Ik ben van plan om een nieuw systeem aan te schaffen. Dit wordt waarschijnlijk gezien het beperkte budget (slechts?) een P4 2,6 Ghz met 800 Mhz FSB. Maar los daarvan moet ik nog een keuze maken voor een videokaart.
Ik twijfel tussen 2 kaarten, namelijk
Mad View Ati Readon 9600 Pro 256 MB (€ 151,- bij pcglobe)
ASUS ATI Readon 9600 XT 128 MB (€198,- bij pcglobe)
Wie heeft ervaringen met deze twee? Is de XT versie werkelijk sneller dan de Pro, en is dit die 50 euro waard? Is Mad View een goed merk? ik had er nog nooit van gehoord namelijk...
Nog iets anders: wat is het voordeel van Dual channel DDR ram boven normaal DDR ram? Dit kost namelijk flink wat meer en ik ben benieuwd wat voor effect het heeft. Dus 512 DUAL channel geheugen? of gewoon 2x 256 MB normaal geheugen (KINGSTON HYPER X)
Alvast bedankt voor jullie adviezen/hulp!
Ik twijfel tussen 2 kaarten, namelijk
Mad View Ati Readon 9600 Pro 256 MB (€ 151,- bij pcglobe)
ASUS ATI Readon 9600 XT 128 MB (€198,- bij pcglobe)
Wie heeft ervaringen met deze twee? Is de XT versie werkelijk sneller dan de Pro, en is dit die 50 euro waard? Is Mad View een goed merk? ik had er nog nooit van gehoord namelijk...
Nog iets anders: wat is het voordeel van Dual channel DDR ram boven normaal DDR ram? Dit kost namelijk flink wat meer en ik ben benieuwd wat voor effect het heeft. Dus 512 DUAL channel geheugen? of gewoon 2x 256 MB normaal geheugen (KINGSTON HYPER X)
Alvast bedankt voor jullie adviezen/hulp!