Toon posts:

Geluidset in een winkel!!

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een vriendin van mij heeft een winkel in leeuwarden en heeft mij gevraagd om een geluidsetje in der winkel te maken!!!
ze wil graag vier van die kleine satalietjes in elke hoek hebben!
Nou is mijn vraag wat ik hiervoor het beste kan gebruiken (materiaal,merken,aansluitingen enz.) en wat dat ongeveer kost?????

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-07 00:54
Pfff... HOE??!

Wat wil je nou eigenlijk? Wil je een technoset opnemen, dan raad ik je mijn 2 Technics SL1210MK2's aan, met m'n VMX300 mengpaneel, en infinity boxen met aparte voorversterker. Bananen naalden en mijn hele platen collectie, maar trek daarvoor maar een een hele flinke portemonnee open..

M.A.W.: wees eens iets duidelijker.

Verwijderd

Topicstarter
Nou et is heel simpel ze heeft een vierkante winke in leeuwarden en in die veirkante winkel wil ze in elke hoek een sataliet speakertjuh!!!!
alleen ik wil gewoon weten wat ik daarvoor kan gebruiken want als ik een 5,4 setjuh voor der kooop kan ik die niet zomaar op een versterkeer raggen daar moet nog wat tussen!!!!
of niet?????

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Oke, als je serieus genomen wilt worden en goede reacties wilt krijgen typ dan normaal en wees even duidelijker, wat ik begrijp is dat ze een winkel heeft en wilt daar muziek hebben?

Euhm, kan je niet gewoon 4 satteliet speakertjes kopen en een aan een receiver hangen?

[ Voor 20% gewijzigd door IkBenAlles op 06-12-2003 13:35 ]

Samen staan we sterk!

• JWO
  • Laatst online: 23:32

JWO

simpelste oplossing is 5.1 setje met passieve sub (JBL ofzo ? ) en dat op een stereo receiver hangen ( speaker a + b )

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn jullie ook altijd aan het zeiken hier!!!
waarom geven jullie mensen die hier komen niet eerst een nti cursus ABN ofsu!!!
ik liet et net me moeder lezen en zelfs die snapte het!!!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:22
joh , koop gewoon een goede versterker van pioneer , marantz , denon . Vervolgens bose accoustimas 5 heb je 2 kleine sattelietjes met elk 2 kubusjes en 1 sub die je maar ergens achter verstopt.

Zoiets ?

Je moet toch echt even wat meer informatie geven denk ik.

Budget , grootte van de winkel etc etc.

oja , als je netjes behandeld wilt worden zonder geflame , gebruik dan duidelijke taal en gewoon abn en die uitroeptekens in je zinnen hebben ook geen nut hoor.

Voor wat hoort wat.

[ Voor 24% gewijzigd door Galaxis op 06-12-2003 13:37 ]

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-07 00:54
en heeft mij gevraagd om een geluidsetje in der winkel te maken!!!
Daarbij dacht ik dus aan een liveset die je moest maken..
Nou is mijn vraag wat ik hiervoor het beste kan gebruiken (materiaal,merken,aansluitingen enz.) en wat dat ongeveer kost?????
Nou et is heel simpel ze heeft een vierkante winke in leeuwarden en in die veirkante winkel wil ze in elke hoek een sataliet speakertjuh!!!!
Dat is heel fijn voor d'r. Afhankelijk van hoe groot die winkel is, kan je er een bijpassend geluidssysteem voor zoeken. Ga eens gewoon naar een audiowinkel en laat je daar voorlichten.
een 5,4 setjuh
Die bestaan niet..

[ Voor 41% gewijzigd door jazz op 06-12-2003 13:39 ]

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:08

GaMbiNo

1337

No offense maar waarom vraagt ze jou dan om hulp? :?
Ze had ook net zo goed zelf een topic @ GoT kunnen openen...

ontopic: Koop gewoon een stereosetje met stereogeluid en sluit daar 4 speakertjes op aan.
Waarom zou je Dolby geluid moeten hebben om de hele dag naar Sky Radio te luisteren... :/

• IkBenAlles
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 13:35:
Wat zijn jullie ook altijd aan het zeiken hier!!!
waarom geven jullie mensen die hier komen niet eerst een nti cursus ABN ofsu!!!
ik liet et net me moeder lezen en zelfs die snapte het!!!
Ik wil je gewoon helpen hoor maar de manier waarop jij schrijft leest gewoonweg erg lastig en je bent niet duidelijk genoeg,
Wat ik wil weten:

Hoe groot is de winkel?
Wat is het budget?
Heeft ze al iets van geluidsapparatuur die ze kan gebruiken?

Samen staan we sterk!

Verwijderd

Als je een antwoord wilt hebben waar je ook daadwerkelijk wat aan hebt zul je toch echt wat specifieker moeten zijn.

"Wat moet ik kopen topics" zijn over het algemeen niet zo nuttig omdat het meestal persoonlijke voorkeuren betreft. Alleen bij een volledige openingspost met volledige eisen, budget en eigenschappen van de situatie waar het in terecht komt kan het nuttig zijn om een topic te openen.

Omdat ik niet direct een topic kan herinneren dat geluid in een winkel behandeld laat ik deze open, maar ik zou wel aan je willen vragen om met meer gegevens en eisen te komen. Dus budget, grootte van de ruimte, en alles wat je relevant lijkt. :)

Wat zorgvuldigheid bij het opstellen van je topictitel is eigenlijk ook wel gewenst ;)
/topictitel typofix

Verwijderd

Ik zou geen 5.1 of 4.1 setje aanschaffen want dan heb je het probleem dat er uit elke speaker een ander soort geluid komt.
Je wilt natuurlijk wel het 4 speakers stereo effect.
Dan lijkt het me gewoon makkelijk om een simpel versterkertje te kopen met A+B speaker select en die dan allebij aanzetten. Lekker Goedkoop niet meer dan 500euro

Verwijderd

Als je niet op een normale manier wilt meewerken om users informatie te geven waarmee ze je kunnen helpen dan heeft dit topic geen nut.

Op slot dus
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.