Toon posts:

kan geen bootdisk maken vw. te kleine disketteruimte

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
zie eerdere topic, helaas afgesloten voordat ik mijn punt duidelijk kon maken :)

Wil onder win2k simpelweg een win2k bootdisk aanmaken, maar krijg de melding dat er niet voldoende ruimte op de diskette is.
Meerdere diskettes geprobeerd, verschillende merken, alles geeft aan 1,38mb ruimte te hebben ipv 1,44.
Ik weet dat win2k en ander nt versies stomweg anders rekenen, dus niet volgens de 1000b = 1mb methode, maar het probleem blijft: ik kan een file van 1,44mb niet op diskette wegschrijven.
Iemand een idee?

Mijn vraag is niet: WAAROM is de diskette te klein,
mijn vraag is: een bootfile heeft een grootte van 1,44mb, waarom is hij zo groot dat ie niet op een diskette past, of simpeler gesteld: hoe krijg ik gvd een gewone win2k bootflop voor mekaar :X

Verwijderd

sja, ik wil niet moeilijk doen, maar op www.bootdisk.com staat het volgens de faq allemaal uitgelegd.

en de uitleg in je andere topic lijkt me ook helder...

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Dan ga je toch naar www.bootdisk.com?

We have just one world, but we live in different ones...

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:09

lSltAlKeR

Time destroys everything!

diskette verrot?

edit:
diskette station kan maar 1,2 mb diskette's aan? of bad sector's?

[ Voor 72% gewijzigd door lSltAlKeR op 07-12-2003 22:51 ]

Speedtouch freak

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

fakeman, welkom op GoT nog maar ;)

Ik weet niet waar je nu een bootdisk mee probeerd te maken, maar ik denk dat het nu via een image probeerd te doen, die je gewoon als imagefile op de diskette probeerd te krijgen oid.

Iig is er zat te vinden op internet over verschillende bootdisks en het maken daarvan.

Tevens verwachten we op GoT dat men ook eerst zelf even goed zoekt naar een oplossing.

Lees het volgende even goed door mbt de richtlijnen hier op GoT en dan snap je als het goed is ook waarom dit topic ook dicht is ;)
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Een beknopte beschrijving van de mogelijkheden die het forum biedt
Het algemeen beleid. Iedereen wordt geacht zich hieraan te houden

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Dit topic is gesloten.