[bluetooth] Versie 1.4.x.x

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 8.465 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
De SP lijkt een beetje een rip-off van http://www.jonsguides.com/bluetooth/index.html
Verder werkt bluetooth hier wel gewoon met Windows XP SP2 mel heb ik de "Microsoft Bluetooth Enumerator" device handmatig vervangen in de device manager door de eigen BT driver. (CSR USB Bluetooth Device)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
iemand dit al aan de praat gekregen met een 3com bluetooth pc card? wil me niet echt lukken namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Als iemand nog een update heeft graag!

Sinds kort werkt de bovenstaande website niet meer, en heb nu dus een probleem want kan niets installen.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
Ik heb net de cache enz gebruikt van google. Alleen zijn de files er ook echt vanaf : (

-- al weer wat meer gevonden in deze thread.

Alleen btwpatcher mis ik erg : (

[ Voor 33% gewijzigd door iNickx op 19-09-2004 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Niemand die de bestanden heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
Ik kick nog even, want kan het ding nu niet gebruiken.

Wie heeft de file hierboven... de patcher als ik dat heb is alles compleet

• Lizard
Ik heb die file nog op m'n harddisk gevonden.
Dus ik heb hem maar even geupload, ik zal hem een paar dagen hier laten staan.

Veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyruzz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09-2023
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 15:05:
Ik krijg ook die "stapelservice" error. Ik heb nu 2 keer alles eraf en er weer opgedaan maar het melding blijft. Hebben meer mensen hier last van?
...hier hetzelfde; is er al iemand met een oplossing voor deze melding?

Dunhill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 13:11
Hoedje schreef op 08 februari 2004 @ 20:05:
[...]
Verder heb ik ook een manier gevonden om de originele microsoft software te gebruiken i.c.m. de widcomm drivers. Mocht daar behoefte aan zijn, leg ik dat even uit.
Ik zou het erg graag willen weten. Leg uit :P

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:00
dirkdirk schreef op 23 oktober 2004 @ 16:59:
[...]

Ik zou het erg graag willen weten. Leg uit :P
Ik gebruik nu inmiddels:

Windows XP SP2 bluetooth (werkt bij mij beter dan Widcomm)
Intellipoint en type 5.2

De combo werkt bij mij erg stabiel. Het toetsenbord valt niet meer weg. Tja, het werkt ook met m'n Palm, dus ik wil niet meer anders :P. Als er behoeft is kan ik het wel opzoeken hoor, maar het is een hoop werk om het aan te passen!

offtopic:
DirkDirk, ben jij Opa van het Palmclub forum?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Begrijp ik het goed dat met SP2, HID ondersteuning aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Beun_de_Haas schreef op zondag 14 november 2004 @ 11:09:
Begrijp ik het goed dat met SP2, HID ondersteuning aanwezig is?
Jep en nog veel meer...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Hoedje, zou je reactie willen geven op dit draadje:

Logitech diNovo, muis separaat/

Thanx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Laatst online: 17-09 13:11
Hoedje schreef op zaterdag 23 oktober 2004 @ 18:51:
[...]

offtopic:
DirkDirk, ben jij Opa van het Palmclub forum?
Uh, zou best kunnen. En jij? _/-\o_

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:35
Ik heb een tornado dongel en heb net de upgrade geinstalleerd wat een verademing na die brakke 1.3 versie. TIP: ik heb de inf file bekeken en het lijkt een generic driver te zijn voor een groot aantal dongles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js303
  • Laatst online: 01-06 10:17
hoi ik heb een travelmate 803lmi en heb een probleem met bluetooth. heb de grote travelmate topics (9 stuks!) doorgeworsteld, evenals deze thread.

bij aanschaf had ik helemaal geen documentatie of s/ware voor bluetooth, heb daar verder niet meer naar omgekeken tot vandaag nu ik net een nokia 6230 phone met bt heb...

dus heb ik de ibm bluetooth drivers gedownload - echter die patches zijn niet meer te vinden! heb de .inf file desondanks toch maar aangepast en de boel geinstalleerd... welnu m'n telefoon wordt gevonden, er wordt vervolgens connectie gemaakt en - ploep - de connectie tussen laptop en nokia wordt weer verbroken. alsof er ergens iets botst of de boel wil afkappen. verder heb ik 2 icoontjes in m'n tray, 1 lichtblauwe voor de externe en een donkerblauwe met een rood BT logootje, dat aangeeft dat m'n bt-hardware niet gevonden kan worden.

kan me herinneren toen bij aanschaf ca 14 maanden geleden dat er 803lmi's cirkuleerden met en zonder bluetooth... heb nu het idee dat ik er een zonder heb - maar dan kunstmatig uitgezet ofzo, want de knop, het blauwe knipper-lampje en de hardware detectie in apparaatbeheer geven wel aan dat ik bluetooth heb,....

rare is: ik kan helemaal niks vinden op de acer site over bluetooth, ook met google niks wijzer geworden... ook op de ms site kan ik geen bluetooth drivers vinden, die bij xp sp2 zouden moeten zitten. help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
[rml][ Ervaringen] Acer Travelmate 80x Topic deel 9[/rml]
Ik wens je veel plezier met doorlezen :D Er staan volgens mij in diverse delen urls vermeld waar de Bluetooth-drivers voor de TM803 gepakt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Het principe is wel het zelfde. Op die site is trouwens nog veel meer te vinden dan hier. Toch is het geen rip-off. Die site is pas ergens in het voorjaar van 2004 opgezet en deze startpost is al uit december vorig jaar.

Beun_de_Haas schreef op zondag 14 november 2004 @ 18:13:
Hoedje, zou je reactie willen geven op dit draadje:

Logitech diNovo, muis separaat/
Thanx alvast!
Ik ben eigenlijk wel benieuwd, is het nu uiteindelijk gelukt?
dirkdirk schreef op maandag 15 november 2004 @ 22:23:
[...]
Uh, zou best kunnen. En jij? _/-\o_
W-k-pieters, maar ik ben niet meer zo heel actief op het forum... (understatement).
Wortelsoft schreef op maandag 15 november 2004 @ 22:39:
Ik heb een tornado dongel en heb net de upgrade geinstalleerd wat een verademing na die brakke 1.3 versie. TIP: ik heb de inf file bekeken en het lijkt een generic driver te zijn voor een groot aantal dongles :)
Dit zou best het geval kunnen zijn. Ik neem dat die tornado dongels door een grote fabrikant worden gemaakt. Dus zijn de drivers uitwisselbaar. MAAR... over het algemeen staan er heel veel dongles in de INF file, maar kun je door de license.dat file (vanaf 1.4) toch de software alleen maar bij dat specifieke type/merk dongle gebruiken.
js303 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 20:10:
hoi ik heb een travelmate 803lmi en heb een probleem met bluetooth. heb de grote travelmate topics (9 stuks!) doorgeworsteld, evenals deze thread.

bij aanschaf had ik helemaal geen documentatie of s/ware voor bluetooth, heb daar verder niet meer naar omgekeken tot vandaag nu ik net een nokia 6230 phone met bt heb...

dus heb ik de ibm bluetooth drivers gedownload - echter die patches zijn niet meer te vinden! heb de .inf file desondanks toch maar aangepast en de boel geinstalleerd... welnu m'n telefoon wordt gevonden, er wordt vervolgens connectie gemaakt en - ploep - de connectie tussen laptop en nokia wordt weer verbroken. alsof er ergens iets botst of de boel wil afkappen. verder heb ik 2 icoontjes in m'n tray, 1 lichtblauwe voor de externe en een donkerblauwe met een rood BT logootje, dat aangeeft dat m'n bt-hardware niet gevonden kan worden.

kan me herinneren toen bij aanschaf ca 14 maanden geleden dat er 803lmi's cirkuleerden met en zonder bluetooth... heb nu het idee dat ik er een zonder heb - maar dan kunstmatig uitgezet ofzo, want de knop, het blauwe knipper-lampje en de hardware detectie in apparaatbeheer geven wel aan dat ik bluetooth heb,....

rare is: ik kan helemaal niks vinden op de acer site over bluetooth, ook met google niks wijzer geworden... ook op de ms site kan ik geen bluetooth drivers vinden, die bij xp sp2 zouden moeten zitten. help!
Als er in je apparaatbeheer staat dat je bluetooth hebt, dan heb je het waarschijnlijk ook. Maar probeer eerst het typenummer na te kijken. Alleen 803 LMiB hebben bluetooth. SP2 gebruiken is heel simpel. Je zorgt dat eerste alle Bluetoothsoftware deinstallleerd. Dan druk je de bluetooth aan (met behulp van het knopje) en dan gaat ie als het goed is de Microsoft drivers installeren. En krijg je in config scherm er een icoontje bluetooth bij.

Als dit niet lukt kun je de bijgeleverde drivers gebruiken. Die staan op de derde CD.

Of je kunt de drivers downloaden (1.4.3.4): downloaden

Inmiddels zijn de Widcomm drivers trouwens al op 3.xx. Deze drivers hebben ook een firmware upgrade in zich. Hierdoor is het mogelijk om bij het booten (bijv. in de bios) ook al je toetsenbord en muis te gebruiken. Helaas heb ik nog geen gehackte versie gevonden. Maar voor mensen met een Dell of HP laptop/bluetooth dongle is het gewoon te downloaden. Ik ben trouwens heel tevreden met SP2.

[ Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 05-12-2004 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist heb ik ook de wildcomm software geinstalleerd, maar het lukt niet helemaal.

in de taalbalk verschijnen 2 pictogrammen 1 voor de bluetooth apparaten, en 1 voor de adapter.
Die van apparater is gewoon blauw, en doet het dus gewoon, kan verbinding maken met mn telefoon, alleen het pictogram van de adapter doet het niet geeft telkens een foutmelding aan dat het bluetooth apparaat niet kan worden gevonden.

Boven die werkt de functie van 'bluetooth locaties'' niet, krijg dezelfe foutmelding als boven vermeld

wie kan mij helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 10:51:
zojuist heb ik ook de wildcomm software geinstalleerd, maar het lukt niet helemaal.

in de taalbalk verschijnen 2 pictogrammen 1 voor de bluetooth apparaten, en 1 voor de adapter.
Die van apparater is gewoon blauw, en doet het dus gewoon, kan verbinding maken met mn telefoon, alleen het pictogram van de adapter doet het niet geeft telkens een foutmelding aan dat het bluetooth apparaat niet kan worden gevonden.

Boven die werkt de functie van 'bluetooth locaties'' niet, krijg dezelfe foutmelding als boven vermeld

wie kan mij helpen?
Heb je eerst de software geinstalleerd en daarna de bluetoothadapter ingeplugd? En wat voor pict krijg je dan van de adapter (ik heb daar namelijk nog nooit van gehoord)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Hoedje schreef op zondag 05 december 2004 @ 15:06:

Inmiddels zijn de Widcomm drivers trouwens al op 3.xx. Deze drivers hebben ook een firmware upgrade in zich. Hierdoor is het mogelijk om bij het booten (bijv. in de bios) ook al je toetsenbord en muis te gebruiken. Helaas heb ik nog geen gehackte versie gevonden. Maar voor mensen met een Dell of HP laptop/bluetooth dongle is het gewoon te downloaden. Ik ben trouwens heel tevreden met SP2.
Ik heb op het MP3Car forum wel een guide gevonden om de Widcomm 3.x drivers te installeren. Dit ga ik nu zo testen met mijn eigen dongle. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Lizard schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 10:19:
[...]

Ik heb op het MP3Car forum wel een guide gevonden om de Widcomm 3.x drivers te installeren. Dit ga ik nu zo testen met mijn eigen dongle. :)
Ik denk zo op het eerste gezicht dat het wel zal lukken met die handleiding. Hij is alleen wel een beetje beknopt, maar ik ben benieuwd... Verder gaan ze ook helemaal niet in op het updaten van de firmware. Dat is toch wel heel jammer. Aangezien bij mij SP2 z'n werk goed doet is dat eik nog het enige waar ik naar op zoek ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Op een ander forum heb ik nu een link naar diverse firmware upgrades gevonden en op de hp site staat ook een 3.0.1.912, zelf heb ik mijn generic CSR USB dongle nu geupgrade en het lijkt allemaal nog te werken. Maar omdat die andere site niet helemaal aan de policy voldoet moet ik ff kijken hoe ik dat oplos.

[ Voor 2% gewijzigd door Lizard op 14-12-2004 15:53 . Reden: typo in versienr. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Lizard schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 15:40:
Maar omdat die andere site niet helemaal aan de policy voldoet moet ik ff kijken hoe ik dat oplos.
Kun je misschien een mailtje sturen naar rogierpieters [add] hotmail.com... thnx!

[ Voor 27% gewijzigd door Hoedje op 14-12-2004 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuperke
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-06-2021
hee ff een vraagje tussedoor :P

kun je een logitech mx900 bluetooth muis gebruiken met een (interne) bluetooth plug in je laptop (dus zonder die USB-lader/bluetooth hub)

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
kuperke schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:00:
hee ff een vraagje tussedoor :P

kun je een logitech mx900 bluetooth muis gebruiken met een (interne) bluetooth plug in je laptop (dus zonder die USB-lader/bluetooth hub)

alvast bedankt!
Ja, als je SP2 gebruikt is dat heel simpel en werkt het gewoon goed. Met Widcomm software kan het trouwens ook (moet je natuurlijk niet de bijgeleverde van Logitech gebruiken :P ).

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:57

timovd

Voorsprong door techniek

Met mijn sitecom 502 (class1) is het ook gelukt. Ik mis alleen de functie "bleutooth apparaat stoppen".

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
timow schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:30:
Met mijn sitecom 502 (class1) is het ook gelukt. Ik mis alleen de functie "bleutooth apparaat stoppen".
Ik ben benieuwd. Wat is gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb net een bluetooth adapter gekocht voor m'n mobiele telefoon. Probleem is echter de standaard bluetooth software van XP. Hoe kan ik die verwijderen? Want ik wil gewoon de software van de bijgeleverde driver gebruiken. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:35
Lizard schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 10:19:
[...]

Op die site staat nu ook de 4.0 versie. Die is eenvoudig te installeren. Alleen de readme in de rar file klopt niet helemaal (niet in bin maar in de bleutooth folder kopiëren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:35
sorry voor de kick, maar ik zit met een probleempje

Heb net de 4.0 geinstalleerd, maar nu zit ik dus met 2 bluetooth-icoontjes in mijn tray. :X
Op zich natuurlijk niet zo erg, maar als ik die van Widcomm dubbelklik, krijg ik 'Bluetooth Device not found'
Waarschijnlijk omdat ik de btwusb.inf niet vervangen heb, maar die kan ik ook nergens vinden. :/

[edit]
Vind ik die inf toch wel niet net zeker? 8)7

Anyway, ik laat wel weten of het werkt dan. :)

Enig idee hoe ik dat andere icoontje wegkrijg? De MS-drivers eraf kegelen of zo?

[update]
Nou, alles werkt perfect, het was idd de inf die mankeerde. :)

Kan ik eindelijk mijn headset gebruiken. 8)

[ Voor 36% gewijzigd door Fire69 op 05-03-2005 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forage
  • Niet online
Sorry voor het weer opnieuw leven in blazen van deze thread... maar ik zit ook met een USB Bluetooth dongle te spelen en ik ben totaal niet tevreden met de software die er officieel bij geleverd word (WIDCOMM Buetooth Software 1.4.2 Build 10).

Wat is de huidige stand van zaken wat betrefd deze software?
Ik lees in deze thread dat men ondertussen al bij 3.x is, wat is de meest recente versie en waar kan deze gevonden worden? Hoe groot is de kans dat deze nieuwste software ook nog bij mijn X-Micro dongle werkt?
Er moeten enkele files gepatched worden, welke zijn dit en op wat voor manier moet dit gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrownFox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10-2024
Inmiddels zijn we bij versie 4.0.1.????

Sinds vandaag lijkt er ook een versie 5 gereed te zijn (voor 64bit oid).

versie 4.0.1.700 werkt nu bij mij.... YEAH...

[ Voor 24% gewijzigd door BrownFox op 06-10-2005 22:28 ]

A quick BrownFOX jumps over the lazy dog

Pagina: 1 2 Laatste