Toon posts:

Wireless door het bos +/- 700 mtr, kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik ben al tijdje op zoek in topic's naar een antwoord op mijn vraag maar kan het
helaas niet vinden!
Ik woon echt midden in het bos, |:(
Dus voor mij zit adsl en cable er de komende jaren niet in.
misschien wel nooit... _/-\o_
Maar op een vakantie park waar ik werk (ongeveer 700 meter) hebben ze adsl via de sataliet aangeschaft! heel leuk maar voor ons te prijzig.
Nu mogen we onze verbinding daar vandaan prikken, probleem...

Nu wil ik een wireless verbinding aanschaffen maar ik weer niet ofdat het gaat
werken in een bos.
Misschien dat iemand er ervaringen mee heeft etc!
En welke spullen zou ik daar eventueel voor nodig hebben?

Oja, ongeveer in het midden staat nog een gebouw misschien kunnen we er
wat mee.

Succes! :)

Verwijderd

werkt niet...

gewoon een kabeltje kopen met om de honderd meter een signaalversterker...

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-07 13:28
Voor de duidelijkheid: Een versterker heeft wel 220v nodig!!!

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

helaas, een wlan antenne (yagi) heeft 10 meter vrij zicht nodig, daarna ontstaat er een bundel welke volgens de specs van de betreffende antenne op te zoeken is. Komt er een object binnen die 10 mtr, dan heb je geen signaal...

Of ge moet boven de bomen uit zien te komen en dan 2 yagi antennes op elkaar uitrichten en dan kun jij tot op 20 km een verbinding opzetten.

['k heb vandaag nog één van 4 en 10 KM gerealiseerd]

[ Voor 0% gewijzigd door GreeTz op 21-08-2002 20:04 . Reden: aanvullende info ]

Alleen:           DE GROETJES

Verwijderd

Topicstarter
er is wel 10 meter vrij...!

• GreeTz

GreeTz

took the red pill

en daarna komt een bosrand ?? dan kun je het wel vergeten, radiogolven gaan niet door de meeste vaste stoffen heen nl...

Wanneer je een zicht verbinding hebt moet je 10 mtr vrij zicht hebben en dan mag het best regenen of sneeuwen voordat je je verbinding verliest...

Verwijderd

Topicstarter
er is nogmaals 10 meter vrij voordat er weer bos komt.
en verder staan er geen masten in de buurt, alleen van portofoons op het park. ongeveer 10 meter er vandaan

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Wat is adsl via de satteliet als ik vragen mag? :)

Hier komt iets hips te staan

• GreeTz

GreeTz

took the red pill

same question here ;) ik zou het nog vragen...

Verwijderd

upload via de adsl en download via de schotel. denk ik je hebt dit ook in isdn

Verwijderd

Topicstarter
het is een directway sataliet, met upstream en downstream op de schotel,
zeker wel snel.
maar hoe krijg ik die verbinding nu naar mijn huis?

http://www.internetviasatelliet.nl/ondex.htm

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 19:47:
werkt niet...

gewoon een kabeltje kopen met om de honderd meter een signaalversterker...
en de stroom haal ik van...?

Verwijderd

Topicstarter
GreeTz schreef op 21 augustus 2002 @ 20:02:
helaas, een wlan antenne (yagi) heeft 10 meter vrij zicht nodig, daarna ontstaat er een bundel welke volgens de specs van de betreffende antenne op te zoeken is. Komt er een object binnen die 10 mtr, dan heb je geen signaal...

Of ge moet boven de bomen uit zien te komen en dan 2 yagi antennes op elkaar uitrichten en dan kun jij tot op 20 km een verbinding opzetten.

['k heb vandaag nog één van 4 en 10 KM gerealiseerd]
nee kan er niet overheen

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 23:09

tozzke

aka tozzert

GreeTz schreef op 21 augustus 2002 @ 20:07:
en daarna komt een bosrand ?? dan kun je het wel vergeten, radiogolven gaan niet door de meeste vaste stoffen heen nl...
ow?
waarom werken dan bijvoorbeeld die afstandsbedieningen van Bose wel, en GSM's, en DECT-toestellen, en FM-radio's en.. en... en....?

dit is dus pure onzin (voor bepaalde frequenties geldt wel dat het "moeilijker" gaat), maar.... ik betwijfel wel of het zal werken

suuk6 met graven :+

• GreeTz

GreeTz

took the red pill

[quote]Tozzman schreef op 21 augustus 2002 @ 20:46:
[quote]GreeTz schreef op 21 augustus 2002 @ 20:07:
ow?
waarom werken dan bijvoorbeeld die afstandsbedieningen van Bose wel, en GSM's, en DECT-toestellen, en FM-radio's en.. en... en....?

dit is dus pure onzin (voor bepaalde frequenties geldt wel dat het "moeilijker" gaat), maar.... ik betwijfel wel of het zal werken

suuk6 met graven :+
helemaal mee eens, verkeerd uitgelegd... deze straalverbinding wil gewoon geen vaste objecten in zijn weg zien...

Verwijderd

Topicstarter
draadloos, niet echt straalverbinding...

het is de vraag of het kan, misschien is de afstand wel minder.

en zo'n zender is goed voor 2 of 8km!

• GreeTz

GreeTz

took the red pill

nee maar je zal wel met een richt-antenne moeten werken wil je +700 mtr kunnen halen...

Verwijderd

Topicstarter
ja maar met een zender van 8km kom je toch wel door 700 meter in het bos? er zijn ook andere zenders.
of met ééntje van 2.83 ofzo

• GreeTz

GreeTz

took the red pill

je gebruikt bij wlan dezelfde zenders, met andere antennes. in zo'n wlan accesspoint zit gewoon een pcmcia kaartje met op het uiteinde een coaxkabeltje met een bnc stekker naar buiten, waar jij je antenne aan schroeft...

dus een +10 km verbinding gebruikt eenzelfde kaartje als wat jij in je flaptop drukt om met een wlan te kunnen verbinden

Verwijderd

Topicstarter
ja maar zou het gaan lukken en wat heb ik er voor nodig?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:48

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Predator
  • Laatst online: 22:48

Predator

Suffers from split brain

Ik dacht dat er een stuk over een mogelijke wireless bestond, maar ik moet het op een ander topic hebben.
Het zal deze -> Draadloos +-600m netwerk wel geweest zijn. :)
Is wel niet door bos maar der staat wel wat interessante info in voor jou :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
nee dat is nou ook niet wat ik zoek,

het is gewoon puur kan ik over 600/700 meter nog netwerken en internetten
via de wireless verbinding?
en dan om door een bos te komen en ofdat het mogelijk is?

het gaat het meeste om het bos..!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 16:42:
nee dat is nou ook niet wat ik zoek,

het is gewoon puur kan ik over 600/700 meter nog netwerken en internetten
via de wireless verbinding?
en dan om door een bos te komen en ofdat het mogelijk is?

het gaat het meeste om het bos..!
Er bestaat geen andere mogelijkheid dan graven of....... mastje plaatsen van +/- 30meter hoogte. Kost wat maar dan heb je ook wat...... 8)

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:31

qless

...vraag maar...

Gewoon utp/glas in de bomen hangen :)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• cruncher
  • Laatst online: 05-08 08:40

cruncher

wanna crunch someone?

qless schreef op 22 augustus 2002 @ 21:44:
Gewoon utp/glas in de bomen hangen :)
Krijgen de eekhoorntjes ook een email-adres........ :+

can you read my mind?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56
Bos is in ieder geval erg lastig maar met een hele krachtige zender moet het wel lukken. Ik woon in een woonwijk in het bos, is een buitenwijk van een stad (wel gewoon kabel en ADSL). Als je met een ben mobiel voor de bosrand staat heb je 5 streepjes bereik, ga je een stukje het bos in tot waar ik woon dan is het bereik bijna helemaal weg. Met KPN/Vodafone zijn er geen problemen, dat komt doordat KPN/Vodafone 900Mhz frequenties hebben, Ben heeft alleen 1800Mhz en dat werkt niet zo goed in het bos. Wireless internet werkt op 2400Mhz, dat is dus helemaal lastig waardoor je behoorlijk wat vermogen nodig hebt om door bos heen te stralen.

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
bomen weghalen :? :?

Verwijderd

Pc123 schreef op 22 augustus 2002 @ 22:08:
Bos is in ieder geval erg lastig maar met een hele krachtige zender moet het wel lukken. Ik woon in een woonwijk in het bos, is een buitenwijk van een stad (wel gewoon kabel en ADSL). Als je met een ben mobiel voor de bosrand staat heb je 5 streepjes bereik, ga je een stukje het bos in tot waar ik woon dan is het bereik bijna helemaal weg. Met KPN/Vodafone zijn er geen problemen, dat komt doordat KPN/Vodafone 900Mhz frequenties hebben, Ben heeft alleen 1800Mhz en dat werkt niet zo goed in het bos. Wireless internet werkt op 2400Mhz, dat is dus helemaal lastig waardoor je behoorlijk wat vermogen nodig hebt om door bos heen te stralen.
En dan te bedenken dat sommige basestations een vermogen hebben van over de 50 Watt...... Beetje illegaal met 2.4Ghz...

En dat willen wij toch niet O-)

Verwijderd

Topicstarter
er staat op het park waar de schotel hangt en waar de verbinding vandaag moet komen wel een mast van zeker 40 meter hoog.
die zouden we kunnen gaan gebruiken, maar liever niet.

er zijn zenders van 24DBi die dus 8 km kunnen!

en voor afstand van 600 meter...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
Gaat je niet lukken. Althans, DOOR de bomen gaat niet lukken.

Wel kun je eroverheen stralen. Dit kun je doen door bijv. op je dak een antenne te zetten van 5 meter (das de max lengte die mag zonder vergunning).

In princiepe moet het dan goed te doen zijn, met een paar simpele Quad antnne's (heel makkelijk zelf te maken, kosten zijn zo goed als niets) :)

Door de bomen is lastig, duur en waarschijnlijk een slecht resultaat.

Succes ermee, maar ik geef je niet veel kans als je er niet overheen kunt stralen....

[edit]
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 13:46:
er staat op het park waar de schotel hangt en waar de verbinding vandaag moet komen wel een mast van zeker 40 meter hoog.
die zouden we kunnen gaan gebruiken, maar liever niet.

er zijn zenders van 24DBi die dus 8 km kunnen!

en voor afstand van 600 meter...
Die 8KM is in vrij zicht.

Als je er bomen tussenhebt staan, heb je natuurlijk een boel hout ertussen, maar das nogniet het grootste probleem. Wat erg lastig is, is dat er bladeren etc door de wind gaan ruisen, wat dus een vreselijke ruis geeft. Jijzelf hoort / merkt dat niet echt, maar op 2.4Ghz is dat gewoon fataal....

600 meter lijkt niet veel, maar de bomen vern**ken het signaal zoerg, dat het echt niet fatsoenlijk erdoorheen komt...

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 15:59

IvoB

Prutst er rustig op los

kijk hier eens: http://www.routershop.nl/nl/dept_15.html Moet je wel ff in de buidel tasten...

• Xandrios
IvoB schreef op 23 augustus 2002 @ 13:59:
kijk hier eens: http://www.routershop.nl/nl/dept_15.html Moet je wel ff in de buidel tasten...
Daar staat niets bijzonders hoor....

Gewoon standaard 2.4ghz apperatuur.
(En of dat nou Wifi, bluetooth, whatever is, het zal altijd evenveel last hebben van de bomen die ertussen staan....)

Verwijderd

"Als je er bomen tussenhebt staan, heb je natuurlijk een boel hout ertussen, maar das nogniet het grootste probleem. Wat erg lastig is, is dat er bladeren etc door de wind gaan ruisen, wat dus een vreselijke ruis geeft. Jijzelf hoort / merkt dat niet echt, maar op 2.4Ghz is dat gewoon fataal...."

En ik maar denken dat bladeren gewoon de straal absorberen, maar deze "ruis" theorie is errug grappig

Verwijderd

Topicstarter
2.4 ghz is gewoon standaard? lager kan niet?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56
Klopt, dat is de standaard, er zijng een andere mogelijkheden. (die worden gebruikt voor radio,tv,digitenne,gsm,umts,politie,scheepvaart etc)

• Xandrios
Attenuation By Trees

It's safe to assume that if light can't penetrate a stand of trees, microwave losses will be unacceptable.

Frequency (MHz) Approximate Attenuation (dB/meter)

432 0.10 - 0.30
1296 0.15 - 0.40
2304 0.25 - 0.50
3300 0.40 - 0.60
5600 0.50 - 1.50
10000 1.00 - 2.00
Je zult dus tussen de 0.25 en 0.50 dBi per meter boom kwijtraken.....nouja, reken maar uit...veel meters zul je niet halen...

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-07 21:03
Ohhh :P wat dubbel, ik werkte bij een ssp (satalite service provider) 2 weg internet verkeer hehe Ik had ook de opdracht, maak een w-lan van een diameter van 3000mtr....
Ik ben 2 weken bezig geweest, maar zelfd met een dikke versterker, en een 20mtr hoge antenne is het nog lastig....Je vertelde dat er in het midden een huisje stond, kan je daar geen acces piont maken als repeater van het signiaal? Als je een mooie 2.2ghz versterker kan krijgen samen met een 20mtr hoge mast kom je een HEEL eind....maar ik vraag me af.....das namelijk ook best duur.....ik zou gewoon zoals de andere mensen zeiden, haal VEEL kabel en zet om de 100 mtr een repeater

Een echte golver is nooit uitgeput

• Xandrios
LoBbY_1 schreef op 25 augustus 2002 @ 13:25:
Ohhh :P wat dubbel, ik werkte bij een ssp (satalite service provider) 2 weg internet verkeer hehe Ik had ook de opdracht, maak een w-lan van een diameter van 3000mtr....
Ik ben 2 weken bezig geweest, maar zelfd met een dikke versterker, en een 20mtr hoge antenne is het nog lastig....Je vertelde dat er in het midden een huisje stond, kan je daar geen acces piont maken als repeater van het signiaal? Als je een mooie 2.2ghz versterker kan krijgen samen met een 20mtr hoge mast kom je een HEEL eind....maar ik vraag me af.....das namelijk ook best duur.....ik zou gewoon zoals de andere mensen zeiden, haal VEEL kabel en zet om de 100 mtr een repeater
heb jij ooit aan het kopje "legaal" gedacht :? :D

Als jij 3KM komt met een OMNI antenne, moet daar toch heel wat vermogen ingaan...
Ik schat toch al wel gouw 10x zoveel als wat wettelijk de max is ?? :P

• Tekla
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-08 11:05
voor een afstand van 700 meter is UTP of COAX natuurlijk niet echt ideaal en draadloos gaat ook niet echt lukken, dus ik ben bang dat je bent aangewezen op fiber (wat niet erg goedkoop is) een 100baseFX verbinding is wel te realiseren over die afstand. 1000baseSX verbindingen gaan maximaal 550 meter met 50/125 kabel. Of je kan een 1000baseLX verbinding met singlemode kabel gaan leggen, die haalt zo'n 10 kilometer. Al met al gaat het niet goedkoop worden of makkelijk, welke oplossing je ook gaat gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt tot zo ver, ik hoor wel dat het me niet zo 1 2 3 gaat lukken!

Er staat wel een mast van ca 50 meter hoog, vanaf daar een straalantenne een oplossing?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 14:11:
oke bedankt tot zo ver, ik hoor wel dat het me niet zo 1 2 3 gaat lukken!

Er staat wel een mast van ca 50 meter hoog, vanaf daar een straalantenne een oplossing?
Als je hiermee een FLOS (Free Line of SIght) kan creeeren is dit zeker een oplossing en kan je tot hele dikke straalzenders gebruiken. Beetje overdone misschien maar wat dacht je van een 622 Mbp/s :*)

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:33 ]

• Xandrios
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 14:37:
[...]

Als je hiermee een FLOS (Free Line of SIght) kan creeeren is dit zeker een oplossing en kan je tot hele dikke straalzenders gebruiken. Beetje overdone misschien maar wat dacht je van een 622 Mbp/s :*)
Ik neem aan dat hij het een beetje goedkoop wil houden ;)

Gewoon 802.11B dus.

Maar idd, als je dan line of sight hebt, is die 700 meter makkelijk te halen, gewoon 2 (simpele) straalantenne's eraan hangen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 14:52:
Als ADSL, zoals je schreef, te prijzig is, hoeveel denk je dat een wireless oplossing dan mag kosten?
Er zijn een aantal goede oplossingen voor jouw probleem. Ik denk wel dat die prijziger zijn dan wat jij wilt betalen.
Internet via sateliet is volgens mij het goedkooptste wat je kunt realiseren. (upstream kun je evt. zelfs via je GSM doen)
volgens mij heb je niet helemaal goed gelezen wat er stond.
hij kan bij een park ofzo adsl en satteliet aftappen (legaal) en daar zoekt ie een oplossing voor.
Omdat hij in een bos woont word daar dus waarschijnlijk geen adsl aangelegt.

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:33 ]

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:34 ]

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 22:46

gerhald

:P

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 15:16:
Hij mag aftappen, maar alle werkende oplossingen zijn duurder dan zelf via sateliet downstream en via ander medium upstream, dan is aftappen niet zinvol. Hij schreef tevens ook niet dat hij geen ADSL verbinding KAN krijgen, maar dat het te duur is! Nu kun je de upstream ook via analoog of GSM doen. Dus de goedkoopste oplossing is: Downstream van sateliet en upstream via analoog telefoon of GSM.
ja maar dan heb je nog steets de telefoon tikken en downstream van de statliet is ook niet alles hoor wand ik heb het zelf ook gehad maar bij slecht weer is de verbinding minimaal.
maar daar van af gezien haalde je soms wel 500 kb/s wat wel weer mooi was :p

Verwijderd

:S Router --------> COAX ----------> Router :S

moet kunnen volgens mij, maar neem dan niet de goedkoopste coax kabel van BV een HEMA.

mischien beetje zoeken naar een sterke router, maar kabel is er wel bij B.V. televersum voor 1,50 E de mtr, lijkt me wat goedkoper dan glas.

Nee, echt goedkoop zal het niet worden, als het uberhoubt al op te lossen is, en je zal 700 mtr moeten graven ;) .

in elk geval suc6! :Y)

Verwijderd

Topicstarter
er staat een mast van c.a. 40 meter hoog en komt boven de boompjes uit... maar wel 1tje...

• Xandrios
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 21:23:
er staat een mast van c.a. 40 meter hoog en komt boven de boompjes uit... maar wel 1tje...
Je zult er dan aan de andere kant ook 1tje moeten bouwen die boven de bomen uitkomt....

Bovenop een dak, is dat niet hoog genoeg om naar het topje van die 40 meter hoge mast te stralen, zonder dat er bomen in de weg staan ?

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

En een COAX kabel? Kun je dacht ik 500 meter mee overbrugen. Oke kom je 200 meter tekort. Maar staat er geen huis/schuur met 220 tussen? Kun je evnt. een repeater er tussen zetten.

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Verwijderd

Topicstarter
nee helaas,

maar is er dan geen oplossing voor mij?

dat analoge gekut komt me echt de oren uit,
geen isdn waarmee je altijd online kunt ofzo?

Verwijderd

Jongens wat doen we moeilijk..... gewoon even kappen. Of anders de tam tam, werkt in het oerwoud ook. :z

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als ik dit moet geloven haal je het net :

"In principe kan iedereen toe met CAT 5 UTP kabel, behalve als je hele lange kabels nodig hebt. Een overzichtje: CAT 5 maximum lengte 100 meter CAT 5e maximum lengte 350 meter CAT 6 maximum lengte 550 meter CAT 7 maximum lengte 700 meter "

http://home.wanadoo.nl/he...elpdesk/netwerkkabels.htm

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

een mast zal zeker wel gaan schelen ja.. Als je in radio amateur bladen etc kijkt kun je die vaak voor een prikkie overnemen.ben je eenmaal boven de bomen uit dan is je probleem weg.. een zelfbouw laserlinkje b.v. staan sites zat over op inet.

IP Rocks

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
* Blizard heeft hier een draadloze verbinding over een afstand van +- 800m.
Wij hebben echter ook geen direct zicht en werkt nagenoeg perfect (is antenne van 2mbps die soms op 1 draait, zeer zelden). Tussen ons staan ook een paar boompies die het signaal verzwakken. Ik weet niet hoe het zit met de dichtheid van het bos, maar als je een sterke antenne op die mast plaats en bij jou gewoon op het dak, kan je misschien wel ver komen. (hoe hoog zijn de bomen en jou huis ?).

Je gaat wel problemen krijgen met de antenne te bevestigen op de mast (aangezien de kabeltjes van pc naar antenne niet onoemelijk lang zijn en het signaal ook beiinvloeden)

• Xandrios
Blizard schreef op 31 augustus 2002 @ 09:37:
* Blizard heeft hier een draadloze verbinding over een afstand van +- 800m.
Wij hebben echter ook geen direct zicht en werkt nagenoeg perfect (is antenne van 2mbps die soms op 1 draait, zeer zelden). Tussen ons staan ook een paar boompies die het signaal verzwakken. Ik weet niet hoe het zit met de dichtheid van het bos, maar als je een sterke antenne op die mast plaats en bij jou gewoon op het dak, kan je misschien wel ver komen. (hoe hoog zijn de bomen en jou huis ?).

Je gaat wel problemen krijgen met de antenne te bevestigen op de mast (aangezien de kabeltjes van pc naar antenne niet onoemelijk lang zijn en het signaal ook beiinvloeden)
uiteraard hang je de AcessPoint ook AAN de paal, naast de antenne. Op deze manier kun je gewoon met 1 metertje antenne kabel werken, en de rest met UTP :)

Verwijderd

Kettingzaag!

Verwijderd

ken je neit gewoon een glasvezel kabel aanleggen kost wat maar dan heb je ook wat

Verwijderd

Topicstarter
nee, kabels kan niet. er ligt wel een telefoon kabel daar naar toe voor intern, maar daar hebben we denk ik niks aan.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:41
Blizzard: wat voor antennes en accesspoints gebruik je? Ik moet ongeveer 600m overbruggen, maar met redelijk wat bomen er tussen. Ik heb al 24dBi antennes gezien en 31dBi zelfbouw dingen, hopelijk red ik het daarmee.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Xandrios
FatalError schreef op 01 september 2002 @ 19:42:
Blizzard: wat voor antennes en accesspoints gebruik je? Ik moet ongeveer 600m overbruggen, maar met redelijk wat bomen er tussen. Ik heb al 24dBi antennes gezien en 31dBi zelfbouw dingen, hopelijk red ik het daarmee.
Welke zelfbouw antenne's leveren 31 dbi?

Of heb je het dan over een combi van eens schotel + kleine antenne ofzo?
Pagina: 1