[CM] Idee voor stealth baybus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Ik had laatst een leuk ideetje voor mn baybus. Ik wilde niet zo'n standaard dingetje als bijna iedereen heeft, daarom dit ontwerp.

Ik wilde een cdrom helemaal slopen, en eigenlijk alleen de behuizing en de motor gebruiken. Achter het frontje zou dan een bedieningspaneel zitten, met 3 of 4 schakelaars en 2 potmeters. Als je op het knopje drukt moet het frontje naar voren en daarna naar beneden schuiven, waarna het bedieningspaneel naar voren komt. Bij het dichtgaan zou dit dus in omgekeerde volgorde moeten ;)

Een schetsje
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/stealth%20baybus.JPG

Nu heb ik alleen niet echt een idee hoe ik zou moeten laten bewegen, met een stappenmotor, een gewone motor of een servo'tje? Ik heb dus ff jullie hulp nodig, misschien heeft iemand een goed ideetje? :)

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een lade wilt laten uit/inwerpen lijkt mij het motortje zoals die in een CDspeler gebruikt wordt ideaal. Ze zullen hem niet voor niets toepassen ;)

Neem eens een kijkje in dit topic: [rml][ CM Project] Stealth Baybus[/rml] en dan met name: [rml]PJanssen in "[ CM Project] Stealth Baybus"[/rml]

Als je het computergestuurd wilt maken:
- [rml][ HowTo] Stappenmotoren[/rml]
- De Parallelle poort FAQ

En wellicht dat a.p.versteeg nog een tipje van zijn modsluier wil oplichten? (CM) Innova-Li watercooled case-mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
Ik denk niet dat ik het computergestuurd wil maken, lijkt me eigenlijk een beetje onzinnig, ik kan zo ook wel bij het knopje.
Die topics had ik wel gezien, hopelijk reageert a.p.versteeg hier ook ff, zou leuk zijn :)
Het verschil met die andere stealth bussen en de mijne is dus dat ik de cdrom lade zelf niet wil gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier heb ik even uitgelegd hoe het schema werkt. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Oh en je zegt dat je de lade niet wilt gebruiken ? Waarom niet ? Je moet toch iets hebben wat naar buiten kan schuiven met een motortje oid, dat zit in een cdromspelert al ingebouwd, dus waarom dat niet gebruiken ?

Ik ben beniewd naar je eindresultaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:30
http://kingofdos.com/bredend/drive%20door.swf

[rml][ CM] Hoe moet ik dit mechanisme noemen???[/rml]

Als ik de pics nog kan vinden krijg je die er ook bij 8)

(is alleen in proto-type-fase geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 11:56:
Hier heb ik even uitgelegd hoe het schema werkt. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Oh en je zegt dat je de lade niet wilt gebruiken ? Waarom niet ? Je moet toch iets hebben wat naar buiten kan schuiven met een motortje oid, dat zit in een cdromspelert al ingebouwd, dus waarom dat niet gebruiken ?

Ik ben beniewd naar je eindresultaat. :)
Ik gebruik de lade niet omdat zo ongeveer iedereen jouw topic heeft gezien en dat nu na zit te maken (ik heb het ook overwogen ;) ).
bredend schreef op 07 december 2003 @ 12:10:
http://kingofdos.com/bredend/drive%20door.swf

[rml][ CM] Hoe moet ik dit mechanisme noemen???[/rml]

Als ik de pics nog kan vinden krijg je die er ook bij 8)

(is alleen in proto-type-fase geweest)
Dit is misschien wel ongeveer ( :P ) wat ik bedoel, jammer dat het plaatje niet bijzit. Dat topic+flashfilpje is wel erg raar, ik snap niet hoe dat dan zou werken, maarja :P Ik wil dus echt dat de front naar voren komt of wegklapt oid, en dat dan de baybus naar voren komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brinkdinges schreef op 07 december 2003 @ 10:28:
Ik denk niet dat ik het computergestuurd wil maken, lijkt me eigenlijk een beetje onzinnig, ik kan zo ook wel bij het knopje.
Die topics had ik wel gezien, hopelijk reageert a.p.versteeg hier ook ff, zou leuk zijn :)
Het verschil met die andere stealth bussen en de mijne is dus dat ik de cdrom lade zelf niet wil gaan gebruiken.
als je de speler nog een beetje intact laat kan je 'm ejecten met windows verkenner :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 17:19:
[...]

als je de speler nog een beetje intact laat kan je 'm ejecten met windows verkenner :P
En toen moest je van CD booten omdat je Windows-installatie fucked up was.. :Y)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
Ik heb ff verder getekend en nagedacht. Er lijken 2 mogelijkheden te zijn voor het naar voren schuiven van de baybus

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/stealth%20baybus2.JPG

Het kan dus met een motortje en een armpje, of met een getand stukje plastic/metaal/whatever. Ik weet niet wat het makkelijkst/betrouwbaarst is.

Ik heb alleen nog geen idee hoe ik het frontje kan laten wegklappen, iemand? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brinkdinges schreef op 08 december 2003 @ 13:52:
Ik heb alleen nog geen idee hoe ik het frontje kan laten wegklappen, iemand? :?
Gewoon een slap veertje op het frontje zetten; de uitschuivende bay duwt hem dan vanzelf wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:30
Uit ervaring kan ik je vertellen dat je minimaal 2 geleiders moet hebben, en die moeten ook goed glad zijn.
Verder kan ik elastiekjes je alvast afraden, want die hebben geen lineaire rek.

Ik had eerst een schuif ding die met een elastiek naar voren werd getrokken, en een motortje waar een touwtje op was gerold (met versterking) en bij het vieren ging eerst het ding naar voren (door elastiek) en daarna ging het schuifje naar beneden (door zwaartekracht).

Op zich werkt het wel, maar het was allemaal wat te zwakjes, en het zag er niet mooi uit.

Je kan beter zo'n rolluik die Dark Blue's pappa ( ;) ) in haar 'Appelbak' heeft heeft gepropt gebruiken. Nadeel is wel dat alleen een luikje dat naar voren schuift helemaal onzichtbaar is.

de pics heb ik volgens mij nog wel, maar hoe ze heten :? :?
Pagina: 1