton core. Minder heet. VCore 1.50 Volt. 1400 ~ 1800 Mhz tot nu toe. Een complete Thoroughbred of Barton core met een deel van de cache uitgeschakeld. FSB=133 (266) Mhz.

Voor het type 8 zou een + rating bedacht kunnen worden, echter AMD zelf doet dat expliciet NIET!

Leveranciers die dat wel doen begeven zich dus op glad ijs, omdat de kopers misschien wel misleid en boos kunnen worden.
;) Denk ik dan maar.....

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 15:34 . Reden: typos.. ]

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Wat ik nu ff niet begrijp van de winkels kant af dat hij niet NU een waarschuwing op zijn site zet. Komt dit probleem niet meer voor en verkoopt hij misschien nog meer duurdere modellen ook.
Begrijp wel dat het grotendeel PCchips fout is met hun appart gedrag. Vindt de winkels aanbod op zich nog redelijk. Maar verander dan in hemelsnaam je site!!! Zorg dat je deze problemen niet elke keer krijgt. Kost je uiteindelijk teveel tijd. dus geld!

>Systeemspecs<

• Wonka
:r hij is zich volgens mij zeer goed bewust van met wat ie bezig is :
snel & makkelijk zakken vullen zonder scrupules ...
en hij heeft vast geen zin om z'n winstgevende 'zaakje' op te geven.
trieste figuren vind ik dat.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:47
Aldatho.be, het lijkt me niet zo verstandig hier plompverloren een hele mailwisseling neer te zetten, dit met name i.v.m. privacy. Verzoek van me is het dan ook weg te halen (of _Lieve_ moet er absoluut geen probleem mee hebben).

Wat ik er inhoudelijk over kwijt wil is dat een Duron 1300 een Duron 1300 is en niks anders! Dat een of ander tweederangs moederbord fabrikant het belachelijke idee in het hoofd haalt hier zélf maar een andere naam aan te geven is natuurlijk geen excuus zelf de desbetreffende Duron 1300 ook maar een 2000+ o.i.d. te noemen. Anders stond dit ook wel op de AMD site.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Volgens zijn eigen site:

Let op! Op dit moederbord is een processor DURON 2000XP, koeler, geluidskaart, netwerkkaart en een grafische kaart 64mb geïntegreerd! Ideaal voor wie op een goedkope manier zijn pc wil updaten! Voor meer informatie, bezoek de website.
Dit product is op zaterdag 09 augustus, 2003 toegvoegd.

Jammer dat dit alleen vermeld wordt bij een los moederbord.
Deze verkoper is zich er wel dege van bewust.
Maar om als oplossing voor dit probleem € 65,= extra korting te vragen vind ik niet echt getuige van stijl. ik krijg de indruk dat freekdb uitgelachen is door anderen en nu stoer wil proberen te onderhandelen. :Z

ik denk dat het verstandig is voor beide partijen om de transactie ongedaan te maken.

dan kan freekdb opzoek naar een Athlon xp 2000+ systeempje voor € 252,= :+

Verwijderd

Ik heb inderdaad vanmorgen al, nadat hij mijn e-mails postte, via mail gevraagd aan de zaakvoerder van Aldatho om niet mijn emailadres zomaar op sites en/of forums achter te laten.
Tot nog toe is hij blijkbaar nog niet zinnens geweest mijn verzoek in te willigen.
Ik heb er dus absoluut WEL problemen mee.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 11:15

star-saber

Ryzen

mja tis een lastige zaak.
ik zou het niet weten.
daarom verkopen wij geen amds
omdat je vaak met die ratings zit te rommelen.
maar dit verhaal ken ik ook niet.

natuurlijk kan iedereen een pc noemen zoals ie wilt
als iemand het systeem een AMD 2000 noemt dan mag ie dat.
alleen het misleidende is dat iedereen een athlon xp of iets dergelijks verwacht.
en daar gaat het fout.te weinig informatie.

ik blijf neutraal hier want ik heb geen idee hoe je dit moet aanpakken

Verwijderd

Mijn persoonlijke mening is dat de verkoper aan zijn vak/verstand verplicht is de mensen compleet voor te lichten aangezien dat je vak is. Mensen die niet zo thuis zijn in de computerwereld kun je echt wel uitleggen hoe de vork in elkaar steekt, zeker als je weet hoe deze zaak met de AMD 2000 in elkaar zit. Ik hoop voor allebei dat dit fatsoenlijk word opgelost maar ik denk dat het gepast is dat de verkopende partij hier een hele nette oplossing voor vind en zeker de toekomstige klanten goed voorlicht over deze verwarrende info.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://www.computerstunt.nl/?t=37 bij deze fijne zaak nog even hoe sommigen aan hun fantasierating komen.

• star-saber

star-saber

Ryzen

hmmm hij zet het er tenminste wel bij.
alleen zijn die ratings gebaseerd op hun eigen mening.
toch weer eigenlijk vreemd dat ze dat doen.

wat kan je er tegen doen?
niet veel denk ik
alleen er niet kopen denk ik

[edit]

ik lees net dat ze het van een moederbord fabrikant hebben.
niet echt onderbouwend
de fabrikant van de processor weet immers het beste wat zijn produckt kan.
en niet een moederbord waar ie toevallig op gekwakt word

[ Voor 35% gewijzigd door star-saber op 09-12-2003 20:40 ]

• Paulus0013
  • Laatst online: 08-02 21:05

Paulus0013

pom pom

om eerlijk te zijn vind ik de koper maar een kluns!
doen alsof je er verstand van hebt, maar volgens mij heb je dat helemaal niet.
je komt ook met argumenten die nergens op slaan.
waarom zeuren om dat er PC333 geheugen inzit? is dit een probleem dan?
waarom zeuren dat het systeem maar 192MB ram heeft er staat toch duidelijk 64MB SHARED video!!
en waarom in godsnaam moeilijk doen, het gaat maar om 252 euro hoor!!
en dan nog vreemd vinden dat er geen echt 2000+ in zit.

dan kan ik ook nog de verkoper af gaan zeiken eigenlijk.
het is wel degelijk zijn taak om uit te leggen hoe of wat omtrent computers!
je behoort de klant voldoende voor te lichten om zulke situaties dus te voorkomen.
je ken beter teveel dan te weinig informatie geven.

dan nog over de ratings, het is wel een grote zooi in dit topic.
er word veelvuldig vergeten de + erachter te zetten!
AMD Athlon XP 2000+
een XP 2400 ...? wat is dat? ik bedoel een leek zou ook kunnen denken dat dat een proc is die op 2400MHz loopt!
hoe bedoel je verwarrend allemaal

Verwijderd

http://www.computerstunt.nl/?t=37
Lijkt me voldoende informatie, zou die belg ook moeten doen. wordt ook verkocht als eagletec. en ik lees dat er zelfs een 1500+ versie is van dat bordje... voor 78 euro... zie daar maar eens een nieuwe athlon met moederbord en koeler voor te krijgen incl sound en vga on board. leuk speelgoed toch voor een beetje internetten... maar zware games moet je er niet op spelen natuurlijk!

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:08

JustDutch

was ambtenaar :)

Een tijd (3 tot 6 maanden) geleden was ik ook op zoek naar vervanging van mijn mobo. Ik vond toen o.a. (bij een van mijn favoriete webshops) deze combinatie van mobo + proc. Enig zoekwerk leerde mij dat het om een 1300Mhz Duron ging en niet de gesuggereerde Athlon 2000+. Persoonlijk was ik dus al langer op de hoogte van deze "marketingtruuk". Ik vind hem zeer verwarrend. Echter, kijk ik naar de doelgroep voor dergelijke handel (de mensen die de prestaties minder belangrijk vinden, diegene die gewoon zo'n goedkoop mogelijke werkende computer willen) dan vraag ik mij af of zij ooit het verschil zullen opmerken.

De vraag is dus of de winkelier onrechtmatig gehandeld heeft. Ik denk het niet, want deze duron 1300 wordt vaker als 200Pro oid verkocht (let op, zonder athlon ertussen). Het is echter verwarrend, en sommigen verwachten dan ook een Athlon 2000+ te kopen. Voor hen is het natuurlijk altijd mogelijk om een online aankoop binnen 2 werkdagen ongedaan te maken zonder opgaaf van redenen (misschien een beetje moeilijk bij een veilingsite). Het alternatief dat de verkoper biedt, klinkt mij niet echt als onredelijk in de oren. Persoonlijk zou ik het omruilen van de processor door een Athlon 2000+ met bijbetaling van een Eurotje of 20 mooier vinden, maar ik weet niet of dit mogelijk is.

Forza Mucca

Verwijderd

Ik weet niet of iemand dit al had gezegd maar het kan ook zijn dat je processor wel gewoon een AMD XP 2000+ is alleen dat het moederboard staat ingesteld op een FSB van 100mhz die moet je handmatig veranderen naar FSB van 133, dat had ik ook met een ECS k7s5a moederboard.

Verwijderd

Nee zo makkelijk is het niet helaas. Die processoren krijg je er nooit meer af... Probeer je de koeler eraf te halen dan vervalt de fabrieksgarantie op het moederbord... Het is goed spul, maar liefst 2 jaar garantie!! Maar upgraden dat kun je shaken... Voordeel is de prijs nu... Nadeel is achteraf nooit meer upgraden... laat staan zelf een videokaartje plaatsen of het moet een PCI kaart zijn... Maar voor gewoon huis tuin en keuken of op kantoor pctje helemaal goed... En heel veel waar voor heel weinig geld!!

Upgradesetje bij computerstunt inclusief zilveren kast 126,99 oops das vet goedkoop...

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 23:41
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 11:01:
Ik weet niet of iemand dit al had gezegd maar het kan ook zijn dat je processor wel gewoon een AMD XP 2000+ is alleen dat het moederboard staat ingesteld op een FSB van 100mhz die moet je handmatig veranderen naar FSB van 133, dat had ik ook met een ECS k7s5a moederboard.
Toen ik m'n Thunderbird op m'n k7s5a prikte, stond ik ook ff gek te kijken. Maar goed, idd gewoon ff BIOS aanpassen.

Maar wat dit topic betreft: 2000 Pro+ == Duron 1300 Megaherz, zoals bijv. http://www.computerstunt.nl/?t=37 terecht zegt.

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
star-saber schreef op 09 december 2003 @ 17:17:
mja tis een lastige zaak.
ik zou het niet weten.
maar dit verhaal ken ik ook niet.

natuurlijk kan iedereen een pc noemen zoals ie wilt
als iemand het systeem een AMD 2000 noemt dan mag ie dat.
alleen het misleidende is dat iedereen een athlon xp of iets dergelijks verwacht.
en daar gaat het fout.te weinig informatie.

ik blijf neutraal hier want ik heb geen idee hoe je dit moet aanpakken
Mwah, hier zet jezelf toch aardig te kijk,

Ik hoef niet te weten welk winkel het is :)

-

• star-saber

star-saber

Ryzen

de echte reder is omdat er bij klanten veel amd systemen kapot zijn gegaan.
en dat gezeik willen we niet meer.

tja en zeg nou zelf.
zo'n rating is verwarrend

Verwijderd

misleiding mag toch ook niet? Je hoort je klanten goed voor te lichten en dus niet met die klote smoes van ja, een xp2000 + blablabla. Dus k zou die pc terug brengen je je geld terug eissen. misleiding is bij wet verboden!

• Abbadon
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 17:17:
Ik heb inderdaad vanmorgen al, nadat hij mijn e-mails postte, via mail gevraagd aan de zaakvoerder van Aldatho om niet mijn emailadres zomaar op sites en/of forums achter te laten.
Tot nog toe is hij blijkbaar nog niet zinnens geweest mijn verzoek in te willigen.
Ik heb er dus absoluut WEL problemen mee.
Beetje late reactie van me maar ik heb ze weggehaald :)

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Het lijkt me dat de koper zich eerst wat beter zou moeten laten voorlichten. www.computerstunt.nl geeft een duidelijke uitleg... In feite zou je kunnen zeggen dat de megahertzen van de Intel processoren - en dan met name de Celerons - (óók) misleidend zijn, omdat bijv. een Celeron op 2400 Mhz in prestaties voor veel toepassingen absoluut ondermaats zijn.... in vergelijking met wat je verwacht als er weinig vanaf weet. De methode van o.a. computerstunt.nl om dan de Durons te vergelijken met Celerons en dan een afwijkende rating te gebruiken vind ik niet eens zo gek:
De kloksnelheden van onze processoren:
1200 Pro+ = Duron 800 Megaherz
1500 Pro+ = 1300 Pro+ = Duron (Morgan kern) 850 Megaherz
1600 Pro+ = Duron 1100 Megaherz
1800 Pro+ = Duron 1200 Megaherz
2000 Pro+ = Duron 1300 Megaherz

Analoog aan deze aanduidingen noemen wij hier op Computerstunt.nl:
2100 Pro+ = Duron Applebred 1400 Megaherz
2400 Pro+ = Duron Applebred 1600 Megaherz
2700 Pro+ = Duron Applebred 1800 Megaherz (nog niet leverbaar)
Bron: www.computerstunt.nl
Dat van die 850 Mhz Duron snap ik trouwens niet, want een Morgan wordt volgens mij pas vanaf 1100 Mhz gefabriceerd.
En.... om geen AMD te verkopen om verwarring te vermijden... vaag!

[ Voor 5% gewijzigd door pinockio op 13-12-2003 18:15 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-01 01:28

Hazuki

On my Suzuki

De bedoeling van de naam AMD 2000+ is je te laten denken dat je een Athlon XP 2000+ koopt. Ze misleiden je bewust. Dat is dus OPLICHTING!
Erg flauw dat zelfs een moderator hier zegt dat zoiets gewoon mag, want dat slaat nergens op (ja Dreeke Afbeeldingslocatie: http://frontpage.fok.nl/i/s/sm_eerie.gif).

Net zoiets als wanneer ik sinaasappels verkoop en ze manderijnen noem. En als iemand dan komt klagen gewoon zeggen dat het de merknaam was. 8)7
Consumentenbond/Kassa!/Ook dat nog!/Kat in de zak inschakelen als ze niet bereid zijn je kosteloos een Athlon XP 2000+ te leveren. Daar zijn ze écht wel toe verplicht! En anders moeten ze overstappen op een andere wijze van het formuleren van hun ratings. Mailtje naar AMD lijkt me ook verstandig.

[ Voor 16% gewijzigd door Hazuki op 13-12-2003 19:10 ]

Koekie?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-02 23:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De benaming "AMD 2000+" komt niet op de site van AMD zelf voor en mag dan ook absoluut niet gebruikt worden om een Processor van AMD aan te duiden. Wordt dit wel gedaan zit de verkoper goed fout en in dit geval kun je het gewoon onder het kopje oplichting schuiven.

Ik zou het nog eens voorleggen bij de betreffende winkel, blijven ze bij hun standpunt dan zou ik eens na een rechtswinkel stappen kijken wat je kunt ondernemen.

Dit staat er dus letterlijk op de site : Processor: "AMD 2000+ met zeer stille cooler"
Hier mag je er van uitgaan dat het om een Athlon XP 2000+ gaat, dit is tenminste wat er het dichtst bij komt. Bij de Duron wordt überhaubt geen rating gebruikt.

Maar officieel bestaat deze processor niet, ga maar eens op de site van AMD kijken, daar staat precies op hoe de benamingen gebruikt mogen worden en daar vindt je deze niet terug.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
Op de site staat dit :

Processor: AMD 2000+ met zeer stille cooler
Moederbord: M810LU
Harde schijf: 40GB
Geheugen: 256MB DDR
Grafische kaart: 64MB SHARED
CD-ROM 52x
Floppy Drive
300 Watt "Design" Tower
4 USB-poorten
Netwerkkaart
Geluidskaart
Geschikt voor Telenet, UPC, ADSL, etc.
De pc is beschikbaar in het zwart of in het beige
2 jaar garantie op de onderdelen, 3 jaar garantie op de werkuren

Aan gezien dat er Processor: AMD 2000+ (let wel processor) staat en geen duron 1300mhz is het aannemelijk dat het hier om een xp2000+ gaat omdat dat de enige officiele amd cpu is met 2000 erin. Het kan wel zo zijn dat het systeem zelf bij de post 2000 amd pro of andere onzin aangeeft maar hier staat toch echt processor en niet 2000 systeem.

Mocht je dit voor de rechter gaan gooien als vorm van misleiding sta je in je volle gelijk en kan de rechter niks anders doen als de TS gelijk geven.

Ik ben er echter wel van mening dat dit op een betere manier opgelost kan worden die voor beide partijen sneller en goedkoper is namelijk: ding terug en geld terug.

Ik zou de winkel wel aanraden de tekst:

Processor: AMD 2000+

aan te passen in:

Processor : AMD Duron 1300 MHz.

En niet anders want dat zit er niet in !

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Stel ik heb een auto tuning bedrijf á la Alpina, dat nieuwe BMW's aanpast en verkoopt onder eigen merknaam. Als ik dan een BMW 316 een beetje verander en vervolgens te koop aanbied als BMW H745 Turbo, voor een zeer lage prijs, en op een wijze waarop de klant niet kan zien wat het nou precies is. Dan denkt men dat het een 745 is, terwijl 745 staat voor bijv. de wielbasis in inches oid. Zeer ondoorzichtig dus, en duidelijk misleidend.

De betreffende winkel in het geval van de TS geeft op haar site weliswaar wél uitleg over de processor, maar verbergt deze info op een andere pagina. Er staat "klik hier voor meer info over deze processor". De klant denkt ha ik weet wel wat een 2000+ is, en leest verder.

[ Voor 9% gewijzigd door Hazuki op 13-12-2003 19:06 ]

Koekie?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-02 23:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

pinockio schreef op 13 december 2003 @ 18:13:
Het lijkt me dat de koper zich eerst wat beter zou moeten laten voorlichten. www.computerstunt.nl geeft een duidelijke uitleg... In feite zou je kunnen zeggen dat de megahertzen van de Intel processoren - en dan met name de Celerons - (óók) misleidend zijn, omdat bijv. een Celeron op 2400 Mhz in prestaties voor veel toepassingen absoluut ondermaats zijn.... in vergelijking met wat je verwacht als er weinig vanaf weet. De methode van o.a. computerstunt.nl om dan de Durons te vergelijken met Celerons en dan een afwijkende rating te gebruiken vind ik niet eens zo gek:

[...]

Bron: www.computerstunt.nl
Dat van die 850 Mhz Duron snap ik trouwens niet, want een Morgan wordt volgens mij pas vanaf 1100 Mhz gefabriceerd.
En.... om geen AMD te verkopen om verwarring te vermijden... vaag!
Deze benamingen zijn dus in principe onzin als het om de AMD processoren gaat.
Je mag namelijk niet zomeer andere benamingen gebruiken voor de bijbehorende merknamen, dit kun je ook wel op de AMD site terug vinden. (ik heb het wel eens gelezen, maar ik kan het niet zogauw terug vinden helaas).

En het is ook grote onzin om een andere benaming te gaan hanteren dat levert alleen maar verwarring op.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Ik heb het nagevraagd van die duron 850. Dat schijnt een aparte run te zijn. Want officieel bestaat die niet meer natuurlijk.. Maar blijkbaar bestelt pcchips zoveel processoren dat ze hem over hebben gedraaid. Computerstunt zegt dat ze echt met cpuid goed hebben gekeken en dat er echt een morgankern opzit. Pcchips zegt dat het een AMD Duron Mobile is, maar dat is niet terug te vinden...

Verwijderd

Voor allen die zich belazerd voelen door deze aankoop en het onacceptabel vinden: Gewoon terug naar de winkel (als het nog binnen ca een maand is) met de bon en herstel of vervanging eisen. Gooi het op "non-conformiteit", art. 7:21 Burgerlijk Wetboek (Het gekochte voldoet niet aan de eisen die je er redelijkerwijs aan mag stellen)

Indien je namelijk herstel of vervanging eist kan de verkoper kiezen of hij dit gaat doen, of de koopprijs gaat terugbetalen. (dit is te vinden in art 7:21 lid 2 BW)

Aangezien de verkoper het wel kan vervangen, maar daar geen zin in heeft omdat iedereen het dan waarschijnlijk zal doen zal hij de koopprijs terug moeten betalen.

Let op: als je de pc al redelijk lang in bezit hebt moet dit ook kunnen, alleen is de winkel bevoegd een schadevergoeding in rekening te brengen voor het gebruik van de pc.

Veel succes met retourneren...

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Voor allen die zich belazerd voelen door deze aankoop en het onacceptabel vinden: Gewoon terug naar de winkel (als het nog binnen ca een maand is) met de bon en herstel of vervanging eisen. Gooi het op "non-conformiteit", art. 7:21 Burgerlijk Wetboek (Het gekochte voldoet niet aan de eisen die je er redelijkerwijs aan mag stellen)

Indien je namelijk herstel of vervanging eist kan de verkoper kiezen of hij dit gaat doen, of de koopprijs gaat terugbetalen. (dit is te vinden in art 7:21 lid 2 BW)

Aangezien de verkoper het wel kan vervangen, maar daar geen zin in heeft omdat iedereen het dan waarschijnlijk zal doen zal hij de koopprijs terug moeten betalen.

Let op: als je de pc al redelijk lang in bezit hebt moet dit ook kunnen, alleen is de winkel bevoegd een schadevergoeding in rekening te brengen voor het gebruik van de pc.

Veel succes met retourneren...
En die kerel blijft gewoon doorgaan met het besodemieteren van mensen? Lekker dan :/
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die het niet eens doorhebben, of als ze het doorhebben denken dat het al te laat is.
Iemand zou toch eens naar de consumentenbond moeten stappen vind ik (nee, ik bied me niet aan :P)

[ Voor 6% gewijzigd door Hazuki op 13-12-2003 19:28 ]

Koekie?

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:08

JustDutch

was ambtenaar :)

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 19:09:
Nu ben ik geen rechtsdeskundige, maar ik vraag me af of wat jij zegt correct is. Wat mag je redelijkerwijs verwachten dat het het gekochte doet? Ik denk dat het moet werken (en blijven werken voor langere tijd) in die zin waarvoor het aangeschaft is. Degene die een dergelijk budgetsysteem koopt, zal er niet op gaan gamen (shared video), maar vooral office en internet gebruien. Daarvoor voldoet die PC prima. In dit ligt lijkt me wel relevant hoe de verkoper het product gepositioneert heeft. Biedt hij het aan als office-PC, of als game-PC. In het eerste geval lijkt non-conformiteit mij niet aan de orde, in het tweede geval wel.
edit:
Dwaling lijkt mij ook beter geschikt. Probleem kan alleen zijn dat de verkoper een Belg is. Als de koper een Nederlander is (ga ik even van uit) welke wetten gelden dan? De Belgische, of de Nederlandse? Of hangt het af van de veiling?

[ Voor 12% gewijzigd door JustDutch op 13-12-2003 22:12 ]

Forza Mucca

Verwijderd

Ik had ongeveer hetzelfde gehad. M'n computer was kapot en ik heb hem dus laten maken, want ik wist niet precies wat er kapot was. (was ook laatste)
Ik kreeg hem terug met een mooi rood mobo met een koeler erop waarop stond Pro 1400+, dus ik in de bios kijken wat het was, stond ook Pro 1400+.
Na een bios flahs, omdat m'n 9500Pro er niet in wou, stond in de bios ineens Duron 950 mhz. Ik wist geeneens dat er zulke Duron's bestonden:S. Dus dat vond ik best vaag. Om die bios op te sporen, was een heel probleem, want nergens stond wat voor mobo ik had, maar naar lang speuren bleek het zo'n 1 te zijn.
http://www.amptron.com/html/MB-K7-810clm4.html Volgens mij is het gebasseerd op de ECS K7sem, maar dat weet ik niet zeker. Maar hier staat wel bij dat het een duron 950mhz is, dat is op zich wel netjes.

Verwijderd

Met het hierbovenstaande bedoel ik in dit geval dat de processor die in het systeem zit niet voldoet aan de verwachting van de koper omdat de desbetreffende persoon er vanuit kan gaan dat het om een xp 2000+ processor ging en niet om een duron. Zit namelijk een groot verschil tussen zeg maar dag en nacht. Snap eerlijk gezegd ook niet dat AMD hier geen actie tegen onderneemt met dit soort praktijken van andere namen dan AMD zelf opgeeft voor zijn produkten. En reken maar als er genoeg mensen samen er een rechtzaak van maken inverband met advocaatkosten dat de kans redelijk is dat je nog wint ook. En daarbij komt ook nog eens dwaling om de hoek kijken in dit geval. Kun je ook nog eens op aan sturen. maar goed alweer genoeg gelult.

Verwijderd

Amptron is 1 van de vele merken waaronder de fabrikant Hsing Tech moederborden verkoopt: pcchips, eagletec, ecs, elitegroup, amptron, matsonic, syntax, het is 1 pot nat... :o) kun je nagaan hoeveel duizenden van die systeempjes draaien!! die chinezen zitten overal!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Wat betreft die Duron 1300 dingen: wel eens gezien op welke FSB die krengen draaien? heb hier zelf een 1600Pro+ gebouwd voor iemand die goedkoop ff een systeem moest hebben, bleek de FSB op 110 te draaien, al een helemaal vage snelheid. Sneller dan een normale duron is ie dus zeker.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is nog niemand op het idee gekomen te klagen bij AMD, overigens :?

Feit is dat door praktijken als deze hun goede naam door het slijk gehaald wordt. Uiteindelijk leveren zij de CPU's aan ECS (in al hun namen) en zijn zij bij machte om, indien het ze meer kost aan reputatie dan dat ze oplevert, die kraan dicht te draaien of eisen te stellen omtrent naamgeving.

Klaag bij AMD dus dat men hun ratingsysteem zit te misbruiken. De eerste die klaagt zal genegeerd worden, allicht de tweede en derde ook, maar als het consequent blijft gebeuren zullen ze in moeten grijpen- wat dus alleen gaat gebeuren als iemand begint te klagen :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Aangezien tweakers.net door AMD gesponsord wordt, zou er uit de crew natuurlijk ook een opzetje daarvoor kunnen komen.... ;)

Verwijderd

Mmm wat een rotzaak.

Nou als het niet zou lukken en je woont in de buurt zou ik zelfs met je mee willen gaan want dit kan niet.

Verwijderd

Ook wij verkopen AMD Pro 2000 + systemen, ECS heeft deze benaming aan een Duron 1300 meegegeven omdat ze de prestaties vergelijkbaar vinden met een Celeron 2,0 Ghz. (volgens mij draait de Pro 200 + echter nog veel beter)
Als klanten er één bestellen geven wij dit altijd duidelijk aan.
Ik wil hierbij wel opmerken dat het echt uitstekende moederborden zijn (wel jammer dat ze vrijwel niet upgradable zijn natuurlijk), ze draaien uitermate snel en stabiel. Ik sta zelf elke keer weer te kijken van de goede prestaties. Ik heb zelfs klanten die vrij recente spellen probleemloos draaien. Natuurlijk moet je wel rekening houden met de ontzettend lage prijs waardoor de prijs-prestatie verhouding echt uitstekend is. In standaard configuratie start Windows XP prof NL + servicepack 1 in minder dan 20 seconden colledig op. Mede hierom heb ik dit moederbord in gebruik in onze bezorgauto als navigatiesysteem, starten en de pc is opgestart!
Ook qua kwaliteit zit het goed, ik verkoop meerdere van de pc's per dag en ik heb minder dan 1 procent aan RMA gevallen.
Natuurlijk moet de verkoper niet doen alsof het een Athlon is, want dat is het niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 12:15:
Ook wij verkopen AMD Pro 2000 + systemen, ECS heeft deze benaming aan een Duron 1300 meegegeven omdat ze de prestaties vergelijkbaar vinden met een Celeron 2,0 Ghz. (volgens mij draait de Pro 200 + echter nog veel beter)
Als klanten er één bestellen geven wij dit altijd duidelijk aan.
Ik wil hierbij wel opmerken dat het echt uitstekende moederborden zijn (wel jammer dat ze vrijwel niet upgradable zijn natuurlijk), ze draaien uitermate snel en stabiel. Ik sta zelf elke keer weer te kijken van de goede prestaties. Ik heb zelfs klanten die vrij recente spellen probleemloos draaien. Natuurlijk moet je wel rekening houden met de ontzettend lage prijs waardoor de prijs-prestatie verhouding echt uitstekend is. In standaard configuratie start Windows XP prof NL + servicepack 1 in minder dan 20 seconden colledig op. Mede hierom heb ik dit moederbord in gebruik in onze bezorgauto als navigatiesysteem, starten en de pc is opgestart!
Ook qua kwaliteit zit het goed, ik verkoop meerdere van de pc's per dag en ik heb minder dan 1 procent aan RMA gevallen.
Natuurlijk moet de verkoper niet doen alsof het een Athlon is, want dat is het niet.
1. Waarom zijn ze bijna niet upgrade-baar? Hebben ze een max fsb van 100MHz? (200MHz effectief)

2. Ik vind het onzin om deze benaming aan een Duron 1300 te geven. Het veroorzaakt alleen maar verwarring. De verkoper kan gewoon beter zeggen dat een Duron 1300 net zo goed presteert als een Celeron 4 @2,0GHz. Voorkomt veel onduidelijkheid.

3. Waarom heeft ECS deze benaming gegeven? ECS maakt toch alleen de mamaplanken, de CPU's niet? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 12:27:
[...]

1. Waarom zijn ze bijna niet upgrade-baar? Hebben ze een max fsb van 100MHz? (200MHz effectief)

2. Ik vind het onzin om deze benaming aan een Duron 1300 te geven. Het veroorzaakt alleen maar verwarring. De verkoper kan gewoon beter zeggen dat een Duron 1300 net zo goed presteert als een Celeron 4 @2,0GHz. Voorkomt veel onduidelijkheid.

3. Waarom heeft ECS deze benaming gegeven? ECS maakt toch alleen de mamaplanken, de CPU's niet? :?
1 De processor zit vastgesoldeerd en er is geen AGP slot aanwezig

2 Er zit ook een goede kant aan het verhaal; De gemiddelde weinig-wetende consument let op de grootte van het getal (mhz/rating) ongeacht wat voor prestaties hij er van kan verwachten (bovendien heeft Intel altijd gelijk in de ogen van de consument, dat kennen ze tenstlotte nog van vroeger en wat is in goedsnaam AMD??), hierdoor zouden veel consumenten de 1300 mhz duron links laten liggen en daarvoor in de plaats een duurdere, minder presterende celeron aanschaffen. Ik zou daar blij mee moeten zijn want ik verdien meer aan een celeron dan aan een pro 2000+. Ik wil echter tevreden klanten en niet persé een paar euro meer verdienen.

3 Dat zou je aan ECS moeten vragen, zij solderen de processor vast misschien vinden ze het daarom een beetje een 'eigen' processor. Het lijkt overigens wel dat de pro 2000+ betere prestaties levert dan een duron 1300 op een budgetbord, mnisschien halen ze er toch één of ander trucje mee uit..

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 12:49:
[...]
3 Dat zou je aan ECS moeten vragen, zij solderen de processor vast misschien vinden ze het daarom een beetje een 'eigen' processor. Het lijkt overigens wel dat de pro 2000+ betere prestaties levert dan een duron 1300 op een budgetbord, mnisschien halen ze er toch één of ander trucje mee uit..
Wat ik van de Pro1600+ weet, is dat het een duron 1100 ofzo was die op een FSB van 110 draaide. Sowieso zijn SiS chipsets al redelijke racemonsters, al helemaal als je 10% bij de FSB opgooit. Wat ik me ook nog kan indenken is dat ze minder storing hebben omdat de socket ontbreekt, alle pinnen zitten vastgesoldeerd aan de sporen, wat mij een beter contact lijkt te maken dan een socket. Kan zijn dat ze daarom timings scherper kunnen afstellen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 12:49:
[...]
2 Er zit ook een goede kant aan het verhaal; De gemiddelde weinig-wetende consument let op de grootte van het getal (mhz/rating) ongeacht wat voor prestaties hij er van kan verwachten (bovendien heeft Intel altijd gelijk in de ogen van de consument, dat kennen ze tenstlotte nog van vroeger en wat is in goedsnaam AMD??), hierdoor zouden veel consumenten de 1300 mhz duron links laten liggen en daarvoor in de plaats een duurdere, minder presterende celeron aanschaffen. Ik zou daar blij mee moeten zijn want ik verdien meer aan een celeron dan aan een pro 2000+. Ik wil echter tevreden klanten en niet persé een paar euro meer verdienen.
Zeg dan wel heel duidelijk dat het eigenlijk een Duron 1300 is! Dat voorkomt dan een hoop verwarring!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 13:17:
[...]

Zeg dan wel heel duidelijk dat het eigenlijk een Duron 1300 is! Dat voorkomt dan een hoop verwarring!
Ja, maar niet té vroeg.....Je kan nog zo vaak vertellen dat dat net zo snel is, het getal is lager dus ze geloven het NIET, ze moeten het systeem eigenlijk eerst bij ons hebben zien draaien (Ziet u nu wel!)

Verwijderd

Toch geloof ik niet dat je ECS meer kunt verwijten dan het NIET vermelden wat de CPU is. Het zijn de handelfirma's als PC-Chips die te hard op hun duim zitten te zuigen.

Het website van ECS zegt alleen maar dat er 'een Duron' op zit. Niet wat voor één.

Verwijderd

meneer prijsstunt is wel een stuk duurder dan computerstunt.nl daar heb je voor 295 euro al een 2000+ systeem, bij prijsstunt 375, scheelt mooi 80 euro, en bij computerstunt krijg je ook muis toetsenbord en speakers erbij.

en dan hier maar reclame zitten maken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 14:30:
meneer prijsstunt is wel een stuk duurder dan computerstunt.nl daar heb je voor 295 euro al een 2000+ systeem, bij prijsstunt 375, scheelt mooi 80 euro, en bij computerstunt krijg je ook muis toetsenbord en speakers erbij.

en dan hier maar reclame zitten maken.
Ach, er is altijd wel iemand goedkoper, ík lever in ieder geval ook goede service en bezorg gratis binnen de regio. Misschien doet computerstunt dat ook wel hoor. Toch vind ik hun site niet 100% betrouwbaar overkomen, zo staat er al maanden op de frontpage dat ze in november ofzo een vernieuwde site presenteren, updates ho maar dus. Ik denk alleen niet dat er met die prijs nog veel ruimte is voor service. De inkoopprijs ligt namelijk dicht bij hun verkoopprijs, 1 keer een RMA gevalletje en je hebt al bijna verlies. Alleen als je vele tientallen pc's per dag verkoopt kan dat een beetje rendabel zijn, er moet érgens op bezuinigd worden in elk geval bij zulke prijzen. Gezien de bezoekersaantallen, ze hebben hun teller gewoon openbaar op de site staan, verwacht ik echter niet dat ze héél veel zullen verkopen, ze halen nog geen kwart van mijn pageviews. Maar goedkoop zijn ze wél, dat zal ik niet ontkennen. Bij mij krijg je overigens ook een muis en een toetsenbord erbij hoor, geen speakers inderdaad...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 17:48 ]

Verwijderd

typefoutje

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 17:42 ]

• dreeke

dreeke

outdated icon

Ik blijf erbij dat het niet alleen de schuld is van de verkoper. Die verkoper heeft nooit beweerd dat er een AMD XP 2000+ processor in het systeem zit.

Dat mensen niet kunnen lezen dan liever hun eigen opvattingen als de waarheid zien, betekent niet dat de verkoper fout zit.

Misschien zit de verkoper wel fout omdat hij een benaming gebruikt die teveel op iets anders lijkt, maar dan nog heb ik de letters X en P nergens zien staan en nergens heb ik een verkoper gezien die beweert dat deze letters ook in de pc kast zitten.

AMD begon op gegeven moment met een Athlon XP 1600+, waarbij heel veel mensen dachten dat hij op 1600 MHz zou lopen. Dat deed hij niet, gevolg was boze mensen. En toch wordt die naam nog steeds gebruikt en nu hoor je er niemand meer over.

Waarom dan nu wel? Omdat jij niet weet dat zo'n processor bestaat ga je de verkoper maar de schuld geven?

Om het mandarijnen/sinaasappelen verhaal maar even als tweede te gebruiken, wanneer er staat "mandarijnen te koop, net zo lekker als een sinaasappel!"ga jij dan de verkoper aanklagen omdat hij geen echte sinaasappelen verkoopt?
Ik heb er reeds 2 de vuilcontainer in mogen smijten, onstabiel als een huis op kleigrond zonder hijpalen. Snel vind ik ze ook niet.

Wel ben ik met je eens dat de prijs/prestatie verhouding goed is. Je betaalt niks en je krijgt bijna niks, dus toch nog net iets meer. Maar om die systemen nu zo de lucht in te prijzen ..... hmm, nee.

Overigens werk ik zelf ook in een computerwinkel en wij verkopen dit soort spullen niet, om de simpele reden dat je klanten er mee oplicht. Tenminste, dat denken de klanten.
Wij houden het gewoon bij AMD Athlon XP processoren en Intel Pentium 4. Af en toe een Duron of Celeron tussendoor als iemand een leuk goedkoop systeem wil hebben.
Maar mensen kopen één keer zo'n pc en daarna nooit weer. Bij ons komen klanten die nog nooit een pc ergens anders hebben gekocht, om de simpele redenen dat die dingen gewoon goed werken en omdat ze zich niet opgelicht voelen.

Maargoed dat is mijn mening, en hoe een winkel handelt moet die voor zichzelf weten. :)

[ Voor 73% gewijzigd door dreeke op 28-12-2003 18:20 ]

• Abbadon
Meneer prijsstunt punt enel, ik wil je er op wijzen dat je je met jouw combinatie signature, ondertitel én inhoudelijke posting over de grenzen van spam begeeft. Het beeld van al deze dingen tezamen is gewoonweg te sterk aanwezig. Dus bij deze het dringende verzoek hier voorzichtig mee om te gaan.

Kijk, je kunt best wel eens iets aanhalen over je eigen toko of de tent waar je werkt maar dit in combinatie met zo'n ondertitel en signature gaat te ver. Mijn dringende advies is wat te doen aan die reclameborden of je in het vervolg volledig te onthouden van posts waar je ook maar enigszins naar je zaak verwijst ;)

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Om het mandarijnen/sinaasappelen verhaal maar even als tweede te gebruiken, wanneer er staat "mandarijnen te koop, net zo lekker als een sinaasappel!"ga jij dan de verkoper aanklagen omdat hij geen echte sinaasappelen verkoopt?
Nee want het is dan 100% duidelijk dat het mandarijnen betreft en geen sinaasappels. Bovendien is smaak subjectief :Y)

Was trouwens geen geweldig voorbeeld, ik heb later ook nog een voorbeeld met auto's gepost :P ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Hazuki op 28-12-2003 19:00 ]

Koekie?

Verwijderd

Abbadon schreef op 28 december 2003 @ 18:55:
Meneer prijsstunt punt enel, ik wil je er op wijzen dat je je met jouw combinatie signature, ondertitel én inhoudelijke posting over de grenzen van spam begeeft. Het beeld van al deze dingen tezamen is gewoonweg te sterk aanwezig. Dus bij deze het dringende verzoek hier voorzichtig mee om te gaan.

Kijk, je kunt best wel eens iets aanhalen over je eigen toko of de tent waar je werkt maar dit in combinatie met zo'n ondertitel en signature gaat te ver. Mijn dringende advies is wat te doen aan die reclameborden of je in het vervolg volledig te onthouden van posts waar je ook maar enigszins naar je zaak verwijst ;)
Mijn excuses, ik had niet het idee dat ik té aanstootgevend was, ondertitel enzo verwijderd!
Tweakers kopen toch niet bij mij....die bouwen toch zelf?

• Abbadon
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 19:07:
[...]

Mijn excuses, ik had niet het idee dat ik té aanstootgevend was, ondertitel enzo verwijderd!
Tweakers kopen toch niet bij mij....die bouwen toch zelf?
Hartstikke bedankt :)

Het gaat er niet om of tweakers wel of niet bij je kopen (indien niet zoals je stelt, zouden jou sig en ondertitel sowieso hier aan dovemansoren gericht zijn ;) ) maar ook om ergens een grens trekken if you catch my drift.

• NomadTitan
  • Laatst online: 05-02 23:20
Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 19:06:
quote yori1989: ...Want ze BEWEREN dat hij even snel is als een INTEL 2000 mhz.....

Ze = die winkel, NIET pc-active.
Wel in de pc active ! ! ! ! !

Pc active heeft contact met ze opgenomen :) , ik wel wel het boekje erbij halen oor ! :(

[ Voor 23% gewijzigd door NomadTitan op 29-12-2003 14:08 ]

Verwijderd

ze verkopen hem ook hier bij de lokale computerwinkel

http://www.microforce.be/...d=39&sort=&z=0&s=&id=1631

rare benaming amd pro 2000+ , je zou wel verwachten dat je een athlon xp 2000 krijgt en geen duron :r
ik ging hem morgen gaan halen (serverke) je kan voor die prijs geen systeem in elkaar steken.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 23:27 ]

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 20:58:
Is het soms dit moederbord dat je hebt
ze verkopen hem ook hier bij de lokale computerwinkel

http://www.microforce.be/...d=39&sort=&z=0&s=&id=1631

rare benaming amd pro 2000+ , je zou wel verwachten dat je een athlon xp 2000 krijgt en geen duron :r
ik ging hem morgen gaan halen (serverke) maar als het een duron is moet ik deze niet hebben. Eerst nen keer vragen om hem te laten draaien en wcpuid nen keer bekijken. ;)
Zoals al eerder gezegd: waarom zou je dat verwachten? Hij heet toch geen AMD XP pro 2000+?

En dan nog, een duron is ook prima als servertje hoor, alleen niet als ie erg intensieve dingen moet doen. In de zin van dingen die cpu vreten dan.

• mace
  • Laatst online: 23:39

mace

Sapere Aude

Dit is je reinste bedrog, ik zou gewoon de winkel ermee confronteren en kijken wat je er uit krijgt, ook al bestaat de processor of niet.

• dreeke

dreeke

outdated icon

MaCe1337 schreef op 30 december 2003 @ 02:13:
Dit is je reinste bedrog, ik zou gewoon de winkel ermee confronteren en kijken wat je er uit krijgt, ook al bestaat de processor of niet.
Ik mis je onderbouwing, waarom is dit je reinste bedrog? Nogmaals, dat jij er voor het gemak vanuit gaat dat zij een Athlon XP CPU leveren betekent niet dat zij jou bedriegen. Je krijgt immers wat er aangeboden wordt.

Dus wat gaat die winkel dan zeggen? Nou sorry meneer, het zal niet meer gebeuren, maar hier heeft u een mooi Athlon 3000+ systeem omdat we u zo erg bedrogen hebben ...

Nee ik denk het niet :)

• Liam
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

dreeke schreef op 30 december 2003 @ 02:16:
Dus wat gaat die winkel dan zeggen? Nou sorry meneer, het zal niet meer gebeuren, maar hier heeft u een mooi Athlon 3000+ systeem omdat we u zo erg bedrogen hebben ...

Nee ik denk het niet :)
Jupz, en met die Athlon 3000+ haal je dan ineens een celeron 1600 in huis. Of je daar nou zo blij mee moet zijn ;)

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

Prijsstunt: aan mijn hoela hoor: ik heb nog even op www.computerstunt.nl gekeken en er wordt zeer vaak geupdate! dus er is wel actueel aanbod. Misschien dat computerstunt de lagere prijzen door de gezakte dollar WEL doorberekent en u niet??

Er stond ook nog een kerstgroet, die is nu ineens weg: QED!

Beetje lullig om een collega zo af te vallen, getuigt van weinig stijl! Ik zal hier maar niet een lijst gaan maken met winkels die ook goedkoper zijn dan u, anders zit ik hier vanmiddag nog! hihihihihi

Verwijderd

Kurlywan AKA computerstunt, volgens mij ben jij toch echt degene die collega's probeert af te kraken....Ik kom er in elk geval gewoon voor uit wie ik ben....
Je hebt in elk geval (misschien hierdoor) de frontpage ge-update, haal nou nog even die teller weg, concurrentie kan zien waar je klanten vandaan komen, inschatten hoe serieus ze rekening met je moeten houden én een netstat teller staat niet prof.

Maar ik stel voor om onze eigen promotie/anderen neerhaal actie hier te staken, dit lijkt me niet de juiste plaats en het is behoorlijk off-topic. We zitten allebei aan de andere kant van het land, en ik denk niet dat we erg veel last van elkaar zullen hebben. Ik verkoop 50 % in mijn eigen regio.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 09:24 ]

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 08:58:
Prijsstunt: aan mijn hoela hoor: ik heb nog even op www.computerstunt.nl gekeken en er wordt zeer vaak geupdate! dus er is wel actueel aanbod. Misschien dat computerstunt de lagere prijzen door de gezakte dollar WEL doorberekent en u niet??

Er stond ook nog een kerstgroet, die is nu ineens weg: QED!

Beetje lullig om een collega zo af te vallen, getuigt van weinig stijl! Ik zal hier maar niet een lijst gaan maken met winkels die ook goedkoper zijn dan u, anders zit ik hier vanmiddag nog! hihihihihi
Hele mooie site, zo ziet het er in Mozilla uit: <Br> <Br>Voor vragen over computerstunt tijdens ... [meer]
Verkoopvoorwaarden - <ol type='1'><li>Alle aangegeven prijzen,

Niet dus, ik weet niet of je daadwerkelijk van deze site bent, maar gezien je postgedrag zou mij het niet verbazen.

De uitleg over de processor vind ik wel netjes: http://www.computerstunt.nl/?t=37

Misschien een idee voor prijsstunt. ;)

Verwijderd

hihihi ik zal eens commissie gaan vragen! :o)

Verwijderd

http://www.computerstunt.nl Verkoopt ook zulke setjes. Ik vermoed dat AMD geen patent heeft op de namen van hun processoren. Zo profiteren handige PC boeren er duidelijk van dat de namen onduidelijk zijn. Op de site hierboven wordt duidelijk vermeld dat AMD hun processoren namen geeft aan de hand van vergelijkbare prestatie t.o.v. intel CPU's. Over dit soort praktijken is al veel geschreven. Zolang AMD niets zegt, en waarom zouden ze, worden dit soort mobo's met cpu erop gesoldeerd gewoon verkocht met een naam die niet bestaat. De Duron 1300 is natuurlijk met €35 heel wat goedkoper dan de XP2000+. Als je de XP weghaalt, maak je mooi snelle winst. Uit testverslagen kon ik al wel opmaken, dat de prestaties voor die prijs helemaal niet beroerd zijn. Maar wel verwarrend. Binnen 8 dagen mag je hem zowiezo terugbrengen. Als er "XP" voor de naam zou staan, kon je ze aanpakken maar nu kan je niets. Maar is de naamgeving van AMD nu ook geen verlakkerij. Ze noemen hun CPU ook Xp3200+, maar deze is echt niet te vergelijken met de Intel P4 3200. Wel in prestatie, maar lang niet op alle vlakken. En met de XP64 dan? Nu is er de 3000XP64, met 128Kb cache, deze is ook de helft van de prijs, maar daar klaagt ook nog niemand over.

Verwijderd

wokkie15620 schreef op 30 december 2003 @ 09:22:
[...]

Hele mooie site, zo ziet het er in Mozilla uit: <Br> <Br>Voor vragen over computerstunt tijdens ... [meer]
Verkoopvoorwaarden - <ol type='1'><li>Alle aangegeven prijzen,

Niet dus, ik weet niet of je daadwerkelijk van deze site bent, maar gezien je postgedrag zou mij het niet verbazen.

De uitleg over de processor vind ik wel netjes: http://www.computerstunt.nl/?t=37

Misschien een idee voor prijsstunt. ;)
Ik heb er over zitten denken, ik verkoop echter maar één zo'n systeem, alleen het systeem dat ECS zo zelf noemt. Ik ga niet zoals sommige andere winkels eigenhandig standaard durons op dezelfde manier een rating toekennen om meer klanten te krijgen. Een duron 1600 is bij mij gewoon een duron 1600 en geen pro weetikhoeveel+...

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 09:30:
[...]

Ik heb er over zitten denken, ik verkoop echter maar één zo'n systeem, alleen het systeem dat ECS zo zelf noemt. Ik ga niet zoals sommige andere winkels eigenhandig standaard durons op dezelfde manier een rating toekennen om meer klanten te krijgen. Een duron 1600 is bij mij gewoon een duron 1600 en geen pro weetikhoeveel+...
Tja kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Ik zou wel de echte kloksnelheid er bij vermelden, voorkomt dit soort discussies.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 09:27:
hihihi ik zal eens commissie gaan vragen! :o)
Volgens mij doe je dat al; op het forum van je eigen site presenteer je je als medewerker. En ook je andere posts waarbij je spamt over drukwerk (de andere activiteit van compstunt) wijzen in die richting...

Zoek maar eens in google op kurlywan, dan weet je genoeg:

http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

Dit zegt toch genoeg over de eerlijkheid van handelen lijkt me...

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 23:41
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 17:35:computerstunt ... Toch vind ik hun site niet 100% betrouwbaar overkomen, zo staat er al maanden op de frontpage dat ze in november ofzo een vernieuwde site presenteren, updates ho maar dus.
offtopic:
Da's een beetje de schuld van mijn slechte planning. Maar binnenkort komt er echt een vernieuwde site online. 'k Ben druk bezig op http://www.computerstunt.nl/dev/. Die NedStat-teller is iets tijdelijks.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, nu is het mooi geweest. Twee winkels die met elkaar staan te bekvechten terwijl het antwoord op de vraag van de topicstarter allang voorbij is geweest.

De winkels mogen elkaar maar buiten GoT om afkatten. Succes :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.