[bluetooth] Versie 1.4.x.x

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 8.394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 18:39
>>nieuwste versie: 1.4.3.4 :*) <<

Er zijn inmiddels redelijk veel mensen met een bluetooth dongle of ingebouwde bluetooth. Veel fabrikanten zijn echter nogal laat met het uitbrengen van opvolgers voor de 1.3.x.x drivers. Daarom leg ik hier met een korte guide uit hoe je ook kunt upgraden naar 1.4.x.x drivers.
De voordelen van de 1.4.x.x drivers zijn legio, maar meest belangrijk is toch de ondersteuning voor HID devices. Veel plezier ermee :Y) .

Stap 1: downloaden

Je kunt hier de 1.4.3.4 drivers downloaden:
en de patched files hier.
(rechtermuisknop --> doel opslaan als)

Je kunt ook zelf met een hex-editor aan de slag, maar bovenstaande werkt snel en makkelijk.

Evt. Stap 1,5: btwusb.inf editten

Evt. moet je ook de btwusb.inf wijzigen. Anders weten de drivers namelijk niet dat je een / welke bluetoothadapter hebt. De drivers zien standaard namelijk niet alle dongles. In het voorbeeld heb ik de Acer adapter genomen, maar deze staat standaard al in de btwusb.inf van de 1.4.3.4 drivers van IBM. Dus daarvoor hoef je ze niet te wijzigen

Aanpassen gaat als volgt:

Open van de uitgepakte files btwusb.inf met kladblok. Voeg deze regel toe onder [WIDCOMM]:
%ACER.DeviceDesc%=BTWUSB, USB\VID_0A12&PID_0001 ; ACER CSR based VID&PID

En ook de volgende regel onder [strings]:
ACER.DeviceDesc= "Acer Bluetooth Device"

En wis onder [controlflags] de regel waarin staat:
ExcludeFromSelect = USB\VID_0A12&PID_0001 (kan zijn dat deze regel er niet staat, dan hoef je niets te doen).

Het werkt natuurlijk voor alle dongles, alleen moet je dan de VID&PID waarden vervangen door de waarden van jouw dongle.

Je kunt hier een programaatje downloaden waarmee je het vendor ID (VID) en product ID (PID) kunt bekijken:
http://www.hhdsoftware.com/usbmon.html

Stap 2: uninstallen

Uninstalleer ALLES wat ook maar een geur heeft van bluetooth, daarnaast moet je NIET de drivers van Microsoft/Logitech installeren. Dus niet van de dongle en niet van het muis (en evt. toetsenbord).

Heb je dat al gedaan dan moet je dat ook uninstallen + de volgende hotfix:
Q323183.

Hierna natuurlijk even de computer opnieuw opstarten.

Stap 2,5: register bijwerken

De patched files unzippen en dan BTRegFix.reg uitvoeren.

Stap 3: installen

Eerst eventjes de gedownloade drivers uitpakken, en dan gewoon de bluetoothdrivers/software installeren. Op een bepaald moment krijg je de mededeling dat de drivers niet gesigneerd zijn blablabla. Hier moet je 3 files vervangen door hun gehackte broeders.

wbtapi.dll
-> "C:\windows\system32"

BTStackServer.exe
BTTray.exe
-> "C:\Program Files\IBM\Bluetooth Software" OF
-> "C:\Program Files\Widcomm\Bluetooth Software"
(folder waar je de software installeert)

Dan nog even opnieuw opstarten. En je hebt een perfect werkende versie 1.4.3.4 (!) op je computer/laptop staan met HID support.

P.S. Bij intresse zal ik het aanpassen van de drivers met behulp van een hex editor evt. ook nog even uitleggen.

FAQ:

Wat een werk, daar heb ik helemaal geen zin in :|, wat nu?
Ehm, je kunt de bluetooth drivers van Logitech installeren, een iets oudere versie (1.4.2.21), dan heb je iig HID support: http://www.a3driver.de/ac...etooth1.4.2%20build21.rar (Helaas werkt dit ook niet altijd, dus dan toch maar even bovenstaande gebruiken en patchen).

Wat is een HID device?
HID = human interface device, dat zijn heel vrij vertaald, apparaten die het mogelijk maken dat jij de computer kan ‘besturen’, zoals een muis of toetsenbord.
Met een bluetooth dongle kun je ook een muis en toetsenbord gebruiken (mits die bluetooth hebben) en mits je software het ondersteunt. Widcomm levert veruit de beste software, maar ondersteunt pas sinds versie 1.4.x.x het HID profiel. Dit profiel maakt het mogelijk dat je dus je muis of toetsenbord kan gebruiken.

Als ik dit ga doen, dan doen zeker niet alle knoppen van m'n muis/toetsenbord het meer?
Alle knoppen doen het nog steeds, alleen kun je ze niet aanpassen. Dus bij bijv. met de muis kun je gewoon link/rechts klikken en scrollen, en met de knoppen aan de zijkant kun je nog steeds voor/achteruit gaan. Maar je kunt dit niet aanpassen.

Help mijn muis/toetsenbord worden niet gevonden?
Vervang de batterijen door volle exemplaren en probeer het opnieuw.

Ik heb een MSI dongle en het werkt niet, wat nu?
Als je MSI dongle hebt kun je hier een code aanvragen: http://66.45.42.85/msi/
en dan kun je hier 1.4.2.10 drivers downloaden: http://download.msi.com.t...SI_Bluetooth_Software.exe :*)

Hij loopt vast bij de installatie of geeft inf error tijdens de installatie, wat nu?
Voordat je gaat installeren, moet je eerst even de internet verbinding beeindigen. Je gaat namelijk een ongesigneerde driver installeren, en dan gaat Windows eerst even kijken of MS niet een betere (lees: gesigneerde driver) heeft. Helaas gaat dat niet altijd goed, dus eerst even de LAN/WLAN of modem verbinding met internet killen.

Ik krijg steeds bij het opstarten van de computer of het starten van een bepaald programma een pop-up waarbij de bluetooth software (weer) iets gaat installeren. Hoe krijg ik dit weg?
Een mogelijke oplossing kan zijn: klik met de rechtermuisknop op de map waar je de Widcomm software hebt geinstalleerd en schakel alleen lezen uit bij eigenschappen (natuurlijk ook voor submappen).

Ik heb Windows XP SP2 geinstalleerd en nu lukt het me niet de drivers te updaten. Wat nu?
Het probleem van Windows XP SP2 is dat daar al bluetooth drivers/software standaard in geintegreerd zitten. Dus kun je niet of krijg je foutmelding bij het installeren van de Widcomm software. Of lukt het installeren wel, maar gaat het daarna fout en werken ze gewoon niet.

Tot op heden is er maar een oplossing en dat is eerst het tweede servicepack unistallen dan de bluetooth drivers installeren/updaten en dan SP2 weer installeren, dan werkt het namelijk wel naar behoren. Je kunt dus ook gewoon SP2 installeren als je bluetooth drivers nu goed werken.

Als je daarentegen de standaard bluetooth functionaliteit wil gaan gebruiken zul je wel de Widcomm software moeten uninstallen. Nadeel hiervan is dus dat die veel minder services ondersteunt.

[ Voor 80% gewijzigd door Hoedje op 25-03-2004 11:04 . Reden: Windows XP Service Pack 2 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-05 14:02
Ik heb het stappenplan exact zoals beschreven doorlopen, maar de MS-muis wordt niet gevonden...
(moet er ook even bij vermelden dat ik geen handleiding van de muis heb)

Mijn T610 wordt overigens wel netjes gevonden.

[ Voor 40% gewijzigd door BAUKstEr op 10-12-2003 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:50

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb alles gedaan zoals je hebt beschreven. Met de USB tool kwam ik erachter dat mijn dongle dezelfde VID en PID heeft als jou dongle, maar het werkt niet. Wildcomm meldt dat hij geen Bluetooth device heeft...

Zou je eventueel je eigen gewijzigde inf bestand aan mij willen mailen?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Probleem opgelost O-)

De AA-batterijen die ik in de muis gestopt had waren te leeg... Heeft iemand mijn hoofd zien liggen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:44
BAUKstEr schreef op 10 december 2003 @ 13:11:
Probleem opgelost O-)

De AA-batterijen die ik in de muis gestopt had waren te leeg... Heeft iemand mijn hoofd zien liggen? :+
haha *lol*... :D

gelukkig maar.. want ik wil ook een ms bluetooth muis aansluiten soon als mijn lappie binnen is... hoop voor t weekend :|

nog ff wat vraagjes:

als je de muis eenmaal geinstalleerd hebt? blijft hij het dan doen?
ik las net op een ander forum mensen met een dell die het probleem hadden dat elke keer als je de laptop aan en uit zette je de hele zooi opnieuw moest installeren

[ Voor 26% gewijzigd door Phusebox op 10-12-2003 13:21 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Bij mij werkt hij nu gewoon wanneer Windows geladen is. Ik hoef niet opnieuw te installeren na opnieuw booten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Phusebox schreef op 10 december 2003 @ 13:14:
[...]

haha *lol*... :D

gelukkig maar.. want ik wil ook een ms bluetooth muis aansluiten soon als mijn lappie binnen is... hoop voor t weekend :|

nog ff wat vraagjes:

als je de muis eenmaal geinstalleerd hebt? blijft hij het dan doen?
ik las net op een ander forum mensen met een dell die het probleem hadden dat elke keer als je de laptop aan en uit zette je de hele zooi opnieuw moest installeren
Tja, heel kort antwoord ja. Helemaal geen problemen (zelfs na batterijen vervangen doet ie het nog gewoon, zonder opnieuw aan te sluiten).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
BAUKstEr schreef op 10 december 2003 @ 13:11:
Probleem opgelost O-)

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik zal het even in de openingspost zetten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
beetje offtopic
offtopic:
waar hebben jullie die muis gekocht? de pricewatch is wat dit betreft nogal onoverzichtelijk

ik kan hem uberhaupt niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Foutje...

@ Phusebox, inmiddels kun je de muis los kopen. Ik heb zelf toetsenbord en muis gekocht bij Mycom. Die hebben geloof ik nu ook de losse muis, net als Dixons en Dynabyte.

@Deepbass909, ik heb inmiddels het gewijzigde .inf bestand doorgemaild. Maar welke dongle heb je (merk en type)?

[ Voor 96% gewijzigd door Hoedje op 10-12-2003 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
maar het toetsenbord werkt niet met de interne bluetooth he?

ik zag nl. toetsenbord en muis voor 107 euro
en muis los voor 77 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

w-k-pieters, ikheb hem ontvangen, tnx

Ik heb de bluetooth dongle van Jewel (Computerland), maar het is er eentje met een IVT chip (zit ook in de acer die hierboven beschreven wordt).

De wildcomm drivers zijn eigenlijk voor de csr chip, en ik vrees dat daar ook het conlict zit...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33167

Werkt dit ook op PCMCIA BT adapters? Of is dit enkel voor USB adapters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Phusebox schreef op 10 december 2003 @ 15:49:
maar het toetsenbord werkt niet met de interne bluetooth he?

ik zag nl. toetsenbord en muis voor 107 euro
en muis los voor 77 euro
Waarom niet? (Bij mij doet ie het perfect :z)

@Feeble, ik heb geen idee. Maar wat voor drivers gebruik je nu en van welk merk is het kaartje? Je kunt het natuurlijk altijd even proberen...

[ Voor 22% gewijzigd door Hoedje op 10-12-2003 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
deepbass909 schreef op 10 december 2003 @ 16:49:
w-k-pieters, ikheb hem ontvangen, tnx

Ik heb de bluetooth dongle van Jewel (Computerland), maar het is er eentje met een IVT chip (zit ook in de acer die hierboven beschreven wordt).

De wildcomm drivers zijn eigenlijk voor de csr chip, en ik vrees dat daar ook het conlict zit...
Het werkt voor zover ik weet met ELKE USB dongle. Zelfs met de microsoft dongle die bij het toetsenbord en de muis zit >:) .

Maar welke software is er standaart bijgeleverd? En wat gaat er precies mis (ik neem aan bij het installeren van de drivers)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33167

w-k-pieters schreef op 10 december 2003 @ 17:41:
@Feeble, ik heb geen idee. Maar wat voor drivers gebruik je nu en van welk merk is het kaartje? Je kunt het natuurlijk altijd even proberen...
TDK Bluetooth PCMCIA adapter.

Zodra ik tijd heb ga ik het eens proberen :)

• BAUKstEr
Ik zal niet linken, maar er staat een MS Bluetooth uiterst compleet met oplaadbare batterijen en al op Marktplaats voor 60 euro inclusief verzenden. Het is dat ik het zaakje met de vorige aanbieder van 65 al rond had...

Marktplaats > zoeken naar "Bluetooth" > categorie "...muizen"

• deepbass909

deepbass909

Het werkt!!!

Ff misschien voor de duidelijkheid (ik begreep het in eerste instantie tenminste niet), de MS en logitech drivers zijn de drivers van de bluetooth sets van deze fabrikanten. De drivers voor de ouderwetse apparaten hoeven niet weggehaald te worden.

• Phusebox
BAUKstEr schreef op 11 december 2003 @ 00:11:
Ik zal niet linken, maar er staat een MS Bluetooth uiterst compleet met oplaadbare batterijen en al op Marktplaats voor 60 euro inclusief verzenden. Het is dat ik het zaakje met de vorige aanbieder van 65 al rond had...

Marktplaats > zoeken naar "Bluetooth" > categorie "...muizen"
hmm ik dacht 60 euro, voor muis EN toetsenbord

de muis kost nieuw 77 euro, dan ga je toch niet voor 60 euro een 2e hands aanschaffen?

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een ander probleem; ik heb ze geinstalleerd; installatie ging goed, m'n MSI sticky werd ook gewoon herkent. Toen ik opnieuw startte kreeg ik gezeur over licensing. Toen in safe mode de cracked eroverheen gezet; on reboot: cannot start btstack :?

Edit: intussen heb iik m al lekker van de MSI site geplukt, werkend en wel :z

[ Voor 17% gewijzigd door r0el op 11-12-2003 13:40 ]

• BAUKstEr
Phusebox schreef op 11 december 2003 @ 10:07:
[...]

hmm ik dacht 60 euro, voor muis EN toetsenbord

de muis kost nieuw 77 euro, dan ga je toch niet voor 60 euro een 2e hands aanschaffen?
17 euro verschil, waarnaast je geen verzendkosten extra hebt en je ook geen batterijen meer hoeft te kopen... Misschien moet je eens even terugrekenen naar guldens en dan beseffen dat het toch een leuk bedrag scheelt.

EINDE OFFTOPIC

• r0el
  • Niet online
Weer ontopic ;)

Voor die nieuwe officiele versie (dus niet cracked) moet je een Module Security Key door Widcomm laten aanmaken :? Op de site van je fabrikant staat een link (van MSI is t http://66.45.42.85/msi/) waar je vervolgens die key moet aanvragen, best irritant als je niks geinstalleerd hebt want je hebt je BD Address nodig van je adapter :(

Edit; Kwil dr trouwens nog wel ff bijzetten dat ik deze versie wel heel fijn en vooral goed vind werken :) FMA bijvoorbeeld doet t ook foutloos hierzo :*)

[ Voor 20% gewijzigd door r0el op 11-12-2003 15:57 ]

• BAUKstEr
r0el schreef op 11 december 2003 @ 15:29:
FMA bijvoorbeeld doet t ook foutloos hierzo :*)
Die moet ik dan maar weer eens proberen! Grappig trouwens dat veel mensen dezelfde spullen hebben over de hele linie :P (heb je ook een GameBoy Advance toevallig? :+)

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:20
Weer ontopic ;)

Voor die nieuwe officiele versie (dus niet cracked) moet je een Module Security Key door Widcomm laten aanmaken :? Op de site van je fabrikant staat een link (van MSI is t http://66.45.42.85/msi/) waar je vervolgens die key moet aanvragen, best irritant als je niks geinstalleerd hebt want je hebt je BD Address nodig van je adapter :(

Edit; Kwil dr trouwens nog wel ff bijzetten dat ik deze versie wel heel fijn en vooral goed vind werken :) FMA bijvoorbeeld doet t ook foutloos hierzo :*)
BD adres is gewoon je MAC adres en staat alst goed is op je dongle (of wat je dan ook heb) ;)

• Hoedje
Weer ontopic ;)

Bij MSI kan dat wel, maar helaas niet bij/van elke fabrikant :/ .

@MT: Overigens bij ingebouwde bluetoothcard wordt het moeilijk....

• r0el
  • Niet online
Master Tweaker schreef op 11 december 2003 @ 20:21:
BD adres is gewoon je MAC adres en staat alst goed is op je dongle (of wat je dan ook heb) ;)
Op zo'n klein sticky? nee hoor, en ook niet op de doos :P Kheb m iig via de software op moeten zoeken :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ik snap d'r niks van, heb het gedaan zoals het er staat maar moet ie dan mijn muis automatisch vinden?

er zitten nieuwe batterijen in

hmm en mijn glidepad is ook veraarscht, maar dat ligt niet hieraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
update: nu werkt mijn muis wel

maar nu kan mijn t610 niet als headset connecten, terwijl dat met mijn msi dongle op een andere pc wel kan

de travelmate beweert dat de t610 headset functies niet ondersteutn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26375

Dit werkt dus echt PERFECT! met de Microsoft Intellimouse Explorer for Bluetooth.
Aangezien ik de installatie-cd kwijt ben en Microsoft de drivers niet aanbied op hun website en deze ook nergens te vinden zijn op internet zat ik al een tijdje met deze muis :/

Nu met deze handleiding heb ik hem eindelijke aan de praat!!!

DANK U!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:38
Ik werk met deze drivers dus als sinds eind oktober, werken inderdaad perfect :)

Maar ik vraag me wel af wat de modjes hiervan gaan zeggen, dit is in principe gewoon illegale soft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26375

naja... alleen die 3 bestandjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik heb me vorige week een T610 + Acer Dongle gekocht , maar kan iemand me de veranderingen / voordelen van de nieuwe Bluetooth versie uitleggen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Exe-cuter schreef op 28 januari 2004 @ 22:11:
Ik heb me vorige week een T610 + Acer Dongle gekocht , maar kan iemand me de veranderingen / voordelen van de nieuwe Bluetooth versie uitleggen ? :)
Het grootste verschil is HID support, verder zijn de verschillen klein. Maar zoek anders even met google, daar is er veel over te vinden.
Fire69 schreef op 28 januari 2004 @ 12:38:
Maar ik vraag me wel af wat de modjes hiervan gaan zeggen, dit is in principe gewoon illegale soft...
Inmiddels is dit topic zoiezo zeer achterhaald, want alle fabrikanten bieden inmiddels wel een of andere 1.4.x.x versie aan.
offtopic:
Maar ik ben het daar verder niet mee eens...
No thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99760

@w-j-k-pieters: in een andere topic vroeg je me hier te komen kijken.

de 1e 3 linkjes werken niet meer en de 4e heb ik maar ff gedownt.

maar er ontgaat me iets. ik mag geen logitech muis installeren en moet ie eerst uninstalled zijn? huh? wat voor effekt heeft dat op een usb dongle voor mobieltjes? of heb je het over een draadloze muis?

wat is een HID? human interface domain. en dat wilt zeggen?

overigens door die MSI software te installeren heb ik mijn dongle vern**kt.(uiteraard uninstalled) ik kan nu met de orginele software bluemanager 3.1 de dongle niet goed meer benaderen(af en toe staat er dat ie is unplugged terwijl hij wel erin zit, of de bluemanager 3.1 sluit zichzelf zomaar na 2 a 3 seconden als ik hem openklik.

welk dongle ik heb? geen idee. staat geen merk op. heb wel een plaatje ervan. ff zoeken brb....

http://www.cyber-blue.com/english/product/index.htm (de 2e dongle is het....)

dus ben ik een beetje terughoudend voor jouw software.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 05-02-2004 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 99760 schreef op 05 februari 2004 @ 15:51:
@w-j-k-pieters: in een andere topic vroeg je me hier te komen kijken.

de 1e 3 linkjes werken niet meer en de 4e heb ik maar ff gedownt.

maar er ontgaat me iets. ik mag geen logitech muis installeren en moet ie eerst uninstalled zijn? huh? wat voor effekt heeft dat op een usb dongle voor mobieltjes? of heb je het over een draadloze muis?

wat is een HID? human interface domain. en dat wilt zeggen?

overigens door die MSI software te installeren heb ik mijn dongle vern**kt.(uiteraard uninstalled) ik kan nu met de orginele software bluemanager 3.1 de dongle niet goed meer benaderen(af en toe staat er dat ie is unplugged terwijl hij wel erin zit, of de bluemanager 3.1 sluit zichzelf zomaar na 2 a 3 seconden als ik hem openklik.

welk dongle ik heb? geen idee. staat geen merk op. heb wel een plaatje ervan. ff zoeken brb....

dus ben ik een beetje terughoudend voor jouw software.
Als ik het goed begrijp heb je op dit moment nix aan die dongle. De MSI software werkt niet en de bluemanager doet het ook al niet.

Op deze manier (zoals beschreven in dit topic) kun je namelijk Widcomm software (zelfde als MSI die jij nu hebt) gebruiken met elke dongle. De versie is voor jou niet echt van belang maarja. Ik e-mail je wel ff voor de nieuwste versie 1.4.2.21. Die werkt weer zonder files te verwisselen 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@aan iedereen die dit leest:

ok ik heb de software gekregen en moet zeggen dat het heerlijk werkt. het ziet er ook vertrouwder en mooier uit omdat hij een jasje van Xp aanheeft ( =zelfde venster als Xp)

voor diegenen die nog maar net met usbdongles werken en willen weten wat HID of Widcomm willen zeggen (met dank aan w-k-pieters voor de uitleg ervan):

HID = human interface device à heel vrij vertaald, apparaten die het mogelijk maken dat jij de computer kan ‘besturen’, zoals een muis of toetsenbord.

Met een bluetooth dongle kun je ook een muis en toetsenbord gebruiken (mits die bluetooth hebben) en mits je software het ondersteunt. Widcomm software is veruit de beste software, maar ondersteunt pas sinds versie 1.4.x.x het HID profiel. Dit profiel maakt het mogelijk dat je dus je muis of toetsenbord kan gebruiken. Aangezien niet alle fabrikanten een 1.4 versie uitbrachten voor hun apparaten heb ik het topic geopend om ook hun die mogelijkheid te bieden. Ik hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is :)

ik wist overigens niet wat een muis nu mee te maken had met een bluetooth usbdongle omdat ik niet beter wist dan dat alleen voor mobieltjes is. het is dus ook voor draadloze toetsenborden en muizen (en vast nog wel meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
HP 995c printer bijvoorbeeld (149 bij MyCom) :D
Voorzien van Bluetooth... Maar ik ga denk ik toch maar voor een wireless LAN-versie. Ik wil hem kunnen delen en dat kan met Bluetooth nu dan (nog) weer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 11:08

Krul

Holodoc

Werken deze drivers ook voor de MyCom usb dongle? Want ik heb nu wersie 1.3.x en deze willen wel eens crashen. Gebruik hem sinds een aantal dagen, maar zou graag een stabielere driver willen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09-2024
Sinds de installatie is 'Mijn Bluetooth Locaties' leeg. Had ik de oude drivers eerst moeten deïnstalleren, en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Krul schreef op 08 februari 2004 @ 00:14:
Werken deze drivers ook voor de MyCom usb dongle? Want ik heb nu wersie 1.3.x en deze willen wel eens crashen. Gebruik hem sinds een aantal dagen, maar zou graag een stabielere driver willen installeren.
Je kunt het best het gewoon even uitproberen. Ik kan het niet zeggen, maar in theorie werkt het voor alle dongles.
rollebol schreef op 08 februari 2004 @ 00:24:
Sinds de installatie is 'Mijn Bluetooth Locaties' leeg. Had ik de oude drivers eerst moeten deïnstalleren, en zo ja, hoe?
Je moet even een backup maken van mijn bluetooth locaties. Of gewoon de apparaten even opnieuw aanmelden. Helaas worden of je de drivers herinstalleerd of uninstalled altijd de apparaten 'vergeten'.

Wie heeft er een stukje webspace over. Ik heb namelijk de 1.4.2.21 versie van de drivers (+/- 20 mb). En zeker i.c.m. HID devices is dat een grote verbetering. Verder heb ik ook een manier gevonden om de originele microsoft software te gebruiken i.c.m. de widcomm drivers. Mocht daar behoefte aan zijn, leg ik dat even uit.

[ Voor 48% gewijzigd door Hoedje op 08-02-2004 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
never mind...

[ Voor 96% gewijzigd door Fire69 op 08-02-2004 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krul

Krul

Holodoc

Je kunt het best het gewoon even uitproberen. Ik kan het niet zeggen, maar in theorie werkt het voor alle dongles.
Het werkt inderdaad met de MyCom dongle. Heb trouwens de drivers via emule binnengehaald in een mooi rarretje 8)

Heb alleen nog steeds last van wat crashes van CAPI_WORKER, maar deze hoort volgens mij bij XTNDConnect. Deze software heb ik ook even geupgrade naar 4.9, maar dat hielp dus niets. Krijg nog steeds deze crash. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
En met dank aan Beria, hierbij een link naar de .21 drivers: http://www.a3driver.de/ac...etooth1.4.2%20build21.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 23:42

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Edit: alles is opgelost nu. 1.4.2.21 werken perfect. thanx

[ Voor 82% gewijzigd door multipasser op 13-02-2004 02:46 ]

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

zijn er trouwens ook pcmcia kaarten die met deze drivers werken ?

ik heb in mijn laptop nml een 3com bluetooth pcmcia kaart zitten (3CRWB6096)
maar 3com heeft al tijden geen driver updates uitgebracht :(

(ik heb geen zin om m'n usb poort te gaan gebruiken voor bluetooth ivm uitstekende delen tijdens lopen met laptop)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Het zou als het goed is moeten werken. Het hangt echter af van het merk en de firmware van de PCCard (de USB versies zijn meestal ook geschikt voor de kaartjes). Ik heb zelf helaas geen Pcmcia kaart om het uit te proberen.

Ik zou eerst de .21 drivers van logitech uit proberen:

http://www.a3driver.de/ac...etooth1.4.2%20build21.rar

Anders is het handig om de .10 te gebruiken, ik heb namelijk gelezen dat onderstaande goed werken met een belkin PC card):

http://www.mavintec.com/download/usb.zip

http://quank.narod.ru/patched_files_for_btw14210sp4.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft archer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-04 00:27
r0el schreef op 11 december 2003 @ 23:48:
[...]

Op zo'n klein sticky? nee hoor, en ook niet op de doos :P Kheb m iig via de software op moeten zoeken :r
Mag ik mischien vragen welke software je precies hebs gebruikt :?
Ik zit nu al een week te kutten met mijn MSI dongle en kom er maar niet uit 8)7

Pencil Powaah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:34
had ook problemen ermee met de msi software, dus ik heb maar system restore gedaan totdat ik versie 1.4.x.x ga begrijpen. want na installatie wilde hij mij dongle niet meer herkennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Deze .21-versie is volgens mij toch niet helemaal hardware-onafhankelijk hoor.
Als ik deze versie op mijn HP van 't werk installeer begint hij ook te zeuren over de licensie die niet geldig is voor mij hardware.
Dus ben ik maar gewoon naar de .10 met crack teruggegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje

en dan kun je hier 1.4.2.10 drivers downloaden: http://download.msi.com.t...SI_Bluetooth_Software.exe

Overigens ga ik binnenkort even een how to voor 1.4.3.4 posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
w-k-pieters schreef op 18 februari 2004 @ 12:24:

en dan kun je hier 1.4.2.10 drivers downloaden: http://download.msi.com.t...SI_Bluetooth_Software.exe

Overigens ga ik binnenkort even een how to voor 1.4.3.4 posten...
1.4.3.4? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik heb inmiddels de startpost weer aangepast, nu een howto voor 1.4.3.4. Ik heb em geinstalleerd en hij werkt goed. Ik weet (helaas) nog niet wat de verbeteringen zijn. Overigens zullen deze vrij klein zijn. Het is nu wachten op 1.5.x.x.

Leuk is wel dat in deze versie weer wel de hotsync device is ingebouwd.

[ Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 18-02-2004 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Link naar de patch is dood? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Fire69 schreef op 18 februari 2004 @ 16:46:
Link naar de patch is dood? :?
Doel opslaan als en het werkt perfect :z .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krul

Krul

Holodoc

w-k-pieters schreef op 18 februari 2004 @ 16:00:
Leuk is wel dat in deze versie weer wel de hotsync device is ingebouwd.
En dat houdt in...... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Krul schreef op 18 februari 2004 @ 18:35:
[...]

En dat houdt in...... :?
Dat houdt in dat als je een Palm hebt met bluetooth, je ze gewoon kunt pairen en dan kunt hotsyncen. Terwijl als dat er niet in zit, je eerst een serial port moet aanmaken en die moet instellen bij het hotsync programmaatje.

Al met al houdt het dus niet zo heel veel in, maar ik was zeer verbaasd om te zien dat het wel in de .10 drivers zat en weer niet in de .21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krul

Krul

Holodoc

w-k-pieters schreef op 18 februari 2004 @ 18:58:
[...]

Dat houdt in dat als je een Palm hebt met bluetooth, je ze gewoon kunt pairen en dan kunt hotsyncen. Terwijl als dat er niet in zit, je eerst een serial port moet aanmaken en die moet instellen bij het hotsync programmaatje.

Al met al houdt het dus niet zo heel veel in, maar ik was zeer verbaasd om te zien dat het wel in de .10 drivers zat en weer niet in de .21.
Dat zou betekenen dat ik die hotsync ook kan gebruiken voor mijn Mobile :9
Ben ik eindelijk van het buggy programma XTND af, want die crashed elke keer na synchroniseren :/

• Hoedje
Nee, het werkt alleen voor Palm handhelds... maar je kunt wel syncen zonder XTND, er zit namelijk een sync service ingebouwd in de bluetooth software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:53
gisteravond geprobeerd om de drivers te installen. maar geen suc6...
(gebruik ms bt key + muis)
volgens mij ging het fout op het verwijderen van de oude drivers. bij de instal van die die nieuwe vroeg ie om een bt_oc??.dll die bij de ms drivers zat. en aangezien ik geen zin had om uit te zoeken wat ik dan allemaal handmatig moest verwijderen ben ik maar gekapt :)

maar FYI, als je dus de ms drivers al geïnstalleerd hebt is het geen simpele install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
DarkChylde schreef op 20 februari 2004 @ 09:32:
gisteravond geprobeerd om de drivers te installen. maar geen suc6...
(gebruik ms bt key + muis)
volgens mij ging het fout op het verwijderen van de oude drivers. bij de instal van die die nieuwe vroeg ie om een bt_oc??.dll die bij de ms drivers zat. en aangezien ik geen zin had om uit te zoeken wat ik dan allemaal handmatig moest verwijderen ben ik maar gekapt :)

maar FYI, als je dus de ms drivers al geïnstalleerd hebt is het geen simpele install
Klopt, het is zeker een stukje lastiger als je al de MS software hebt geinstalleerd. Maar het is ook zeker niet onmogelijk, probeer het volgende:

C-P startpost: Heb je dat al gedaan dan moet je dat ook uninstallen + de volgende hotfix:
Q323183.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

w-k-pieters schreef op 19 februari 2004 @ 21:06:
Nee, het werkt alleen voor Palm handhelds... maar je kunt wel syncen zonder XTND, er zit namelijk een sync service ingebouwd in de bluetooth software...
Hè! Dus ook niet met een hp ipaq 2210!? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
PWA schreef op 23 februari 2004 @ 14:07:
[...]

Hè! Dus ook niet met een hp ipaq 2210!? 8)7
Haha :P , jullie hebben al activesync. Dat werkt ook mooi.

http://www.geekzone.co.nz/content.asp?contentid=1423

of met XTND:

http://www.geekzone.co.nz/content.asp?contentid=2149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
w-k-pieters schreef op 20 februari 2004 @ 14:05:
[...]

Klopt, het is zeker een stukje lastiger als je al de MS software hebt geinstalleerd. Maar het is ook zeker niet onmogelijk, probeer het volgende:

C-P startpost: Heb je dat al gedaan dan moet je dat ook uninstallen + de volgende hotfix:
Q323183.
niet meteen. dacht eerst dat ik die hotfix moest installen 8)7
maar ook toen ik 'm uninstalled werkt hij niet goed...
en had geen zin meer om me hele register na te lopen op bluetooth vermeldingen.
dacht meld het als ervaring voor de rest van got ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Bij de nieuwste .3.4 versie wordt er telkens bij het openen van Outlook opnieuw een Bluetooth-softwarestukje geinstalleerd. Met de .21 is niets aan de hand. Ik vind het zelfs wel net ogen zo'n "Mijn Bluetooth-locaties" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik heb even een stukje toegevoegd over het vastlopen tijdens de installatie:
Hij loopt vast bij de installatie, wat nu?
Voordat je gaat installeren, moet je eerst even de internet verbinding beeindigen. Je gaat namelijk een ongesigneerde driver installeren, en dan gaat Windows eerst even kijken of MS niet een betere (lees: gesigneerde driver) heeft. Helaas gaat dat niet altijd goed, dus eerst even de LAN/WLAN of modem verbinding met internet killen.
DarkChylde schreef op 24 februari 2004 @ 11:04:
niet meteen. dacht eerst dat ik die hotfix moest installen 8)7
maar ook toen ik 'm uninstalled werkt hij niet goed
[...]
dacht meld het als ervaring voor de rest van got ;)
Doe wat je niet laten kan :P . Maar ik wil graag iedereen helpen die problemen heeft met de software of het installeren ervan. De bedoeling van het topic is dus niet echt het geven van ervaringen. Ik wil juist graag helpen om het probleem op te lossen, andere mensen die het dan lezen kunnen daar ook weer profijt van hebben. Maar wat werkte niet goed?
en had geen zin meer om me hele register na te lopen op bluetooth vermeldingen.
Dat is wel erg grondig... :Y)
BAUKstEr schreef op 24 februari 2004 @ 11:35:
Bij de nieuwste .3.4 versie wordt er telkens bij het openen van Outlook opnieuw een Bluetooth-softwarestukje geinstalleerd. Met de .21 is niets aan de hand. Ik vind het zelfs wel net ogen zo'n "Mijn Bluetooth-locaties" :)
Je kunt dit waarschijnlijk oplossen door met de rechtermuisknop te klikken op de map waar je de Widcomm software hebt geinstalleerd en dan het vinkje bij alleen lezen uit te schakelen. Maar welke versie van MS outlook gebruik je? (ik gebruik zelf 2003 en heb nergens last van). Deze voeg ik trouwens ook even toe bij de faq.

[ Voor 61% gewijzigd door Hoedje op 24-02-2004 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Was in Outlook geleverd bij Office XP (2002 denk ik). Vandeweek ontvang ik MSO2003 en zal het nog eens proberen met de nieuwe BT-versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
w-k-pieters schreef op 24 februari 2004 @ 13:29:
Ik heb even een stukje toegevoegd over het vastlopen tijdens de installatie:

Doe wat je niet laten kan :P . Maar ik wil graag iedereen helpen die problemen heeft met de software of het installeren ervan. De bedoeling van het topic is dus niet echt het geven van ervaringen. Ik wil juist graag helpen om het probleem op te lossen, andere mensen die het dan lezen kunnen daar ook weer profijt van hebben. Maar wat werkte niet goed?
na de installatie vond hij geen bluetooth adaptar. het icoontje in de tray was dus blauw met rood. en ik kon dus niet eens proberen om apparaten toe te voegen.
daarnaast vroeg ie tijdens de installatie om een dll, die onderdeel waren van de microfsoft intelli drivers. maar ik had toen wel mijn internet verbinding aan staan.
toen ben ik ermee gekapt. heb toen ook besloten om voorlopig gewoon de standaard drivers te gebruiken, omdat anders alle extra knoppen niet meer werken (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
DarkChylde schreef op 25 februari 2004 @ 09:51:
[...]

na de installatie vond hij geen bluetooth adaptar. het icoontje in de tray was dus blauw met rood. en ik kon dus niet eens proberen om apparaten toe te voegen.
daarnaast vroeg ie tijdens de installatie om een dll, die onderdeel waren van de microfsoft intelli drivers. maar ik had toen wel mijn internet verbinding aan staan.
toen ben ik ermee gekapt. heb toen ook besloten om voorlopig gewoon de standaard drivers te gebruiken, omdat anders alle extra knoppen niet meer werken (toch?)
Alle knoppen worden ondersteunt door de Widcomm drivers. Dus links, rechts en scrollen werkt gewoon en voor en achteruit (aan de zijkant) doen het ook gewoon. Je kunt alleen niet aanpassen wat de knoppen doen. Dit kan namelijk alleen met de intellipoint drivers (en die worden nu juist niet gebruikt).
Hier is een workarround voor, dus dat i.c.m. de Widcomm drivers toch de intellimuis gebruikt wordt, dat zal ik binnenkort wel even posten. En dan kun je dus eik alles en meer dan wat met de Microsoft drivers kan.

Als ie om de drivers vraagt waar jij het over hebt, dan heb je niet alles geuninstalled. Het specifieke DLL bestandje wat je een aantal posts geleden vraagt, is een bestandje wat alleen gevraagd wordt als je de update nog niet hebt geuninstalled. Daarnaast is het ook belangrijk de intellipoint software (en ook evt. van toetsenborde) te uninstallen. Dan zal je als het goed is een stuk verder moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41078

Hmmz, ik heb een beetje een vreemd probleem met het installeren van de 1.4.x.x versie van de MSI driver. Ik moet namelijk zo'n code aanvragen, maar dat werkt niet. Hij zegt voortdurend dat m'n device address niet goed is ingevuld, mag maximaal 12 tekens zijn, maar dat is ie dus ook. Meer mensen die daar problemen mee hebben? Of zit er gewoon een bug in 't scriptje of zo?

• Hoedje
Ehm, probeer anders gewoon de drivers 1.4.3.4 met patch te installeren. Die zouden het namelijk gewoon moeten doen...

Bij de MSI website heb je het volgende ingevuld: http://66.45.42.85/msi/getbdaddr.htm. Je hebt niet de : ertussen gezet of per ongeluk `of ' of " ingevuld. Je krijgt hem pas na een tijdje toe gemaild, dat kan best enkele dagen duren. Anders kun je ze natuurlijk ook altijd direct emailen: mailto:modulesecurity@widcomm.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41078

w-k-pieters schreef op 26 februari 2004 @ 11:24:
Ehm, probeer anders gewoon de drivers 1.4.3.4 met patch te installeren. Die zouden het namelijk gewoon moeten doen...

Bij de MSI website heb je het volgende ingevuld: http://66.45.42.85/msi/getbdaddr.htm. Je hebt niet de : ertussen gezet of per ongeluk `of ' of " ingevuld. Je krijgt hem pas na een tijdje toe gemaild, dat kan best enkele dagen duren. Anders kun je ze natuurlijk ook altijd direct emailen: mailto:modulesecurity@widcomm.com.
Ik had ze gemailed, maar de reply was perongeluk terecht gekomen in m'n Spam mail. Gelukkig was ie met een zoekactie snel weer terug gevonden.

Het probleem is inmiddels opgelost. Het bleek dat het hardware adres van m'n module meerdere keren bestond (als 'k 't mailtje mag geloven zelfs vaker, want hij werd geCC't aan meerdere personen). Kreeg van MSI een tooltje om m'n hardware adres mee te veranderen en kreeg de security code meteen meegestuurd, die ingepleurt en nu doet ie het goed. Ben benieuwd of deze driver beter werkt dan de vorige. Jammer genoeg is m'n telefoon nu kapot dus wordt het lastig testen :?. In ieder geval bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82586

Uninstalleer ALLES wat ook maar een geur heeft van bluetooth, daarnaast moet je NIET de drivers van Microsoft/Logitech installeren. Dus niet van de dongle en niet van het muis (en evt. toetsenbord).
Misschien een domme vraag, maar wat is alles?
Ik weet dus niet wanneer een dll bestand bijv. de letters BT in z'n naam heeft, of ik die dan moet verwijderen of niet.

Ik heb de upgrade al een keer geprobeerd, maar dat was niet goed gegaan.
Ik heb dat mooie blauwe vakje met een rood dingetje erin, maar verder als ik er dubbel op klik ofzo gebeurt er helemaal niets...

Foute installatie lijkt me...

Kan iemand me helpen (weer een werkende BT te krijgen, 1.3 of 1.4 maakt niet uit)!?

Tnx

p.s. Ik heb de Acer 800LCI
edit: Als ik BtStackServer.exe start dan krijg ik de foutmelding:
"License invalid, shutting down stack server"

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 82586 op 20-03-2004 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik check dit topic niet meer al te regelmatig... maar ik wil natuurlijk helpen :).

Owkee, je hebt ze dan iig niet goed geinstalleerd (gezien bovenstaande foutmelding), ik heb zelf ook een Acer travelmate 800 LCiB en dan gaat het gewoon goed.

Allereerst een paar vragen:

Wat heb je geinstalleerd? (dus welke bluetooth versies)
Heb je een bluetooth muis of andere bluetooth apparaten en welke software heb je geinstallleerd?
Heb je Windows XP SP2 geinstalleerd?

Als ik de antwoorden heb kan ik je verder helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85086

@w-k: Ik heb de TM 803 LCIB. Ik heb de stappen gevolgd zoals beschreven, maar nu zegt ie: Er wordt geen lokaal BT apparaat gedetecteerd. In de oude versie werd de MS muis wel herkend, maar werkte niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 85086 schreef op 24 maart 2004 @ 17:03:
@w-k: Ik heb de TM 803 LCIB. Ik heb de stappen gevolgd zoals beschreven, maar nu zegt ie: Er wordt geen lokaal BT apparaat gedetecteerd. In de oude versie werd de MS muis wel herkend, maar werkte niet...
Ehm misschien kun je nog iets meer informatie geven. Dat ie niet herkent wordt kan veel oorzaken hebben. Waarschijnlijk is er dan iets fout gegaan bij het installeren.

Maar heb je wel een icoontje van bluetooth (blauw met wit ingekleurd of rood ingekleurd) in je taakbalk?

Je wil de bluetooth MS muis gebruiken, met de ingebouwde bluetooth dongle neem ik aan? Geen MS gedoe geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb eerst alles gedeïnstalleerd, zowel harware als software. Daarna heb ik die files uitgepakt en geïnstalleerd. Vervolgens die patchfiles geplakt in de map van de nieuwe software en BTRegfix uitgevoerd. Nu geeft hij in systeem/harware aan dat alles goed werkt en als ik op het hardware knopje op mijn TM 803 druk, wordt het tekentje wit (normaal rood). Als ik met rechts klik, kan ik via snel verbinding maken zoeken naar verschillende apparaten; netwerk, PIM synch etc. Maar daar vindt hij mijn muis niet. Als ik vervolgens naar mijn bluetooth lokaties ga en druk op wizard setup, bluetooth services bekijken of apparaten in bereik bekijken, geeft ie aan: Er is geen lokaal Bluetooth apparaat gedetecteerd.
De muis is een Bluetooth muis van MS uit een set (met tobo). Ik heb geen software voor deze muis geinstalleerd. Via de ingebouwde dongle...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Enne... heb je dan wel vlak voordat je gaat zoeken naar Bluetooth-apparaten even dat "connect channel"-knopje onderop je muis ingedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yep, en met lokaal bluetooth apparaat wordt toch echt de ingebouwde dongle bedoeld, neem ik aan... (ik kan de wizard niet uitvoeren, lijkt me geen probleem van muis al dan niet aanwezig...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82586

Ik wil nu dus voor de bluetooth update ff de SP2 erop zetten, alleen ik heb hier dus de legale XP in het nederlands :'(
Kan ik de SP2 dan helemaal niet installen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Oke, ehm ik blijf vragen maarja... wat staat erbij apparaatbeheer - bluetooth devices - ... - en ook bij het tabblad stuurprogramma daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 82586 schreef op 26 maart 2004 @ 23:51:
Ik wil nu dus voor de bluetooth update ff de SP2 erop zetten, alleen ik heb hier dus de legale XP in het nederlands :'(
Kan ik de SP2 dan helemaal niet installen?
Hehe, volgens mij is dit niet het juiste topic. Maar tot nu toen is RC1 van SP2 alleen voor Engelse Windows XP uitgebracht. Dus nee je kunt het niet installeren, waarschijnlijk moet je nog even wachten tot de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

w-k-pieters schreef op 27 maart 2004 @ 10:17:
[...]

Oke, ehm ik blijf vragen maarja... wat staat erbij apparaatbeheer - bluetooth devices - ... - en ook bij het tabblad stuurprogramma daarvan?
Daar staat: CSR USB Bluetooth Device

Apparaattype: Bluetooth devices
Fabrikant: Widcomm
Apparaatstatus: Dit apparaat werkt correct.

Stuurprogramma:

Leverancier: Widcomm
Datum 14-1-2004
Stuurprogramma 1.4.3.4
Niet digitaal ondertekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 85086 schreef op 25 maart 2004 @ 16:29:
Ik heb eerst alles gedeïnstalleerd, zowel harware als software. Daarna heb ik die files uitgepakt en geïnstalleerd. Vervolgens die patchfiles geplakt in de map van de nieuwe software en BTRegfix uitgevoerd. Nu geeft hij in systeem/harware aan dat alles goed werkt en als ik op het hardware knopje op mijn TM 803 druk, wordt het tekentje wit (normaal rood). Als ik met rechts klik, kan ik via snel verbinding maken zoeken naar verschillende apparaten; netwerk, PIM synch etc. Maar daar vindt hij mijn muis niet. Als ik vervolgens naar mijn bluetooth lokaties ga en druk op wizard setup, bluetooth services bekijken of apparaten in bereik bekijken, geeft ie aan: Er is geen lokaal Bluetooth apparaat gedetecteerd.
De muis is een Bluetooth muis van MS uit een set (met tobo). Ik heb geen software voor deze muis geinstalleerd. Via de ingebouwde dongle...
Ok ik heb verschillende dingen en ik hoop dat iets zal helpen:

Allereerst, je hebt het deinstalleren iig goed gedaan, want de bluetoothdongle is goed geinstalleerd (logica zal ik nu maar niet uitleggen :P . Dat betekent dus dat als er iets is fout gegaan, het is fout gegaan bij het installeren van de software.

Er zijn verschillende dingen, ten eerste moet je beginnen met de BTregfix (ik denk ook dat daar het probleem zit). Dus wat je zou kunnen doen is de software deinstalleren, de BTregfix doen en weer opnieuw installeren. Maar... het kan ook hier aan liggen:

wbtapi.dll

Ik neem aan dat je die daar neer hebt geplakt, maar uit je verhaaltje maak ik dat niet helemaal op.

Daarnaast zou het dit kunnen zijn i.c.m. lege batterijen. Je had namelijk ook al een probleem met de vorige software versies zoals je een paar posts terug aangaf.

Ik hoop dat je hier al wat mee kan... ik zal ook nog even nadenken of ik nog wat kan verzinnen...

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 27-03-2004 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 15:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Weet je wat zo irritant is? Dat die Bluetooth dongles zo klein zijn, waar heb ik dat @!%$#$ ding gelaten???!! :P
Ik dacht, ook es ff die nieuwe drivers proberen, maar nou krijg ik dat ding dus niemeer gevonden :+

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

w-k-pieters schreef op 27 maart 2004 @ 11:30:
[...]

Ok ik heb verschillende dingen en ik hoop dat iets zal helpen:

Allereerst, je hebt het deinstalleren iig goed gedaan, want de bluetoothdongle is goed geinstalleerd (logica zal ik nu maar niet uitleggen :P . Dat betekent dus dat als er iets is fout gegaan, het is fout gegaan bij het installeren van de software.

Er zijn verschillende dingen, ten eerste moet je beginnen met de BTregfix (ik denk ook dat daar het probleem zit). Dus wat je zou kunnen doen is de software deinstalleren, de BTregfix doen en weer opnieuw installeren. Maar... het kan ook hier aan liggen:

wbtapi.dll

Ik neem aan dat je die daar neer hebt geplakt, maar uit je verhaaltje maak ik dat niet helemaal op.

Daarnaast zou het dit kunnen zijn i.c.m. lege batterijen. Je had namelijk ook al een probleem met de vorige software versies zoals je een paar posts terug aangaf.

Ik hoop dat je hier al wat mee kan... ik zal ook nog even nadenken of ik nog wat kan verzinnen...
Wat een simpele ben ik zeg 8)7
Was vergeten wbtapi.dll
-> "C:\windows\system32" te doen...
Bedankt iig, het werkt super nu!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 85086 schreef op 27 maart 2004 @ 15:42:
[...]

Wat een simpele ben ik zeg 8)7
Was vergeten wbtapi.dll
-> "C:\windows\system32" te doen...
Bedankt iig, het werkt super nu!!! :D
Gelukkig! ;)
--MeAngry-- schreef op 27 maart 2004 @ 11:39:
Weet je wat zo irritant is? Dat die Bluetooth dongles zo klein zijn, waar heb ik dat @!%$#$ ding gelaten???!! :P
Ik dacht, ook es ff die nieuwe drivers proberen, maar nou krijg ik dat ding dus niemeer gevonden :+
Die ook maar in de FAQ zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03-2024

Ruudboy

Database Beheerder

Ja, het zal wel weer aan mij liggen...

Ik heb een MSI bluetooth dinges.
Ik heb de software hiervoor gedownload van hun site.
DIe vraagt tijdens install de Security code
Die moet ik dus op die site krijgen (http://66.45.42.85/msi/)
Maar daar moet ik het mac-adres invullen.
Hoe krijg ik nou het mac adres als die software nog niet geinstalleerd is??????
Ik heb nog geen blauw icoontje... dus kan ook de eigenschappen van het ding niet zien.

argh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
Eerst de oude versie van de software installeren... Staat ook ergens in dit topic...

Veni, vidi et cervesiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
Een uitgebreide beschrijving voor de verschillende BlueTooth dongles

http://www.jonscaife.com/bt/index.html

Veni, vidi et cervesiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

w-k-pieters schreef het volgende in de startpost:
Stap 1: downloaden

Je kunt hier de 1.4.3.4 drivers downloaden:
en de patched files hier
die patched files download doen het niet meer...... ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 22-05-2004 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:43

Klippy

Still Game

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ff een vraag, ik heb met succes die IBM geinstalleerd en alleen file transfer aangevinkt. nu staat er de hele tijd rechtsonderin "1 van de netwerkkabels is niet aangesloten".

bij nader onderzoek blijk ik ineens een Bluetooth netwerk in me map verbindingen te hebben. verder valt het me op dat het steeds ff duurt voor hij een file kan verzenden. is er soms iets wat ik ook had mee moeten installeren of aanvinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:35

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Anoniem: 99760 schreef op 24 mei 2004 @ 14:40:
ff een vraag, ik heb met succes die IBM geinstalleerd en alleen file transfer aangevinkt. nu staat er de hele tijd rechtsonderin "1 van de netwerkkabels is niet aangesloten".

bij nader onderzoek blijk ik ineens een Bluetooth netwerk in me map verbindingen te hebben. verder valt het me op dat het steeds ff duurt voor hij een file kan verzenden. is er soms iets wat ik ook had mee moeten installeren of aanvinken?
Je kunt die Bluetooth netwerk verbinding met de rechter-muisknop uitschakelen. Dan krijg je die melding onder in beeld ook niet meer.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aha ok, niet belangrijk dus om hem aan te laten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb een MSI dongle gekocht voor mezelf en na een hoop gekut heb ik de sec code eindelijk. deze ingevoerd en nu zie ik verschil tussen 1.3.x en de 1.4.x bij de 1.3.x kon ik wel smsjes verzenden VIA pc. bij de 1.4.x niet meer.

of zie ik het verkeerd? iemand die er het fijne van weet? het programma heette mobilet gloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Sinds een ongeveer een week krijg ik bij het opstarten steeds de volgende melding:
"FOUT: kan de bluetooth-stapelservice niet opstarten"

Nog meer mensen die dit geconstateerd hebben op hun installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Gewoon uninstallen en er terug op zwieren, komt wel weer in orde dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118951

Ik heb een probleem met mijn Ipaq2210 en de Bluetooth EMTAC GPS

De bluetooth verbinding wordt naar een circa 3 minuten verbroken waardoor je tijdens het navigeren (met tomtom3) wordt onderbroken en je in het bluetooth console weer je gps type moet selecteren. Heeft iemand hier ervaring mee. Ik ben radeloos. heb zo'n beetje alle updates gedownloaded op HP en Tomtom. Tevens heb ik een andere Bluetooth GPS ontvanger geprobeerd van het merk Rikaline. Hier had ik dezelfde problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42177

Ik krijg ook die "stapelservice" error. Ik heb nu 2 keer alles eraf en er weer opgedaan maar het melding blijft. Hebben meer mensen hier last van?
Pagina: 1 2 Laatste