Ik heb momenteel mijn systeem luchtgekoeld en ik denk erover om deze watergekoeld te maken i.v.m. mijn nachtrust
. Ik heb alleen totaal geen ervaring met waterkoeling dus ik hoop dat jullie me iets verder kunnen helpen. Het gaat om een P4 2,4Ghz die in ieder geval gekoeld moet worden. Verder zou het natuurlijk handig zijn om gelijk mijn videokaart (GeF 4 4200) mee te nemen en in de toekomst mijn voeding. Welke set(s) of losse onderdelen kunnen jullie me aanraden. Aan geld valt altijd te komen
, maar het liefst niet te duur voor een eerste waterkoelingset
.
kijk gewoon eens goed rond op verschillende sites bijvoorbeeld www.xxlcases.nl
en dan kom je er vast wel uit
en dan kom je er vast wel uit
Wat ik me altijd afvraag bij de standaardpakketten is of het genoeg is
. Ik bedoel, kan die pomp en het reservoir (van welk pakket dan ook) het strax aan als ik mijn voeding ook nog op het circuit aansluit? En wat moet ik allemaal koelen in een kast op CPU, Videokaart en PSU na?
Aller eerst: welkom op GoT!
1e post en dan al gelijk met Water Cooling beginnen, thats the spirit!
Voor alle basis vragen over WC setups kan je voortaan in Het grote waterkoelingsvragen topic terecht. Check de FAQ in de startpost voor meer info en tips. Dan nog vragen? Stel ze gerust, daar is het topic voor.
Suc6!
Voor alle basis vragen over WC setups kan je voortaan in Het grote waterkoelingsvragen topic terecht. Check de FAQ in de startpost voor meer info en tips. Dan nog vragen? Stel ze gerust, daar is het topic voor.
Suc6!
Use the Search Luke...
Als je je PSU wilt waterkoeling zul je zelf aan de slag moeten om daar koeling van te maken. Ook is het niet al te verstandig om de PSU gewoon zonder airflow door te laten gaan.
Hehe, ik zag hier cooling staan maar heb dus niet ver genoeg gekeken
. Ik zal eerst een alles in dat topic gaan lezen. Thnx
Ik denk dat het koelen van de voeding toch een beetje extreem is als je aleen goede nachtrust wilt. Twee fans op 5v geven hetzeflde effect, maar in veeeeel minder tijd/geld en/of moeite. Aangezien je de rest waterkoelt, lijkt de noodzaak voor goede airflow te vervallen tot bijzaak, dus is ook dat geen issue.ZeroSixZero schreef op 07 december 2003 @ 21:04:
Ik heb momenteel mijn systeem luchtgekoeld en ik denk erover om deze watergekoeld te maken i.v.m. mijn nachtrust. Ik heb alleen totaal geen ervaring met waterkoeling dus ik hoop dat jullie me iets verder kunnen helpen. Het gaat om een P4 2,4Ghz die in ieder geval gekoeld moet worden. Verder zou het natuurlijk handig zijn om gelijk mijn videokaart (GeF 4 4200) mee te nemen en in de toekomst mijn voeding. Welke set(s) of losse onderdelen kunnen jullie me aanraden. Aan geld valt altijd te komen
, maar het liefst niet te duur voor een eerste waterkoelingset
.
Tja, en dan de prijzen, de meeste goede water koelingssetjes hebben soweiso 3 cijfers. Als je VGA koeling wilt mee pakken beginne de bedragen vaak al met een 2 :-S
Ik denk dat je, als je goedkoop wilt zijn, het beste zoals de meeste tweakers een oude autosloop kunt opzoeken, een mooie rad ergens vandaan vissen zo'n Sicce of Eheim pompje score bij de lokale aquarium boer en dan een vgablok& cpu blok bestelt op internet. De koelblokken zullen dan waarschijnlijk 2/3e van de prisj zijn,maar dan zit je wel gegarandeerd onder de 200 pleuro(of je moet heeele dure heatpaste nemen
Ik zou me minder durk maken om me psu dan om me nb/sb hdd's etc. Vooral als de airflow van de cpu & vga fannen wegvalt wil de lucht nogal eens stilstaan binnen, helemaal als je ook nog eens je psu wilt gaan behandelenZeroSixZero schreef op 07 december 2003 @ 21:10:
Wat ik me altijd afvraag bij de standaardpakketten is of het genoeg is. Ik bedoel, kan die pomp en het reservoir (van welk pakket dan ook) het strax aan als ik mijn voeding ook nog op het circuit aansluit? En wat moet ik allemaal koelen in een kast op CPU, Videokaart en PSU na?
[ Voor 17% gewijzigd door Rey Nemaattori op 07-12-2003 21:16 ]
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Dit kan prima in deze: [rml][ WC] Het grote waterkoelingstopic deel VI[/rml] dus dit topic gaat dicht
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()