Mogelijkheid max afstand draadloos? Beveiliging?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik wil graag met een klant die 10 km verder woont een draadloze camera delen.

Ik heb laatst bij een andere klant van mij een draadloos netwerk aangelegd met 2 antenne die max 20/40 km kan overbruggen. Dat ging over een afstand van 300m perfect. 2 x 54 mb access bridge router erachter en gezegd dat ze moesten zoeken naar het betreffende clientmac adres. Dat waren richtantenne. Qua pingen had ik 4ms reactie dus dat ging ook best goed vond ik.

Maar zou ik dus die 10 km wel kunnen halen want er zitten tramlijnen tussen en gebouwen en ga zo maar door en hoe zit het met de beveiliging? Is dat goed dat die dan moet zoeken naar het betreffende macadress zodat er niets tussen kan komen? Ik hoop dat iemand hiermee ervaring heeft. Het is wel een afstand maar het is wel goedkoper dan ADSL als je grof weg op 2 jaar ADSL bekijkt wat je dan kwijt bent.

O ja de apparatuur is van Planet(www.planet.com.tw).

De reden dat ik het niet over internet wil doen zijn vanwege de kosten en het gemak van een netwerk tussen het huis en bedrijf.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
20/40km?? 8)7 woest, dat zijn me nogal afstanden.

in thorie is 10 km wel te overbruggen, maar je zit altijd met je LOS(Line Of Site), als ik jouw zo hoor word dit moelijk, omdat gebouwen een hele groote stoor zender zijn vanwege hun muren dus veel verlies.

je zouw natuurlijk met repeaters kunnen werken, dan word het al een makkelijker opgave.

ik ben zelf bezig met een verbinding van een dikke KM, k heb hiervoor 2x 24DBi richtantenne's, deze zouden in theroie 6 km moeten kunnen overbruggen, maar door 1 gebouw word het al moeilijk om deze ene KM te overbruggen.

uhuuummm

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb 20 DBI x2 die ik ga gebruiken. Ze zeggen open veld dat je 20/40 km moet kunnen halen. Waarom zou je dan niet eens 10 km moeten halen.

Ik heb het even nagemeten maar ik denk toch dat het 7 km ongeveer word. Zou het dan nog de moeite waard zijn? Ik heb even het landschap bekeken, maar er zitten veel open veld tussen maar alleen vanaf het centrum zijn er veel gebouwen en daarna heel weinig.

Is het trouwens wel legaal???

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Het spijt me, maar dit gaat nergens heen. Wat ik zo lees van jouw ideeën merk ik dat je nauwelijks weet waar je het over hebt. Je weet niet of het legaal is, je weet niet of en hoe je het moet beveiligen.
Op deze manier heeft dit topic weinig zin, je geeft gewoon te weinig blijk van kennis en initiatief.

No offence, maar als je die vragen niet kunt beantwoorden doe je er denk ik goed aan een professional in te huren die hier meer ervaring mee heeft.

Nog een tip: lees eens wat lange-afstands-netwerken topics door:
Draadloos +-600m netwerk
Wireless door het bos +/- 700 mtr, kan dat?
400 Meter overbruggen met...

http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

Dit topic is gesloten.